Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Volt tegnap szó a fordulatszámokról és hogy miylen fokozatban a legjobb a motornak és fogyasztásilag.

Én mielőbb bedobom 5-be, főleg, ha egy teherautó miatt tötyörgés van...Hosszabb távon, ha városokon megyünk keresztül és nincs nagy forgalom, akkor is hagyom 5-ben városban addig, amíg 55 km/h-val kb. tudok menni...simán, rángatás nélkül lehet vele tartani azt a tempót. Kifelé a városból pedig szép lassan felgyorsul azzal is, nem váltok vissza 4-be.

Természetesen, ha forgalmas városba érek vagy emelkedős szakasz van városon belül, akkor az 5. sebesség nem játszik.

Link to comment
Megosztás:

Kértem kölcsön aksit, azzal tökéletes. Most megyek veszek egyet. Mekkora amit még lehet venni bele? Ah-ra gondolok. 55-ös a mostani.

Ha nincs extra nagy fogyasztód (pl. nagy hifi), akkor bőven elég az 55-ös most is. Az indítóáramot is hasonlítsd össze ne csak a kapacitását.

Link to comment
Megosztás:

Volt tegnap szó a fordulatszámokról és hogy miylen fokozatban a legjobb a motornak és fogyasztásilag.

Én mielőbb bedobom 5-be, főleg, ha egy teherautó miatt tötyörgés van...Hosszabb távon, ha városokon megyünk keresztül és nincs nagy forgalom, akkor is hagyom 5-ben városban addig, amíg 55 km/h-val kb. tudok menni...simán, rángatás nélkül lehet vele tartani azt a tempót. Kifelé a városból pedig szép lassan felgyorsul azzal is, nem váltok vissza 4-be.

Természetesen, ha forgalmas városba érek vagy emelkedős szakasz van városon belül, akkor az 5. sebesség nem játszik.

ha így közlekedsz, jót biztos nem teszel a motornak...

Link to comment
Megosztás:

Egyet értek, ez motorkinyíró hajtásmód. Én sem szeretem pörgetni, városban 4-ben megyek, de 5 az már durva, hiszen majdnem rángat a motor....

Én még a 4-t is soknak érzem - persze ez motorfüggő - városban. Én legtöbbszőr 3-ban megyek olyan 2600-2800 között, az már majdnel 60 km/h nálam. Sok helyen még ennyivel sem szabad menni. Viszont mivel egyenletesen tudok így autózni, jó szinten tartható a fogyasztás.

Link to comment
Megosztás:

Én még a 4-t is soknak érzem - persze ez motorfüggő - városban. Én legtöbbszőr 3-ban megyek olyan 2600-2800 között, az már majdnel 60 km/h nálam. Sok helyen még ennyivel sem szabad menni. Viszont mivel egyenletesen tudok így autózni, jó szinten tartható a fogyasztás.

Ha nagy forgalom van, akkor jobb a 3. pl Bp-en én is használom, ha 50-el megy a forgalom, de 60-nél már mehet ott is a 4. 5-et csak 70 felett rakok neki, ha tudom, hogy országút lesz, s lehet menni....

Link to comment
Megosztás:

elvittem a szerelőmhöz rákötötte műszerre beindítottuk de minden rendben van

a motorhőt szépen jelzi tehát nem motorhő gomba a baja

a légbeömlőt leszedték olajos szmötyis volt nem vészesen, megtakarították és jobban vette utána a fordulatot

tehát ha járt a kocsi alap járaton és odaléptem a gáznak megtorpant egy fél másodpercre a motor és csak utána pörgött fel

érdekes hogy ez a kis tisztítás mennyit segített rajta

vajon a két hiba összefügg?

tehát ez a motortorpanás (ami elvileg a légbeömlő tisztítása után javult) és a hidegindításkori dadogás, nehezen felpörgés pár másodpercig

fojtószelep takarítás után eltünt a hidegindítási probléma és a gázadás utáni torpanás is jobb lett

Link to comment
Megosztás:

Az enyémmel is el lehet cirkálni 5-ben 50-nel, simán, rángatás nélkül lehet gyorsítani... :)

Az enyém is bírja, de csak 1300-körül van olyankor a fordulat, ezért negyedikben haladok városban, az kb. 1800. Szerintem jobban is fogyaszt így. Az ötödiket 60-nál már kapcsolni szoktam.

Link to comment
Megosztás:

Az enyém is bírja, de csak 1300-körül van olyankor a fordulat, ezért negyedikben haladok városban, az kb. 1800. Szerintem jobban is fogyaszt így. Az ötödiket 60-nál már kapcsolni szoktam.

Milyen autótok van nektek 0.8-s Matiz :-D

Viccet félretéve, ilyen alacsony fordulaton a nyomaték szétnyírja a motor belsejében az alkatrészeket, a benzin pdig úgy omlik át a rendszeren mint a huzat égés nélkül. Mindegy lehhe ha kiöntenéd a betonra a benyát.

Volt nekem kisköbcentis és nagyköbcentis autóm is és mindegyiknek van egy optimális FORDULATSZÁMtartomány ami jó a motornak.

Nem km/h-ra váltunk fokozatot, hanem forduélatszámra. Ezért van fordsz.mérő a műszerfalon, nem dísznek.

Volt nekem autómata kocsim is (SEAT TOLEDO 2.0 aut.). És mint tudjuk ott mérnökök - akik jártasak abban amit csinának - programozzák a váltási szinteket, úgy állították be a válót, hogy 2600-s forudulat alatt nem váltott fel, viszont 2000 alatt egy picivel visszaváltott. Így városban simán hozta a 8 literes fogyasztást és motort is kímélte.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma kicseréltem a motor tartó bakot (alsó és első) Sajnos a hiba nem oldódott meg.

A rezonancia megmaradt kb 2000-3000 fordulaton nagyon érezni továbbra is. Főleg a gázpedálon érezni a rezgést és a váltón.

Szerintetek hol keressem a hibát? Kuplung? vagy egyszerűen ilyen szarok ezek xep motorok? Nem értem mi a gond...

Ki tudná nekem átnézni ezt a kocsit? S.O.S

Link to comment
Megosztás:

Ezt a baromságot meg hol olvastad? :omg:

Ez nem baromság.

Fater mondta, aki 41 évig dolgozott autószerelőként - ugyanazon a munkahelyen.

Mindenki úgy nyírja ki a kocsiját, ahogy akarja. De biztos nem megy majd annyit a verda, mint az enyém.

Link to comment
Megosztás:

Volt tegnap szó a fordulatszámokról és hogy miylen fokozatban a legjobb a motornak és fogyasztásilag.

Én mielőbb bedobom 5-be, főleg, ha egy teherautó miatt tötyörgés van...Hosszabb távon, ha városokon megyünk keresztül és nincs nagy forgalom, akkor is hagyom 5-ben városban addig, amíg 55 km/h-val kb. tudok menni...simán, rángatás nélkül lehet vele tartani azt a tempót. Kifelé a városból pedig szép lassan felgyorsul azzal is, nem váltok vissza 4-be.

Természetesen, ha forgalmas városba érek vagy emelkedős szakasz van városon belül, akkor az 5. sebesség nem játszik.

Nekem 1.6 8V-m van ami ugye jobban kedveli az alacsonyabb fordulattartományokat,de városban nem rakok 5.-et,de 4.-et is csak 3 ezres fordulat felett

Minden fokozatban legalább 3 ezerig pörgetem,a korai felkapcsolásnak semmi előnye nincs <_<

A 16 szelepeseknek a kis fordulat a halála...

Link to comment
Megosztás:

Ez nem baromság.

Fater mondta, aki 41 évig dolgozott autószerelőként - ugyanazon a munkahelyen.

Mindenki úgy nyírja ki a kocsiját, ahogy akarja. De biztos nem megy majd annyit a verda, mint az enyém.

Fater mondta... 1988-óta vezetek, 89-óta javítok autókat. 2000-es, és annál nagyobb köbcentis autóval városban hülyeség 2500-3000-es fordulaton járni még akkor is, ha hengerenként 4 szelep van. Néha ki kell menni vele országútra, és meg kell forgatni, ennyi.

A benzin égés nélkül átfolyik a rendszeren? Ezt hogy értetted? A szelepek nem zárnak? Tudod mi az a vezérlés? Fateroddal beszélgessél egy kicsit, hátha tanulsz valamit.

A nyomaték meg szétnyírja az alkatrészeket? Miért, nem arra vannak tervezve? És magasabb fordulaton nincs nyomaték?

A 16 szelepes szívó benzines motorok nyomatékcsúcsa 4000-es fordulat környékén van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.