Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

köszönöm a válaszokat és a másik kérdésre nincs ötletetek, hogy miért fújja mindenhova a levegőt ha csak az ablakra van rakva vagy a testre és akkor is mindenhonnan jön a levegő ?

Leírom ide is (látod ha nem több helyre írnál, megtalálnád)

Bovdenes megoldású, lehet ki van akadva, vagy esetleg szakadva. Ki kellene venni, és meg kellene nézni a tekerőt...

Link to comment
Megosztás:

ok bocs hogy több helyre irtam. csak nem tudtam melyik topicban lenne jobb.

köszönöm a válaszodat. szerinted érdemes télére be tenni pollen szűrőt a párásodás miatt?

illetve olyan kérdésem lenne, hogy ha ablakra van állítva a levegő akkor belehet kapcsolni a belső keringetést vagy nem? mert akkor nekem világít a led. de ha testre kapcsolom akkor világít a led.

Link to comment
Megosztás:

ok bocs hogy több helyre irtam. csak nem tudtam melyik topicban lenne jobb.

köszönöm a válaszodat. szerinted érdemes télére be tenni pollen szűrőt a párásodás miatt?

illetve olyan kérdésem lenne, hogy ha ablakra van állítva a levegő akkor belehet kapcsolni a belső keringetést vagy nem? mert akkor nekem világít a led. de ha testre kapcsolom akkor világít a led.

Ha ablakra állítod akkor nem működik a belső keringetés, legalábbis nálam így van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, relatíve új opel astra tulaj vagyok, használt gép, paraméterek lent.

A következő kérdéssekkel fordulnék a szakértőkhöz:

- Milyen gyakran kell cserélni a bordás szíjat ? Tudva, hogy Finországban lakom, és télen -30 is elképzelhető...

- Kicsit több mint egy éve van meg az autó és mostanában kezdte el a következő jelenséget produkálni, éles kanyarban kigyullad az olaj visszajelző. El is múlik amint kijövök a kanyarból. Március környékén volt cserélve az olaj + szűrő + lég szűrő, azt mondták a szervizben, hogy a taliga csodás állapotban van, szervízkönyv vezetve. 3. tulaja vagyok a kocsinak. Szóval körülbelül egy hete után töltöttem az olajat kb. 1/4 flakont, gondoltam, csak "lötyög" a kanyarba. Ettől el is múlt 1 hétig, de ma újra jelentkezett a dolog. Szintet nem mértem azóta, majd ma megnézzem és elkezdem mérni az olaj fogyasztást... Relatíve sokat megyek vele, de mindig legalább 30 percet, mindig felmelegszik a motor. (napi 60km garantált).

Az autó paraméterei:

Opel Astra G CC 99' - 197 ekm körül (nem emlékszem most pontosan), közel a 200e.

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv,

Péter.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Talán jó topikba írok, remélem tudtok segíteni 2-3 kérdésben!

Folyamatos motorhiba után elvittem kiolvastatni a hibát, és a légtömegmérő áramlással van probléma! Kiszedtük, és akkor láttuk rajta, hogy az egyik fém száll nincs is benne, valamiért érthetetlen okok miatt eltűnt! A manók ott jártak, hogy kerültek volna bele a motorba! :D

Kértem árajánlatot egy bontótól és van náluk használt 12000Ft-ért!

Ami kérdésem lenne pedig az az, hogy nekem Z18XE a motorkódom és ők X18XE-hez tudnának adni légtömegmérőt!

Nekem az jó lenne?

Oké, hogy van benne egy "jó" de működése ugyan olyan mint ami nekem kell?

Mert akkor nem vásárolnám meg!

Olajat szeretnék cserélni a vasban, de nem tudom leszedni az olajszűrő kupakját!

http://cromax.hu/110000000-motor/111530000-kenesi-rendszer-es-alkatreszei/111530621-olajszuro-haz/146985-olajszuro-haz-opel-astra-g-1998-2009-1_8

Ilyen olajszűrő házam van! Van valami módszer mert nekem el akar fordulni az alumínium ház! És nem akarom, hogy eltörjön, mert így is lepattant már róla egy ici pici darab!

Remélem tudtok segíteni és regényemet elolvassátok! :D :D

Link to comment
Megosztás:

ok bocs hogy több helyre irtam. csak nem tudtam melyik topicban lenne jobb.

köszönöm a válaszodat. szerinted érdemes télére be tenni pollen szűrőt a párásodás miatt?

illetve olyan kérdésem lenne, hogy ha ablakra van állítva a levegő akkor belehet kapcsolni a belső keringetést vagy nem? mert akkor nekem világít a led. de ha testre kapcsolom akkor világít a led.

Akkor világít ha megnyomod!!! Magát nem szabadna elvileg bekapcsolni! :D

Link to comment
Megosztás:

Ha hidegebb időben 1-1,5 hetet áll az autó, indítás után kb 1 másodpercig nagyon kattog (talán a szelepek). Gondolom az olajnyomás miatt, de valóban normális (jellemző) opeléknál? (Z14XE)

No para, elfolyik mindenhonan az olaj (hidrótőkék, lánfeszítő)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ismét lenne egy kérdésem :)

A kesztyűtartó műanyag zsanérja vagy kengyele tört-e el már valakinek? nekem eltört és nem tudom hogy kell kiszedni a helyéről mert lehet hozzá kapni ezt a műanyagot. jobban eltörni meg nem akarom. a kérdésem az hogy kilehet szedni vagy egészen új kesztyűtartót kell vennem?válaszokat köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ismét lenne egy kérdésem :)

A kesztyűtartó műanyag zsanérja vagy kengyele tört-e el már valakinek? nekem eltört és nem tudom hogy kell kiszedni a helyéről mert lehet hozzá kapni ezt a műanyagot. jobban eltörni meg nem akarom. a kérdésem az hogy kilehet szedni vagy egészen új kesztyűtartót kell vennem?válaszokat köszönöm előre is!

Szia,

Nekem is eltört. Én nem kínlódtam a kifeszegetésével. Kiszereltem a kesztyűtartót és két komponensű epoxi alapú loctite ragasztóval megragasztottam. Jobb mint új korában. Kb 1 óra volt a száradási idő.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A héten megmakkant az akksim. Gyárilag 55 Ah-s volt benne. Mekkora a legnagyobb Ah amit még elbírna? Mert van itthon egy 60 Ah-s, és egy 80 Ah-s!

Szia!

Bármekkorát. Az akksit tul.képpen úgy kell elképzelni, mint egy puffertartályt az elektromos töltéseknek, és az Ah érték jelöli azt, hogy ezekből a töltésekből mennyi fér bele. Ha nagyobb abból nem lehet gond, abból lehetne ha túl kicsi, és "nem fér bele" elég energia. Gyakorlatilag amelyik fizikailag belefér nyugodtan belerakhatod.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A héten megmakkant az akksim. Gyárilag 55 Ah-s volt benne. Mekkora a legnagyobb Ah amit még elbírna? Mert van itthon egy 60 Ah-s, és egy 80 Ah-s!

Amennyiben izmosabb hifi, vagy sok elektronika van az autóban (például egy túlbonyolított riasztó) javaslom a nagyobbat, amennyiben elfér...

Link to comment
Megosztás:

Segítség!

Megint megadta magát a termosztátom! Lehet hogy tényleg ki kellene cserélnem? 5év/termosztát? Mit alkottak ezek a lengyelek? Mcelek ajánlotta a wahlert. Ez külön csak mint betét is kapható? Vagy érdemes lenne előtte egy hűtővízcserét is megejtenem? Még nem szedtem ki belőle ezt a tömítős trutyit, de arra gondoltam, hogy leengedem, aztán ioncserélt vízzel átmosom, majd a következő körben kapná meg a fagyálló+víz keveréket. Mekkora a Z14XEP teljes hűtővíz igénye?

Illetve szerintetek melyikkel kéne inkább kezdenem?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ma utánaolvastam a hibakód villogtatásnak, aztán gondoltam kipróbálom.

Egy hibakódot olvastam ki: 0460 = T.a. tartály-jeladó áramkör funkció-rendellenesség.

Igazából nem vagyok tisztában ezzel, hogy mit jelent....

A gyújtást ráadom, lámpa ég mostmár, de ha indítom elalszik.

Megköszönném, ha valaki felvilágosítana! :D

Link to comment
Megosztás:

Segítség!

Megint megadta magát a termosztátom! Lehet hogy tényleg ki kellene cserélnem? 5év/termosztát? Mit alkottak ezek a lengyelek? Mcelek ajánlotta a wahlert. Ez külön csak mint betét is kapható? Vagy érdemes lenne előtte egy hűtővízcserét is megejtenem? Még nem szedtem ki belőle ezt a tömítős trutyit, de arra gondoltam, hogy leengedem, aztán ioncserélt vízzel átmosom, majd a következő körben kapná meg a fagyálló+víz keveréket. Mekkora a Z14XEP teljes hűtővíz igénye?

Illetve szerintetek melyikkel kéne inkább kezdenem?

továbbra is ajánlom :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok még az oldalon, de már is sok hasznos infóval vagyok gazdagabb! :)

És úgylátom, pont aktuális ez a 0460-as hibakód mert nekem is ezt írta az autó nemrégiben.

Ma beugrottam Nyíregyházán az Opel Csősz-höz, mondom kíváncsiságból megkérdezem, hogy mitjelent a 0460-as kód.

Az ipse a számítógép mögött aztmondta, hogy üzemanyag tartály gondok lesznek. De mondom, minden okés az üzemanyagtartályommal.

Erre azt mondta, hogy ezt a hibakódot hozza ki főrelé beragadás esetén, meg benzinpumpa esetén is, de ami a legvalószínűbb szerinte, hogy a vezérlőegység fog

kimenni (aminek az ára 230 ezer huf). Igazából a hibakód nincs menet közben, csak úgy kíváncsiságból megnéztem. Remélem, hogy nincs

igaza az emberkémnek, mert azért 85000 km-nél, szerintem még nem kéne elmenni a vezérlőegységnek. Vagy egy hónapja voltam kint ukránban tankolni, akkor felálltam a rámpára és csurig töltöttem, de nem hinném hogy ez okozott volna bármi problémát...

Szval remélem csak ijesztegetett, mert kezd villogni a kakirelém.... :\

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.