Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Az 5W30 Mobil 1 nagyonis jó bele! :rolleyes: Sőt mi több pont belevaló.

Akkor mi lehet az oka annak, hogy hamar sötétedik az olaj? A jobb tisztítóhatás? vagy csak ilyen az olaj és kész? A motor egyébként csilli-villi belül... most volt szétszedve vezérműtengely törés miatt...

Link to comment
Megosztás:

Háj!

kicsit visszakanyarodva a Z14XEP vez tengely lelazulás/töréshez.

amit pár képpel illusztrálnék

bár ezt annak idején már itt kitárgyaltuk, de sajnos úgy látom ez visszatérő probléma

illetve kiábrándulás az OPEL bol (számomra....)

esetemben egyediröl beszélünk ha azt mondom, hogy nem csak, hogy "lelazult"

de fel is volt cserélve az a bizonyos 2 rögzítő csésze?

(hamár megvan számozva legyen is a helyén!!!)

tengely + 3 szelep bánta

autó 2005 évjárat ~90.000Km nél bénult meg.

http://kepfeltoltes.hu/view/100204/DSCF091...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/100204/DSCF093...ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Akkor mi lehet az oka annak, hogy hamar sötétedik az olaj? A jobb tisztítóhatás? vagy csak ilyen az olaj és kész? A motor egyébként csilli-villi belül... most volt szétszedve vezérműtengely törés miatt...

10 ezer km az nem hamar!Általában itt a nagy többség ilyenkor cserél olajat.Az hogy sötétedik azt

jelenti - végzi a dolgát.Ha nem fogy akkor semmi baj nincs ott!

Link to comment
Megosztás:

Háj!

kicsit visszakanyarodva a Z14XEP vez tengely lelazulás/töréshez.

amit pár képpel illusztrálnék

bár ezt annak idején már itt kitárgyaltuk, de sajnos úgy látom ez visszatérő probléma

illetve kiábrándulás az OPEL bol (számomra....)

esetemben egyediröl beszélünk ha azt mondom, hogy nem csak, hogy "lelazult"

de fel is volt cserélve az a bizonyos 2 rögzítő csésze?

(hamár megvan számozva legyen is a helyén!!!)

tengely + 3 szelep bánta

autó 2005 évjárat ~90.000Km nél bénult meg.

http://kepfeltoltes.hu/view/100204/DSCF091...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/100204/DSCF093...ltoltes.hu_.jpg

látom szereted ezt tárgyalni, képekkel illusztrálni :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Halló!

Gondoltam megosztom kellemes élményem....Volt a múltkori kérdésem az olajbeöntő nyílásnál levő trutyival kapcsolatban. Eléggé evett az ideg néztem minden du amikor leálltam az autóval a nívópálcánál nem volt de a kisördög dolgozott bennem...:-) Ma odáig fajult a dolog, hogy elvittem itt Németországban opel szervizbe nem részletezem a fickó tök normális, segítőkész stb kb 50es éveiben jár ... mondom neki h nézze meg, mert ez és ez a bajom...azt mondja h elég sok opellel van ilyen gond álljak be van ideje megnézi, olajbeöntő le tömítő gumi csere vízkupak leteker beledug valami ketyerét vmi géppel van összekötve vmit néz még vmi géphez csatlakozott mérőkével , felemeli nézegeti és kimondta a bűvös szót, hogy minden ok! Nem hengerfej tömítés...kíváncsi vagyok, hogy mi lesz kicsit később majd a jelenséggel...

megnyugodtam váltottam vele 1-2 szót aztán fizetés (amitől féltem 1 picit de nem lett vészes 10 euro) és irány haza....

Van azonban kérdésem: Ő ajánlott a következő olajcsere előtt motortisztítót mi erről a vélemény? Illetve az is érdekelne normális-e , hogy a nívópálca a 3. rovátka alatt jelzi az olajszintet? Az mennyi olajfogyasztásnak felel meg? Sok vagy nem? Kb 2000km és olajcsere valvoline maxlife...

Link to comment
Megosztás:

Halló!

Gondoltam megosztom kellemes élményem....Volt a múltkori kérdésem az olajbeöntő nyílásnál levő trutyival kapcsolatban. Eléggé evett az ideg néztem minden du amikor leálltam az autóval a nívópálcánál nem volt de a kisördög dolgozott bennem...:-) Ma odáig fajult a dolog, hogy elvittem itt Németországban opel szervizbe nem részletezem a fickó tök normális, segítőkész stb kb 50es éveiben jár ... mondom neki h nézze meg, mert ez és ez a bajom...azt mondja h elég sok opellel van ilyen gond álljak be van ideje megnézi, olajbeöntő le tömítő gumi csere vízkupak leteker beledug valami ketyerét vmi géppel van összekötve vmit néz még vmi géphez csatlakozott mérőkével , felemeli nézegeti és kimondta a bűvös szót, hogy minden ok! Nem hengerfej tömítés...kíváncsi vagyok, hogy mi lesz kicsit később majd a jelenséggel...

megnyugodtam váltottam vele 1-2 szót aztán fizetés (amitől féltem 1 picit de nem lett vészes 10 euro) és irány haza....

Van azonban kérdésem: Ő ajánlott a következő olajcsere előtt motortisztítót mi erről a vélemény? Illetve az is érdekelne normális-e , hogy a nívópálca a 3. rovátka alatt jelzi az olajszintet? Az mennyi olajfogyasztásnak felel meg? Sok vagy nem? Kb 2000km és olajcsere valvoline maxlife...

Schönen Guten Abend! :D

1. Trutyi: menj egy kört a körgyűrűn ( A99 ) város körül normál tempóban, amit enged a forgalom - 100-120km/h - aztán parkolj le, majd utána nézzed meg a beöntő sapkádat! Nem fogsz rajta találni semmit...

2. Olajszint: Nem írtad, hogy a cserekor meddig töltötted, de gondolom felső nívóra. Ha 2 ezer alatt lement a szint, az szerintem kicsit sok, de nézzed meg egyenes platzon, nehogy becsapjon a domborzat!

3. Motortisztító: miért ne? Ha bírja a tárcád, akkor ártani nem ártasz vele...

Tschüss

Wir leben Autos ! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Z14XEP, 120e km, és eddig mindig 5W30 volt benne. Mobil 1 ESP Formula 5W-30.

Ebbe 5W30 való, esetleg 0W30 (utóbbiról Mantec Cartárs többet tud mondani).

De semmiképp 10W40, főleg ha nem is eszi egyáltalán.

A hidrotőkéről meg annyit, hogy főleg télen hamarabb veszi fel az 5w30 olajat, mintha 10W40 lenne benne.

Ha lecserélnéd még az is lehet, hogy indításkor a tőkéid elkezdenének csattogni.

10W40 olajat korábbi X16XEL, meg kopott X16-14XE, Z16XE (felsorolás nem teljes körű) motorkba szokás tenni, mikor már eszik a finomabb olajat.

A twinport motorok (és itt az 1.4-es és 1.6 os egyaránt jól teljesít) nem nagyon eszik az olajat.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Schönen Guten Abend! :D

1. Trutyi: menj egy kört a körgyűrűn ( A99 ) város körül normál tempóban, amit enged a forgalom - 100-120km/h - aztán parkolj le, majd utána nézzed meg a beöntő sapkádat! Nem fogsz rajta találni semmit...

2. Olajszint: Nem írtad, hogy a cserekor meddig töltötted, de gondolom felső nívóra. Ha 2 ezer alatt lement a szint, az szerintem kicsit sok, de nézzed meg egyenes platzon, nehogy becsapjon a domborzat!

3. Motortisztító: miért ne? Ha bírja a tárcád, akkor ártani nem ártasz vele...

Tschüss

Wir leben Autos ! :rolleyes:

Helló, már aszittem elvesztél :P

Link to comment
Megosztás:

Schönen Guten Abend! :D

1. Trutyi: menj egy kört a körgyűrűn ( A99 ) város körül normál tempóban, amit enged a forgalom - 100-120km/h - aztán parkolj le, majd utána nézzed meg a beöntő sapkádat! Nem fogsz rajta találni semmit...

2. Olajszint: Nem írtad, hogy a cserekor meddig töltötted, de gondolom felső nívóra. Ha 2 ezer alatt lement a szint, az szerintem kicsit sok, de nézzed meg egyenes platzon, nehogy becsapjon a domborzat!

3. Motortisztító: miért ne? Ha bírja a tárcád, akkor ártani nem ártasz vele...

Tschüss

Wir leben Autos ! :rolleyes:

Ebenso!

1.Reggel és este A99 és utána is volt igaz csak 8-10 km a pályán utána ugyanennyi városban de holnap minden kiderűl! teszt lesz:-)

2. 8500km-t mentem vele és kb 2000km múlva aktuális a csere.

3. Nem old fel olyan dolgokat amellyek ott maradnak vagy csak később oldódnak fel és baj lesz belőle?

Link to comment
Megosztás:

Ebenso!

1.Reggel és este A99 és utána is volt igaz csak 8-10 km a pályán utána ugyanennyi városban de holnap minden kiderűl! teszt lesz:-)

2. 8500km-t mentem vele és kb 2000km múlva aktuális a csere.

3. Nem old fel olyan dolgokat amellyek ott maradnak vagy csak később oldódnak fel és baj lesz belőle?

1. Gute Fahrt ! Bitte vorsichtig fahren und Abstand halten auf dem Autobahn! :rolleyes:

2. Akkor elmegy, azt hittem, hogy 2ezer után állt be oda. Az enyém is már majdnem hozza ezt... :D

3. Nem! Nem old az fel semmit, legfeljebb a pénztárcádat! Ha nem sajnálod a pénzt, akkor a tisztítószer után valami olcsóbb " kannás " olajjal menjél egy 100-200km-t, aztán tedd be neki a Valvoline MAXLIFE-ot.

Én mondjuk egyből azzal kezdeném, ha a teszt során eltűnik a trutyi! :P

Link to comment
Megosztás:

Ebbe 5W30 való, esetleg 0W30 (utóbbiról Mantec Cartárs többet tud mondani).

De semmiképp 10W40, főleg ha nem is eszi egyáltalán.

A hidrotőkéről meg annyit, hogy főleg télen hamarabb veszi fel az 5w30 olajat, mintha 10W40 lenne benne.

Ha lecserélnéd még az is lehet, hogy indításkor a tőkéid elkezdenének csattogni.

10W40 olajat korábbi X16XEL, meg kopott X16-14XE, Z16XE (felsorolás nem teljes körű) motorkba szokás tenni, mikor már eszik a finomabb olajat.

A twinport motorok (és itt az 1.4-es és 1.6 os egyaránt jól teljesít) nem nagyon eszik az olajat.

Üdv

mindenkinek nagyon koszi, marad a Mobil 1 5W-30 :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

1. Gute Fahrt ! Bitte vorsichtig fahren und Abstand halten auf dem Autobahn! :rolleyes:

2. Akkor elmegy, azt hittem, hogy 2ezer után állt be oda. Az enyém is már majdnem hozza ezt... :D

3. Nem! Nem old az fel semmit, legfeljebb a pénztárcádat! Ha nem sajnálod a pénzt, akkor a tisztítószer után valami olcsóbb " kannás " olajjal menjél egy 100-200km-t, aztán tedd be neki a Valvoline MAXLIFE-ot.

Én mondjuk egyből azzal kezdeném, ha a teszt során eltűnik a trutyi! :P

Muszáj vigyázni, mert a civil autobahn polizei lecsap:-)

Akkor megnyugodtam:-)

Olcsó olaj? Nem merem beletenni! Milyen olajra gondolsz?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Van egy Z10XE moci (Corsában ugyan, de bátyám "Barna" aki pont most járta meg a Twinport mocival mondta hogy itt sok hozzáértő van :rolleyes: aminél ha gyújtást ráadom elkezd hevesen kattogni az elektromos fojtószelep (meg néha sípolni), meg néha az üzemanyag pumpa reléje, plusz villog szinte minden lámpa ezzel együtemben a műszerfalon. Indítozáskor villog a reflektor, elindul az ablakmosó, stb., a motor nem indul vagy csak nagyon nehezen. Először testhibára gondoltam, de azzal minden OK. Viszont ha lehúzom a fojtószelep csatiját, minden paranormális tevékenység abbamarad, és pöcre indul az autó, persze csak alapjáraton.

Kérdésem hogy jelemmző az elekromos fojtószelep ilyen jellegű hibája? Lehet javítani vagy csak csere? Esetleg kalibrálás elmászása okozhat ilyet? Illetve utolsó kérdés hogy bontott cuccban tud-e esetleg valaki segíteni, főleg az lenne a jó, hogyha mégsem ez a hibás, akkor vissza tudjam adni.

Köszi előre is!

Öcsém kicserélte a fojtószelepet, probléma nem oldódott meg.... új jelenség: attól is beindul az ablakmosó meg a reflektor ha töltés adunk az aksira... bármilyen ötletet szívesen veszünk, a "computer csere" ötlet előtt :D

Koszi

Link to comment
Megosztás:

Muszáj vigyázni, mert a civil autobahn polizei lecsap:-)

Akkor megnyugodtam:-)

Olcsó olaj? Nem merem beletenni! Milyen olajra gondolsz?

Na ja, engem is leintettek egy fekete A4-ből, pont mikor Münchenbe mentem..., de hát, annyira kívánta a Vectra a sebességet! :D

Én azt gondolom, hogy haladjunk lépésről - lépésre! ( A németek amúgy sem kapkodnak, ha ott élsz, akkor igazodjál hozzájuk! :rolleyes: )

Szóval először menjél kicsit hosszabb távot a kocsival pályán, hogy a motor rendesen tudjon magasabb fordulatszámon dolgozni. Ha tömve az A99, menjél délnek az A8-on Salzburg felé, igyál egy kávét - esetleg egy Bratwurst :P egy benzinkútnál, aztán ha megkajáltál, nyissad ki a motorházat és vedd le a betöltősapkát. Valószínűleg tiszta lesz. Sapi vissza, tető lezár és vissza Münchenbe! Ellenőrzés megismétel!

Ha mindkét esetben pozitív a kép, vagyis ohne trutyi, akkor majd rátérünk az olajokra, de most hív az ágyam!

Jó éjszakát!

Link to comment
Megosztás:

Na ja, engem is leintettek egy fekete A4-ből, pont mikor Münchenbe mentem..., de hát, annyira kívánta a Vectra a sebességet! :D

Én azt gondolom, hogy haladjunk lépésről - lépésre! ( A németek amúgy sem kapkodnak, ha ott élsz, akkor igazodjál hozzájuk! :rolleyes: )

Szóval először menjél kicsit hosszabb távot a kocsival pályán, hogy a motor rendesen tudjon magasabb fordulatszámon dolgozni. Ha tömve az A99, menjél délnek az A8-on Salzburg felé, igyál egy kávét - esetleg egy Bratwurst :P egy benzinkútnál, aztán ha megkajáltál, nyissad ki a motorházat és vedd le a betöltősapkát. Valószínűleg tiszta lesz. Sapi vissza, tető lezár és vissza Münchenbe! Ellenőrzés megismétel!

Ha mindkét esetben pozitív a kép, vagyis ohne trutyi, akkor majd rátérünk az olajokra, de most hív az ágyam!

Jó éjszakát!

Guten Acht!

Danke!

Bis morgen!

Link to comment
Megosztás:

Öcsém kicserélte a fojtószelepet, probléma nem oldódott meg.... új jelenség: attól is beindul az ablakmosó meg a reflektor ha töltés adunk az aksira... bármilyen ötletet szívesen veszünk, a "computer csere" ötlet előtt :rolleyes:

Koszi

Vigyétek el egy szerelőhöz :D

Link to comment
Megosztás:

Mindig a vezérlés felől számozzák a hengereket, az ahhoz legközelebbi az egyes henger.

Köszi a választ!

Kiszedtem a gyertyákat és kicseréltem. Látszott is. 4-es henger gyújtáshibát írt és ebben a gyertya rendesen kokszos volt. Full korom volt az egész. Kiváncsi leszek most mi lesz a fejlemény, hogy új gyertyák vannak benne. Lehet gyertya baja volt. De 30 ezer km-nél?? Furcsa.

Link to comment
Megosztás:

Vigyétek el egy szerelőhöz :D

Onnan jött :rolleyes: :P

Egyébként tegnap annyit találtam hogy az utastéri elektronika alatt állt a víz, elektonikát szétkaptam, alkoholos fűrdőt kapott de egyébként nem látszik rajta semmi, meg kiszáírtottam mindent. Mondanám hogy ez a szar, mert ez esetleg magyarázhatná hogy gyújtáson ha rajta van a töltő beindúl az ablakmosó meg a reflektor, de akkor ha lehúzom a fojtószelepet miért áll vissza minden?? Autó pöcre indul ilyenkor és minden működik rendesen a gázadáson kívül... Egyébként ha rajta van a fojtószelep bele sem tudok lépni diaggal, mert az egész ECU-n rángatja a tápfeszültséget.

Link to comment
Megosztás:

Onnan jött :D :P

Csak vicceltem :rolleyes:

Gondolom kapsz majd valami választ itt is, de ilyen jellegű problémát szóban nem biztos, hogy lehet orvosolni. Az, hogy elektromos alkatrészek elindulnak, holott nem kellene, az elektromos zavarra utal. Az ki kellene mérni valahogy, hogy mi az oka.

Link to comment
Megosztás:

Onnan jött :D :P

Egyébként tegnap annyit találtam hogy az utastéri elektronika alatt állt a víz, elektonikát szétkaptam, alkoholos fűrdőt kapott de egyébként nem látszik rajta semmi, meg kiszáírtottam mindent. Mondanám hogy ez a szar, mert ez esetleg magyarázhatná hogy gyújtáson ha rajta van a töltő beindúl az ablakmosó meg a reflektor, de akkor ha lehúzom a fojtószelepet miért áll vissza minden?? Autó pöcre indul ilyenkor és minden működik rendesen a gázadáson kívül... Egyébként ha rajta van a fojtószelep bele sem tudok lépni diaggal, mert az egész ECU-n rángatja a tápfeszültséget.

Első lépésben áramtalanítani kell az egész autót mielőtt még súlyosabb problémák lépnének fel. Tisztázni kéne, hogy milyen úton és mi került oda. Szélvédő nem tömít, lefolyó eldugult, szellőzőből folyt le, stb.?

Aztán kiszárítani az egész autót, mert a kábeleken/ben minden irányba szétszivároghatott a lötyi. Ezek után a csatik oxidmentes, fix kapcsolatát kellene átvizsgálni.

Az újra vezetékelést meg sem említem, mert az állat egy meló, bár így sem lesz nagy gyönyörűség.

Persze én nem vok szakember, ezt csak a józan paraszti ész diktálja. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Első lépésben áramtalanítani kell az egész autót mielőtt még súlyosabb problémák lépnének fel. Tisztázni kéne, hogy milyen úton és mi került oda. Szélvédő nem tömít, lefolyó eldugult, szellőzőből folyt le, stb.?

Aztán kiszárítani az egész autót, mert a kábeleken/ben minden irányba szétszivároghatott a lötyi. Ezek után a csatik oxidmentes, fix kapcsolatát kellene átvizsgálni.

Az újra vezetékelést meg sem említem, mert az állat egy meló, bár így sem lesz nagy gyönyörűség.

Persze én nem vok szakember, ezt csak a józan paraszti ész diktálja. :rolleyes:

Erre én is gondoltam, de aztán elvetettem mivel a fojtószelep lehúzásával minden helyrejön. Következő körben még szétbontom az ECU-tól a fojtószelepig menő kábelköteget, hátha ott van valami. Ha nem akkor ECU-nak talán elszáltt a fojtószelep vezérlő része?!

Á de szemét az ilyen hiba :P :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.