Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

A hozzáértőket kérdezném,hogy melyik márkájú trafóhidat ajánlott megvenni még a gyárin kívül?Tudom régebben már olvastam itt erről de nem találom.( 2007-es.Z14 XEP).

Köszönöm!

Én 2007-ben vettem bele valami utángyártott "gagyi" kategóriába sorolt trafóhidat, 13 ezer volt. Azóta is szuperül működik.

Tök felesleges a márkás és drága cucc, legalábbis a hiba nélkül eltelt 5 év is ezt bizonyítja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni: mitől lehet az, hogy ilyen esős, szutykos időben véleltlenszerűen fulladozik az autó? Konstans gázpedállás mellett hirtelen megtorpan, majd elkezd rángatni a motor, ami néhány másodperc elteltével megszűnik és ismét "erőre kap" az autó. Légszűrő, gyertyák, benzinszűrő kb 3000 km-t futottak. Száraz időben semmi gond. Hibakód nincs.

Az ötleteket előre is köszönöm.

Tacso

Légtömegmérő hibára tippelek, legalább is nálam egyszer ez volt.

A leggyakoribb hiba az, amikor a szenzorelem a lerakódott szennyező réteg miatt hibás légtömeg értékeket mér, a beszívott nedves levegőből lecsapódó pára ezen még ront is.

Az érszékelő gyakorlatilag egy fűtőszál, amit az áramló levegő hűt. Ha a fűtőszálat a szennyeződés befedi (mint egy szigetelő anyag) és nem közvetlenül érintkezik vele a levegő, így a visszahűlés is kisebb lesz. Szennyeződött légtömegmérő így hibás értéket közvetít a motorvezérlőnek. Ezért a valós levegőmennyiséghez nem megfelelő mennyiségű tüzelőanyag kerül beporlasztásra. A motor ereje csökken, rángat és a fogyasztásra is rossz hatással lesz.

A motorvezérlő elektronikába meg vannak adva szélső értékek, amin belül kell, hogy legyen a légtömegmérő által közölt adat.

Ha az adatok ezen az értéken kívül esnek, a vezérlőelektronika vészüzem módba helyezi a motort.

Ez esetben nem a légtömegmérőtől érkező adatok alapján számítja ki a beporlasztandó tüzelőanyag mennyiséget.

Ezért is van az, hogy légtömegmérő nélkül is képes járni a motor.

A légtömegmérő érzékelő tisztítását csak alkoholos tisztító spray-vel lehet csinálni, egyébként károsodhat.

A légtömegmérő házba belenyúlni nem ajánlott semmivel, főleg nem az érzékelőkhöz.

Amennyiben légtömegmérő túlzott mértékben szennyeződőt a motorvezérlő hibatárolójában erre utaló hibakód is található.

Ha azonban a hiba csak pillanatnyi ideig áll fenn, hibakódként nincs is letárolva (legalább is nálam ez volt a tünet)

Kipucoltam és jó lett.

Link to comment
Megosztás:

Én 2007-ben vettem bele valami utángyártott "gagyi" kategóriába sorolt trafóhidat, 13 ezer volt. Azóta is szuperül működik.

Tök felesleges a márkás és drága cucc, legalábbis a hiba nélkül eltelt 5 év is ezt bizonyítja.

Azért már 13e Ft-ba kerül....

És az utángyártott tud furcsa hibákat okozni. Volt itt már ECU halál miatta...

https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600489-gyujtas-modul/142038-gyujtas-modul-opel-astra-gh-corsa-cd-meriva-a-agila-a

Link to comment
Megosztás:

Én 2007-ben vettem bele valami utángyártott "gagyi" kategóriába sorolt trafóhidat, 13 ezer volt. Azóta is szuperül működik.

Tök felesleges a márkás és drága cucc, legalábbis a hiba nélkül eltelt 5 év is ezt bizonyítja.

Azért ez így kicsit erős...

Inkább szerencséd volt vele. Lehet, hogy urban legend, de ugy. trafóhíd vitt már sírba ECU-t.

Link to comment
Megosztás:

nekem 2007 óta van mg az autóm mentem vele 80 e km t és 2 szer kellett trafót cserélnem. elég zorkó utoljára 1 éve volt a csere természetesen gyrira. 62 e ft volt. azóta mentem max 1000 km t remélem kitart.a régi itt van nálam, de hogy mi baja azt nem tudni. elég szomorú hogy csak ennyit bírt

Link to comment
Megosztás:

Légtömegmérő hibára tippelek, legalább is nálam egyszer ez volt.

A leggyakoribb hiba az, amikor a szenzorelem a lerakódott szennyező réteg miatt hibás légtömeg értékeket mér, a beszívott nedves levegőből lecsapódó pára ezen még ront is.

Az érszékelő gyakorlatilag egy fűtőszál, amit az áramló levegő hűt. Ha a fűtőszálat a szennyeződés befedi (mint egy szigetelő anyag) és nem közvetlenül érintkezik vele a levegő, így a visszahűlés is kisebb lesz. Szennyeződött légtömegmérő így hibás értéket közvetít a motorvezérlőnek. Ezért a valós levegőmennyiséghez nem megfelelő mennyiségű tüzelőanyag kerül beporlasztásra. A motor ereje csökken, rángat és a fogyasztásra is rossz hatással lesz.

A motorvezérlő elektronikába meg vannak adva szélső értékek, amin belül kell, hogy legyen a légtömegmérő által közölt adat.

Ha az adatok ezen az értéken kívül esnek, a vezérlőelektronika vészüzem módba helyezi a motort.

Ez esetben nem a légtömegmérőtől érkező adatok alapján számítja ki a beporlasztandó tüzelőanyag mennyiséget.

Ezért is van az, hogy légtömegmérő nélkül is képes járni a motor.

A légtömegmérő érzékelő tisztítását csak alkoholos tisztító spray-vel lehet csinálni, egyébként károsodhat.

A légtömegmérő házba belenyúlni nem ajánlott semmivel, főleg nem az érzékelőkhöz.

Amennyiben légtömegmérő túlzott mértékben szennyeződőt a motorvezérlő hibatárolójában erre utaló hibakód is található.

Ha azonban a hiba csak pillanatnyi ideig áll fenn, hibakódként nincs is letárolva (legalább is nálam ez volt a tünet)

Kipucoltam és jó lett.

Ez jól hangzik. Sajnos nekem is jelen van a sebesség tartásnál a rángatás, de mivel ismert 2-es lambdaszonda hibám van, (még csere előtt állok), azt hittem ez okozza. De ha már cseréltetni fogom, akkor ezt a tisztítást is megcsinálnám. Ha nem nyúlhatok bele akkor a spray-vel kell befújni vagy szét kell szerelni az légtömegmérő házat? Nincs fotód véletlen hol is található ez a motorban? Amúgy szintén Z14XE a motorom.

Link to comment
Megosztás:

nekem 2007 óta van mg az autóm mentem vele 80 e km t és 2 szer kellett trafót cserélnem. elég zorkó utoljára 1 éve volt a csere természetesen gyrira. 62 e ft volt. azóta mentem max 1000 km t remélem kitart.a régi itt van nálam, de hogy mi baja azt nem tudni. elég szomorú hogy csak ennyit bírt

Én 98-as astrát hajtok, nekem is gyári van, de nem a Hüco. Delfi! :)

Hatásos, és 55e km-t mentem vele én, de nem én raktam bele...

Link to comment
Megosztás:

akkor km ben. megnéztem a szerviz füzit. tehát az első trafó sor csere 124.569 nél volt a második 194.230

kb 70 e km. lehet sok neki de nem kéne. most delphi van benne előtte is az volt kint van a gariba a polcon. bár nem tom rá van e írva de holnap megnézem

Link to comment
Megosztás:

Légtömegmérő hibára tippelek, legalább is nálam egyszer ez volt.

A leggyakoribb hiba az, amikor a szenzorelem a lerakódott szennyező réteg miatt hibás légtömeg értékeket mér, a beszívott nedves levegőből lecsapódó pára ezen még ront is.

Az érszékelő gyakorlatilag egy fűtőszál, amit az áramló levegő hűt. Ha a fűtőszálat a szennyeződés befedi (mint egy szigetelő anyag) és nem közvetlenül érintkezik vele a levegő, így a visszahűlés is kisebb lesz. Szennyeződött légtömegmérő így hibás értéket közvetít a motorvezérlőnek. Ezért a valós levegőmennyiséghez nem megfelelő mennyiségű tüzelőanyag kerül beporlasztásra. A motor ereje csökken, rángat és a fogyasztásra is rossz hatással lesz.

A motorvezérlő elektronikába meg vannak adva szélső értékek, amin belül kell, hogy legyen a légtömegmérő által közölt adat.

Ha az adatok ezen az értéken kívül esnek, a vezérlőelektronika vészüzem módba helyezi a motort.

Ez esetben nem a légtömegmérőtől érkező adatok alapján számítja ki a beporlasztandó tüzelőanyag mennyiséget.

Ezért is van az, hogy légtömegmérő nélkül is képes járni a motor.

A légtömegmérő érzékelő tisztítását csak alkoholos tisztító spray-vel lehet csinálni, egyébként károsodhat.

A légtömegmérő házba belenyúlni nem ajánlott semmivel, főleg nem az érzékelőkhöz.

Amennyiben légtömegmérő túlzott mértékben szennyeződőt a motorvezérlő hibatárolójában erre utaló hibakód is található.

Ha azonban a hiba csak pillanatnyi ideig áll fenn, hibakódként nincs is letárolva (legalább is nálam ez volt a tünet)

Kipucoltam és jó lett.

Szia!

Köszönöm a tippet, hétvégén neki esem féktisztítóval (remélem az megfelel a célra)... Hibakódom nincs a légtömegmérőre vonatkozóan, csak néha kapok egy P0170-et az E85 átalakító miatt...

Tacso

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a hozzászólásokat!

Csak érdeklődtem a típusok iránt,nem akarok rögtön trafóhidat cserélni,először a gyertyákkal kezdem.A hibajelenség egyébként: reggeli hidegindításnál rángatás,egyik henger nem megy.Motor leállít,újraindít azóta tökéletes.Az elmúlt héten kétszer fordult elő ugyanez.A hibakód is gyújtáshibára utal.(0300,0302).Egy éve fordult ilyen elő egyszer amikor kb. 2 hétig nem volt beindítva és nagyon párás volt az idő.Akkor is a következő indításnál megjavult.Lehet hogy most is ez okozta,bár most folyamatosan használom.

Link to comment
Megosztás:

Valaki meg tudná nekem mondani, hogy a Z14XEP-ben lévő egypólusú gyertyának mekkora csőkulcs kell?

Autó elkészült, nagyon jól megy az új vezérműtengellyel! Nem kis meló volt, de megérte. Remélem az elkövetkezendő tíz évben békénhagyjuk egymást...

Link to comment
Megosztás:

a delphi az ennyit tud ;)

T.Elek! :)

Arra gondolsz, hogy sokat? :D

GM Delphi.

Legalábbis ez van ráírva, ha jól tudom a Hüco elött ez volt.

Összeesküvés elmélet szerint azért lett Hüco a Delphi helyett, mert a Delphi nem ment tönkre, és nem kellett cserélni (Oly sűrűn :D )

Lehet benne valami, nem? :P

Link to comment
Megosztás:

T.Elek! :)

Arra gondolsz, hogy sokat? :D

GM Delphi.

Legalábbis ez van ráírva, ha jól tudom a Hüco elött ez volt.

Összeesküvés elmélet szerint azért lett Hüco a Delphi helyett, mert a Delphi nem ment tönkre, és nem kellett cserélni (Oly sűrűn :D )

Lehet benne valami, nem? :P

valamiért a delphi nem olyan tartós mint a bosch , de sajna a delphi a legtartósabb azok közül amit bele lehet rakni

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Tudnátok segíteni, hogy az X14XE szelepfedél műanyag burkolatának van-e valami gumibakja rezgéscsillapításra ami esetleg bepattan valahova?

Vagy csak a két torx fejű csavar odahúzza és ennyi?

Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv.

Elöl van a műanyagon két befelé néző karom,

a hengerfejen meg két kis téglalap alakú középen lyukas gumibetét amibe a karom belemegy.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.