Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

A P1112-es hibakód mond valakinek valamit? Mostanában elég gyakran felvillan a check engin lámpám, ma ki olvastattam a hibakódot, ezt dobta a gép "ismeretlen" hibaként.

Lehet ez esetleg a twinport szelep? Állítólag nem egy gyakori hiba, hogy ez a szelep elromoljon. Kell ezzel foglalkozni szerintetek?

Köszi a válaszokat előre is

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A P1112-es hibakód mond valakinek valamit? Mostanában elég gyakran felvillan a check engin lámpám, ma ki olvastattam a hibakódot, ezt dobta a gép "ismeretlen" hibaként.

Lehet ez esetleg a twinport szelep? Állítólag nem egy gyakori hiba, hogy ez a szelep elromoljon. Kell ezzel foglalkozni szerintetek?

Köszi a válaszokat előre is

Nem 0112???

Mert az a szívólevegő hőmérséklet alacsony hiba, amit nem kell tovább magyaráznom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Köszi az infót.A ventilátor működik rendesen,amikor meg nem reagálnak a gombok,akkor a relék se kattognak,úgyhogy nem csak a visszajelző ledek kontaktosak.

BEHR vagy DELPHI a levegőztető rendszer? A hátsó ablakfűtés LED világít? A háttérvilágítás működik?

A BEHR, "dupla" egybe csatlakozós, a DELPHI kettő egy soros. (ami a képen volt)

Ha nem világít semmi, akkor nincs test! (kontakt hibás, a test csatlakozó, vagy a test szál)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A P1112-es hibakód mond valakinek valamit? Mostanában elég gyakran felvillan a check engin lámpám, ma ki olvastattam a hibakódot, ezt dobta a gép "ismeretlen" hibaként. Lehet ez esetleg a twinport szelep? Állítólag nem egy gyakori hiba, hogy ez a szelep elromoljon. Kell ezzel foglalkozni szerintetek?Köszi a válaszokat előre is

GM OBD Hibakód Részletek: P1112

Beszívott levegő hőmérséklet (IAT) érzékelő áramkör alacsony feszültség szakaszos

Azt viszont nem tudom hogyan lehet orvosolni.

Link to comment
Megosztás:

P1112

Description

IAT SENSOR CIRCUIT INTERMITTENT LOW VOLTAGE

Intake Air Temperature (IAT) sensor is a thermistor. PCM

applies and reads a 5-volt reference signal to sensor. When air is

cold, sensor resistance is high and PCM will measure a high signal

voltage. If air is warm, sensor resistance is low causing PCM to

measure low voltage.

Symptoms

You likely won't notice any drivability problems.

Causes

  • IAT sensor voltage intermittently less than 0.14 volt.

Possible Solutions

Link to comment
Megosztás:

Röviden magyarul a légtömegmérőddel van a gond, érdemes leszedni, kontaktokat megtisztítani, esetleg a rácsozatát is lefújni, majd vissza. Ha nem javul, kellene egy csere próba egy másik Z14XEP-ről. Ez nem a hideg miatt van, hanem mert valami nem kóser a légtömegmérő körül (remélhetőleg a légtömegmérőnél és nem az ECUnál)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régen ragadtam billentyűzetet, de most már nem halogatom. :D

Azért írok, mert felütötte egy olyan dolog nálam a fejét ami néhány napja van jelen.

Elment a kis kijelző ami a napi és az összes kilométert mutatja.

Előzmények: gyakorlatilag semmi, de mégis: akkut feltöltöttem fűtött garázsban vasárnap este.

Régebben is úgy töltöttem, hogy nem vettem le a sarukat, hanem rájuk csippentettem az akkucsipeszeket.

Reggel kiálltam vele, ment a motor fél percig, utána leállítottam.

Indítom másodjára kb. 15 perc múlva de már nem világított.

Azóta így van.

A műszerfal megvilágító potival is játszottam, de semmi.

Valaki találkozott már ezzel a jelenséggel?

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régen ragadtam billentyűzetet, de most már nem halogatom. :D

Azért írok, mert felütötte egy olyan dolog nálam a fejét ami néhány napja van jelen.

Elment a kis kijelző ami a napi és az összes kilométert mutatja.

Előzmények: gyakorlatilag semmi, de mégis: akkut feltöltöttem fűtött garázsban vasárnap este.

Régebben is úgy töltöttem, hogy nem vettem le a sarukat, hanem rájuk csippentettem az akkucsipeszeket.

Reggel kiálltam vele, ment a motor fél percig, utána leállítottam.

Indítom másodjára kb. 15 perc múlva de már nem világított.

Azóta így van.

A műszerfal megvilágító potival is játszottam, de semmi.

Valaki találkozott már ezzel a jelenséggel?

Köszi előre is.

Hátérvilágítás van?

Ha nappal napon nézed nem látszik a km számláló? (mert látszódnia kellene, csak a hátérvilágítást kapcsolod, ha ráadod a gyújtást)

Link to comment
Megosztás:

Hátérvilágítás van?

Ha nappal napon nézed nem látszik a km számláló? (mert látszódnia kellene, csak a hátérvilágítást kapcsolod, ha ráadod a gyújtást)

Így van, nem látszik nappal sem, sehogy sem, járó motor mellet sem, DE háttérvilágítás és minden van azon kívül.

Nagyon nagyon halványan nézegetni kell, hogy milyen szögből, hogy lehet kiolvasni az értéket.

Durván fogalmazva: mintha a laptop képernyőjét nem jó szögben néznéd, szinte semmit sem látsz belőle.

Ha megnyomom a pöcköt miután leállítottam a motort hogy megnézzem mennyi az annyi, úgy sem jön be.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régen ragadtam billentyűzetet, de most már nem halogatom. :D

Azért írok, mert felütötte egy olyan dolog nálam a fejét ami néhány napja van jelen.

Elment a kis kijelző ami a napi és az összes kilométert mutatja.

Előzmények: gyakorlatilag semmi, de mégis: akkut feltöltöttem fűtött garázsban vasárnap este.

Régebben is úgy töltöttem, hogy nem vettem le a sarukat, hanem rájuk csippentettem az akkucsipeszeket.

Reggel kiálltam vele, ment a motor fél percig, utána leállítottam.

Indítom másodjára kb. 15 perc múlva de már nem világított.

Azóta így van.

A műszerfal megvilágító potival is játszottam, de semmi.

Valaki találkozott már ezzel a jelenséggel?

Köszi előre is.

A legvalószínűbb, hogy kiégett a háttérvilágítás izzó. Egy darab van ott, ha kiég, nem is dereng. A gyújtásra, és a km/h VDO alkatrésze vezérli, és még a háttérvilágítás szabályozója is.

P1214461k.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régen ragadtam billentyűzetet, de most már nem halogatom. :D

Azért írok, mert felütötte egy olyan dolog nálam a fejét ami néhány napja van jelen.

Elment a kis kijelző ami a napi és az összes kilométert mutatja.

Előzmények: gyakorlatilag semmi, de mégis: akkut feltöltöttem fűtött garázsban vasárnap este.

Régebben is úgy töltöttem, hogy nem vettem le a sarukat, hanem rájuk csippentettem az akkucsipeszeket.

Reggel kiálltam vele, ment a motor fél percig, utána leállítottam.

Indítom másodjára kb. 15 perc múlva de már nem világított.

Azóta így van.

A műszerfal megvilágító potival is játszottam, de semmi.

Valaki találkozott már ezzel a jelenséggel?

Köszi előre is.

A válasz nagyon egyszerű ez az kis égő gyakorlatilag folyamatosan ég ha közlekedsz vele. Nah most hogy Te feltöltötted az akkumlátort nyilván a generátornak is kisebb ellenállás ellen kellet dolgoznia. Így most ugyebár a járó motornál a töltőfesz nagyobb lett és a már sokat ment égőd kis idő múlva elficcent. Sajna nálam is több égő bánta mikor új lett a szabályzó mert a régi szabályzóval alig töltött 13,7-8at még az újjal egyből 14,45 (meg persze testproblem is volt de ez már más tészta). Lényeg hogy én mikor szabályzót cseréltem 1,5hónap alatt elment a fűtés kapcsi világítás, egy féklámpa meg egy H7 bal oldalt(ami egy lámpatörést+cserét megélt 1éve és csak 2hónapja égett ki). Nah most hozzá kell tenni, hogy mióta a kocsi nálam van (4év) azóta ezeken kivűl 1db izzót nem cseréltem. Szerintem marha jó arány. A cégnél van amibe havonta cserélünk ennyit.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régen ragadtam billentyűzetet, de most már nem halogatom. :D

Azért írok, mert felütötte egy olyan dolog nálam a fejét ami néhány napja van jelen.

Elment a kis kijelző ami a napi és az összes kilométert mutatja.

Előzmények: gyakorlatilag semmi, de mégis: akkut feltöltöttem fűtött garázsban vasárnap este.

Régebben is úgy töltöttem, hogy nem vettem le a sarukat, hanem rájuk csippentettem az akkucsipeszeket.

Reggel kiálltam vele, ment a motor fél percig, utána leállítottam.

Indítom másodjára kb. 15 perc múlva de már nem világított.

Azóta így van.

A műszerfal megvilágító potival is játszottam, de semmi.

Valaki találkozott már ezzel a jelenséggel?

Köszi előre is.

A válasz nagyon egyszerű ez az kis égő gyakorlatilag folyamatosan ég ha közlekedsz vele. Nah most hogy Te feltöltötted az akkumlátort nyilván a generátornak is kisebb ellenállás ellen kellet dolgoznia. Így most ugyebár a járó motornál a töltőfesz nagyobb lett és a már sokat ment égőd kis idő múlva elficcent. Sajna nálam is több égő bánta mikor új lett a szabályzó mert a régi szabályzóval alig töltött 13,7-8at még az újjal egyből 14,45 (meg persze testproblem is volt de ez már más tészta). Lényeg hogy én mikor szabályzót cseréltem 1,5hónap alatt elment a fűtés kapcsi világítás, egy féklámpa meg egy H7 bal oldalt(ami egy lámpatörést+cserét megélt 1éve és csak 2hónapja égett ki). Nah most hozzá kell tenni, hogy mióta a kocsi nálam van (4év) azóta ezeken kivűl 1db izzót nem cseréltem. Szerintem marha jó arány. A cégnél van amibe havonta cserélünk ennyit.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek az Oepeles rádiós segitséget az volt a lényege hogy gyújtás után NYOMVA kell tartani az AS gombot és utána még nyomva tartani és bekapcsolni a rádiot és még akkor is nyomva tartani amíg nem pittyeg !Uttána már gyerek játék az 1 gomb az első számot jelöli és annyiszor kell megnyomni ahányas szám kell pl 5-ös az első szám akkor az 1-es gombot 5 szőr kell megnyomni....stb.Na az a Lényeg hogy nekem sikerült először !FOrever Opel Astra G !És hajrá Liverpool Fc! :hug: :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek az Oepeles rádiós segitséget az volt a lényege hogy gyújtás után NYOMVA kell tartani az AS gombot és utána még nyomva tartani és bekapcsolni a rádiot és még akkor is nyomva tartani amíg nem pittyeg !Uttána már gyerek játék az 1 gomb az első számot jelöli és annyiszor kell megnyomni ahányas szám kell pl 5-ös az első szám akkor az 1-es gombot 5 szőr kell megnyomni....stb.Na az a Lényeg hogy nekem sikerült először !FOrever Opel Astra G !És hajrá Liverpool Fc! :hug: :icon1:

Szevasz!

Nem te vagy véletlenül a vezess.hu-n Liverpool87?

Link to comment
Megosztás:

Na köszi mindenkinek a segítséget, akkor ez műszerfal lebontásos művelet lesz igaz?

Na még jóhogy be van készítve pár liter szilvalé, mert szerintem be fogom fonni a hajam. :D

Második alkalommal már rutinból fog menni! Nem olyan bonyolult, csak úgy látszik!

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Segítsetek!

Jelenség:

Aksi lemerül inditózás közben (hideg hajnal), aksi feltölt (napközben), motor (Z14XE) pöcre indul (kevésbé enyhe este) de a motorvezérlő elektronika hiba lámpa folyamatosan világít és a motor csak alapjáraton jár hiba nyomom a gázt.

Mi történt? aki tudja segítsen!

Köszönöm!

Imre

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.