Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hoppá, látom itt van DarthVödör Nagy Úr is, éppen most installáltam az általa közölt komfort ablakot az Astrámba 2db 6 Ft-os diódával, amit ezúton is nagyon köszönök! :icon1:

De megragadnám az alkalmat, hátha tudna nekem segíteni egy folyton visszatérő problémában:

A jobb oldali légzsák csati kontakthibás, megtisztogattam, az érintkezőkön is próbáltam spanolni, de mind hiába, eltelik egy kis idő és kigyullad a piros lámpa. És ugye csak tech2-vel törölhető a hiba. Ezt sajna nem lehet fixre forrasztani mint az ülés alatti vezetékeket, mivel közvetlen a gyújtóegységbe csatlakozik a sárga csatlakozó.

De akkor mit tegyek? Az autóvillamossági szerelő is csak kontaktsprayzte és azt mondta, gyenge minőségű a csatlakozó. Hol lehet ilyen csatit beszerezni? Nincs valami megoldás arra, hogy ha nincs jelen a hiba automatikusan törlődjön? Persze ehhez lehet programozni kellene.

Ha valakinek van valami infója erről azt nagyon szívesen olvasnám, mert már lassan 5 éve küzdök ezzel a problémával.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Nem cseréltél mostanában fejegységet? Csak mert ha a sebességfüggő hangerőszabályzás szál rossz helyre van kötve az is tud fura dolgokat művelni. Tapasztalatból mondom... :blush:

Ilyen nálam is volt nem mért a kilóméteróra, talán még a fordulatmérő sem :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi, szénkefe a feszszabályzóval egy egységet képez az jó, fő kábeleket természetesen átnéztem így elsőre jók.Diódasor mérőműszerrel megmérve fesz nélkül, szakadás nincs. A motor amúgy Z16XE , generátor BOSCH márkájú.Mégegyszer kösz, majd holnap még jelentkezem.

A diódahidat ne műszerrel mérd, azt le kell terhelni legalább egy 21W-os izzóval, hogy valós képet kapj.

Nem cseréltél mostanában fejegységet? Csak mert ha a sebességfüggő hangerőszabályzás szál rossz helyre van kötve az is tud fura dolgokat művelni. Tapasztalatból mondom... :blush:

Ezt a lehetőséget elvetném, azért egy generátort nem fog tudni kinyírni :)

Link to comment
Megosztás:

A diódahidat ne műszerrel mérd, azt le kell terhelni legalább egy 21W-os izzóval, hogy valós képet kapj.

Ezt a lehetőséget elvetném, azért egy generátort nem fog tudni kinyírni :)

Köszi. Esetleg leírnád ezt a terhelést az izzóval hogyan végezzem? Illetve mekkora fordulatszámmal kellene pörgetni a generátort hogy feszt generáljon mondjuk próbapad szerűen? A cseregenerátoron amivel nemsokára próbálkozom más a diódasor, ha csak azt cserélem jó lesz-e vagy ne próbáljam?

Link to comment
Megosztás:

segitséget szeretnék kérni. Vagyon egy x16xel astrám. km 195e. Hétvégén semmi gond nem volt a paripával, kb 500km es futás után ám vasárnap induláskor kihagyott egy henger. Meglestem a gyertyákat amiknek a cseréje már aktuális volt és nem voltak vmi szépek. Kedden 2 pólusú gm gyertya berakása megtörtént. viszont 1 henger kihagyogat. pontosabban mintha nem cseréltem benne gyertyát olyan volt. aztán egy kis v power benya meg e85 tankolás után fordulat 4500 fordulaton kb 20 km megtétele után semmi változás. Másnap mintha helyre állt volna de a látszat csal. mivel fix fordulaton ok de amint kis gázt adok dadog. a trafó 2008 ban lett cserélve gyári új ra azóta kb 45 e km-et ment az autó. Mi lehet a gond nem merem használni félek hogy be kokszosodik a henger, viszont az új gyertyák teljesen tiszták nincs beköpve. Ismerősöm azt mondta mivel pénztárca takarékosan 6.1 l el járok az autóval annyit fűzött hozzá" aki spórol a benyán az rákölti javitásra"

Mit tanácsoltok mi lehet a probléma?

Volt vkinek ilyen tünet?

sajna a hibát nem ir a comp.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Kérdésem az lenne hogy mi lehet a gond ha igen füstöl a kipufogom, fehér füstel, 1999 évjárat

Előre is köszi

Hát azt jelenti, hogy jár a motor :evilgrin:

(Bocs, ma ilyen trollkodós kedvem van... :smartass: )

Hát barátom... nézz körbe a hengerfej környékén... ha vizes a téma, akkor lehet fehér, akkor pedig hengeres a fejed :goofy: ezt könnyen megnézheted: baj akkor van, ha a vízben olaj, olajban víz van - szóval ha láthatóan keveredik; mondjuk leveszed a hűtősapkát és belekukkolsz. Ha olajfoltok vannak a vízben, akkor b@szhatod...

Fehér füst akkor van, ha vizes az égés, kéknél olajos, feketénél sok a benya... nagyjából ez a lényeg....

Link to comment
Megosztás:

Ahogy az imy írta! Csak a csere órában levőt fogod látni. OP-COM, vagy TECH2-vel korrigálható.

Az atra g is tárolja! Különben honnan tudnám, hogy tgabika76 órájában 114789 km volt, amikor LED-eztem...

Csak Imy az ECU-val kapcsolatban téved. Ebben Uhuhunak van igaza. Astra G-nél, ha manipulálás gyanús az óra állása, akkor csak az általános állapot alapján lehet megsaccolni a futásteljesítményt. A valós érték visszakereshetetlen. Sajnos.

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Esetleg leírnád ezt a terhelést az izzóval hogyan végezzem? Illetve mekkora fordulatszámmal kellene pörgetni a generátort hogy feszt generáljon mondjuk próbapad szerűen? A cseregenerátoron amivel nemsokára próbálkozom más a diódasor, ha csak azt cserélem jó lesz-e vagy ne próbáljam?

Köszönöm mindenkinek a segítséget generátor témában, a probléma megoldódott. Tanúlsággként írom le a tapasztalatokat. Az hogy nem tölt a generátor, ingadozik az alapjárat, elfogy az energia nem biztos hogy generátor. Kicseréltem másikra, lekötöttem minden fogyasztót de ugyan az maradt a hiba. Ekkor jutott eszembe hogy kb 2 hete kiszedtem a műszeregységet led csere miatt, hát kiszedtem megint és láss csodát kiderült mekkora barom vagyok. Kiszerelésnél a csúszócsatlakozóbol kiesett a műanyag betét /aki szerelte már tudja/ amit nem vettem észre és anélkül tettem vissza, szóval sima kontakt hiba. Most már tudom hogyha a töltésjelző nem világit nem kap jelet a generátor és nem kezd el tőlteni. Amúgy jó pár éve mikor ledesítettem tudtam is ezt de azóta kiment a fejemből. Most a dudorokat kezelem a fejemen falabverés miatt. Előnye hogy 15 perc alatt ki és visszaszerelem a generátort is már. Lehet röhögni és szidni kinek kénye kedvére, a hülye saját kárán tanul.

pruto

Link to comment
Megosztás:

Hát azt jelenti, hogy jár a motor :evilgrin:

(Bocs, ma ilyen trollkodós kedvem van... :smartass: )

Hát barátom... nézz körbe a hengerfej környékén... ha vizes a téma, akkor lehet fehér, akkor pedig hengeres a fejed :goofy: ezt könnyen megnézheted: baj akkor van, ha a vízben olaj, olajban víz van - szóval ha láthatóan keveredik; mondjuk leveszed a hűtősapkát és belekukkolsz. Ha olajfoltok vannak a vízben, akkor b@szhatod...

Fehér füst akkor van, ha vizes az égés, kéknél olajos, feketénél sok a benya... nagyjából ez a lényeg....

Hát azt jelenti, hogy jár a motor :evilgrin:

(Bocs, ma ilyen trollkodós kedvem van... :smartass: )

Hajni mi így szeretünk :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem tud vki segiteni. Nem toklakodás de jó volna pár hasznos infó

Először is:

http://www.webbeteg.hu/cikkek/ful-orr-gegeszet/9371/fultisztitas--hasznos-tanacsok

(ezek elég hasznos infók)

Másodszor (mivel trollkodós kedvem van, és fejembe vettem, hogy széjjelcseszem mindenhol az összes topikot :evilgrin: ):

mióta jársz te e85-el? Csak azért kérdezem, mert az állítólag a legjobb tankmosó, ami gyönyörűen leszedi az összes szmötyit és megakasztja a benzinszűrőn, amitől dadoghat a gép. Azért is érdekes ez, mert azt mondod, hogy alapjáraton semmi gond, csak ha gázt adsz (ha jól értem). De lehet AC is - bár érdekes, hogy pont a héten szembesültünk ilyen problémával, és ott nem az AC volt <_< viszont ott tényleg koszos volt a szűrő, és az is e85-el ment... <_< mindenesetre ezeket könynen tudod csekkolni, nagyobb szétszedés nélkül.

Az meg szerintem hülyeség, hogy "aki spórol a benyán az rákölti javitásra" ... én valahogy azt gondolom (nagyon leegyszerűsítve) hogy robbanó motornál a robbanás a lényeg (amint azt a neve is mutatja), azt meg előidézheti e85, gáz és benzin is.... a többi az csak beállítás kérdése...

(mondjuk egy öngyilkos iszlám terrorista is előidézhet robbanást, de most spec nem arra gondoltam, hogy belemászik egy ilyen a motorba és ott robbantgat... mert ugye az hülyeség... :pinch: hát hogyan is mászna bele? :icon11: És ha belemászik, akkor minden robbanásnál utána mászik egy másik? :icon11: nem... <_< ez hülyeség... <_< )

Link to comment
Megosztás:

Ok. Tehát nem használok e85 öt csak akkor tankoltam bele mivel nem ment a henger és azt tanácsolták próbáljam hátha be indul a. Üzemanyag szürőt meg fogom nézni nem is gondoltam rá még. Hát egy biztos a mondásában lassan tötymörgő városi modern dizelek betegek már 100e km-nél és a régi se motoros 8v hez képest lehet van ilyen hatása a 16 v re is.

Ha trafó lennen akkor lenne hiba kód? Tény gyertya csere után jobb lett mert csak ki hagyogat a henger de igy 1 cm t se megyek már vele.

Link to comment
Megosztás:

Pusztán a tényeket akarom leírni, nem vitatkozni!

Ha másik órát teszel bele, más lesz a kilométer!

Puszta tény: ECU-ból futott km-t nem olvasol ki Astra G-nél. Ha lehetne, akkor az enyém is a pontos értéket mutatná és nem azt, amire egy fatökű kéretlenül visszaállította.

Másik óra: ugyanezt mondtam.

peace.gif

Link to comment
Megosztás:

elég hülye tanács volt... :blink: nem megy egy henger és ez rá a tanács..? :blink: érdekes...

mennyi e85 ment bele és mennyit használtál el belőle?

lehet hogy az volt felesbe ment bele tavaly is használtam e 85 öt felesbe. nyáron tööbször is és semmi hasonló tünet nem volt mindenesetre meglesem a szűrőt. remélem az lesz a baj bár bizonytalan vok mindenesetre megnézem.

Link to comment
Megosztás:

Puszta tény: ECU-ból futott km-t nem olvasol ki Astra G-nél. Ha lehetne, akkor az enyém is a pontos értéket mutatná és nem azt, amire egy fatökű kéretlenül visszaállította.

Másik óra: ugyanezt mondtam.

peace.gif

:)

talán ,de nem biztos :)

hogy jól emlékszek...

talán látszik az óraállás amikor az ecu agyába vagy benne..

de ez semmit se jelent ,mert ha az órába átírom akkor az ecuba is az jelenik meg ( ha egyáltalán látszik ) :)

tehát píííísz van :)

Link to comment
Megosztás:

:)

talán ,de nem biztos :)

hogy jól emlékszek...

talán látszik az óraállás amikor az ecu agyába vagy benne..

de ez semmit se jelent ,mert ha az órába átírom akkor az ecuba is az jelenik meg ( ha egyáltalán látszik ) :)

tehát píííísz van :)

Ki kell próbálni, aki tudja.

A legjobb, ha közben a km óra le van húzva...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.