Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Nem sok ez a 11 év ám! havernak a 98as ugyanolyan mint a tied tökéletesen jó. Most az hogy költeni kell rá hát ez sajna már előfordul. De ha megnézel egy hasonló korú francia kocsit akkor azért ott lényegesen rosszabbak a statisztikák.

Vagy csak előítéletek vannak és valójában meg mégsem...

Link to comment
Megosztás:

rele_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A képen megjelöltem melyik relé kapcsolja ki a fogyasztókat. Némi kiegészités. Ez a relé a világitásokat kapcsolja belső kesztyű tartó és a csomagtér. Azaz ha ez nem húz akkor ezeknél nincsen kraft. Vmelyik fekete is elenged de azt nem tudtam megállapítani melyik.

Még mindig nem elérhető a képfeltöltés.hu ... :)

Link to comment
Megosztás:

Én 50e-nél dobtam ki őket, de meglepődve tapasztaltam, hogy csak minimálisan látszott a használat rajtuk, tehát tuti elmentek volna gond nélkül 60e-ig. Nem tudom ki gyártja őket a GM-nek, de jó gyertyák.

Az enyémbe ráadásul nem is a többpólusú van, csak a sima.

De az platina.

Én világéletemben olcsó kutakál tankoltam itt zuglóban (ha úton vagyok, az persze más, ott olyan kút van,amilyen) a lukoilnál,előtte meg a jetnél. próbáltam más kutakat, SEMMI különbség nem volt a fogyasztásban soha. Szerintem az ilyen viszonylag nagy kúthálózatok nem kockáztatnak, a kicsi névtelenekkel lehet a baj csak. De ki tudja. Azért nem mindegy a literenkénti 10-15 Ft-os különbség, főleg úgy, h eddig semmi károm nem származott az ilyen olcsóbb kutakból. Névtelenhez nem mennék, de nagy kúthálózathoz igen. Auchan-teszkót még nem próbáltam, az nem túl szimpi, ráadásul az áruk drágább, mint pl a lukoilnak.

Egyszer tankoltam Jet kúton. Utána 5km-el akartam előzni, hát nem sikerült. Hiába, vízzel még nem üzemel...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az öcsémnek van egy '98-as, gázos X14XE Astrája. Soha nem volt tökéletes benzinnel (torpant és gyenge volt; mintha 1 fokozattal feljebb lenne kapcsolva), de az utóbbi 1-2 hónapban hirtelen sokat romlott, mára már járni sem lehet vele benzin módban.

A jelenségek:

- sokat kell pörgetni, míg beindul (hidegen-melegen egyaránt, leállítás után kb 1 percig még jól indul)

- alapjáraton nagyon benzinszagú a kipuffogógáz

- lassú gázadásra dadog, hirtelen gázadásra hörög és többször visszarobban a motor kb 3000-es fordulatig (ezt padlót nyomva kb 5 mp alatt éri el), onnan már "normális"

- hibajelzés, tárolt hiba nincs

- gáz módban jól megy, semmi hiba, néha a "szegény keverék" hibakódot adja

Megjárt már több szakszervizt és maszek szerelőt, és én is próbálkoztam több dologgal, de csak a pénztárca vékonyodott.

Amit már megnéztünk:

- gyújtógyertya és trafósor új

- üa. szivattyú fél éve cserélve (akkor csere után egy tank V-Power benzinnel kicsit erősebb lett, de pár hónap után visszagyengült)

- üa. és levegőszűrő új

- tápnyomás és szállítási mennyiség rendben

- fojtószelepház tiszta

- vacuum-csövek tömítettek

- szívócsőnyomás-érzékelő, légszűrőháznyomás-érzékelő és kopogásérzékelő egy jó kocsiból próbára áttéve

- vezérlés kb 20-adszorra ellenőrizve

A szakszerviz most ECU-frissítést javasol, aztán ha az sem jön be, akkor injektor cserét (azt már fél éve bevizsgálták, akkor még nem volt baja). Több ötletük nincs.

Valakinek van esetleg ötlete, hogy mit tudnánk még megnézni, mielőtt újra szerelőhöz visszük? (Donoralkatrész már nincs próbálni.)

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az öcsémnek van egy '98-as, gázos X14XE Astrája. Soha nem volt tökéletes benzinnel (torpant és gyenge volt; mintha 1 fokozattal feljebb lenne kapcsolva), de az utóbbi 1-2 hónapban hirtelen sokat romlott, mára már járni sem lehet vele benzin módban.

A jelenségek:

- sokat kell pörgetni, míg beindul (hidegen-melegen egyaránt, leállítás után kb 1 percig még jól indul)

- alapjáraton nagyon benzinszagú a kipuffogógáz

- lassú gázadásra dadog, hirtelen gázadásra hörög és többször visszarobban a motor kb 3000-es fordulatig (ezt padlót nyomva kb 5 mp alatt éri el), onnan már "normális"

- hibajelzés, tárolt hiba nincs

- gáz módban jól megy, semmi hiba, néha a "szegény keverék" hibakódot adja

Megjárt már több szakszervizt és maszek szerelőt, és én is próbálkoztam több dologgal, de csak a pénztárca vékonyodott.

Amit már megnéztünk:

- gyújtógyertya és trafósor új

- üa. szivattyú fél éve cserélve (akkor csere után egy tank V-Power benzinnel kicsit erősebb lett, de pár hónap után visszagyengült)

- üa. és levegőszűrő új

- tápnyomás és szállítási mennyiség rendben

- fojtószelepház tiszta

- vacuum-csövek tömítettek

- szívócsőnyomás-érzékelő, légszűrőháznyomás-érzékelő és kopogásérzékelő egy jó kocsiból próbára áttéve

- vezérlés kb 20-adszorra ellenőrizve

A szakszerviz most ECU-frissítést javasol, aztán ha az sem jön be, akkor injektor cserét (azt már fél éve bevizsgálták, akkor még nem volt baja). Több ötletük nincs.

Valakinek van esetleg ötlete, hogy mit tudnánk még megnézni, mielőtt újra szerelőhöz visszük? (Donoralkatrész már nincs próbálni.)

Előre is köszi!

Én a lambda szondát nézném meg....hogy milyen jelet ad tovább...de ez (volt) zöldkártyás is ellenőrizheti, mert úgy is mérhető, de ha nem megfelelően változik(lusta), akkor hiba jelzés nincs és mégis gondok vannak... :)

Link to comment
Megosztás:

Én a lambda szondát nézném meg....hogy milyen jelet ad tovább...de ez (volt) zöldkártyás is ellenőrizheti, mert úgy is mérhető, de ha nem megfelelően változik(lusta), akkor hiba jelzés nincs és mégis gondok vannak... :)

Hát nem mai gyerek a szonda, már próbáltam azt is kivenni, de nem hagyta magát, valószínűleg roncsolás nélkül nem fog menni. Opel Scanner programmal vizsgáltam, ad jelet (de ki tudja, hogy valós-e), de hogy mennyire lusta, azt nem tudom, mert a megjelenítés frissítése 1 mp-s. A lambda egyébként önmagában okozhat ekkora problémát a működésben?

Link to comment
Megosztás:

Ám legyen...

Szerintem ez típus hiba..

Én ebbe fáradtam bele a corsa-val,hogy mindig van valami.

De csodák nincsenek 11éves a vasad. :)

Az én Corsámnak anno nem voltak ilyen igényei. (1991-es A2 1.2 SI)

10 évesen vettem németben, 17 évesen adtam el.

A nem kopó cuccokon kívül csak egy hátsó fékmunkahengert és egy hátsó kerékagycsapágyat igényelt.

Azon kívül 17 évesen a műszaki előtt csak a hátsó kerékíveknél kellett kicsit lakatolni, működő részhez nem kellett nyúlni...

A kocsiban 302e km volt, amikor eladtam!

Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki nekem sem cserés a tradfóhidam, ezekszerint a pillanatnyi anomáliát a sok városi tütymörgés okozta. Bár a nagy fogyasztást nem tom mire vélni. Több haver ankinek ilyenje van azt mondta hogy szerintük rossz helyen tankolok. Ezt még meg fogom próbálni. Jól kifogyasztom hogy már jó ideje világítson, aztán utána elmegyek olyan helyre tankolni ahol,haverok is tankolnak akiknek jól fogyaszt. Aztán kiderül mi a problem!

Esetleg nem ártana ránézni a lambdára és a motorhőfok érzékelőre sem.

Az utóbbi kis hibája is simán fel tudja nyomni a fogyasztást.

Link to comment
Megosztás:

Az én Corsámnak anno nem voltak ilyen igényei. (1991-es A2 1.2 SI)

10 évesen vettem németben, 17 évesen adtam el.

A nem kopó cuccokon kívül csak egy hátsó fékmunkahengert és egy hátsó kerékagycsapágyat igényelt.

Azon kívül 17 évesen a műszaki előtt csak a hátsó kerékíveknél kellett kicsit lakatolni, működő részhez nem kellett nyúlni...

A kocsiban 302e km volt, amikor eladtam!

Igen ilyen is van.

Az új gazdi is elmondhatja ,hogy van egy jó autója .

Link to comment
Megosztás:

Hát nem mai gyerek a szonda, már próbáltam azt is kivenni, de nem hagyta magát, valószínűleg roncsolás nélkül nem fog menni. Opel Scanner programmal vizsgáltam, ad jelet (de ki tudja, hogy valós-e), de hogy mennyire lusta, azt nem tudom, mert a megjelenítés frissítése 1 mp-s. A lambda egyébként önmagában okozhat ekkora problémát a működésben?

Szerinted ha annyira elszegényíti a keveréket, hogy az már be sem gyullad az gond? (szerinted?)

Nekem leömlő cserénél kellett wessznek dolgoznia vele...de más lehetőség nem volt így a kábelt kellett elvágni és úgy rá a csillagkulcs..különben sosem indul meg...így utánan egy kis forrasztás és semmi gond, de ha ledarálod...akkor az már gáz... :)

Link to comment
Megosztás:

Esetleg nem ártana ránézni a lambdára és a motorhőfok érzékelőre sem.

Az utóbbi kis hibája is simán fel tudja nyomni a fogyasztást.

Nem olvastam vissza, így nem tudom, hogy a légszűrő cseréje és szívócső takarítása felvetődött-e már. Az ember hajlamos megfeledkezni a legegyszerűbb dolgokról és onnét kezdeni. Rögtön a legrosszabbakat vizionálja. :) :)

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenkinek!

Adott egy 98-as X14XE-s Astra, Januárban vettem, kb 100e km-vel. Eddig csak olajat, szűrőket cseréltettem, szóval minden ok volt, kivéve, hogy ingadozott hűtővízkiegyenlítő tartályban a szint (erről korábban itt írtam, de nem tűnt szörnyűnek). Eddig belement kb 2000km, 90% autóúti használat, jól fogyasztott, stb, nem is foglalkoztam vele. Vmelyik nap megnéztem, mert le kéne menni a tengerpartra, erre üres a tartály... Bő egy litert öntöttem bele, most van a felénél (illesztés). Igen, megállt bennem az ütő, hogy hengerfej, meg minden, de nem volt olaj a tartályban, nem volt trutyis a kupak, nem volt habos a nívópálca és puhák a vízcsövek. Létezik, hogy ereszt vhol a rendszer? Sajnos az udvaron tartom, lehetetlen észrevenni bármit is alatta.

Más: az normális, hogy a létező legminimálisabb gázadásnál szakaszosan adagol? Tehát csak akkor lehet észrevenni, ha nem "normálisan" nyomom, hanem csak épphogy.

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenkinek!

Adott egy 98-as X14XE-s Astra, Januárban vettem, kb 100e km-vel. Eddig csak olajat, szűrőket cseréltettem, szóval minden ok volt, kivéve, hogy ingadozott hűtővízkiegyenlítő tartályban a szint (erről korábban itt írtam, de nem tűnt szörnyűnek). Eddig belement kb 2000km, 90% autóúti használat, jól fogyasztott, stb, nem is foglalkoztam vele. Vmelyik nap megnéztem, mert le kéne menni a tengerpartra, erre üres a tartály... Bő egy litert öntöttem bele, most van a felénél (illesztés). Igen, megállt bennem az ütő, hogy hengerfej, meg minden, de nem volt olaj a tartályban, nem volt trutyis a kupak, nem volt habos a nívópálca és puhák a vízcsövek. Létezik, hogy ereszt vhol a rendszer? Sajnos az udvaron tartom, lehetetlen észrevenni bármit is alatta.

Más: az normális, hogy a létező legminimálisabb gázadásnál szakaszosan adagol? Tehát csak akkor lehet észrevenni, ha nem "normálisan" nyomom, hanem csak épphogy.

Vízügyben nézd meg a kárpitot a pedálok környékén és a kesztyűtartó alatt.A fűtőradiátor szokott néha ereszteni.

A rángatásügyben lehet csak el van koszolódva(főleg,ha inkább városiautó),vidd el fagyizni!

Link to comment
Megosztás:

Szerinted ha annyira elszegényíti a keveréket, hogy az már be sem gyullad az gond? (szerinted?)

Nekem leömlő cserénél kellett wessznek dolgoznia vele...de más lehetőség nem volt így a kábelt kellett elvágni és úgy rá a csillagkulcs..különben sosem indul meg...így utánan egy kis forrasztás és semmi gond, de ha ledarálod...akkor az már gáz... :)

Szerintem... az már gond.

De tudtommal a lambda-érzékelőnek még ha fűtött is, kell pár perc, hogy bemelegedjen és jelet adjon, a jelzett probléma viszont állandó. És úgy rémlik, hogy gyorsításkor nemigen kell foglalkoznia az ECU-nak a lambda-értékkel. Ja és próbáltunk lehúzott lambdával is járni pár napig, de az sem hatotta meg, igaz ez a tanult értékektől is lehetett.

Nem vagyok szerelő, ezért nézd el, ha baromságot kérdezek, de a benzinszagú kipuf.gáz és a visszarobbanás a torokba nem inkább sok üzemanyagot vagy rossz vezérlést / befecskendezési időpontot jelent? Mondjuk a hörgés meg inkább keveset... hát tényleg nem tudom.

Na mindegy, majd megpróbálom kicserélni az érzékelőt, ha lesz megint donor, és addig kerítek hatlapfejű kulcsot is. Csere után azonnal érzeni kéne a változást, ha az volt a rossz, vagy járni kell kicsit vele, míg megszokja?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem... az már gond.

De tudtommal a lambda-érzékelőnek még ha fűtött is, kell pár perc, hogy bemelegedjen és jelet adjon, a jelzett probléma viszont állandó. És úgy rémlik, hogy gyorsításkor nemigen kell foglalkoznia az ECU-nak a lambda-értékkel. Ja és próbáltunk lehúzott lambdával is járni pár napig, de az sem hatotta meg, igaz ez a tanult értékektől is lehetett.

Nem vagyok szerelő, ezért nézd el, ha baromságot kérdezek, de a benzinszagú kipuf.gáz és a visszarobbanás a torokba nem inkább sok üzemanyagot vagy rossz vezérlést / befecskendezési időpontot jelent? Mondjuk a hörgés meg inkább keveset... hát tényleg nem tudom.

Na mindegy, majd megpróbálom kicserélni az érzékelőt, ha lesz megint donor, és addig kerítek hatlapfejű kulcsot is. Csere után azonnal érzeni kéne a változást, ha az volt a rossz, vagy járni kell kicsit vele, míg megszokja?

Ja, azonnal.

Link to comment
Megosztás:

Igazából a benzin szagú kipufogó gázok, meg a többi jelenség, nem lehet, hogy vezérlési probléma?

Nem vagyok autószerelő, de 1x fateromnak is elrakták F-en a vezérlését. Ment a kocsi, de voltak érdekes dolgok. Elég ha csak 1 fog.... esetleg ezt is meg lehetnez nézni strobival, hogy a gyújtás-vezérlés jó-e.... CSAK tipp

Hűtővíz eltünés:

Apámnál is ez volt, hol ette hol nem. Se tócsa se csepegés se semmi. Elképzelhető, hogy van a henger falon valahol egy hajszálrepedés, ne adj isten több icic picic, és a vizet szépen a motor feldolgozza. ami nem is lenne rossz, ha nem a hűtővizet enné.......

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.