Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Jön az ősz, a hideg idő és vele megint ismétlődnek a tavalyi témák:

- mikor melegszik fel a vizem?

- jó -e a termosztátom ?

- miért nyöszörög a stabilizátorom ?

- miért párásodik az ablakom ?

- kinek melyik ablaktörlő jön be, stb.stb

Ez a fórum tényleg arra való, hogy az ember megossza másokkal a tapasztalatait, de ahogy látom, egymást hajtjátok bele a hülyeségbe! Már bocs, hogy ezt írom...

Amit zsolti.astra leírt,az teljesen normális jelenség, nincs annak a termosztátnak semmi baja sem !!

Valaki elkezdi, a többi meg megy utána...pedig nem kéne!

Elnézést, ha valakit ezzel megbántottam volna, de nem nyár van, amikor reggel is 18-20 fok van, hanem ősz / tél !!

Szépen néznénk ki, ha elindulás után 2km-re már 90 foknál járna a mutató, vagy 25km alatt sem menne 70 fok fölé,

mert akkor biztosan ELROMLOTT a termosztát, de amíg 80-90 közé beáll, addig no para !!

Bár, mindenki azt csinál amit akar, meg amit bír a pénztárcája...

Ha egy picit visszaolvasnál, pontosan leírtam a hibajelenséget.... Nálam pl 30-40 fokos vizet már átengedi a motoron. Ezenkívül dettó ugyanazt a jelenséget mutatja ezen kívül mint zsoltié.

SZERK 10001-ik hozzászólás. :)

Link to comment
Megosztás:

Jön az ősz, a hideg idő és vele megint ismétlődnek a tavalyi témák:

- mikor melegszik fel a vizem?

- jó -e a termosztátom ?

- miért nyöszörög a stabilizátorom ?

- miért párásodik az ablakom ?

- kinek melyik ablaktörlő jön be, stb.stb

Ez a fórum tényleg arra való, hogy az ember megossza másokkal a tapasztalatait, de ahogy látom, egymást hajtjátok bele a hülyeségbe! Már bocs, hogy ezt írom...

Amit zsolti.astra leírt,az teljesen normális jelenség, nincs annak a termosztátnak semmi baja sem !!

Valaki elkezdi, a többi meg megy utána...pedig nem kéne!

Elnézést, ha valakit ezzel megbántottam volna, de nem nyár van, amikor reggel is 18-20 fok van, hanem ősz / tél !!

Szépen néznénk ki, ha elindulás után 2km-re már 90 foknál járna a mutató, vagy 25km alatt sem menne 70 fok fölé,

mert akkor biztosan ELROMLOTT a termosztát, de amíg 80-90 közé beáll, addig no para !!

Bár, mindenki azt csinál amit akar, meg amit bír a pénztárcája...

Igazad van, szerintem ezen senkisem sértődik meg (legalább is én nem, mivel nem értek hozzá, és minden tanácsot tipped szívesen fogadok, ha nem muszáj feleslegesen nem költök) Bár ha logikusan gondolkozunk, képzeljük el, hogy mostanságban átlagban reggelente van +5-6 C, és 12 km alatt beáll, és azután nincs nagy visszaesés akkor lehet hogy nincs baj.....!

Minenki döntse el ki-ki maga

Link to comment
Megosztás:

Ha egy picit visszaolvasnál, pontosan leírtam a hibajelenséget.... Nálam pl 30-40 fokos vizet már átengedi a motoron. Ezenkívül dettó ugyanazt a jelenséget mutatja ezen kívül mint zsoltié.

SZERK 10001-ik hozzászólás. :)

Te meg ha picit utánaolvasnál, akkor tudhatnád, hogy a termosztáton zárt állapotban is áramlik át hűtőfolyadék...

Tudod mit? Cseréld vagy cseréltessed ki !

Link to comment
Megosztás:

mantec!

Ezt én olvastam több helyen, meg többi autónál tapasztaltam/tapasztaltuk (fater Fusionja nem "eszi", meg a többi rokonságé sem, munkatársak gépe sem, kivéve akinek Opelje van)

T Norbedlee!

Egy ember olvasmányélményeit, faterja, rokonsága, munkatársa ellenőrizetlen élményeit egy ágazat összes típusára érvényesen kivetíteni legalábbis aránytévesztés.

De, csak hogy ne ismételjem önmagam.

Link to comment
Megosztás:

Már megint termosztát téma!!

Ebbe beleugrottam én is!! :) Kicseréltem (3e+1l f.) pont ezért mert lassúnak találtam a mutató mozgását viszonylag meleg (12°) időben, fűtéssel!!

Asszem lett tartalékban egy jó (használt) termosztátom, mert a 10 km-em így is megvan mire megmozdul mutatóm, igaz már azért hűvösebb idők járnak, és az is igaz, h a term. zárt állapotban (kis lukon) átengedi a vizet (ezt cserekor láttam).

Ezt Csak mindenki okulására írtam le!!

Más:az miért van, hogy dízel autóm nem eszi (10000km/1dl) előző dízel Isuzum (350e) sem ette az olajat, míg a némelyik benzines zabálja. (bár volt olyan Dti Zafira széria ami 1000km/1l fogyasztott).

szerk.: a termosztátot úgy lehet megnézni jó e, h gáztűzhelyen bele kell tenni egy edény vízbe, alágyújtani és mielőtt a víz elkezd forrni (ez kb a 90°) kell, h kinyisson. Ha előbb v. később nyit Na akkor kuka!

Link to comment
Megosztás:

Te meg ha picit utánaolvasnál, akkor tudhatnád, hogy a termosztáton zárt állapotban is áramlik át hűtőfolyadék...

Tudod mit? Cseréld vagy cseréltessed ki !

A stílusod kicsit zavaró. Lehet másképpen is!!

Most elbizonytalanítottál, de nekem a szerelőm mondta, hogy ez cserés lesz (nem az a lehúzós típus, mert hozzátette, hogy ezért el se kell vinnem hozzá, én is meg tudom csinálni). Azt mondod, hogy zárt állapotban is átenged egy kis vizet a termosztát, de nekem már indítás után 1 perccel lehet érezni, hogy melegszik a termosztátból kijövő cső (1-2 perccel indítás után (alapjárat) már kb 30-40 fokos lehet, amikor a kinti hőmérséklet 4-5 fok) és folyamatosan melegszik. A hőmérséklet mutató pedig csak bő 15 perc múlva indul csak meg.

Én sem akarok feleslegesen költeni rá. Azt sem állítom, hogy értek hozzá, csak annyit tudok elmondani amit olvastam és mondtak nekem. Ezek alapján is úgy gondolod, hogy jó a termosztátom? Ha másnem kipróbálom a tűzhelyes megoldást.

SZERK:

Még valami eszembe jutott: Ráadásul nálam nem is a hideg időkben kezdte ezt, hanem amikor még 20-25 fokok voltak kint. Az első ami feltűnt, hogy tovább tartja magasabb fordulaton a motort az automata szívató indítás után (ez lehet nem függ össze, de nagyon egybeesett a két jelenség).

Link to comment
Megosztás:

sztem a leírtak teljesen jó termosztátot jeleznek.

opelaner stílusa sztem is csiszolni való, de senki se tökéletes, fogadjuk el így.

az olajzaba meg sokszor előfordul, és nem csak opel esetén. jellemzően garázda használattal, vagy tahó bejáratással áll összefüggésben. több, mint 10 új opelt járattam be, jó párat 100ezer km fölé tekertem. egyetlen egy ette az olajat. egy 1,6-os benyás asztra, amelyiket 2000-ben vettem, és 50ezernél komoly olajevés volt. az oka egyszerű volt: a maxabo-ban azt közölték átvételkor velem, hogy ezek már olyan modern motorok (X16XEL), amelyiknek nem kell bejáratás. sokat autópályázom, nyomtam neki rendesen, gyakorlatilag azonnal. meg is lett a böjtje. ez se egy egész iparágazat tapasztalata, de engem meggyőzött, hogy finoman kell bejáratni ezeket a "modern" motorokat is.

Link to comment
Megosztás:

Az hogy az automata szivató meddig tartja az emelt alapjáratot, nem függ a termosztáttól, erre van egy motorhőfok-jeladó ami az ECU-t tájékoztatja a hűtővíz hőmérsékletéről, ezáltal a motor "bemelegedettségi fokáról".

De ha a motor lassabban éri el az üzemi hőfokot, akkor később veszi vissza az alapjáratot nem..legalábbis számomra a logika ezt mondja.

Link to comment
Megosztás:

De ha a motor lassabban éri el az üzemi hőfokot, akkor később veszi vissza az alapjáratot nem..legalábbis számomra a logika ezt mondja.

Jól gondolod, valóban így van, de ez akkorsem függ a termosztáttól, ugyanis ez a vízhőmérséklet-érzékelő amiről beszéltem, a kisebbik vízkörben van (a termosztát előtt), tehát ebből a szempontból teljességgel irreleváns hogy nyitva van-e a termosztát vagy sem (normális esetben mire a termosztát nyit, már rég nem szabadna működnie az automata szivatónak).

Link to comment
Megosztás:

Jól gondolod, valóban így van, de ez akkorsem függ a termosztáttól, ugyanis ez a vízhőmérséklet-érzékelő amiről beszéltem, a kisebbik vízkörben van (a termosztát előtt), tehát ebből a szempontból teljességgel irreleváns hogy nyitva van-e a termosztát vagy sem (normális esetben mire a termosztát nyit, már rég nem szabadna működnie az automata szivatónak).

Node ha nyitva marad a termosztát állandóan akkor lassabban melegszik a víz hiszen az egész kering.

Valamit nem jól gondolok?

Link to comment
Megosztás:

Nos elkészült a 90e szerviz. Nagyjából minden rendben van a vassal. A párásodást állítólag a belső keringetést állító motor okozza, most csináltak vele valamit, de cserés. Majd visszaolvasok, mert írtátok, hogy soxor volt téma a házibarkács.

Egy érdekesség: nem opel olaj került a vasba, mert a szerviz szerint olyan áron van jobb minőség is..

Link to comment
Megosztás:

A stílusod kicsit zavaró. Lehet másképpen is!!

Most elbizonytalanítottál, de nekem a szerelőm mondta, hogy ez cserés lesz (nem az a lehúzós típus, mert hozzátette, hogy ezért el se kell vinnem hozzá, én is meg tudom csinálni). Azt mondod, hogy zárt állapotban is átenged egy kis vizet a termosztát, de nekem már indítás után 1 perccel lehet érezni, hogy melegszik a termosztátból kijövő cső (1-2 perccel indítás után (alapjárat) már kb 30-40 fokos lehet, amikor a kinti hőmérséklet 4-5 fok) és folyamatosan melegszik. A hőmérséklet mutató pedig csak bő 15 perc múlva indul csak meg.

Én sem akarok feleslegesen költeni rá. Azt sem állítom, hogy értek hozzá, csak annyit tudok elmondani amit olvastam és mondtak nekem. Ezek alapján is úgy gondolod, hogy jó a termosztátom? Ha másnem kipróbálom a tűzhelyes megoldást.

SZERK:

Még valami eszembe jutott: Ráadásul nálam nem is a hideg időkben kezdte ezt, hanem amikor még 20-25 fokok voltak kint. Az első ami feltűnt, hogy tovább tartja magasabb fordulaton a motort az automata szívató indítás után (ez lehet nem függ össze, de nagyon egybeesett a két jelenség).

Kolléga mi bajod a stílusommal? Nem emlékszem, hogy bárkit is megbántottam volna a hozzászólásaimmal, mindig igyekszem a véleményemet úgy megfogalmazni, hogy az érthető legyen az olyan olvasók számára is, akik nem műszaki vénával születtek.

De azért annak örülök, hogy Te a sajátoddal nagyon elégedett vagy, mert ha visszaolvasol, akkor Te kezdted

a " beszúrást ", holott nem is a Te problémádra reagáltam...

Azért, mert nem fogadom el a " Vak vezet Világtalant Mozgalmat " és le merem írni a saját véleményemet - amit aztán vissza is igazolnak. lásd oggy írását !! - nem hiszem hogy a stílus rovására kellene írni.

Viszont ha elérkeztünk ehhez a témához, had ragadjam meg az alkalmat emlékeztetni Tégedet kedves KGR, hogy én voltam az, aki felkutatta számodra, hogy mennyibe kerül egy " gyári " termosztát, mert neked ez a költségekbe került volna!

Sajnos, még annyit sem kaptam érte, hogy " Köszönöm szépen !", rendes volt tőled, hogy áldoztál a számomra a szabadidődből.

( Mondjuk én is elég naiv vagyok, mi a francért kell nekem mások problémáival foglalkoznom, oldja meg mindenki

ahogy tudja! De ettől a hozzáállástól jobb lesz a világ ?? )

Ehelyett " csattogtatással " , a tízezrek emlegetésével reagáltál, mert ahhoz a vonalhoz csatlakozol, ami számodra kedvező , aztán mikor a szerelőd - az az áldott jó ember - felhívta a figyelmedet, hogy tényleg ennyibe kerül, akkor meg legörbült a szád széle !

Miért nem hiszel a szerelődben ? Szerinted bárki innét látatlanba majd eldönti, hogy neked mire van szükséged?

A szerelő kolléga látta az autódat, ha azt mondta, hogy cserés, akkor fogadd el !

Ha meg neki sem hiszed el, akkor mire vársz ??

Részemről a témát lezártnak tekintem, nem haragszom senkire sem, mert azt vallom, hogy meg kell beszélni a dolgokat !

További jó fórumozást !

Link to comment
Megosztás:

Kolléga mi bajod a stílusommal? Nem emlékszem, hogy bárkit is megbántottam volna a hozzászólásaimmal, mindig igyekszem a véleményemet úgy megfogalmazni, hogy az érthető legyen az olyan olvasók számára is, akik nem műszaki vénával születtek.

De azért annak örülök, hogy Te a sajátoddal nagyon elégedett vagy, mert ha visszaolvasol, akkor Te kezdted

a " beszúrást ", holott nem is a Te problémádra reagáltam...

Azért, mert nem fogadom el a " Vak vezet Világtalant Mozgalmat " és le merem írni a saját véleményemet - amit aztán vissza is igazolnak. lásd oggy írását !! - nem hiszem hogy a stílus rovására kellene írni.

Viszont ha elérkeztünk ehhez a témához, had ragadjam meg az alkalmat emlékeztetni Tégedet kedves KGR, hogy én voltam az, aki felkutatta számodra, hogy mennyibe kerül egy " gyári " termosztát, mert neked ez a költségekbe került volna!

Sajnos, még annyit sem kaptam érte, hogy " Köszönöm szépen !", rendes volt tőled, hogy áldoztál a számomra a szabadidődből.

( Mondjuk én is elég naiv vagyok, mi a francért kell nekem mások problémáival foglalkoznom, oldja meg mindenki

ahogy tudja! De ettől a hozzáállástól jobb lesz a világ ?? )

Ehelyett " csattogtatással " , a tízezrek emlegetésével reagáltál, mert ahhoz a vonalhoz csatlakozol, ami számodra kedvező , aztán mikor a szerelőd - az az áldott jó ember - felhívta a figyelmedet, hogy tényleg ennyibe kerül, akkor meg legörbült a szád széle !

Miért nem hiszel a szerelődben ? Szerinted bárki innét látatlanba majd eldönti, hogy neked mire van szükséged?

A szerelő kolléga látta az autódat, ha azt mondta, hogy cserés, akkor fogadd el !

Ha meg neki sem hiszed el, akkor mire vársz ??

Részemről a témát lezártnak tekintem, nem haragszom senkire sem, mert azt vallom, hogy meg kell beszélni a dolgokat !

További jó fórumozást !

Szia,

Ok. Elfogadom a véleményedet. Ha nem köszöntem meg a segítséged, akkor elnézésedet kérem. Valószínűleg csak lemaradt az egyik hozzászólásom végéről. A téma ezen iránya részemről is lezárva.

Nekem sem az volt a célom, hogy valakit megbántsak.

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Ok. Elfogadom a véleményedet. Ha nem köszöntem meg a segítséged, akkor elnézésedet kérem. Valószínűleg csak lemaradt az egyik hozzászólásom végéről. A téma ezen iránya részemről is lezárva.

Nekem sem az volt a célom, hogy valakit megbántsak.

Spongyát rá ! :)

Ezt azért nézzed meg, hasznos lehet- szerintem mindenkinek !! :)

Link to comment
Megosztás:

Nálam (Z18XE) a nyitva maradt termosztát úgy jelentkezett, hogy ha egyenletes 50 vagy 100 körüli tempóval haladtam, éppenhogy fűtve, 3-4 Celsius fokos külső hőmérsékletnél, visszahűlt a vízhőfok 78-79 fok környékére. Csere után akár milyen óvatosan és hosszan is gördültem, 86-87 fok körül maradt a vízhőfok. Gyári Opel termosztátot vettem. Amúgy szerintem gyorsan megtérül a termosztát ára, mert a nem üzem meleg motor többet eszik.

Esetleg ezt ki lehet próbálnia annak, akinek gyanús, hogy nyitva marad a termosztátja, hogy visszahűl-e a motorja.

Link to comment
Megosztás:

Igen, így lehet kipróbálni, hogy a termosztát működik-e. Alacsony fordulaton negyedik vagy ötödik fokozatban állandó sebességgel haladni (ahol még szépen jár a motor) és közben nyomatni a fűtést maximumon. Majd az ellentéte, magasabb fordulaton haladni alacsonyabb fokozatban és teljesen elzárni a fűtést. Ha a két műsor között nincs néhány foktól nagyobb eltérés, akkor a termosztát jó.

De szerintem a te termosztátod még elég jól működött, mert a hűtő a nyári 40 fokban is megfelelő hőmérsékleten tartja a motort, akkor nulla fok körüli levegővel szerintem legalább 20 fokot kell a hőmérsékletnek esnie, ha a termosztát állandóan nyitva lenne. Én sem tudtam, de szerelő ismerős mondta, hogy termosztátból is van többféle, van ami magasabb és van ami alacsonyabb hőmérsékleten nyit, néhány fok az eltérés közöttük. Lehet, hogy te a magasabb hőmérsékletűt tetted be.

Egyébként érdekes, hogy a leírás szerint 92 fokon kellene a termosztátnak megkezdenie a nyitást és 107 foknál kell nyitva lennie teljesen. Ezzel szemben a műszerek még 90 fokot sem mutatnak. Szóval szerintem a műszer által kijelzett érték az csak tájékoztató jellegű, inkább azt kell figyelni rajta, hogy a megszokottól eltér-e a kijelzett érték.

Link to comment
Megosztás:

igen, van "alacsony hőmérsékletű termosztát". az opc-ben ilyen van (utólagos, a nagyobb teljesítmény miatt kellett, a jobb hűtés miatt), 82 fokon nyit. a másik, hogy a műszerfalon a kijelző valóban nem pontos teljesen, diagnosztikai programmal láttam az enyémnél, hogy a valódi hőmérséklet eltér a kijelzettől, elég rendesen.

Link to comment
Megosztás:

A gyári termosztát EPC szerint 92 fokos. Beleraktam egy fazékba az új termosztátot és a konyhában alágyújtottam, kb. 90 fok körül volt koppra kinyitva, és már 80 után kicsivel elkezdett nyitni.

A régi termosztáttal lehűlt 78 fokra a motor, teszterrel is kimérte szerelő, az újjal meg nem. Z18XE-n 1 darab vízgomba van, az a termosztátházon van, és a gyári Opel termosztát a vízgombát is tartalmazta, szóval az is új most. A régi termosztát egészen biztosan rossz volt, tavaly még nem hűlt vissza.

Link to comment
Megosztás:

Utolsó hozzászólást szeretnék termosztát ügyben.....

Már második reggel indultam, úgy hogy az autó a szabadban aludt, (4-6C volt) és direkt úgy indultam, hogy nem kapcsoltam egyből fűtést sehol, és láss csodát 4 km alatt megmozdult a mutató, és a 5-6km -nél már 88-at jelzett az óra....

nincs itt baj...

Link to comment
Megosztás:

igen, van "alacsony hőmérsékletű termosztát". az opc-ben ilyen van (utólagos, a nagyobb teljesítmény miatt kellett, a jobb hűtés miatt), 82 fokon nyit. a másik, hogy a műszerfalon a kijelző valóban nem pontos teljesen, diagnosztikai programmal láttam az enyémnél, hogy a valódi hőmérséklet eltér a kijelzettől, elég rendesen.

A műszerfalon látható mutatók viszonylagos értéket közölnek a sofőrrel,ami nem egyezik a ténylegessel.....

Link to comment
Megosztás:

Már második reggel indultam, úgy hogy az autó a szabadban aludt, (4-6C volt) és direkt úgy indultam, hogy nem kapcsoltam egyből fűtést sehol, és láss csodát 4 km alatt megmozdult a mutató, és a 5-6km -nél már 88-at jelzett az óra....

nincs itt baj...

Ezt magyarázza már egy jó ideje Opelaner cartárs. De mindenki megy a saját feje után és nem hallgatják meg a tapasztaltabb Opel felhasználót!

Link to comment
Megosztás:

Jön az ősz, a hideg idő és vele megint ismétlődnek a tavalyi témák:

- mikor melegszik fel a vizem?

- jó -e a termosztátom ?

- miért nyöszörög a stabilizátorom ?

- miért párásodik az ablakom ?

- kinek melyik ablaktörlő jön be, stb.stb

Ez a fórum tényleg arra való, hogy az ember megossza másokkal a tapasztalatait, de ahogy látom, egymást hajtjátok bele a hülyeségbe! Már bocs, hogy ezt írom...

Amit zsolti.astra leírt,az teljesen normális jelenség, nincs annak a termosztátnak semmi baja sem !!

Valaki elkezdi, a többi meg megy utána...pedig nem kéne!

Elnézést, ha valakit ezzel megbántottam volna, de nem nyár van, amikor reggel is 18-20 fok van, hanem ősz / tél !!

Szépen néznénk ki, ha elindulás után 2km-re már 90 foknál járna a mutató, vagy 25km alatt sem menne 70 fok fölé,

mert akkor biztosan ELROMLOTT a termosztát, de amíg 80-90 közé beáll, addig no para !!

Bár, mindenki azt csinál amit akar, meg amit bír a pénztárcája...

82fok alá sose hül le csak nagyon zavar az hogy ingadozik 6-8 fokot.

Én elhiszem, hogy ez jó működés csak szerettem volna ha megerősítést kapok, feleslegesen nem cserélem ki.

Bár tavaly télen is ezt csinálta és azóta se változott a jelenség.

Tegnap reggel +3 fokba megvizsgáltam.

2km-nél kezd langyos levegőt fújni és 5km-nél mozdult meg a mutató utána kb. 5km-er és 85fok.

mind ez 2000-2500-as elváltásoknál.40-60km/h tempónál max.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.