Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Én gyanítom, hogy ugyanabba hibába esett mint én a váltóhangot illetően.

Nekem a Z16XEP is produkál egy nyitott ablaknál, falról visszaverődő morgó szokatlan hangot, de több szakértő itt is, élőben meghallgatva is megnyugtatott a dolog természetes mivolta felől.

Remélem, hoyg csak ennyiről van szó és valóban nincs kóros hang, mert akkor max az felesleges olajcsere a tanulópénz (feltéve, hogy rendesen meg lehetett azt csinálni a "nőgyógyász" módszerrel)

Link to comment
Megosztás:

Én gyanítom, hogy ugyanabba hibába esett mint én a váltóhangot illetően.

Nekem a Z16XEP is produkál egy nyitott ablaknál, falról visszaverődő morgó szokatlan hangot, de több szakértő itt is, élőben meghallgatva is megnyugtatott a dolog természetes mivolta felől.

Remélem, hoyg csak ennyiről van szó és valóban nincs kóros hang, mert akkor max az felesleges olajcsere a tanulópénz (feltéve, hogy rendesen meg lehetett azt csinálni a "nőgyógyász" módszerrel)

Főleg amikor tolatsz :lol: kuplung felengedésnél majd megállás ismét indulás elengedés :lol: én már ismertem ezt a hangot F nél és calibránál is

Link to comment
Megosztás:

Én gyanítom, hogy ugyanabba hibába esett mint én a váltóhangot illetően.

Nekem a Z16XEP is produkál egy nyitott ablaknál, falról visszaverődő morgó szokatlan hangot, de több szakértő itt is, élőben meghallgatva is megnyugtatott a dolog természetes mivolta felől.

Remélem, hoyg csak ennyiről van szó és valóban nincs kóros hang, mert akkor max az felesleges olajcsere a tanulópénz (feltéve, hogy rendesen meg lehetett azt csinálni a "nőgyógyász" módszerrel)

Kóros hang nincs, sőt 30 km után mikor kiszáltam hallgatózni, gyönyörűen muzsikált:)

Egyre jobban bánom hogy lecseréltettem az olajat. Kicsit cikinek érzem, most hogy így kapom a válaszokat :lol:

Link to comment
Megosztás:

Egy régebbi hozzászólásomban már írtam, hogy morgó nyelescsapágy hang hallatszott a váltóból, meg hidegben néha akadozik a váltó. Opeles haver mondta hogy egy olajcsere valszeg megoldja, de amúgy meg semmi baja mert ez az opelekre jellemző, mármint a morgás.

Hát ezér:)

Na mostmár visszakerestem,hogy miért is volt olajcsere!

A hidegben akadozó egyes-kettes fokozat az nem szokatlan errefelé!

Ha morog a csapágy az már gáz,nem?Az olajcsere az nem oldja meg,ha sz@r a csapágyad!Vagyis a kocsié!

Nekem nem morog semmi ,csak ha a kutyát berakom a csomiba,de az meg hátul van! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na mostmár visszakerestem,hogy miért is volt olajcsere!

A hidegben akadozó egyes-kettes fokozat az nem szokatlan errefelé!

Ha morog a csapágy az már gáz,nem?Az olajcsere az nem oldja meg,ha sz@r a csapágyad!Vagyis a kocsié!

Nekem nem morog semmi ,csak ha a kutyát berakom a csomiba,de az meg hátul van! :lol:

Igen az itt a sarkaltos kérdés, hogy mit értünk morgás alatt, mert így valóban csak a levegőbe beszélünk.

Bár továbbra is tartom, hogy 32E km után nem kellene ott semmi kóros hangnak lenni, max a klasszikus astra váltóhangnak, mely a falról visszaverődve menet közben nyitott ablaknál kicsit emlékeztet a diesel motorra. Ez alacsonyabb (1500-2500) fordulaton szokta hallatni magát jobban, legalábbis nekem.

Link to comment
Megosztás:

Kóros hang nincs, sőt 30 km után mikor kiszáltam hallgatózni, gyönyörűen muzsikált:)

Egyre jobban bánom hogy lecseréltettem az olajat. Kicsit cikinek érzem, most hogy így kapom a válaszokat :lol:

szerintem is vidd el egy szerelőhöz, aki tudja mit csinál, mert baj lehet belőle ha nincs benne elég olaj, vagy nem a megfelelő van benne.

Link to comment
Megosztás:

Igen az itt a sarkaltos kérdés, hogy mit értünk morgás alatt, mert így valóban csak a levegőbe beszélünk.

Bár továbbra is tartom, hogy 32E km után nem kellene ott semmi kóros hangnak lenni, max a klasszikus astra váltóhangnak, mely a falról visszaverődve menet közben nyitott ablaknál kicsit emlékeztet a diesel motorra. Ez alacsonyabb (1500-2500) fordulaton szokta hallatni magát jobban, legalábbis nekem.

A klasszikus Astra váltóhang az csak az Astra Classic-nál jelentkezhet? :lol:

Akkor az enyém ezt azért nem tudja,mert még az ős modell!(meg persze nem olyan váltó van benne)

Link to comment
Megosztás:

Kóros hang nincs, sőt 30 km után mikor kiszáltam hallgatózni, gyönyörűen muzsikált:)

Egyre jobban bánom hogy lecseréltettem az olajat. Kicsit cikinek érzem, most hogy így kapom a válaszokat :lol:

Nézd ha valóban semmi baja nem volt annak a váltónak, akkor nem rád nézve ciki ez, hanem annak aki a te laikus véleményed alapján, mint "szakértő" kicserélte a váltóolajad 32e km után, ráadásul úgy ahogy.

Ha viszont valóban volt kórós hang, akkor az meg nem fog megjavulni a cserével.

Link to comment
Megosztás:

A klasszikus Astra váltóhang az csak az Astra Classic-nál jelentkezhet? :lol:

Akkor az enyém ezt azért nem tudja,mert még az ős modell!(meg persze nem olyan váltó van benne)

Hát amikor én is érdeklődtem e tekintetben több felől kaptam az a választ, hogy ez jellegzetes opel váltóhang, és a szerelőm is erről tájékoztatott, mikor meghallgatta. Lehet,hogy a régebbi tipusoknálk más volt az illesztés és az is lehet, hogy az én fülem érzékenyebb :lol:

Link to comment
Megosztás:

Igen az itt a sarkaltos kérdés, hogy mit értünk morgás alatt, mert így valóban csak a levegőbe beszélünk.

Bár továbbra is tartom, hogy 32E km után nem kellene ott semmi kóros hangnak lenni, max a klasszikus astra váltóhangnak, mely a falról visszaverődve menet közben nyitott ablaknál kicsit emlékeztet a diesel motorra. Ez alacsonyabb (1500-2500) fordulaton szokta hallatni magát jobban, legalábbis nekem.

Kuplung be-nincs morgás, kuplung fel-van morgás. A legjobban üresben hallatszik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most lettem tulaja egy Opel Astra G kombinak, 2.0 DTi motorral. Azt szeretném megkérdezni, hogy a TID kijelzőt hol tudnám kicseréltetni mert igencsak pixelhibás és majdnem semmit sem lehet látni rajta. Ja és persze mennyibe fájna ez?

Válaszotokat elöre is köszi.

Senki nem tud semmit?

Link to comment
Megosztás:

Megvan, hogy miért csökken az olajszintem..... Nem megtett km függvénye, hanem állási idő. Most 3 napig megint nem mentem a kocsival és kb ~2 deci olajat látok alatta (szerencsére száraz most a talaj és látom).. :lol: Van ötletetek, hogy hol folyhat el?

Olajfolyás megoldva. Leeresztőnél engedett egy picit, de ez nem magyarázza az eszméletlen olajfogyasztást. 1-2 deci ha elfojhatott belőle, mert reggel alátettem egy edény (oda ahol a foltot láttam az aszfalton) és nap végére pár csepp volt csak benne. Most kb úgy állok, hogy 8-900 km alatt megevett több mint 1 litert. Egyik pillanatról a másikra kezdte ezt el. Eddig jóformán 0 volt az olajfogyasztása az autónak. Laikus (és persze pénztárcakímélő) szemmel az jutott az eszembe, hogy lehet elért egy olyan kopottságot a motor, hogy 5w40-es olajat elkezdje zabálgatni. Ez lehetséges egyik pillanatról a másikra?

Sajnos mire hazaértem mégegy tócsa fogadott az autó alatt....hűtővíz. A hűtő jobb alsó sarkából csöpög. Hallottam, hogy léteznek hűtőjavító szakemberek, akik tudják orvosolni a hasonló hibákat. Esetleg tudtok ilyet mondani nekem? Tömítő folyadékot nem tanácsolták, mivel állítólag a termosztátnak sem tesz jót. Csak ideiglenes megoldásnak jó.

....a baj nem jár egyedül.. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Olajfolyás megoldva. Leeresztőnél engedett egy picit, de ez nem magyarázza az eszméletlen olajfogyasztást. 1-2 deci ha elfojhatott belőle, mert reggel alátettem egy edény (oda ahol a foltot láttam az aszfalton) és nap végére pár csepp volt csak benne. Most kb úgy állok, hogy 8-900 km alatt megevett több mint 1 litert. Egyik pillanatról a másikra kezdte ezt el. Eddig jóformán 0 volt az olajfogyasztása az autónak. Laikus (és persze pénztárcakímélő) szemmel az jutott az eszembe, hogy lehet elért egy olyan kopottságot a motor, hogy 5w40-es olajat elkezdje zabálgatni. Ez lehetséges egyik pillanatról a másikra?

Sajnos mire hazaértem mégegy tócsa fogadott az autó alatt....hűtővíz. A hűtő jobb alsó sarkából csöpög. Hallottam, hogy léteznek hűtőjavító szakemberek, akik tudják orvosolni a hasonló hibákat. Esetleg tudtok ilyet mondani nekem? Tömítő folyadékot nem tanácsolták, mivel állítólag a termosztátnak sem tesz jót. Csak ideiglenes megoldásnak jó.

....a baj nem jár egyedül.. :lol:

Szerintem vegyél újat. Hosszútávon biztos jobban megéri. Én már jártam úgy, hogy megjavították, utána az M7-en szétnyílt mint a tubarózsa és persze hengerfejes is lett. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Tegnap lecserélték a váltóban az olajat és meglepődtem amikor látom hogy a féltengelyt kiszedi és ott önti be az olajat.

Állítólag nem lehet szerszámmal hozzáférni ahhoz a csavarhoz, ahol az olajat kéne beönteni.

Lehetséges ez, vagy csak lusta volt a szerelő? Nem gáz hogy a féltengelyt kiszedve töltötte fel? Köszi.

Astra G 1.4

Az érdekes.....

Novemberben cseréltek az enyimben bal oldali féltengely szimeringet. Akikor kivette kifolyta kb 1dl olaj. Az olajnivója feljebb van, mint ameddig kifolyt. 6lapfelyű csavar a bal oldalon. Azt kitekerte, majd a váltó tetején egy szellőző valamit kivett, és ott tölcsérrel feltöltötte. Opel szerviz, és a legmegbízhatóbb szerelő csinálta.

Nekem azt mondta, hogy elvileg sosem kell cserélni benne olajat, leeresztő csavarja sincs. De azt mondta, ha 150-200e-nél lecserélem nem fog neki ártani...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az ünnepek alatt elég sokat mentünk az autóval (~1000km) és sajnos érdekes dolgokra lettem figyelmes. :lol:

~500km alatt megevett 7 deci olajat, ami nagyon sok főleg úgy, hogy előtte jóformán semmit nem evett.

Mindezek mellé eltűnt majdnem egy liter hűtővizem is. Mindkettőt utánatöltöttem, azóta mentem vele megint 500km-t és egyik sem fogyott. Igazából nem értem, hogy mi lehetett a gond. Az tény, hogy egy 10 éves autóba 5w40-es olaj van, ami nem igazán bele való, de úgy voltam vele, hogy ha nem eszi akkor jó ez neki.

Mi a véleményetek? Ezzel kapcsolatosan melyik a most kapható olajak közül a legjobb szerintetek?

Előre is köszönöm a válaszotokat!

Nézesd át a gépedet ,mielőtt komolyabb baj nem lesz.

Az olaj és a víz eggyöttes fogyása a henderfejtömítés, esetleg a hengerfej hibájából adódhat.

Tömítetlenség esetén a víz, és az olaj is bejuthat az égéstérbe.

Egy kollégám Vectra B Z16XE-je is hasonlóan viselkedett, hengerfejes volt a gépe, felújítással megúszta. :lol:

A hirtelen nagymennyiségű olajvesztés oka gyűrűtörés is lehet.

Az 5w40-es olaj használata függ a megtett km-ektől is.(nem tom a tiédben mennyi van) Kb. 150000 körül érdemes félszintetikusra váltani pl. 10w40,persze figyelve a minőségi osztályra(A3/B3 vagy ennél magasabb, GM-LL -A025 a tuti)

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem!

A kérdésem az lenne hogy a hibatárolót lehet-e törölni szervízműszer nélkül? Gondolok itt valami hasonló módszerre mint a hibakód kivillogtatása.

Y17DT 2001

szia, Y17DT2001 autonal 1xeru... hosszan lenyomod a km nullazo gombot es kb kesz is :lol: ,azt hiszem...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.