Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

na látod,erről beszélek én is...

Várj, most érthető a düh, de gondold végig rendesen.

Persze, van barbár munka is, de induljunk ki abból, hogy jól fel lesz újítva a motorod.

ha már bele fekteted a pénzt és jó lesz én nem adnám el.

Nekem az előző kocsin kilyukadt a dugattyúm fél évvel azután, hogy megvetem, előtte 8 dl olajat evett 1000km-en

Felújítottam és utána két olajcsere közt kibírta fél liter utántöltéssel (X16XEL!!!)

Négy évvel később adtam el, de csak azért mert kellett a nagyobb kocsi két gyerek miatt.

Ez volt 2,5 éve, akkor volt benne óra szerint 213.000 km

Tök jó állapotban volt a motor, nemrég beszéltem a vevővel, mai napig megy semmi baja.

Ugyanerről PGA cartárs is tudna mesélni

Szóval ha felújítod akkor szerintem kár lenne másnak átadni azt hasznot amiért te fizettél!

És mit veszel helyette? Másik lutrit?

Keress egy jó szerelőt és csináltasd meg, vagy add el így, de másnak ne újíts fel motort.

Az neked senki nem fizeti meg!

Link to comment
Megosztás:

Várj, most érthető a düh, de gondold végig rendesen.

Persze, van barbár munka is, de induljunk ki abból, hogy jól fel lesz újítva a motorod.

ha már bele fekteted a pénzt és jó lesz én nem adnám el.

Nekem az előző kocsin kilyukadt a dugattyúm fél évvel azután, hogy megvetem, előtte 8 dl olajat evett 1000km-en

Felújítottam és utána két olajcsere közt kibírta fél liter utántöltéssel (X16XEL!!!)

Négy évvel később adtam el, de csak azért mert kellett a nagyobb kocsi két gyerek miatt.

Ez volt 2,5 éve, akkor volt benne óra szerint 213.000 km

Tök jó állapotban volt a motor, nemrég beszéltem a vevővel, mai napig megy semmi baja.

Ugyanerről PGA cartárs is tudna mesélni

Szóval ha felújítod akkor szerintem kár lenne másnak átadni azt hasznot amiért te fizettél!

És mit veszel helyette? Másik lutrit?

Keress egy jó szerelőt és csináltasd meg, vagy add el így, de másnak ne újíts fel motort.

Az neked senki nem fizeti meg!

Egyetértek freeze-vel.

Mikor az enyém letérdelt, én is letörtem, mint a bili füle, hogy most akkor hogyan tovább. Hibás motorral tulajdonképpen majdhogynem kasztni árban lehet eladni, ha meg belelocsol az ember egy valag pénzt, akkor ne más élvezze a frissen felújított motort, ráadásul a felújítás árát se lehetne elkérni eladáskor.

Nekem 400 ezerben volt a fúrás+dugók+hengerfej+..., és ebben pl. kuplungtárcsa, komplett vezérlés, vízpumpa, főtengely bordáskerék, stb.+munkadíj is benne volt.

Uhuhu ajánlása szerint szépen bejárattam, azóta (kb. 20.000 km) a motorfelújítással kapcsolatos gondom nem volt, a motor szépen jár, 5W30-as finom olajjal gurul, stb.

Az enyémet én újonnan vettem, és a használtpiaci viszonyokat figyelembe véve, valószínű most is így tenném. Annyira lutri a használt autó, ha belenyúlsz, teljes szívás is lehet. Én használtban max. egy 200 ezres Suzukit mernék jó szívvel megvenni igavonónak, de komolyabb autót alaposan mérlegelnék...

Link to comment
Megosztás:

Szia!!!

Nekem volt suzukim,300 ért vettem+ráment még 250.

Aztán feladtam és el lett adva 250 ért. Még kellett volna bele ölni pénzt,de már nem akartam,mert az autó árát már rá költöttem,és abból már vehettem volna egy normális astrát <_<

Egyetértek freeze-vel.

Mikor az enyém letérdelt, én is letörtem, mint a bili füle, hogy most akkor hogyan tovább. Hibás motorral tulajdonképpen majdhogynem kasztni árban lehet eladni, ha meg belelocsol az ember egy valag pénzt, akkor ne más élvezze a frissen felújított motort, ráadásul a felújítás árát se lehetne elkérni eladáskor.

Nekem 400 ezerben volt a fúrás+dugók+hengerfej+..., és ebben pl. kuplungtárcsa, komplett vezérlés, vízpumpa, főtengely bordáskerék, stb.+munkadíj is benne volt.

Uhuhu ajánlása szerint szépen bejárattam, azóta (kb. 20.000 km) a motorfelújítással kapcsolatos gondom nem volt, a motor szépen jár, 5W30-as finom olajjal gurul, stb.

Az enyémet én újonnan vettem, és a használtpiaci viszonyokat figyelembe véve, valószínű most is így tenném. Annyira lutri a használt autó, ha belenyúlsz, teljes szívás is lehet. Én használtban max. egy 200 ezres Suzukit mernék jó szívvel megvenni igavonónak, de komolyabb autót alaposan mérlegelnék...

Link to comment
Megosztás:

Szia!!!

Nekem volt suzukim,300 ért vettem+ráment még 250.

Aztán feladtam és el lett adva 250 ért. Még kellett volna bele ölni pénzt,de már nem akartam,mert az autó árát már rá költöttem,és abból már vehettem volna egy normális astrát <_<

550-ből azért nem kapsz olyan fényes astrat :angry:

Link to comment
Megosztás:

Szia!!!

Nekem volt suzukim,300 ért vettem+ráment még 250.

Aztán feladtam és el lett adva 250 ért. Még kellett volna bele ölni pénzt,de már nem akartam,mert az autó árát már rá költöttem,és abból már vehettem volna egy normális astrát <_<

550-ből azért nem kapsz olyan fényes astrat :angry:

Link to comment
Megosztás:

Az lehet,de jobb lett volna mint a suzi...Gondolj bele:204 centi,és 126 kiló vok.Szerinted milyen volt? Ja és 3 ajtós volt a gép.

Ha jobban meggondolom,akkor inkább egy F astrát vettem volna helyette :angry: <_< .De akkor még tudatlan voltam......

550-ből azért nem kapsz olyan fényes astrat :P
Link to comment
Megosztás:

Az lehet,de jobb lett volna mint a suzi...Gondolj bele:204 centi,és 126 kiló vok.Szerinted milyen volt? Ja és 3 ajtós volt a gép.

Ha jobban meggondolom,akkor inkább egy F astrát vettem volna helyette :angry: <_< .De akkor még tudatlan voltam......

Tyűű, akkor a G sem lehet valami tágas számodra, mert én is 192cm vagyok 95kg és az ülés a leghátsó állás előtt van 1el...

Link to comment
Megosztás:

Tyűű, akkor a G sem lehet valami tágas számodra, mert én is 192cm vagyok 95kg és az ülés a leghátsó állás előtt van 1el...

Hát, engem se fúj ki a szél az autóból (+105 kg), de azért elférek rendesen. Ami érdekes, hogy az új Insigniában sem éreztem nagyobb teret, sőt! Audi A4-ről meg ne is beszéljünk, főleg hátul...

Link to comment
Megosztás:

mára jött elő,gyengusz lett,volt csilingelő hang,amit én nem motorból véltem jönni,füstöt eregetett,dadogott.

vagyis először tegnap vettem észre,egy jó meredek kapubejáróból tolatni akartam,és elég nehezen jött össze.

Na mi a téma, Báttya?

Én is a vezérlés bajára gyanakodnék. Egyik napról a másikra nem kopik szét a motor!

Na de ha mégis, akkor egyetértek veled. Kipofozni nagyjából, utána piac!

Az már úgysem lesz olyan, mint a gyári, nem bír ki annyit.

Én sem tudnék nyugodtan beleülni. Már egyszer végigcsináltam!

Igaz nem motorral, csak a vezérlőjével. Állandóan a sárga lámpát lestem.

Link to comment
Megosztás:

Na mi a téma, Báttya?

Én is a vezérlés bajára gyanakodnék. Egyik napról a másikra nem kopik szét a motor!

Na de ha mégis, akkor egyetértek veled. Kipofozni nagyjából, utána piac!

Az már úgysem lesz olyan, mint a gyári, nem bír ki annyit.

Én sem tudnék nyugodtan beleülni. Már egyszer végigcsináltam!

Igaz nem motorral, csak a vezérlőjével. Állandóan a sárga lámpát lestem.

Ezzel valahogy én is így lennék. Már nem tudnám ugyanúgy rábízni az életemet a kocsira (hiába nem befolyásolja közvetlenül a közlekedés biztonságát). Valljuk be 130-nál az autópályán azért szükséges az, hogy megbízz a technikába.

Nekem legalább 2.000km ment a kocsiba mire azt mertem mondani, hogy bízok a gépben.

Link to comment
Megosztás:

Ezzel valahogy én is így lennék. Már nem tudnám ugyanúgy rábízni az életemet a kocsira (hiába nem befolyásolja közvetlenül a közlekedés biztonságát). Valljuk be 130-nál az autópályán azért szükséges az, hogy megbízz a technikába.

Nekem legalább 2.000km ment a kocsiba mire azt mertem mondani, hogy bízok a gépben.

Ha a javítást szakszerűen, rendes anyagokkal végzik, az még lehet jó. A felújításom után mondjuk én is barátkoztam egy ideig a dologgal, de nem volt gondom. Az öregebb, sokat futott autót ilyen alapon bármikor érheti baj, bármikor átugorhat a vezérlés (de akár újnál is), tönkremehet az ECU (nekem pl. 7 hónaposan garanciában cserélték), stb. Amikor kigurul az ember a szalonból, onnantól használt autója van, és ki tudja, milyen gyárihibás alkatrész bombája ketyeg, akár évekig is.

Szóval, szerintem semmi se 100%-os, a technika ilyen.

Ha mondjuk Lipi-nél elugrott a vezérlés, de nem csinált túl nagy bajt, akkor vezérléscserével újra teljes értékű autója lehet, kisebb költséggel. De mindenki maga tudja, persze.

Link to comment
Megosztás:

Ha a javítást szakszerűen, rendes anyagokkal végzik, az még lehet jó. A felújításom után mondjuk én is barátkoztam egy ideig a dologgal, de nem volt gondom. Az öregebb, sokat futott autót ilyen alapon bármikor érheti baj, bármikor átugorhat a vezérlés (de akár újnál is), tönkremehet az ECU (nekem pl. 7 hónaposan garanciában cserélték), stb. Amikor kigurul az ember a szalonból, onnantól használt autója van, és ki tudja, milyen gyárihibás alkatrész bombája ketyeg, akár évekig is.

Szóval, szerintem semmi se 100%-os, a technika ilyen.

Ha mondjuk Lipi-nél elugrott a vezérlés, de nem csinált túl nagy bajt, akkor vezérléscserével újra teljes értékű autója lehet, kisebb költséggel. De mindenki maga tudja, persze.

Persze, ha csak a vezérlés ugrott el, az nem olyan gáz.

De ha már bele kell nyúlni a motorba....

Hiába teszed bele a legjobb alkatrészeket, a legszakszerűbb körülmények közt, minden részletre ugyanúgy figyelve mint a gyárban.

Akkor sem lesz már soha ugyanolyan!

Link to comment
Megosztás:

Én is elférek,csak mögöttem nem nagyon kényelmes <_< . Bár a nagyobbik lányom még elfér.Lassan már buszt kell vennem az astra helyett. Nem!!! Az astrát nem adom semmi pénzért.Inkább nyomorgok benne :angry: :P

Hát, engem se fúj ki a szél az autóból (+105 kg), de azért elférek rendesen. Ami érdekes, hogy az új Insigniában sem éreztem nagyobb teret, sőt! Audi A4-ről meg ne is beszéljünk, főleg hátul...
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2007-es Astra Classic II (Optima) 1.4 Twinportom van, amit újonnan vásároltam az Interatnál. Új korától kezdve a következő problémám van az autóval:

hosszútávú utaknál (értsd huzamosabb autópálya használat), amikor a benzin annyira elfogy a tankból, hogy a műszeregységen az üzemanyag szintjelző mutatója az 1. és 2 vonal közé ér, akkor a mutató automatikusan, szépen lassan, MENET KÖZBEN (!!) elkezd jobbra kúszni egészen a teljes töltöttségig, mintha azt mutatná, hogy tele van a tank benzinnel. Nagyon ritkán, egy idő múlva elkezd visszamenni az eredeti kiindulási pontja felé, de akkor is csak a fél töltöttségnél megáll, majd ismét elindul jobbra. Próbáltam, hogy ilyenkor megálltam útközben az autóval, leállítottam a motort, majd újra indítottam, ekkor az eredeti, tényleges szintet mutatta megint, de egy idő múlva kezdődött megint elölről. Tehát csak huzamos, hosszútávú utaknál produkálta a hibát.

Természetesen visszavittem az Interathoz, ahol elsőként üzemanyag-jeladót cseréltek benne, de mivel a hiba a továbbiakban is fenn állt, ezért ismét vissza hozzájuk. A villanyász mért mindent, vezetékeket stb. de nem talált semmit, majd arra következtetésre jutott, hogy óra műszeregységet kell cserélni, valószínű az a rossz. Nos a 2 év garanciális idő alatt még további kétszer cseréltek műszeregységet, de a hiba továbbra sem szűnt meg. Mondták, hogy ilyennel még sosem találkoztak, a központtal is felvették a kapcsolatot, de ott sem tudtak érdemben hozzászólni. A gari idő lejárta előtt még elvittem a Opel Ivanitshoz is, hátha okosabbak, de ők sem tudtak hozzászólni, illetve annyi ötletük volt, hogy talán az üzemanyag szellőztető szelep(??) vagy mi a csuda (a motortérben található) lehet a ludas, de ők azt valamiért nem tudták megcsinálni, ezért átirányítottak az Opel Dunához. A Dunánál kicserélték ezt a szerkentyűt, de a hiba továbbra is jelen volt. Az egyik szerelő srác mondta, hogy másik gyármányú autónál találkozott már ilyennel, valószínűleg ahogy menet közben fogy a tartályból a benzin, a tartály levegő hiányában "behorpad", összeszűkül. Ezért tanácsa az volt, hogy hiba jelentkezésénél álljak meg, csavarjam ki a tanksapkát majd ne tekerjem vissza teljes zárásig, és úgy is nézzem meg, hogy jelentkezik-e a hiba. Kipróbáltam, amikor kicsavartam a sapkát, sok levegő szabadult ki, majd nem tekertem vissza teljesen, és folytatva az utat a hiba már nem jelentkezett. Mondtam neki az eredményt, javaslata volt, hogy fúrjuk meg a tanksapkát a folyamatos szellőzés, levegőzés érdekében. Bólintottam az ötletére, működik is a dolog, de ezzel meg az a problémám, hogy iszonyatos benzinszag áramlik sokszor az utastérbe, ami nem éppen kellemes. A gari már 2 éve lejárt, de a probléma sajnos tökéletes módon nem oldódott meg.

Van-e valami épkézláb ötletetek, valaki találkozott-e már hasonlóval, mi lehet a megoldás??

Link to comment
Megosztás:

Ezzel valahogy én is így lennék. Már nem tudnám ugyanúgy rábízni az életemet a kocsira (hiába nem befolyásolja közvetlenül a közlekedés biztonságát). Valljuk be 130-nál az autópályán azért szükséges az, hogy megbízz a technikába.

Akkor ti mindig csak új autót vesztek?

Mert használt ezek szerint nem jöhet szóba akkor sem ha tökéletes állapotú, hiszen ki tudja mit csinált (milyen felújítást végzett) rajta az előző gazdája. <_<

Link to comment
Megosztás:

Jó lenne,de nemteheti meg mindenki,köztük én sem.Pedig jó lenne4 évenként átülni egy 0 km-es autóba.

Sajna nekem is csak használtra futja,de nem kesergek,mert amit kér azt megkapja. Ha baj van azt észre veszed,és orvosoltatod,mert kell az autó. Ennyi.Ez már bizalom kérdése. <_<

Akkor ti mindig csak új autót vesztek?

Mert használt ezek szerint nem jöhet szóba akkor sem ha tökéletes állapotú, hiszen ki tudja mit csinált (milyen felújítást végzett) rajta az előző gazdája. :angry:

Link to comment
Megosztás:

Mi lenne,ha megpróbálnád egy másik tanksapkával,aminek jó a szellőztetője?

Mivel a kifúrt tanksapka miatt erős benzinszag van az utastérben, ezért megpróbáltam a lyukat eltömíteni, de ez nem járt teljes sikerrel. Ebből adódóan már az én fejembe is megfordult, hogy beszerzek hamarosan egy új tanksapkát.... de hogy ez lenne a megoldás az alap problémára az túl egyszerűnek tűnne, de végtelen boldog lennék.

Link to comment
Megosztás:

Mivel a kifúrt tanksapka miatt erős benzinszag van az utastérben, ezért megpróbáltam a lyukat eltömíteni, de ez nem járt teljes sikerrel. Ebből adódóan már az én fejembe is megfordult, hogy beszerzek hamarosan egy új tanksapkát.... de hogy ez lenne a megoldás az alap problémára az túl egyszerűnek tűnne, de végtelen boldog lennék.

1 próbát megér!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.