Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok,

Új vagyok itt, remélem Ti tudtok segíteni.

Meggyűlt a bajom egy G Astrával, 99-es modell X16XEL motor van benne.

Pár hónapja az alapjáratot kezdte elfelejteni, össze-vissza nagyon leesett a fordulatszám, de annyira, hogy a töltésjelző lámpa kigyulladt, és az egész autó remegett, és a motor többször le is állt.

Ekkor pont esedékes volt a 165.000 -es szervíz, így mondtam a szerelőnek, hogy ezt tapasztalom.

A korrekt szervízelés mellett sajnos nem talált semmit, a Tech-2 szerint rendben van/volt minden.

A biztonság kedvéért azért néhány dolgot kitisztított rajta, hátha...

A hiba pár napig nem jelentkezett.

Aztán ismét.

Azóta az elmúlt pár hétben ezt felváltotta az, hogy az alapjárat 3000 -es fordulatra költözött.

Van, amikor bemelegszik az autó, és észhez tér, az alapjárat visszaesik a 750 körüli értékre, de van, hogy nem.

Próbáltam már alaposan megfigyelni, és tudom, hogy az autó nem szereti a hideget, az esőt, és a párás időjárást, olyankor szinte mindíg ezt csinálja.

Mivel az autóhoz szerelésileg nagyon nem értek, ezért kérlek ajánljatok egy olyan szakembert, akinek a tudománya túlmutat a Tech-2 eszközön, és annak ellenére meg tudja csinálni az autót, hogy az esetleg nem mutat semmit.

Segítségeteket előre is köszönöm !

Üdv: G.

Nekem akkor volt 3000 körüli alapjárat, mikor a motorban lévő (nem műszarfali) hőmérséklet érzékelővel volt baj.

Akkor -47 fonak érzékelte a motor és ez volt az eredmény. TEch2 nekem sem mutatott hibát, csak mikor ránéztünk láttuk, hogy irreális az érték. Végül kiderült, hogy vezeték érintkezési probléma volt.

Nem mondom, hogy neked is ez, csak egy eshetőség ez is.

szerk: ja és üdv a fórumon

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Új vagyok itt, remélem Ti tudtok segíteni.

Meggyűlt a bajom egy G Astrával, 99-es modell X16XEL motor van benne.

Pár hónapja az alapjáratot kezdte elfelejteni, össze-vissza nagyon leesett a fordulatszám, de annyira, hogy a töltésjelző lámpa kigyulladt, és az egész autó remegett, és a motor többször le is állt.

Ekkor pont esedékes volt a 165.000 -es szervíz, így mondtam a szerelőnek, hogy ezt tapasztalom.

A korrekt szervízelés mellett sajnos nem talált semmit, a Tech-2 szerint rendben van/volt minden.

A biztonság kedvéért azért néhány dolgot kitisztított rajta, hátha...

A hiba pár napig nem jelentkezett.

Aztán ismét.

Azóta az elmúlt pár hétben ezt felváltotta az, hogy az alapjárat 3000 -es fordulatra költözött.

Van, amikor bemelegszik az autó, és észhez tér, az alapjárat visszaesik a 750 körüli értékre, de van, hogy nem.

Próbáltam már alaposan megfigyelni, és tudom, hogy az autó nem szereti a hideget, az esőt, és a párás időjárást, olyankor szinte mindíg ezt csinálja.

Mivel az autóhoz szerelésileg nagyon nem értek, ezért kérlek ajánljatok egy olyan szakembert, akinek a tudománya túlmutat a Tech-2 eszközön, és annak ellenére meg tudja csinálni az autót, hogy az esetleg nem mutat semmit.

Segítségeteket előre is köszönöm !

Üdv: G.

Szia G.!

Én is hasonló gonddal kűzdök, annyi különbséggel hogy nekem csak melegen csinálja!

Az a bosszantó hogy amikor ezt elkezdte akkor nem hozott hibajelet,csak 500-on dadogott!Ja az meg a másik hogy egyszer csinálja egyszer nem!

Egy hibakódom van csak AGR szelepre utal!

Ma vagy holnap kapok egy alapjárati motort kompletten a fojtószeleppel,mert ugye egybe van minden.... :(

Ha a hiba továbbra is megmarad akkor a szerelő szerint valahol falsot szív be! Hamarosan kiderül....vagy beborul! :lol:

Amúgy sok opelostol hallottam hogy az Ecotec tud produkálni dolgokat! :D Szerencsére keveset eszik! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem akkor volt 3000 körüli alapjárat, mikor a motorban lévő (nem műszarfali) hőmérséklet érzékelővel volt baj.

Akkor -47 fonak érzékelte a motor és ez volt az eredmény. TEch2 nekem sem mutatott hibát, csak mikor ránéztünk láttuk, hogy irreális az érték. Végül kiderült, hogy vezeték érintkezési probléma volt.

Nem mondom, hogy neked is ez, csak egy eshetőség ez is.

szerk: ja és üdv a fórumon

...na de freeze.... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Mint tudjatok, vezérműtengely törésem volt (kipufogó). A kocsit megjavíttattam (sajna nem ismerőssel, mert nem itthon történt a törés). Most a következőkkel küzdök:

Kissé leeső alapjárat (normál, sima működésnél 920-30 körül tartja, amikor leesik akkor kicsit 900 alá megy, nagy gázfröccsnél rendesen beszalad a 800 alá mielőtt összeszedi magát 900ig, egyébként a felfutással/lefutással nincs gond, a kocsi nem fogyaszt többet és jól is húz mindenütt), remegő motor, alapjáraton kimaradó ütem (hallani a kipufogón a kimaradó ütemet és a motor is érezhetően ütemesen "pulzál"). Néha csinálja, néha nem. Gyertyák újak. Motor ugye nemrég volt szétszedve, előtte semmi baja nem volt az alapjáratnak...). Elvileg szelepek is újak, fojtóház kipucolva. Nem az a fő gáz, hogy esetleg elromlik a trafó, hanem az a fura, hogy miért épp most, mikor visszakaptam a kocsit...

Egyéb fura dolgok: hidegen enyhén zakatol, folyamatosan zúgás jön a motor felől fordulatszám függően (2500-3000 rpm között a leghangosabb, leginkább az 1500-ös zsigulimotor hanghoz hasonlít) és a fent említett alapjárati problémája van. 300e-be vagyok eddig és abszolút nem vagyok nyugodt, mert nem jó a gép... és ezelőtt semmi, de semmi baja nem volt... (Z14XEP, 2005). Ékszíj és feszítő mechanizmus cserélve. A törés előtt nem volt zúgás...

Még megpróbálok egy flakon WEPP-2033-at, hátha nem lett minden szelep cserélve mégsem... (nem kaptam vissza mind a 16 szelepszár szimeringet, pedig elvileg mind a 16 szelep cserélve lett) bármi más ötlet a hibajelenségekre? Hibakód nincs, csak annyi látszik, hogy amikor jelentkezik az alapjárati dolog, a gyújtásvezérlés keményen próbál utánamászni valaminek alapjáraton. Lekapom hétvégén az ékszíjat is, hogy lássam, lánckörből vagy ékszíj körből jön e a zúgás...

Esetleg tudja valaki, hogy lehet megszerezni Opeléktől alkatrész széria szám alapján az infót, hogy eredeti e az alkatrész a kocsin, vagy a szervizelések egyikén "véletlenül" lecserélődött?Most azt szeretném megtudni, hogy pl a gyújtótrafóm eredeti-e, mert a javítás előtt még semmi baja nem volt, most meg kezdődő trafóhibára utaló jelek jönnek. Tudom, rosszmájú feltételezés, de azért megnézném...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Mint tudjatok, vezérműtengely törésem volt (kipufogó). A kocsit megjavíttattam (sajna nem ismerőssel, mert nem itthon történt a törés). Most a következőkkel küzdök:

Kissé leeső alapjárat (normál, sima működésnél 920-30 körül tartja, amikor leesik akkor kicsit 900 alá megy, nagy gázfröccsnél rendesen beszalad a 800 alá mielőtt összeszedi magát 900ig, egyébként a felfutással/lefutással nincs gond, a kocsi nem fogyaszt többet és jól is húz mindenütt), remegő motor, alapjáraton kimaradó ütem (hallani a kipufogón a kimaradó ütemet és a motor is érezhetően ütemesen "pulzál"). Néha csinálja, néha nem. Gyertyák újak. Motor ugye nemrég volt szétszedve, előtte semmi baja nem volt az alapjáratnak...). Elvileg szelepek is újak, fojtóház kipucolva. Nem az a fő gáz, hogy esetleg elromlik a trafó, hanem az a fura, hogy miért épp most, mikor visszakaptam a kocsit...

Egyéb fura dolgok: hidegen enyhén zakatol, folyamatosan zúgás jön a motor felől fordulatszám függően (2500-3000 rpm között a leghangosabb, leginkább az 1500-ös zsigulimotor hanghoz hasonlít) és a fent említett alapjárati problémája van. 300e-be vagyok eddig és abszolút nem vagyok nyugodt, mert nem jó a gép... és ezelőtt semmi, de semmi baja nem volt... (Z14XEP, 2005). Ékszíj és feszítő mechanizmus cserélve. A törés előtt nem volt zúgás...

Még megpróbálok egy flakon WEPP-2033-at, hátha nem lett minden szelep cserélve mégsem... (nem kaptam vissza mind a 16 szelepszár szimeringet, pedig elvileg mind a 16 szelep cserélve lett) bármi más ötlet a hibajelenségekre? Hibakód nincs, csak annyi látszik, hogy amikor jelentkezik az alapjárati dolog, a gyújtásvezérlés keményen próbál utánamászni valaminek alapjáraton. Lekapom hétvégén az ékszíjat is, hogy lássam, lánckörből vagy ékszíj körből jön e a zúgás...

Esetleg tudja valaki, hogy lehet megszerezni Opeléktől alkatrész széria szám alapján az infót, hogy eredeti e az alkatrész a kocsin, vagy a szervizelések egyikén "véletlenül" lecserélődött?Most azt szeretném megtudni, hogy pl a gyújtótrafóm eredeti-e, mert a javítás előtt még semmi baja nem volt, most meg kezdődő trafóhibára utaló jelek jönnek. Tudom, rosszmájú feltételezés, de azért megnézném...

ITT utána tudsz nézni a gyári alkatrész kódoknak.

Hibákra csak ötletek:

- lambda esetleg kaphatott olajat a törés után, hosszabb úton hátha kitisztul, vagy esetleg a hibától függetlenül halódik. Oszcilloszkóppal meg lehetne nézetni.

- légtömegmérő esetleg?

- szelepfészekmarás nem lett tökéletes, nem zárnak rendesen a szelepek

- ...?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Mint tudjatok, vezérműtengely törésem volt (kipufogó). A kocsit megjavíttattam (sajna nem ismerőssel, mert nem itthon történt a törés). Most a következőkkel küzdök:

Kissé leeső alapjárat (normál, sima működésnél 920-30 körül tartja, amikor leesik akkor kicsit 900 alá megy, nagy gázfröccsnél rendesen beszalad a 800 alá mielőtt összeszedi magát 900ig, egyébként a felfutással/lefutással nincs gond, a kocsi nem fogyaszt többet és jól is húz mindenütt), remegő motor, alapjáraton kimaradó ütem (hallani a kipufogón a kimaradó ütemet és a motor is érezhetően ütemesen "pulzál"). Néha csinálja, néha nem. Gyertyák újak. Motor ugye nemrég volt szétszedve, előtte semmi baja nem volt az alapjáratnak...). Elvileg szelepek is újak, fojtóház kipucolva. Nem az a fő gáz, hogy esetleg elromlik a trafó, hanem az a fura, hogy miért épp most, mikor visszakaptam a kocsit...

Egyéb fura dolgok: hidegen enyhén zakatol, folyamatosan zúgás jön a motor felől fordulatszám függően (2500-3000 rpm között a leghangosabb, leginkább az 1500-ös zsigulimotor hanghoz hasonlít) és a fent említett alapjárati problémája van. 300e-be vagyok eddig és abszolút nem vagyok nyugodt, mert nem jó a gép... és ezelőtt semmi, de semmi baja nem volt... (Z14XEP, 2005). Ékszíj és feszítő mechanizmus cserélve. A törés előtt nem volt zúgás...

Még megpróbálok egy flakon WEPP-2033-at, hátha nem lett minden szelep cserélve mégsem... (nem kaptam vissza mind a 16 szelepszár szimeringet, pedig elvileg mind a 16 szelep cserélve lett) bármi más ötlet a hibajelenségekre? Hibakód nincs, csak annyi látszik, hogy amikor jelentkezik az alapjárati dolog, a gyújtásvezérlés keményen próbál utánamászni valaminek alapjáraton. Lekapom hétvégén az ékszíjat is, hogy lássam, lánckörből vagy ékszíj körből jön e a zúgás...

Esetleg tudja valaki, hogy lehet megszerezni Opeléktől alkatrész széria szám alapján az infót, hogy eredeti e az alkatrész a kocsin, vagy a szervizelések egyikén "véletlenül" lecserélődött?Most azt szeretném megtudni, hogy pl a gyújtótrafóm eredeti-e, mert a javítás előtt még semmi baja nem volt, most meg kezdődő trafóhibára utaló jelek jönnek. Tudom, rosszmájú feltételezés, de azért megnézném...

Ez miért leeső?

a 750-800 a normális!

szerk: mondjuk az ingadozás az nem normális, de a 750-800 az nem alacsony!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Mint tudjatok, vezérműtengely törésem volt (kipufogó). A kocsit megjavíttattam (sajna nem ismerőssel, mert nem itthon történt a törés). Most a következőkkel küzdök:

Kissé leeső alapjárat (normál, sima működésnél 920-30 körül tartja, amikor leesik akkor kicsit 900 alá megy, nagy gázfröccsnél rendesen beszalad a 800 alá mielőtt összeszedi magát 900ig, egyébként a felfutással/lefutással nincs gond, a kocsi nem fogyaszt többet és jól is húz mindenütt), remegő motor, alapjáraton kimaradó ütem (hallani a kipufogón a kimaradó ütemet és a motor is érezhetően ütemesen "pulzál"). Néha csinálja, néha nem. Gyertyák újak. Motor ugye nemrég volt szétszedve, előtte semmi baja nem volt az alapjáratnak...). Elvileg szelepek is újak, fojtóház kipucolva. Nem az a fő gáz, hogy esetleg elromlik a trafó, hanem az a fura, hogy miért épp most, mikor visszakaptam a kocsit...

Egyéb fura dolgok: hidegen enyhén zakatol, folyamatosan zúgás jön a motor felől fordulatszám függően (2500-3000 rpm között a leghangosabb, leginkább az 1500-ös zsigulimotor hanghoz hasonlít) és a fent említett alapjárati problémája van. 300e-be vagyok eddig és abszolút nem vagyok nyugodt, mert nem jó a gép... és ezelőtt semmi, de semmi baja nem volt... (Z14XEP, 2005). Ékszíj és feszítő mechanizmus cserélve. A törés előtt nem volt zúgás...

Még megpróbálok egy flakon WEPP-2033-at, hátha nem lett minden szelep cserélve mégsem... (nem kaptam vissza mind a 16 szelepszár szimeringet, pedig elvileg mind a 16 szelep cserélve lett) bármi más ötlet a hibajelenségekre? Hibakód nincs, csak annyi látszik, hogy amikor jelentkezik az alapjárati dolog, a gyújtásvezérlés keményen próbál utánamászni valaminek alapjáraton. Lekapom hétvégén az ékszíjat is, hogy lássam, lánckörből vagy ékszíj körből jön e a zúgás...

Esetleg tudja valaki, hogy lehet megszerezni Opeléktől alkatrész széria szám alapján az infót, hogy eredeti e az alkatrész a kocsin, vagy a szervizelések egyikén "véletlenül" lecserélődött?Most azt szeretném megtudni, hogy pl a gyújtótrafóm eredeti-e, mert a javítás előtt még semmi baja nem volt, most meg kezdődő trafóhibára utaló jelek jönnek. Tudom, rosszmájú feltételezés, de azért megnézném...

Ennyi pénzért komplett autót kaptál volna Angliából, vagy 150-ért másik motort. Nem tudom, hogy összeakadt-e a motorod? (görbültek a szelepek) Feltételezem, hogy igen, mivel lent volt a hengerfej is. A fizethető bontós árak miatt inkább épp blokkot kellett volna venned, Elég, ha csak századokat görbültek dolgok.......... egyből csúnya hangja lesz. Ez olyan mint a törött autó..........sosem lesz olyan amilyennek eredetileg megcsinálták.

A trafóhibát sokan keverik a szelepszorulással

Link to comment
Megosztás:

Ötleteket várnék kollegák!

Egy idegen morgó hang után nyomozok (a gumikra gyanakszom, téliek, kopottasak) olyan 80-100km/ó között a legzavaróbb, egyenes úton és kanyarban is hallom (ezért talán nem kerékcsapágy), fékezéskor is hallom, a sebesség csökkenésével változik, szóval idegesít nagyon, de emiatt egyenlőre nincs kedvem feltenni a nyári gumikat (ki tudja milyen idő lehet még) kipróbálni azokkal is morog-e.

Minden tanácsot megköszönnék!

Link to comment
Megosztás:

Ennyi pénzért komplett autót kaptál volna Angliából, vagy 150-ért másik motort. Nem tudom, hogy összeakadt-e a motorod? (görbültek a szelepek) Feltételezem, hogy igen, mivel lent volt a hengerfej is. A fizethető bontós árak miatt inkább épp blokkot kellett volna venned, Elég, ha csak századokat görbültek dolgok.......... egyből csúnya hangja lesz. Ez olyan mint a törött autó..........sosem lesz olyan amilyennek eredetileg megcsinálták.

A trafóhibát sokan keverik a szelepszorulással

Nemrég én is futottam pár kört komplett motor kereséssel. Hol a papírokkal volt volt baj, hol meg a futásteljesítmény volt bizonytalan, hol meg a dudvából került volna elő motor... Persze, biztos ki lehet fogni egy biztos előéletű darabot, csak kérdés, mennyi idő alatt... Mondjuk egy vezérléscserével (engem nem nyugtatna meg, hogy mutatnak róla "papírt", hogy ekkor és ekkor cserélték), meg a kötelező olajcsere, +miegymással a 150 ezer és hamar 200 fölé kerekedik. Angliai témához is gondolom komolyabb, bejáratott kapcsolat kellhet, egyedül belevágni, lepapírozni, hazahozni..., hogy itthon is minden rendben legyen, na, szerintem ez se lehet olyan egyszerű.

Persze, én nem mozgok ezekben, de kívülállóként nem tűnik egyszerűnek + ha összevetem a saját óradíjamat a ráfordított idővel, akkor már nem annyira kedvező az egész...

(Ezt nem vitaindítónak szántam, ezek csak az én fenntartásaim.)

Link to comment
Megosztás:

Ennyi pénzért komplett autót kaptál volna Angliából, vagy 150-ért másik motort. Nem tudom, hogy összeakadt-e a motorod? (görbültek a szelepek) Feltételezem, hogy igen, mivel lent volt a hengerfej is. A fizethető bontós árak miatt inkább épp blokkot kellett volna venned, Elég, ha csak századokat görbültek dolgok.......... egyből csúnya hangja lesz. Ez olyan mint a törött autó..........sosem lesz olyan amilyennek eredetileg megcsinálták.

A trafóhibát sokan keverik a szelepszorulással

Hát nem tudom... hidd el, sok bontót végig kérdeztem, és nem lett volna sokkal olcsóbb (nem akartak csak komplett hengerfejet adni, ami meg drágább volt, mint az új tengely), ráadásul ugye minden bontott alkatrész lutri... Angliából öcsém egész jól szerzi a Rover alkatrészeket, de eBay-on nem sok Opel cuccost találtam... más kapcsolatom ott nincs. Sajna szétszedve nem láttam a motort, mert nem voltam Mo-n, de elmondás alapján a dugattyú utolérte a szelepeket (kipufogó oldalon), de sem a hengerfej, sem a dugattyú/gyűrű nem sérült. Mind a 16 szelepet cserélték (legalábbis remélem), szimeringekkel együtt... szal szelepszorulásért harapnék... de nem lehetetlen, főleg ha a valóságban nem lett mindegyik lecserélve... állítólag más nem sérült. Visszakaptam 16 szelepet, de csak kettőn van látható ferdülés/torzulás... ebből mondj valamit...

De mindegy, mostmár ez van, megoldást kell találnom...

Link to comment
Megosztás:

Ez miért leeső?

a 750-800 a normális!

szerk: mondjuk az ingadozás az nem normális, de a 750-800 az nem alacsony!

akkor viszont a 930 a sok. Most nézem a zöldkártyámat, 785 van beleírva... csak az a fura, hogy amikor 930-on van, akkor szép, sima a járása, és a kipufogóban sem hallani ütem kimaradást. Amikor lemegy 900 alá, akkor lesz darabosabb a járása és hallani a "durrogást" a kipufogóban... lehet, hogy valami magasabban tartja az alapjáratot, mint kellene? Auto "szívató"?

Link to comment
Megosztás:

ITT utána tudsz nézni a gyári alkatrész kódoknak.

Hibákra csak ötletek:

- lambda esetleg kaphatott olajat a törés után, hosszabb úton hátha kitisztul, vagy esetleg a hibától függetlenül halódik. Oszcilloszkóppal meg lehetne nézetni.

- légtömegmérő esetleg?

- szelepfészekmarás nem lett tökéletes, nem zárnak rendesen a szelepek

- ...?

- a labdára, illetve a katalizátorra azért nem gondolunk, mert szép a motor fel/le futása, nem fogyaszt többet a kocsi, mint előtte (átlag 6 vegyes) és húz is rendesen, alacsony fordulaton is... 90 felett kifejezetten halkabb a motor és szebb a járása, mint a szerelés előtt volt...

- légtömegmérő csak alapjárati problémát okozhat? nem kellene hibakódot adjon?

- hát a szelepekre nem tok mit mondani... abban sem vagyok biztos, hogy mind cserélve lett, nem láttam hogy marták e egyáltalán... csak annyi adalék, hogy nem volt síkolva a hengerfej (ellenőrizve sem síklapon), régi hengerfej csavarokat rakták vissza és a régi olajat töltötték vissza... még mielőtt annyit mondattam volna, hogy bikmakk, ki volt próbálva a pályán. Sztem jobb lett volna csak a kipufogó oldali szelepeket cserélni, és a maradék pénzből a többit rendesen csinálni. Dehát ugye akkor meg miért vittem szerelőhöz, ha ennyire értek hozzá, okostojás... :lol: Még a vízpumpára gyanakszok zúgás ügyben, vagy neadjisten generátor. Csakhát miért pont most szállt volna el... vagy esetleg a régi olaj miatt szemcse kerülhetett a láncfeszítő járataiba és nem tudja rendesen feszíteni a láncot? Segítséég : D a zúgás jobban idegesít, mint az alapjárat... nehogy nekem beálljon megint valami...

Link to comment
Megosztás:

- a labdára, illetve a katalizátorra azért nem gondolunk, mert szép a motor fel/le futása, nem fogyaszt többet a kocsi, mint előtte (átlag 6 vegyes) és húz is rendesen, alacsony fordulaton is... 90 felett kifejezetten halkabb a motor és szebb a járása, mint a szerelés előtt volt...

- légtömegmérő csak alapjárati problémát okozhat? nem kellene hibakódot adjon?

- hát a szelepekre nem tok mit mondani... abban sem vagyok biztos, hogy mind cserélve lett, nem láttam hogy marták e egyáltalán... csak annyi adalék, hogy nem volt síkolva a hengerfej (ellenőrizve sem síklapon), régi hengerfej csavarokat rakták vissza és a régi olajat töltötték vissza... még mielőtt annyit mondattam volna, hogy bikmakk, ki volt próbálva a pályán. Sztem jobb lett volna csak a kipufogó oldali szelepeket cserélni, és a maradék pénzből a többit rendesen csinálni. Dehát ugye akkor meg miért vittem szerelőhöz, ha ennyire értek hozzá, okostojás... :lol: Még a vízpumpára gyanakszok zúgás ügyben, vagy neadjisten generátor. Csakhát miért pont most szállt volna el... vagy esetleg a régi olaj miatt szemcse kerülhetett a láncfeszítő járataiba és nem tudja rendesen feszíteni a láncot? Segítséég : D a zúgás jobban idegesít, mint az alapjárat... nehogy nekem beálljon megint valami...

:lol:

Link to comment
Megosztás:

Ennyi pénzért komplett autót kaptál volna Angliából, vagy 150-ért másik motort. Nem tudom, hogy összeakadt-e a motorod? (görbültek a szelepek) Feltételezem, hogy igen, mivel lent volt a hengerfej is. A fizethető bontós árak miatt inkább épp blokkot kellett volna venned, Elég, ha csak századokat görbültek dolgok.......... egyből csúnya hangja lesz. Ez olyan mint a törött autó..........sosem lesz olyan amilyennek eredetileg megcsinálták.

A trafóhibát sokan keverik a szelepszorulással

Az egyik ismerősöm tavaly kiment Angliába melózni. 500 fontért vett egy tuti G-t ( 5a) Z16XE motorral, friss műszakival...

...azt hiszem, most 310Ft körül mérik a fontot!

Jó mi?

Link to comment
Megosztás:

Az egyik ismerősöm tavaly kiment Angliába melózni. 500 fontért vett egy tuti G-t ( 5a) Z16XE motorral, friss műszakival...

...azt hiszem, most 310Ft körül mérik a fontot!

Jó mi?

És ez hazahozva mennyire jött ki? Jobbkormányos volt gondolom. (Vagy nem hozta haza?)

Link to comment
Megosztás:

Nemrég én is futottam pár kört komplett motor kereséssel. Hol a papírokkal volt volt baj, hol meg a futásteljesítmény volt bizonytalan, hol meg a dudvából került volna elő motor... Persze, biztos ki lehet fogni egy biztos előéletű darabot, csak kérdés, mennyi idő alatt... Mondjuk egy vezérléscserével (engem nem nyugtatna meg, hogy mutatnak róla "papírt", hogy ekkor és ekkor cserélték), meg a kötelező olajcsere, +miegymással a 150 ezer és hamar 200 fölé kerekedik. Angliai témához is gondolom komolyabb, bejáratott kapcsolat kellhet, egyedül belevágni, lepapírozni, hazahozni..., hogy itthon is minden rendben legyen, na, szerintem ez se lehet olyan egyszerű.

Persze, én nem mozgok ezekben, de kívülállóként nem tűnik egyszerűnek + ha összevetem a saját óradíjamat a ráfordított idővel, akkor már nem annyira kedvező az egész...

(Ezt nem vitaindítónak szántam, ezek csak az én fenntartásaim.)

Tényleg csak jóindulatból nem kötekedés képpen:

Szoktam járni bontóba (saját célból), bizony vannak alig használt darabok. Olyat kell nézni ahol még a helyén a motor.

A vezérlés+olajcsere díj felszámolása nem állja meg a helyét, mert olajat (gondolom) így is cserélt, a vezérlést pedig át lehet dobni a régi motorról, aminek tisztában vagy a futásteljesítményével. Egy komplett motorcsere pedig kevesebb idő, mint egy "motorfelújítás" és járulékos költségek is kevesebbek (tömítések, stb...) ráadásul a régi motorod fele felhasználható alkatrésznek. Így nézve a dolgokat spórolsz!

A papírokat el lehet intézni, nekem sincs a forgalmiban motorszám, mert elkorrodált (igaz ez y20DTH) Eredetvizsgán beirták, hogy "nem olvasható, de külső beavatkozás nyoma nem látható" igy akármikor cserélhetnék motort.

Link to comment
Megosztás:

Az egyik ismerősöm tavaly kiment Angliába melózni. 500 fontért vett egy tuti G-t ( 5a) Z16XE motorral, friss műszakival...

...azt hiszem, most 310Ft körül mérik a fontot!

Jó mi?

erről beszélek én is! ha nagyobb baja lenne az autómnak, mondjuk 200 ezerFt felett akkor biztosan egy angol járgányba neveznék be (persze jó egy negyede nem használható, de a többi igen)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.