Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok régebben írtam,hogy hidegindításkor néha felpörgeti magát a motor 1400 ra,1-2 perc után visszaesik,900 körülire,amikor siettem,és nem akartam megvárni míg leesik a fordulat,a legkisebb gázadásra is nagyon felpörgött a motor,ezért így többet nem indultam el,de most azt tapasztalom kb másfél hónapja nem pörög annyira fel a motor,csak 1000-1100 körülire,és gázadáskor is csak annyira pörög fel amennyire nyomom,ez igy nagyon jó mert nem kell kivárnom azt az 1-2 percet,a kérdésem az lenne,hogy szerintetek mi a normális működés,ja és régebben amikor csinálta ezt az 1400 fordulatot meleg volt,úgyhogy biztos nem a hideg okozta,most hogy jönnek a hidegebb idők,több idő kell hogy bemelegedjen a motor,de eddig még nem vettem észre rajta,hogy a hideg változtatna valamit a motor működésén.

Nekem is ilyen, régebben cserélgettem rajt trafóhidat, gyertyákat, alapjárati motort stb., de semmi nem változtatott rajt.

érdekes, mert nyáron pörög 1200-1300-on télen pedig max. 1000-en hidegen! Pont fordítva kéne... :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok régebben írtam,hogy hidegindításkor néha felpörgeti magát a motor 1400 ra,1-2 perc után visszaesik,900 körülire,amikor siettem,és nem akartam megvárni míg leesik a fordulat,a legkisebb gázadásra is nagyon felpörgött a motor,ezért így többet nem indultam el,de most azt tapasztalom kb másfél hónapja nem pörög annyira fel a motor,csak 1000-1100 körülire,és gázadáskor is csak annyira pörög fel amennyire nyomom,ez igy nagyon jó mert nem kell kivárnom azt az 1-2 percet,a kérdésem az lenne,hogy szerintetek mi a normális működés,ja és régebben amikor csinálta ezt az 1400 fordulatot meleg volt,úgyhogy biztos nem a hideg okozta,most hogy jönnek a hidegebb idők,több idő kell hogy bemelegedjen a motor,de eddig még nem vettem észre rajta,hogy a hideg változtatna valamit a motor működésén.

Ez nálam is, meg még jó párunknál így működik. Régebben oknyomoztunk itt, meg motorhőmérséklet-jeladó cserével, meg mindenfélével próbálkoztunk, aztán abban maradtunk, hogy valamiért ez ilyen... :)

Főként 15-20 fok külső hőmérséklet között szokott ez előjönni, nagyobb hidegben indítva 1100 körül indul be, és elindulás után kevésbé hajlamos a felpörgésre...

Link to comment
Megosztás:

Ez nálam is, meg még jó párunknál így működik. Régebben oknyomoztunk itt, meg motorhőmérséklet-jeladó cserével, meg mindenfélével próbálkoztunk, aztán abban maradtunk, hogy valamiért ez ilyen... :)

Főként 15-20 fok külső hőmérséklet között szokott ez előjönni, nagyobb hidegben indítva 1100 körül indul be, és elindulás után kevésbé hajlamos a felpörgésre...

Pont így...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok régebben írtam,hogy hidegindításkor néha felpörgeti magát a motor 1400 ra,1-2 perc után visszaesik,900 körülire,amikor siettem,és nem akartam megvárni míg leesik a fordulat,a legkisebb gázadásra is nagyon felpörgött a motor,ezért így többet nem indultam el,de most azt tapasztalom kb másfél hónapja nem pörög annyira fel a motor,csak 1000-1100 körülire,és gázadáskor is csak annyira pörög fel amennyire nyomom,ez igy nagyon jó mert nem kell kivárnom azt az 1-2 percet,a kérdésem az lenne,hogy szerintetek mi a normális működés,ja és régebben amikor csinálta ezt az 1400 fordulatot meleg volt,úgyhogy biztos nem a hideg okozta,most hogy jönnek a hidegebb idők,több idő kell hogy bemelegedjen a motor,de eddig még nem vettem észre rajta,hogy a hideg változtatna valamit a motor működésén.

Ez nálam is ,szóról-szóra így van!Asszem tudomásul kell vennünk,hogy ez ilyen. :)

Link to comment
Megosztás:

Én nem akarok vészmadár lenni... de én megnézném azokat is amelyiket elvileg nem kellene...

Na meg tök jó lenne ,hogy akinek volt törése írna egy váz számot....

Visszafizetés....elég esélytelennek tartom főleg ha nem márkaszervizbe volt javítva...de ne legyen igazam :)

Bár még szerelő nem látta, de nagyon valószínű, hogy nálam is ez a gond.

Az alvázszámom: W0L0TGF485G091161

Az a furcsa amúgy, hogy ha a szóban forgó csavarok nem voltak meghúzva, hogyan bírta 165 ezer km-ig...

Link to comment
Megosztás:

Bár még szerelő nem látta, de nagyon valószínű, hogy nálam is ez a gond.

Az alvázszámom: W0L0TGF485G091161

Az a furcsa amúgy, hogy ha a szóban forgó csavarok nem voltak meghúzva, hogyan bírta 165 ezer km-ig...

Úgy, hogy szoftosan vezetsz. Neked azért van esélyed egy kis kártérítésre.

Link to comment
Megosztás:

Úgy, hogy szoftosan vezetsz. Neked azért van esélyed egy kis kártérítésre.

Igen, van esélyed, de csak akkor, ha szakszervizbe viszed és ok szedik szét, javítják meg. Ha nem ott lesz szétszedve, szinte biztos, hogy nem lesz bizonyító erejű a csavarlazulás a törés okaként. Azért bírta eddig, mert jól meg lett tervezve. Ne felejtsd el, hogy valamennyire fogta a csavar, azaz a helyén tartotta, csak a kiegyensúlyozatlan volt, azaz folyamatosan vibrálva forgott. Mivel a biztonsági tényező a tervelésnél minimum 2.5 (ami azt jelenti. hogy olyanra kell tervezni egy alkatrészt, hogy az üzemszerű használat mellet maximálisan fellépő erő legalább 2.5x-ét kibírja), ezért egy ideig tűri a vibrációt, de aztán anyagfáradás miatt (repedések keletkeznek a kristályszerkezetben, majd azok tágulnak a vibráció miatt) előbb utóbb eltörik. Attól függően, hogy milyen volt az anyagszerkezet (voltak e eleve mikrozárványok a tengelyedben) és a vibráció (mennyire voltak lazák a csavarjaid, milyen ütemben lazultak tovább és mennyire változtattad hirtelen a motor terhelését), ez az anyagfáradásos törés bekövetkezhet 80-110e, de akár mint látjuk 160e km után is. Valószínű egy rally autóban ugyanez a tengely már pár tízezer km után tört volna az intenzívebb használat miatt.

Link to comment
Megosztás:

Úgy, hogy szoftosan vezetsz. Neked azért van esélyed egy kis kártérítésre.

Mondjuk pályán történt a baleset és emelkedőn... persze nyomtam is neki... tehát minden egyben volt ahhoz, hogy a motorra a lehető legnagyobb erők hassanak :)

120 ezerig volt márkaszervízben szervizelve amúgy, de szerintem ebből a szempontból ez nem is lényeges...

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk pályán történt a baleset és emelkedőn... persze nyomtam is neki... tehát minden egyben volt ahhoz, hogy a motorra a lehető legnagyobb erők hassanak :)

120 ezerig volt márkaszervízben szervizelve amúgy, de szerintem ebből a szempontból ez nem is lényeges...

nálunk mind a 3 ami tört pályás/országutas történet volt

ami nálam tört az 180e km-t bírt viszont volt hajtva rendesen (2-be 80-ig, 3-ba végig pesten, pályán 150-160 /nem én voltam :D /)

5-be 120-130 körül tört gyorsításnál

Link to comment
Megosztás:

Mint kiderült, neked vannak jogász ismerőseid. Megkérdezed légyszi, hogy van e bármilyen esély Magyarországon utólagosan érvényesíteni a kárigényt legalább részlegesen, vagy teljesen esélytelen?

Köszi előre is

Nem arról van szó, hogy Mo-on, hanem hogy egyáltalán.

Csak akkor lehet rá esély, ha törés után szakszervizben lett javítva, a szervizkönyv végig vezetve volt (úgy ahogy a gyár előírta) és még akkor is látok esélyt arra, hogy a GM még talál vmi kifogást, pl 1500 km-rel előbb/később volt olajcsere vagy hogy letört a hátsó lámpa felfogatócsavar.

Ha hivatalossá válik a visszahívás a cég úgyis elindítja az utólagos kárigényt, akkor kiderül. Szerintem ha szervizkönyv, számla van és nem szőröznek (mert elismerték, még hogyha időbe is telt), akkor igen.

Link to comment
Megosztás:

Nem arról van szó, hogy Mo-on, hanem hogy egyáltalán.

Csak akkor lehet rá esély, ha törés után szakszervizben lett javítva, a szervizkönyv végig vezetve volt (úgy ahogy a gyár előírta) és még akkor is látok esélyt arra, hogy a GM még talál vmi kifogást, pl 1500 km-rel előbb/később volt olajcsere vagy hogy letört a hátsó lámpa felfogatócsavar.

Ha hivatalossá válik a visszahívás a cég úgyis elindítja az utólagos kárigényt, akkor kiderül. Szerintem ha szervizkönyv, számla van és nem szőröznek (mert elismerték, még hogyha időbe is telt), akkor igen.

Akkor én többszörösen hátrányos helyzetű vagyok :)

- Se vezetett szervizkönyv (mondjuk az 5 év alatt a magam elvégzett karbantartásokon megspórolt összeggel sztem ki is fizettem a törés árát, főleg úgy, hogy mindent fele annyi időnként cserélek)

- Se számla (így nagyker áron kaptam a gyári alkatrészeket és az ÁFA sem rakódott rá, olyan alkatrészeknél, mint tengely és szelepek, nem vagyok hajlandó gyári alá adni)

- +Tutti hogy letört a hátsó lámpa felfogató csavarom is :D

De azért szeretnék sikersztorit hallani! Legyen a szomszéd fűje zöldebb! Ha valakinek sikerül, írja meg <_<

Link to comment
Megosztás:

Akkor én többszörösen hátrányos helyzetű vagyok :)

- Se vezetett szervizkönyv (mondjuk az 5 év alatt a magam elvégzett karbantartásokon megspórolt összeggel sztem ki is fizettem a törés árát, főleg úgy, hogy mindent fele annyi időnként cserélek)

- Se számla (így nagyker áron kaptam a gyári alkatrészeket és az ÁFA sem rakódott rá, olyan alkatrészeknél, mint tengely és szelepek, nem vagyok hajlandó gyári alá adni)

- +Tutti hogy letört a hátsó lámpa felfogató csavarom is :D

De azért szeretnék sikersztorit hallani! Legyen a szomszéd fűje zöldebb! Ha valakinek sikerül, írja meg <_<

Nekem most van egy törött vezérműtengelyem :icon13: Remélem megfelelő donor leszek :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem arról van szó, hogy Mo-on, hanem hogy egyáltalán.

Csak akkor lehet rá esély, ha törés után szakszervizben lett javítva, a szervizkönyv végig vezetve volt (úgy ahogy a gyár előírta) és még akkor is látok esélyt arra, hogy a GM még talál vmi kifogást, pl 1500 km-rel előbb/később volt olajcsere vagy hogy letört a hátsó lámpa felfogatócsavar.

Ha hivatalossá válik a visszahívás a cég úgyis elindítja az utólagos kárigényt, akkor kiderül. Szerintem ha szervizkönyv, számla van és nem szőröznek (mert elismerték, még hogyha időbe is telt), akkor igen.

Na, többek között az ilyenek miatt kell hánynom a jogtól... Igazság, etikus hozzáállás, objektivitás, hm?

Link to comment
Megosztás:

Nem arról van szó, hogy Mo-on, hanem hogy egyáltalán.

Csak akkor lehet rá esély, ha törés után szakszervizben lett javítva, a szervizkönyv végig vezetve volt (úgy ahogy a gyár előírta) és még akkor is látok esélyt arra, hogy a GM még talál vmi kifogást, pl 1500 km-rel előbb/később volt olajcsere vagy hogy letört a hátsó lámpa felfogatócsavar.

Ha hivatalossá válik a visszahívás a cég úgyis elindítja az utólagos kárigényt, akkor kiderül. Szerintem ha szervizkönyv, számla van és nem szőröznek (mert elismerték, még hogyha időbe is telt), akkor igen.

Igen, ez sajnos jellemző. De ha azok a csavarok bizonyítottan lazábbak a kelleténél azt szvsz egyszerűen nem lehet másra fogni... Ahhoz már pofa kell (mondjuk az Opeléknek az van rendesen, hogy csak most reagálnak egy hibára ami az Opel Szervizek által is ismert.

Link to comment
Megosztás:

A miénk 2004-es nem XEP. Nem XEP motornál nézte meg már valaki ezt a csavaros dolgot?

Mondjuk a vázszám alapján Bochum-ból gördült ki.

Másik kérdés: B Corsa X10XE (2000 évj) motoron van AGR?

Azért kérdezem, mert csak wiki-n találtam ezt a GM family dolgot, ott csak a C Corsa Z10XE motorjára írta, hogy AGR-es, meg hogy az lett EURO4.

Link to comment
Megosztás:

A miénk 2004-es nem XEP. Nem XEP motornál nézte meg már valaki ezt a csavaros dolgot?

Mondjuk a vázszám alapján Bochum-ból gördült ki.

Másik kérdés: B Corsa X10XE (2000 évj) motoron van AGR?

Azért kérdezem, mert csak wiki-n találtam ezt a GM family dolgot, ott csak a C Corsa Z10XE motorjára írta, hogy AGR-es, meg hogy az lett EURO4.

asszem az z14xep az osztrákok csinálták....

x10xe-be van agr,vagy egr, vagy ki minek hívja :)

thumb-E115_4CC26800.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Volt ugye az alapjárat problémám. Vagy nincs, autó beindul, aztán leáll, vagy melegen ingadozik 650-900 között és észrevehetően egyenetlenül jár a motor. Illetve menet közben kuplungolásnál leesik 650 körülre, visszalendül 1200 köré, majd ingadozva beáll normális érték körülire.

Meg volt ma a pillangószelepház takarítás, nem javult a dolog. Ha levettem a szívótoroktól a levegőcsövet, ugyan ez a jelenség. Cseréltem trafóhidat próbaképp, nem változott. Cseréltem gyertyákat, nem változott.

Nem igazán van több ötletem.

Ha esetleg valakinek van, azt örömmel venném.

Tárolt hibakód egyébként nincs.

Előre is köszi, ha valakinek van ötlete!

Kellemes hétvégét!

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek mi lehet az generátor szíjjal mostanában amióta hidegek a reggelek azóta az első reggeli indításnál megcsúszik az ékszíj utána napközben már nem, ezt onnan gondolom hogy amikor megcsúszik akkor hangja van de utána már nincs hangja. :)

Lehet már elfáradt a feszítőd és nem tudja hidegen kellően megfeszíteni? De a szíj is lehet rideg. Én így tél előtt mindig adok neki egy kis fabulon kézkrémet és szépen lecsendesedik. Nem csúszik tőle, de lágyabbá teszi.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.