Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Én városban is 5-ös fokozatban használom amikor csak tudom.Akkor rosszul teszem?Pedig azt hittem, hogy igy kevesebbet fogyaszt.

Nem biztos. Ha már erőlködik a motor az alacsony fordulat miatt, akkor biztosan többet fogyaszt, mint egyel alacsonyabb fokozatban kicsit magasabb fordulaton. És mechanikusan sem tesz jót a motornak a túl alacsony fordulaton nagy terheléssel járás.

Link to comment
Megosztás:

Én városban is 5-ös fokozatban használom amikor csak tudom.Akkor rosszul teszem?Pedig azt hittem, hogy igy kevesebbet fogyaszt.

Egyenletes tempójú haladásnál teljesen jó a magas sebességi fokozat ha erőlködés nélkül tudja vele tartani a motor az adott sebességet. De városban sokat kell gyorsítani/lassítani, és mivel a gyorsítás nyomatékból történik, így ideális esetben a legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszámról kerül a legkevesebb "erőfeszítésébe" a motornak a gyorsítás. Ez egy Z14XE-nél például 4000-es(!) fordulat. De ha nem is használod ekkora fordulatszámon, ha teheted, próbáld ki hogy egy tank benzint elautózol úgy hogy mindig 3-4000-es fordulatszám között váltasz csak fel a következő sebességi fokozatba, és azt fogod tapasztalni hogy nem, vagy nem annyival nő a fogyasztás, amennyivel rugalmasabb lesz a motor.

Közkeletű tévedés ugyanis hogy a motor a legmagasabb sebességi fokozatban fogyaszt a legkevesebbet: a fogyasztás ugyanis legnagyobb mértékben a fojtószelep állásától függ, azaz ha mondjuk az 50-es tempót kevésbé benyomott gázpedállal tudja tartani harmadikban mint ötödikben (itt mélyebbre kell nyomni a pedált hogy le ne fulladjon), akkor harmadikban jobb lesz a fogyasztás is.

Link to comment
Megosztás:

Nem húzták meg eléggé a vezérműtengelyeket lefogató csavarokata a gyárban, ezért azok fellazulhatnak és eltörhet a vezérműtengely. Tehát szelepfedelet le és meghúzni a csavarokat az előírt nyomatékra.

A kattogó hang ez miatt lehet? Biztos, hogy ennél az évjáratnál ez előfordúl.

Link to comment
Megosztás:

Nem biztos, hogy ettől van a kattogó hang, de jobb félni, mint megijedni.

Nem én vagyok az első tulaj de tudom, hogy a Békéscsabai Opelnél vették az autót. Ha őket felhívom meg tudják mondani, hogy évjárat alapján előfordulhat e ez.

Link to comment
Megosztás:

Nem én vagyok az első tulaj de tudom, hogy a Békéscsabai Opelnél vették az autót. Ha őket felhívom meg tudják mondani, hogy évjárat alapján előfordulhat e ez.

Mitől lehet még ez a kopogó inkább enyhén ilyen csattogó hang.

Link to comment
Megosztás:

Nem én vagyok az első tulaj de tudom, hogy a Békéscsabai Opelnél vették az autót. Ha őket felhívom meg tudják mondani, hogy évjárat alapján előfordulhat e ez.

lehet hogy megmondják hogy a Te alvázszámod nincs benne az érintett tartományba...

de itt többeknek laza volt a csavar attól függetlenül hogy nem volt benne .

Link to comment
Megosztás:

Egyenletes tempójú haladásnál teljesen jó a magas sebességi fokozat ha erőlködés nélkül tudja vele tartani a motor az adott sebességet. De városban sokat kell gyorsítani/lassítani, és mivel a gyorsítás nyomatékból történik, így ideális esetben a legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszámról kerül a legkevesebb "erőfeszítésébe" a motornak a gyorsítás. Ez egy Z14XE-nél például 4000-es(!) fordulat. De ha nem is használod ekkora fordulatszámon, ha teheted, próbáld ki hogy egy tank benzint elautózol úgy hogy mindig 3-4000-es fordulatszám között váltasz csak fel a következő sebességi fokozatba, és azt fogod tapasztalni hogy nem, vagy nem annyival nő a fogyasztás, amennyivel rugalmasabb lesz a motor.

Közkeletű tévedés ugyanis hogy a motor a legmagasabb sebességi fokozatban fogyaszt a legkevesebbet: a fogyasztás ugyanis legnagyobb mértékben a fojtószelep állásától függ, azaz ha mondjuk az 50-es tempót kevésbé benyomott gázpedállal tudja tartani harmadikban mint ötödikben (itt mélyebbre kell nyomni a pedált hogy le ne fulladjon), akkor harmadikban jobb lesz a fogyasztás is.

Gyakorlati tapasztalatokkal alátámasztandó még a következőt tudnám hozzátenni: Én többször, többféle körülmények között kipróbálgattam már a különböző vezetési stílusokat. És arra jutottam, hogy gyakorlatilag nem tudtam különbséget kimutatni fogyasztásban a nagypapás, óvatosan gyorsítgatós, 2000-nél elváltós, és a pörgős, lendületesen haladós vezetés között, sem országúton, sem városban, bármilyen nehéz volt is a lábam (persze ésszerű határokig). Úgyhogy én nem finomkodok vele, csak amíg hideg a motor. Nincs értelme, és így legalább halad is, és remélhetőleg nem is kokszosodik le minden. Csak arra szoktam figyelni a takarékos vezetés érdekében, hogy feleslegesen nem gyorsítok, és használom a motorféket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Látom többeknek elromlott a külső hőm. jeladó. Nem tudom mennyire szétszefhető ez az érzékelő. Érdemes lenne megnézni mi van benne. Szerintem nem nagyon lehet más, mint valamilyen hőre változó ellenállás. Ha ez így van, kb. 200 forintból lehet javítani.,

Link to comment
Megosztás:

Egyenletes tempójú haladásnál teljesen jó a magas sebességi fokozat ha erőlködés nélkül tudja vele tartani a motor az adott sebességet. De városban sokat kell gyorsítani/lassítani, és mivel a gyorsítás nyomatékból történik, így ideális esetben a legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszámról kerül a legkevesebb "erőfeszítésébe" a motornak a gyorsítás. Ez egy Z14XE-nél például 4000-es(!) fordulat. De ha nem is használod ekkora fordulatszámon, ha teheted, próbáld ki hogy egy tank benzint elautózol úgy hogy mindig 3-4000-es fordulatszám között váltasz csak fel a következő sebességi fokozatba, és azt fogod tapasztalni hogy nem, vagy nem annyival nő a fogyasztás, amennyivel rugalmasabb lesz a motor.

Közkeletű tévedés ugyanis hogy a motor a legmagasabb sebességi fokozatban fogyaszt a legkevesebbet: a fogyasztás ugyanis legnagyobb mértékben a fojtószelep állásától függ, azaz ha mondjuk az 50-es tempót kevésbé benyomott gázpedállal tudja tartani harmadikban mint ötödikben (itt mélyebbre kell nyomni a pedált hogy le ne fulladjon), akkor harmadikban jobb lesz a fogyasztás is.

Annyiszor szóba került ez mostanában, hogy a legutóbbi tankolás óta átváltottam a pörgősebb vezetési stílusra, városban max. 4., ha gyorsítani kell, inkább visszaváltok és 2000 fölött tartom, olyan 3000-3500 körül váltom el. Eddigi tapasztalat szerint valóban jobban ugrik, érezhetően nem szenved (ez mondjuk a magasabb fordulat miatt nem csoda), a motor hamarabb bemelegszik, viszont az is jó (főleg télen) ha kímélve, de minél hamarabb eléri az üzemi hőfokot. A fogyasztásról pedig következő tankolás után nyilatkozok. Ha addig el nem felejtem, de akit érdekel, spritmonitoron megtalál. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Annyiszor szóba került ez mostanában, hogy a legutóbbi tankolás óta átváltottam a pörgősebb vezetési stílusra, városban max. 4., ha gyorsítani kell, inkább visszaváltok és 2000 fölött tartom, olyan 3000-3500 körül váltom el. Eddigi tapasztalat szerint valóban jobban ugrik, érezhetően nem szenved (ez mondjuk a magasabb fordulat miatt nem csoda), a motor hamarabb bemelegszik, viszont az is jó (főleg télen) ha kímélve, de minél hamarabb eléri az üzemi hőfokot. A fogyasztásról pedig következő tankolás után nyilatkozok. Ha addig el nem felejtem, de akit érdekel, spritmonitoron megtalál. :icon1:

Én spec hidegen nem szoktam pörgetni, olyan 2300-2500 körül elváltok, amíg el nem éri az üzemi hőfokot, de utána is olyan 3000nel váltok el! Fogyasztáson nem veszek észre különbséget, az előző tulaj kb 2ezernél váltott :unsure: , és 70-100km-rel kevesebbet ment egy tank benzinnel! Az eddigi rekordom 760 km volt egy tankkal, így télen meg 670! Ez nem túl nagy különbség? vezetési stílusom ugyanolyan, igaz kicsit többet jár egyhelyben a motor a sok jégkaparás miatt :icon1: .

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok. Astra 1.4 twinrort autóm van 2006.11 havi. 2 hónapja vásároltam 157.000 Km-rel. Olajat cseréltem 5/40-es, olajszűrő, levegőszűrő+ 4 gyertya. 1 tele tankhoz injektortísztítót öntöttem. Az alapjárat szépen beéllt. Az a problémám, hogy gyenge kattogó hangot hallok a motorból hidegen melegen és kis fordulatnál pl. lakott területen belül 5-be enyhén rángat.

Lakott területen belül ne használj 5.fokozatot,ha betartod a km,előirásokat 3.max.4.fokozat
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma reggel munkába menet megadta magát a jobb oldali ablaktörlő karom :( (még szerencse,hogy a jobb oldali).

Bekapcsoltam,elindult mind a kettő,de alap állásba már csak a bal oldali tért vissza.

A jobb megállt középen függőlegesen,aztán onnan nem mozdult sehova.Még jó,hogy a másik át siklott felette és nem akadt el benne,mert akkor tuti letépte volna.

Félre álltam,kiszálltam,és kézzel vissza helyeztem alap állapotba,azóta meg sem mozdul,simán kézzel tudom mozgatni.

Tudna nekem mondani valaki egy cikk számot erre a mozgató rudazatra,és ,hogy kb mennyibe fájhat egy ilyen?

Érdemes ebből gyárit venni,vagy megfelel az után gyártott is?

Után gyártottból melyik márka a "megfelelőnek" mondható?

Köszönöm előre is a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Van egy 2001-es évjáratú benzines 1.6-os 16v-s G Astrám. A motor csak úgy spontán egyszer csak elkezdett zakatolni, de úgy hogy az egész autó állóhelyzetben még beleremegett és a kipufogó is lüktetett. ekkor a motorhibavisszajelző néha-néha bevillant, mikor meg mentem vele alig akart gyorsul még ha tövig nyomtam a pedált akkor is. Leállítottam az autót vártam egy kicsit aztán semmi gond nem volt. Ma ez a jelenség ismét megismétlődött. Nem tudjátok mi lehet a probléma?

Link to comment
Megosztás:

Mitől lehet még ez a kopogó inkább enyhén ilyen csattogó hang.

Én is hasonlóakat tapasztaltam, mint Te: alapjáraton "csattogás", átlagos menet közben nem lehetett hallani, nagyobb terhelésen (pl. dombon felfelé 3-4000-es fordulatnál padló) szintén csattogás.

Nekem (lehet, hogy az LPG miatt, de több szerelő mondta, hogy ezeknél a motoroknál gyakori, sok városi üzem és alacsony fordulat miatt) a szelepvezetőim elkoptak, 2 szelep beégett, azok cseréje és hengerfej felújítás lett a vége.

Link to comment
Megosztás:

Nem csak feltágult a csavar ott a kar tövénél, amivel a kar fel van fogatva?

Sajnos nem :( ,először Én is arra gondoltam,megpróbáltam óvatosan lehúzni a csavarról és meg sem moccant.

Amúgy meglepne,ha amiatt nem törölne,ugyanis nyáron megpróbáltam lehúzni (csavar lecsavar,WD40-el befúj és feszeget),meg sem moccant.

Asszem kénytelen leszek beújítani egy kis méretű csapágy lehúzót,és a végére járni a dolognak.

Télvíz idején kellemetlen így közlekedni.

Link to comment
Megosztás:

Tudna nekem mondani valaki egy cikk számot erre a mozgató rudazatra,és ,hogy kb mennyibe fájhat egy ilyen?

Érdemes ebből gyárit venni,vagy megfelel az után gyártott is?

Után gyártottból melyik márka a "megfelelőnek" mondható?

Köszönöm előre is a segítséget!

A mozgató rudazat több részből áll, nem kell az egészet egyben megvenned.

Nézd meg erről a képről hogy hányas számú alkatrész kell, és ha megvan mondok cikkszámot meg árat:

853575-20130111-cEVQaK.jpg

Link to comment
Megosztás:

A mozgató rudazat több részből áll, nem kell az egészet egyben megvenned.

Nézd meg erről a képről hogy hányas számú alkatrész kell, és ha megvan mondok cikkszámot meg árat:

Szia Gábor!

Nagyon köszönöm a segítséget,Én már azt hittem,hogy az egész rendszert meg kell vennem,örülök,hogy alkatrészenként is kapható ez a cucc.

Holnap szedem szét (persze ha sikerül a karokat leszednem,mert a nyáron megpróbáltam már leszedni,de nem sikerült,WD 40, kocogtatás és pici feszegetés után sem,most egy kicsit keményebben próbálom),ha sikerült és meg van a hiba már írom is az alkatrész számát,de lehet,hogy képet is teszek fel.

Még egyszer köszönöm a segítséget! :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.