Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

De ami nagyon a szívemhez nőtt az a Wartburg

353W deluxe tt (tolótető)

'79-ben megjártuk vele Görögországot kempingezve! :lol:

Később őseim lakókocsit akasztottak utána és Olaszországot járták be. Ott egy út menti autószerelő udvarában apám - a tulaj legnagyobb csodálkozására - egy lapos reszelővel és vízpapírral "megigazította" a hengerfejet és új tömítést tett alá. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Csontszínű Trabant 601 TL Special :lol: , Lada 1300 (VAZ21011). Trabi nagy esőben beázott, úgyhogy volt egy esőkabátom a kocsiban ilyen esetre. :lol: Ha az alja nem ült fel, bármiből (sár, hó, kátyú) ki tudott jönni. Kamaszkori futkorászásra, 3 kerekezésre :( ideális volt.

Link to comment
Megosztás:

Mielőtt megvettem az Astrat apósom mondogatta, hogy nézzem meg a Samarákat is (mivel neki is az van, és szerinte annál jobb autó nincs), aztán mikor mondtam, hogy hát igen-igen, de nekem azért jól jönne egy klíma is, erre azt mondja, hogy a Samarába is lehet tenni, egy hideg vizes palack a hűtő elé és kész is :lol:

Azóta láttam párszor mikor bütyköli a motorját, de nekem furcsa volt, hogy pl az ablakmosó az kimerül annyiban, hogy kisebb marmonkanna a kasztnihoz szíjjazva :lol:

Link to comment
Megosztás:

Srácok HIHETETLENEK ezek a storyk. A hengerfej megigazítós nagyon tetszett. Mire végigolvastam a dolgokat, és képes voltam minden típust elképzelni, mert még ültem is bennük stb. nevettem egy jót, még a könnyeim is kicsordultak.

8 fős irodába mindenki engem nézett mi bajom van.

Javaslom, hogy adminoknak hozzunk létre egy topikot, ahol az ilyen réges régi elfeledett típusokról jó storykat, javítási zsonglőrködéseket, egyfajta retro és ma már megmosolyogtató, de persze akkor véres komolysággal végzett tevékenységeket írhatnánk le. :lol:

:lol:

:(

:D

:D

Link to comment
Megosztás:

A skodával egyszer elindultunk haverral Bogácsra (ott van boltuk meg házuk) késő délután, már nem volt 40 fok, kezdett hűvösebb lenni. (köztudott hogy a skodák halylamosak voltak túlfűteni magukat :lol: És erre a problémára volt is "megoldás" : termosztát átfúrva, + piros kapcsoló a hűtfenti manuális idő elötti bekapcsolásához) na szóval elindúltunk. nem volt gond amig a dugóba nem kerültünk, akkor fűtés fől, venti be és ment minden rendben. eggszer csak nem volt elég a sok tuning és elkezdett suhanni a hőfok mutató a 100-as rovátka közelébe. gondoltam ez már gond és kimentem egy pihenőbe. ott víz utántőltés (már a pihenőn lévő csapról hordva a vizet) És ezt kb 10 km-enként meismételve. egy idő után már nem ment bele a víz, hanem a töltést követően abban a másodpercben ömlött vissza a forró gőz. ekkor mondtam, hogy jó itt megállunk és hívni havar szüleit, hogy jöjjenek értünk, mert a skoda megadta magát. ez már kb 4-5-órás mutatvány volt. este 10 körül megérkeztek a szülök, kocsi ráköt a vagonos sunyukára és uccu neki a sötétnek, pályán 80-nal. közben defekta a skodán. megérkeztünk. másnap motorcsere. 55e huf-ért. végül kiderült, hogy barázdák olvadtak a főtengelybe, mondta a szerelő, hogy ilyet még nem látott.

emlékezetes kirándulás volt. persze aznap este sikerült haza másznunk a z egyik borozóból. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Jó reggelt!

Az astra elött én egy 120-sal gurultam. Az is olyan volt. amit az út szélén meg a garázsban indulás elött meg kellett hekkelni, hogy jó legyen az alapjárat. amit egy csavarhúzóval a levegő keverést piszkálgatva állítottunk nagyapámmal. Abba sem volt szervó, meg ilyenek. Amikor megvettem a G-t, még megvolt a skodri és már egy ideje az újjat vezettem, mikor is vissza ületem egy körre a 120-asba. Minden oké volt azon kívűl, hogy ha nyomtam a pedált nem ment csak vonszolta magát és amikor le akartam húzni az ablakot kerestem a gombot az ajtón, meg a rádiót a kormányról akartram hangosítani, vagy lehalkítani. De nagyon szerettem azt is. Ahhoz sem kellett más csupán egy 30kg-os szerszámos láda a csomagtaróba(ami biztonsági felszerelés is volt ugy, mert hátúl volt a motor). JÓ VOLT AZ IS! :lol: És elvitt mindehova!

Ígérem csak egyet szólok hozza :lol: Trabant 601, Honda ülések elől, kutya rágta hátul, 28e Ft-ért vettem, velem egyidős volt :( kisebb-nagyobb kalandok: gyújtásállítás 150 km-enként, autópályán !! 95-nél (padlógáz!!) vastag kék füst míg ki nem égett, autópályán féltengely csapszeg törés, majd annak helyettesítése egy vastag biztosítótűvel az első autósboltig, motor által beszívott, majd 5-6 ütemmel később kiköpött porlasztó csavar (a gép még 1800 km-t ment generál előtt, a csavarmenet lenyomat 2 helyen volt benne a dugattyúban :D), Petőfi hídon felvágódó motorháztető, Lánchídon beragadó gázbovden miatt üvöltő motor, télleg csak pár emlékezetes pillanat :D de sosem kellett ám szerelőhöz vinni :D :D

Link to comment
Megosztás:

A skodával egyszer elindultunk haverral Bogácsra (ott van boltuk meg házuk) késő délután, már nem volt 40 fok, kezdett hűvösebb lenni. (köztudott hogy a skodák halylamosak voltak túlfűteni magukat :lol:

emlékezetes kirándulás volt. persze aznap este sikerült haza másznunk a z egyik borozóból. :(

Mi minden évben szoktunk menni Bogácsra!Nekem a borospincesor a kedvenc helyem . :D

A fürdésből 3-4 óra elég,aztán este buliii.... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Semmi baja nem lesz, csak felesleges akkorát beletenni.

Ez van "jó áron" ÓCÓÓÓ ingyen bérmentve :lol:

ezért akarnám ezt belerakni meg a magnetti marelliről azt hallottam hogy sokáig bírják ez meg nem is öreg max 2 év körüli lehet.

Ui: az akkumulátor-ról beszélek mikor a kort említem :lol:

Link to comment
Megosztás:

Igen sok embert - köztük szakembert - megtéveszt ez a kifejezés a P30x hibajeleknél és csak nagyon nehezen lépnek túl a gyertyán és a trafón.

Sziasztok!

Velem is megvetette a gyújtástrafót és négy gyertyát a szerelő és a hibám ugyanaz maradt! 60e kidobtam az ablakon! Van valakinek más ötlete a 303 hibára és arra hogy miért ég a folyamatosan a "kipufogógázok" lámpám!?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Velem is megvetette a gyújtástrafót és négy gyertyát a szerelő és a hibám ugyanaz maradt! 60e kidobtam az ablakon! Van valakinek más ötlete a 303 hibára és arra hogy miért ég a folyamatosan a "kipufogógázok" lámpám!?

Nekem ugyan ezt eljátszották, csak 0304-el. Trafó, gyertya csere, EGR kitisztítva lezárva. Hiba maradt. Most van benne v-power racing, plusz szeleptisztító adalék. 50 km 4-esben 4000-es fordulaton kedden és majd meglátjuk. Egyenlőre jó. Ezt tudom csak Neked is tanácsolni.

Link to comment
Megosztás:

Nekem ugyan ezt eljátszották, csak 0304-el. Trafó, gyertya csere, EGR kitisztítva lezárva. Hiba maradt. Most van benne v-power racing, plusz szeleptisztító adalék. 50 km 4-esben 4000-es fordulaton kedden és majd meglátjuk. Egyenlőre jó. Ezt tudom csak Neked is tanácsolni.

Így van ,Ki kell ganajászni mint a disznót :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azóta láttam párszor mikor bütyköli a motorját, de nekem furcsa volt, hogy pl az ablakmosó az kimerül annyiban, hogy kisebb marmonkanna a kasztnihoz szíjjazva :lol:

szerk:

Mit értesz azon, hogy kimerül annyiban, hogy.....?

Nekem Samara volt az első autóm, az ablakmosó rendszer ugyanúgy volt felépítve technikailag, mint jelenleg a G astrában és nem csak szíjas volt a rögzítése a tartálynak, az igenis normálisan a helyén volt, nem mozgott sehova.

Ráadásul a Samara (és később az F astra) ablakmosó tartályába is sokkal egyszerűbben lehetett utántölteni a folyadákot, mint a G -Astra elméretezett szűk kis betöltőjén.Komolyan mondom ,lehet én vagyok béna, de állandóan mellé megy egy kicsi, frankón tölcsért kellene hozzá használni és ez nem normális szerintem, mert nem egy évente elvégzendő műveletről van szó, mint pl. olajcserekor, hanem egy heti rendszerességgel (használattól függően akár gyakrabban is) végrehajtandó műveletről, ami így igencsak körülményes, erre nem gondoltak opeléknál???

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.