Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok! z14xep

Ma sikeresen lecseréltem a vízpumpámat, mivel úgy vettem észre a régi egy kicsit kotyog, ha a tengelyen lévő kereket mozgattam simán lehetett érezni a kotyogást! No a kérdés a következő az újnál is kellene éreznem a kotyogást? Mert sajna ott is van! Bordás feszítő görgőt is lecseréltem az úgy néz ki, hogy jó de ott is érdekes a dolog mert eddig bakelit volt most meg fémet kaptam aminek a közepén van vájat.

Véleményetek? mi tévő legyek? vigyem vissza a vízpumpát?

egy éve cseréltem le meyle-re (piszkos anyagiak miatt nem gyárira, harmada sem volt), s az kezdettől kottyant egy csöppet. azóta se jobban, se kevésbé, kb 20 ezret ment.

Link to comment
Megosztás:

Ha emlékeim nem csalnak a rugót össze kell huzatni egy célszerszámmal mielőtt kiveszed különben nem tudod vissza tenni. Ha még nem csináltad szerintem nem veszélytelen ha lepattan róla. A kasznit is sértheti a személyi sérülésről nem is beszélve. Szerintem csináltasd olyannal aki már ivott olyannal aki látott ilyet :D

kivételnél nem kell összehúzatni. egyben ki a gólyalábat komplett, s szétszerelés előtt összehúzatni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Tudom, nem olaj topic, de én ezt a közösséget szeretem. :)

Olajcsere előtt állok. Eddig nem volt lehetőségem magam végezni (fogalmazzunk úgy, hogy panel parkolóban nem akartam ilyennel foglalkozni), viszont most már adottak a megfelelő körülmények.

Gondolom kell hozzá egy olajszűrő fogó (bőrös/láncos/szalagos a jobb??!), olajszűrő (aminek a tömítését felszerelés előtt beolajozom), egy leeresztő csavar tömítés, valami amivel felfogom az olajat....és talán ennyi...

Eddig castrol magnatec 10w40-et használtam (mantec! tudom..tudom), de most elgondolkoztam, hogy váltok valami másra.. bár okom nincs rá, hiszen halkan jár és nem eszi a motor. Mit tudtok javasolni?

Mennyi a töltőmennyiség X14XE motornál?

Szia!

Én szalagossal szedtem le, kézzel akartam de eléggé rá volt tépve... (előző tulaj)

Leeresztő csavar tömítést nem bántottam, úgy ahogy volt ment vissza, igaz előtte kicsit letöröltem.

Nem tudom mi volt előtte az enyémben de most GM 5W-30. Megvagyok elégedve vele!

Töltő mennyiség passz... Nézd meg a könyvben abba benne kell lennie.

Kell: kulcs amivel kiveszed a csavart, olaj, olajszűrő, levegőszűrő, s ha nem volt cserélve akkor pollenszűrő ezt is ajánlatos évente. Én majd az olajcserélnél fogom mindig cserélni.

Remélem segítettem.

Betöltő kupakot lazítsad fel mikor engeded le az olajat :icon1:

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én szalagossal szedtem le, kézzel akartam de eléggé rá volt tépve... (előző tulaj)

Leeresztő csavar tömítést nem bántottam, úgy ahogy volt ment vissza, igaz előtte kicsit letöröltem.

Nem tudom mi volt előtte az enyémben de most GM 5W-30. Megvagyok elégedve vele!

Töltő mennyiség passz... Nézd meg a könyvben abba benne kell lennie.

Kell: kulcs amivel kiveszed a csavart, olaj, olajszűrő, levegőszűrő, s ha nem volt cserélve akkor pollenszűrő ezt is ajánlatos évente. Én majd az olajcserélnél fogom mindig cserélni.

Remélem segítettem.

Betöltő kupakot lazítsad fel mikor engeded le az olajat :icon1:

Üdv!

Szia,

Köszönöm a hozzászólást. Légszűrőt évente cserélem. Pollenszűrőt is, de tavaly sajnos kimaradt, de idén ezt is megteszem. 4-ik éve van nálam a kocsi. Idén még lesz pár köröm.. :( Vezérlés, fékfolyadék, fékbetét (ezeket szervizben), hűtőfolyadék (ezt magam is megcsinálom).

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Köszönöm a hozzászólást. Légszűrőt évente cserélem. Pollenszűrőt is, de tavaly sajnos kimaradt, de idén ezt is megteszem. 4-ik éve van nálam a kocsi. Idén még lesz pár köröm.. :( Vezérlés, fékfolyadék, fékbetét (ezeket szervizben), hűtőfolyadék (ezt magam is megcsinálom).

Hűtőfolyadékot elvileg nem kell cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom, hogy azért 3-4 évente érdemes cserélni..

Akkor kell/érdemes cserélni ha új alkatrész kerül a hűtő rendszerbe. pl vízpumpa vagy hűtő csere. A hűtőfolyadékban vannak anyagok amik megakadályozzák a korróziót. Feltöltöd a rendszert és passziválja a felületeket így nem kell cserélni, csak ha új alaktrész kerül bele ami még nincs passziválva.

Link to comment
Megosztás:

Akkor kell/érdemes cserélni ha új alkatrész kerül a hűtő rendszerbe. pl vízpumpa vagy hűtő csere. A hűtőfolyadékban vannak anyagok amik megakadályozzák a korróziót. Feltöltöd a rendszert és passziválja a felületeket így nem kell cserélni, csak ha új alaktrész kerül bele ami még nincs passziválva.

Igen, így van.... :)

Amúgy én ha fogy a hűtőfolyadék, akkor koncentrátumot öntök bele, mert alapból gyengén jött ki a gyárból. Akkor -24-es volt. Így évente 1-2dl megy bele.

Link to comment
Megosztás:

Értem. Valamilyen totalcar cikkben olvastam, hogy néha érdemes cserélni. 4 évente viszont új dolog kerül a rendszerbe (vezérlés cserénél vízpumpa), tehát sok butaságot nem mondtak... :)

Már ahol. Nem minden motorban kell ezeket cserélni. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Tudom, nem olaj topic, de én ezt a közösséget szeretem. :)

Olajcsere előtt állok. Eddig nem volt lehetőségem magam végezni (fogalmazzunk úgy, hogy panel parkolóban nem akartam ilyennel foglalkozni), viszont most már adottak a megfelelő körülmények.

Gondolom kell hozzá egy olajszűrő fogó (bőrös/láncos/szalagos a jobb??!), olajszűrő (aminek a tömítését felszerelés előtt beolajozom), egy leeresztő csavar tömítés, valami amivel felfogom az olajat....és talán ennyi...

Eddig castrol magnatec 10w40-et használtam (mantec! tudom..tudom), de most elgondolkoztam, hogy váltok valami másra.. bár okom nincs rá, hiszen halkan jár és nem eszi a motor. Mit tudtok javasolni?

Mennyi a töltőmennyiség X14XE motornál?

Miért váltanál ha ez eddig bevált?

Töltőmennyiség 3,25 liter.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Z14xep szívósor twinport rudazat, tengely ki van kopva rezonál. Szemmel is jól látható. Felújító szett sajnos nem létezik vagy nem lehet beszerezni.

A nyilvánvaló cserén kívül van valamilyen mágia amivel csökkenthető a hidrotőke jellegű hang.

Ötleteket köszönve

Xenof

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Z14xep szívósor twinport rudazat, tengely ki van kopva rezonál. Szemmel is jól látható. Felújító szett sajnos nem létezik vagy nem lehet beszerezni.

A nyilvánvaló cserén kívül van valamilyen mágia amivel csökkenthető a hidrotőke jellegű hang.

Ötleteket köszönve

Xenof

Vezérműtengelyre gondolsz? A bütykök elvannak kopva? Inkább hidrotőkét kellene cserélned! Az sem nem olcsó dolog! Hány km van az autódba?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Adott egy 1.4-es 16V-s Z14XE-s G Astra (2004) nem twinport.

kb. 80e Km van benne, utóbbi időben 98%-ban városban van használva rövid távon (hideg motor, gondolom jót tesz neki.... tempomat on.), 20eKm-el ezelőtt hengerfejezve lett, mert kihagyott az egyik henger.... ez 2-3 éve volt, mint látjátok igen minimáisan van használva.

Most megint csinálja a dolgot, de a szerelő kizárja hogy megint ott lenne a gond, de már cserélt gyertyát, trafót, cserélgette a befecskendező szelepeket, de mindig a 4-es henger hagy ki. Szerzett egy bontott computert is, kicserélte, de ugyanúgy a 4-es henger hagy ki. Van egy kis csilingelős hangja a motornak, de az régebben is volt, nem tudom összefügg-e a dologgal....

Az akkori történet olyan 120eFt-omba került... hengerfej csiszi (ezt valahol a keleti határ mellett csinálták... én Siófon lakom....) + anyagok + munkadíj.

Olvastam több fórumon, hogy nem én vagyok az egyetlen aki ezzel szív, csak a megoldást nem írták le, kinél mi volt.....

Előre is köszönöm, ha valakinek van még valami ötlete.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is csinálta, hengerfej felújítás lett belőle, mert a szelepszár a rárakódott korom miatt megszolrult, és a hibakód gyujtáskimaradás volt. Azóta megszűnt, de ugyanolyan sokba fájt, mint neked. Kellene valami felső kenő adalék a benzinbe, és megküldeni 4-4500 fordulaton legalább 60-80 km-en át. Én is próbálkoztam ezzel, de nem használt, a végén csak le kellett szedni a hengerfejet, szelepvezetőket ki kellett cserélni, mert mindre ráégett a korom, meg a szelepszárakra, ami miatt megtapadt, és azonnal hibakódot dobott. Nem elkeserítésként írom, de benne van a pakliban.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Adott egy 1.4-es 16V-s Z14XE-s G Astra (2004) nem twinport.

kb. 80e Km van benne, utóbbi időben 98%-ban városban van használva rövid távon (hideg motor, gondolom jót tesz neki.... tempomat on.), 20eKm-el ezelőtt hengerfejezve lett, mert kihagyott az egyik henger.... ez 2-3 éve volt, mint látjátok igen minimáisan van használva.

Most megint csinálja a dolgot, de a szerelő kizárja hogy megint ott lenne a gond, de már cserélt gyertyát, trafót, cserélgette a befecskendező szelepeket, de mindig a 4-es henger hagy ki. Szerzett egy bontott computert is, kicserélte, de ugyanúgy a 4-es henger hagy ki. Van egy kis csilingelős hangja a motornak, de az régebben is volt, nem tudom összefügg-e a dologgal....

Az akkori történet olyan 120eFt-omba került... hengerfej csiszi (ezt valahol a keleti határ mellett csinálták... én Siófon lakom....) + anyagok + munkadíj.

Olvastam több fórumon, hogy nem én vagyok az egyetlen aki ezzel szív, csak a megoldást nem írták le, kinél mi volt.....

Előre is köszönöm, ha valakinek van még valami ötlete.

Üdv.

Ettől féltem.... De az normális hogy 20ekm után újra hengerfejezni kelljen? Mert szerintem nem az...

Link to comment
Megosztás:

Vezérműtengelyre gondolsz? A bütykök elvannak kopva? Inkább hidrotőkét kellene cserélned! Az sem nem olcsó dolog! Hány km van az autódba?

Helló!

130e km van benne, de ahogy Imy mondta a twinport szelep mozgató rudazat, tengelyek vannak szétkopva a szívósorban a fojtószelep alatt. Szemmel látható ahogy rezonál, kopácsol. Kézzel a rúd lefogva elhallgat és szép benzines hangja lesz.

Üdv xenof

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.