Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

...akkor szerencsésnek mondhatod magad, az én vasam 11-12 litert kajál be városban!

Most is 20 literből mentem el vele 180 km-t!!! :) :blush:

Az akárhogy is számolom 11 liter! És nem gyilkolom sőt, olyan öregurasan vezetek, hogy már nekem fáj! :D

Szóval nem tudom, hogy nálam meg mi lehet a baj! Gondoltam lambda dolog, de most, hogy a jelzett szonda nem jó bele, így a vásárlás elmarad, mert nincs most 40 ezrem erre a szarra!

Vagy folyik valahol a benzin! Nem tudom, majd alánézek!

Szóval ennyi! Már nem idegesítem magam, mert megőrülök! :lol:

Üdv

Hát ez tényleg elég gáz! Részvétem!

Én ennyinél már felgyújtottam volna. :D

Na jó viccet félretéve, tuti megnézetném, beméáretném, vagy mittomén.

Az nagyon gáz!

BÁr haverom g-je is 10 felett eszik télen.

Engem azért bosszant, mert mondjuk autópályán többet fogyaszt, mint amennyit az olajtúltöltés előtt, jóval. lehet talán ott + 2-2,5 liter is, városban meg 1-1,5 liter. és én sem gyilkolom és a lábam sem lett nehezebb. :P

A hűtővíz...hát az meg rejtély nekem. De sebaj, majd lesz valami aztat modnják. :D

és általában ugyanott tankolok, mármint cégnél. és ezen belül is preferálok 2 kutat. ennyi. nem váltogatok.

Nem tuodm.

köszi Uhu...akkor megyek! :D

Link to comment
Megosztás:

...akkor szerencsésnek mondhatod magad, az én vasam 11-12 litert kajál be városban!

Most is 20 literből mentem el vele 180 km-t!!! :) :blush:

Az akárhogy is számolom 11 liter! És nem gyilkolom sőt, olyan öregurasan vezetek, hogy már nekem fáj! :blink:

Szóval nem tudom, hogy nálam meg mi lehet a baj! Gondoltam lambda dolog, de most, hogy a jelzett szonda nem jó bele, így a vásárlás elmarad, mert nincs most 40 ezrem erre a szarra!

Vagy folyik valahol a benzin! Nem tudom, majd alánézek!

Szóval ennyi! Már nem idegesítem magam, mert megőrülök! :lol:

Üdv

ez a baj.

az ecotec motorokat pörgetni kell, és nem 1500 as fordulaton használni... és 50 nél 5.be kapcsolni...

én az asszony autóját 80 alatt nem teszem 5 be, és minden gyorsitáskor minimum 3000 ig de inkább 3500 ig kihuzatom.

az utolsó taNKOláskor 7.6L/100 at fogyasztott...

1.4 16V

Link to comment
Megosztás:

ez a baj.

az ecotec motorokat pörgetni kell, és nem 1500 as fordulaton használni... és 50 nél 5.be kapcsolni...

én az asszony autóját 80 alatt nem teszem 5 be, és minden gyorsitáskor minimum 3000 ig de inkább 3500 ig kihuzatom.

az utolsó taNKOláskor 7.6L/100 at fogyasztott...

1.4 16V

:D :D

Na, eztet én nem tudtam! :blush:

Mert gondoltam ha nem forgatom, akkor kevesebbet eszik! Viszont most hogy van hó, kimentünk haverokkal egy kicsit ökörködni az egyik áruház parkolójába itt Tatabányán, ott viszont forgott a motor is az autóval együtt! :lol:

És ez ment két napig, azaz mind a két nap este kimentünk csúszkálni (egyszer be is kaptam egy padkát, de csak picit!:) )és azóta, hogy úgy jobban meg lett hajtva, nem akart lefulladni és valahogy jobban is gyorsult! Akkor ezek szerint nem szabad hagyni, hogy ennyire ellustuljon!?

A 2.0 8V Vectrám anno nem lustult el ennyire! De ez nagyon el tud! Reggelente viszont nem szeretem hajtani a minusz 5-6 fokban. Akkor viszont észrevettem, hogy igen igen folyik bele a benya. Akkor mi az arany középút? Mert 50-el nem lehet menni vele negyedikben, mert akkor is elég alacsony a fordulat, a 3-dik meg már elég magas. Vagy a 3. az jobb? Inkább forogjon?

Hát akkor forogjon. :D kipróbálom, ha temposabban vezetem, akkor mi lesz a fogyasztással.

A Co méréssel ki lehet találni, hogy jó e a szonda vagy sem? Mert nekem nincs AGR elvileg, bár nem tudom, hogy most ledugózták, vagy le is kötötték teljesen, majd megnézzük. Tudja anélkül is produkálni a megfelelő értékeket?

Bocsi, hogy hosszú voltam! :D

Üdv

Ui.:

Balázs: nézd meg az utastérben a szőnyeged alját, mert nekem a fűtőradiátornál eresztett el a víz!

Csak egy tipp

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Látom többen is írjátok hogy az ECOTEC-motorokat pörgetni kell.Lehet van benne valami.Nem tudom.Ki mire esküszik.Én eddig csak azt halottam hogy az ecotec motor nem szereti ha pörgetve van,mert hamar gyűrűs lessz.Na akkor most mi igaz?

Szerintem,ha mindíg kinyomná az ember a szemét,akkor biztos megadná magát,dehát melyik motor nem.Inkább úgy mondanám,hogy dinamikusabban kell használni.Ajánlott 3000 fölé pörgetni,nem mindíg 2000-nél elváltani,én legalább is igy használom.

Link to comment
Megosztás:

Hát ez tényleg elég gáz! Részvétem!

Én ennyinél már felgyújtottam volna. :blush:

Na jó viccet félretéve, tuti megnézetném, beméáretném, vagy mittomén.

Az nagyon gáz!

BÁr haverom g-je is 10 felett eszik télen.

Engem azért bosszant, mert mondjuk autópályán többet fogyaszt, mint amennyit az olajtúltöltés előtt, jóval. lehet talán ott + 2-2,5 liter is, városban meg 1-1,5 liter. és én sem gyilkolom és a lábam sem lett nehezebb. :D

A hűtővíz...hát az meg rejtély nekem. De sebaj, majd lesz valami aztat modnják. :lol:

és általában ugyanott tankolok, mármint cégnél. és ezen belül is preferálok 2 kutat. ennyi. nem váltogatok.

Nem tuodm.

köszi Uhu...akkor megyek! :)

Munkatársam Z14XE 2001 9-10l, De ő teker vele, országut 130 alatt sosem, de inkább felette.....

Link to comment
Megosztás:

Nekem télen sem megy 6.5 fölé a fogyasztásom. Napi 50 km, vegyes autópálya + város, 3000-3500 nál válltva.

2005 1.4 twinport.

O, hát nekem a nagy hidegekben többször tolt 6,9-7-7,2-t. Utáltam is érte, mert eddig 5,5-6 között járt. Ja igen és mostanában, amikor 0 fok körül volt, akkor 5,29 lett megint. Hétvégére megint -8 körül mondogatják, kíváncsi leszek most mit dob a számológép. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Az enyémben Z16XE motor van, hidegen 2500 alatt váltom el, melegen 3000 vagy a fölött, pályán stabilan 4000-es fordulatszámon tolom neki és havonta egyszer kap egy rövid 5000-es pályás szakaszt is. Most volt 5 éves a kocsi, 92 000 van benne, az AGR szeleppel semmi gondom. Reggelente 5 km-t megyek vele a munkába hétvégén meg kapja a pályát, így most 600 km-t 45 literrel mentem, ez pont 7,5 l/100, én elégedett vagyok ezzel.

Link to comment
Megosztás:

Nálam a fogyasztás 6,5-7l körül van, heti 300 km-t hajtom vegyesen, és nekem is azt tanácsolták amikro megvettem, hogy az Ecotecnek "oda kell lépni". Tény, hogy egy 1,6os Ford Focus ekkora fordulatnál már 8-9l simán bezabált. 3000-3500ig szoktam kihuzatni, teljesen meg vok elégedve.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Látom többen is írjátok hogy az ECOTEC-motorokat pörgetni kell.Lehet van benne valami.Nem tudom.Ki mire esküszik.Én eddig csak azt halottam hogy az ecotec motor nem szereti ha pörgetve van,mert hamar gyűrűs lessz.Na akkor most mi igaz?

Hallottam én is olyanról, akinek ismerőse hallott róla :blush: ,hogy az Opel „puhább” anyagból készítteti a dugattyúgyűrűket. Ez lehet az egyik oka az Ecotec-ek olajfogyasztásának is (persze szelepszár szimmering, meg egyebek is). Ami viszont szerintem lényegesebb, hogy úgy általában a motor a hideg/felmelegedő üzemében szedi össze a kopás 90(?)%-át. Szóval, ha már üzemmeleg, kialakult mindenhol a megfelelő olajfilm, stabil hőmérsékleten kap terhelést minden alkatrész, lehet tolni neki bátran, annál is inkább, mivel a 16 szelepes motoroknak valahol 4000 RPM körül van a nyomatékcsúcsa, itt erőlködik legkevésbé. Magas fordulaton kiégnek a lerakódások, élni tud a motor, és ez jótékony a fogyasztásra is. Dízeleknél jobban lehet alkalmazni, hogy éppen csak meggurítod, és lehet felfelé váltogatni, de ott mások a nyomatékviszonyok is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy kis segítség kellene.A problémám a következő:ma reggel 3-4 km megtétele után el kezdett villogni a kipufogógázok lámpám.Olyan volt mintha egy henger nem menne.Viszont este meló után már csak világított és ment az autó rendesen mint azelőtt.Haverom szerint valami trafót kell cserélni a hengereknél.Állítólag típushiba,nemtom.(Z14XE) 2004-es.Szerintetek mi lehet a gond? Előre is köszönöm a válaszokat

üdv

Link to comment
Megosztás:

Szerintem,ha mindíg kinyomná az ember a szemét,akkor biztos megadná magát,dehát melyik motor nem.Inkább úgy mondanám,hogy dinamikusabban kell használni.Ajánlott 3000 fölé pörgetni,nem mindíg 2000-nél elváltani,én legalább is igy használom.

NrbyAstraG!

Én is csatlakoznék Dom tanácsához. Én tavasszal vettem a járművem. Akkor vigyáztam rá nagyon és nem hajtottam, az eredménye az lett hogy 7 L-t evett, de nem is ez volt a nagyobbik gond. Két hónap kímélő autózás után elkezdett rángatni az autó, kinyomott kuplungnál le is ált. Akkor kezdtem olvasgatni a fórumot, és itt irták hogy az AGR szelep kormolódik el. Vagy szétszedem és kitakarítom, vagy változtatok a vezetési stílusomon. Az eredménye annak, hogy azóta dinamikusan vezetek, idönként alaposan "kikormolom" megszünt teljesen a motor rángatása, igy nem kellett bántanom az AGR szelepet, és a fogyasztásom is jobb lett, hogy nem alacsony fordulaton erölködik a moci.

Link to comment
Megosztás:

Valakinek valami tippje esetleg?

Uhuhu: azzal nincs gond :blush:

Villogtasd ki a hibát (fék+gáz módszer), azzal beljebb lehet kerülni. Az én trafóhidam is hasonló módon térdelt be (0303-at dobott), melegen leháromhengeresedett+amperszagot lehetett érezni a burkolat alól (trafóhídnál).

Link to comment
Megosztás:

Valakinek valami tippje esetleg?

Uhuhu: azzal nincs gond :blush:

viccet félretéve:

ha sokat jársz városban,

ha sokat mész hideg motorral,

ha sokat mész alacsony fordulaton,

akkor képes a szelep úgy lekokszosodni, hogy gyujtás hiba lép fel. ezért villog,

amikor villog akkor áll fennt a hiba, azaz kihagy egy hengerben a gyujtás-

ha küldöd rendesen, azaz mentél mostanában egy szép autópályás utat 30-50km-t minimum 4 ezren akkor vagy gyertya, vagy gyujtáshíd, vagy befecskendező, vagy kábelkötegben érintkezés, vagy trafóhídnál csatlakozóban érintkezés baja lesz...

ha nem mentél régóta és a feni állitások igazak akkor irány fagyizni székesfehérvárra.... ( monnyuk csak akkor ha budapesti vagy. ha miskolci akkor mittómén merre mennyél, csak magas fordulaton :lol: )

Link to comment
Megosztás:

üdv Mindenkinek!

A segitségeteket kérném ma mikor indittottam az autot se kép se hang.

A közelbe nem volt senki aki be bikázna vagy huzna.

És mivel nagyon siettünk és két kicsi ült hátúl a hidegben . igy betoltuk

kicsit nehezen ment. Tudom nem szabad de a kényszer nagy úr.

Beindulás útán ég a "kibocsájtás szabályzó ellenőrző lámpa " ami a gyujtás és a olaj nyomás között van.

Mi lehet a hiba ?

Hogy tudom törölni? gáz fék kombival lehet? Vagy milyen trükkel?

Nincs valakinek reális áron philips cdc3 cd tár ccrt700 hoz kellene

Köszi mindenkinek!

Módosítva : uhuhu
azt a 96 entert töröltem amit a sorok közé beütöttél... mért jó ez???
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.