Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok a napokban jött elő egy olyan hibám hogy az Astra G Caravanba a rádiónál csak a jobb oldali hangszórók szólnak ( a rádióm CAR 400 ) és gyárilag 8 hangszoroval szerelt, viszont a bal 4 nem csak a jobb 4 szól. Mitől lehet? A mai nap ki volt szedve a műszercsoportom és ott probáltam meg benyulni megmozgatni a kábeleket hátha életre kell a bal oldal de semmi változás.

Remélem valaki oldott már meg ilyen problémát

Link to comment
Megosztás:

Nagy király vagy, ha összejön... :D

Köszönöm!

Remélem igen. ;)

Melyik szondád halt be, az első? Milyen hibakód? Esetleg érdemes ránézni oszcilloszkóppal.

Ha cserélsz, akkor figyelj oda, hogy grafitos zsírral meg legyen kenve, mert ha nincs, akkor úgy beég a kipuffba, hogy nem lehet kiszedni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Korábban leírtam hogy valami bibi van a motorral itt: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=225&p=951869

Azóta úgy különösen nem történt semmi, viszont találkoztam egy emberrel... Neki bár F-es astrája van, de ugyan az a motor van benne (X16XEL) és pontosan ugyan azt csinálja a kocsija mint az enyém. Neki volt tárolt hibája amit ki is olvastatott, az eredmény:

1640 Quad drive module (in ECU)

Kérdésem hogy okozhatja ez a hiba az előző hozzászólásomban leírt jelenséget? Lehet hogy nekem is ez lenne a gond?

De akkor miért javul meg pár perc, vagy pár méter megtétele után?

Link to comment
Megosztás:

Akkor sem működött a távirányító, amikor megvetted az autót, vagy időközben romlott el?

Már akkor sem működött, amikor megvettem - használtan - a tulaj azt mondta, hogy csak a lábakat kell visszaforrasztani és újra programozni. A lábakat megcsináltam az újra programozást is, azt gondoltam a leírtak alapján sikerülni fog.

Link to comment
Megosztás:

Már akkor sem működött, amikor megvettem - használtan - a tulaj azt mondta, hogy csak a lábakat kell visszaforrasztani és újra programozni. A lábakat megcsináltam az újra programozást is, azt gondoltam a leírtak alapján sikerülni fog.

Nálam sem ment a távirányító, és nem az elemtartó lábainál volt gond. Lehet az előző tulaj cseszte el, vagy csak tönkrement - valahol olvastam, hogy elég jellemző a meghibásodása. Szóval nem lehetett Tech2-vel ráprogramozni - hibás a távirányító.

Vettem egy újat Cromaxban 15757 Ft-ért, és ezt ráprogramoztattam. Ez opelszervizben 4-5 ezer Ft (célszerű akkor amikor épp valamit javítanak az autón megtenni, hátha nem kerül rá a munkalapra), vagy ismerősön keresztül.

Lehet még bontóban is venni -de csak Tech2-vel lehet ráprogramozni, ezért nem tudod előre, hogy az jó-e amit veszel.

Link to comment
Megosztás:

A hirdetés nálam már nem aktív, ettől függetlenül én amikor felnit kerestem, direkt távol tartottam magam az extra sok küllőstől. Egy ilyet normálisan, szép állapotban tartani, tisztítani... Kitéped a hajad mire tisztára vakarod :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy tetőn az A oszlop aljáig futó díszlécet vette e le már valamelyikőtök. Ugyanis ismerősöm autóján a patent ami fogja az oszlop aljához, elfáradt. Mennyire macerás cserélni?

Le kell hozzá venni az egész lécet, majd újra vissza kell pattintani, vagy megoldható az új patent beillesztése anélkül is?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy tetőn az A oszlop aljáig futó díszlécet vette e le már valamelyikőtök. Ugyanis ismerősöm autóján a patent ami fogja az oszlop aljához, elfáradt. Mennyire macerás cserélni?

Le kell hozzá venni az egész lécet, majd újra vissza kell pattintani, vagy megoldható az új patent beillesztése anélkül is?

Köszi.

hali füles patent fogja kipantintod a takaró elemet valamelyik oldalra kilehet húzni a patentot csere és vissza ,vagy csak széjelebb hajtod a füleit.

Link to comment
Megosztás:

Lefittyent a műanyag küszöb bal elől. Valóban csak egy műanyag patent kapcsolódik a küszöbbe épített gumi sínbe? Nálam a sín felső része levállott, így nem tudom visszapattintani.

hali nincs műanyag sín leveszed a gumi gédert a motortér nyitónál azt a kis elemet 1 csavar fogja veled szembe az alsó ivnél van 1 fém patent az fogja csak.

nekem is mikor szét szedtem csak úgy tudtam szépen vissza tenni ,hogy kivetem az első ülést 2 csavar fogja + 1 csatlakozó ,anélkül én eltörten a patent fülét:).

Link to comment
Megosztás:

Az elején még nincs olajnyomásod, 1-2s-ig hallani, a többi talán nem is rossz, de így nem tudom....

nekem 1.2 16v van ezeknek betegsége a lánc és a hidrotőke ,de nekem bevált az ,h kitakaritotam az olajteknőt benne a szivatyú szürőt,a szelepfedelet tele volt olajsárral nem volt elegendő olajnyomás,és még a pillangó szelepházat is az meg tiszta koksz volt.

Azóta megszünt a csörgés,csatogás 8500.ft.ból megusztam a tömítéseket +az olaj ,olajszürő 5 óra munka.

A szervízbe 20000.ft csak a teknő takarítás 4 órát számláznak,nincs leírva sehol ,de szokták ajánlani 80000.km-ként a teknő tisztitást ,ami nem is hülyeség na persze jobb megbízhatóbb helyeken jó pénzért,aki nem tudja megcsinálni magának.:)

Link to comment
Megosztás:

hali nincs műanyag sín leveszed a gumi gédert a motortér nyitónál azt a kis elemet 1 csavar fogja veled szembe az alsó ivnél van 1 fém patent az fogja csak.

nekem is mikor szét szedtem csak úgy tudtam szépen vissza tenni ,hogy kivetem az első ülést 2 csavar fogja + 1 csatlakozó ,anélkül én eltörten a patent fülét:).

Ez amit írtam kívül van. A küszöb védő műanyag elem.

Link to comment
Megosztás:

Nálam sem ment a távirányító, és nem az elemtartó lábainál volt gond. Lehet az előző tulaj cseszte el, vagy csak tönkrement - valahol olvastam, hogy elég jellemző a meghibásodása. Szóval nem lehetett Tech2-vel ráprogramozni - hibás a távirányító.

Vettem egy újat Cromaxban 15757 Ft-ért, és ezt ráprogramoztattam. Ez opelszervizben 4-5 ezer Ft (célszerű akkor amikor épp valamit javítanak az autón megtenni, hátha nem kerül rá a munkalapra), vagy ismerősön keresztül.

Lehet még bontóban is venni -de csak Tech2-vel lehet ráprogramozni, ezért nem tudod előre, hogy az jó-e amit veszel.

Most rendeltem egy Tech2-es egységet is $20 megnézem azzal mit lehet csinálni. A szoftverben elvileg lehet kulcsot is újra programozni. 20e alap esetben nem érne nekem, hogy távirányítóval nyissam az ajtót, de így, hogy a zár eszi a kulcsot, már más a helyzet :)

ui, kopásra, nálam a távirányítós kulcs is eléggé kopott.. de találtam a dx-en:

http://dx.com/p/aml030946-replacement-remote-car-key-head-for-opel-black-silver-204710

http://dx.com/p/aml030361-replacement-car-2-button-remote-key-shell-case-for-opel-black-191864

Link to comment
Megosztás:

:) nincs mit.

Mennyi volt így a művelet?

170k, ebben volt egy ~50km trailer (kb15e), + egy új akksi, valószínűleg a régi rossz nyírta ki a vezérlőt. Ezzel mondjuk nem tudom mit lehet csinálni, hogy ne ismétlődjön újra? Most az asszony jár a kocsival és jellemzően rövid utakra, pár km a boltig aztán vissza...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Volt egy olyan problemam, hogy kanyarba nyikorgott a jobb elso kerek, elvittem szerelohoz es azt mondta, hogy kanyarstabilizator. Na de mondom kellene az auto a hetvegere, nem volt ideje igy osszerakta, aztmondta nem lesz gond es hogy ma vigyem vissza. Kellet mennem vagy 200 km-ert az utolso 15 km-nel arra lettunk figyelmesek, hogy fustol a jobb elso kerek( it volt a nyikorgo hang is) Megaltunk es az oka az volt, hogy leragadt a fek. Nagy nehezen egy gumijavitonal megoldottuk, hogy hazajojjek( szombat delutan semmi sem volt nyitva) Hazafele nem voltgond. Azt szeretnem tudni, hogy valamit a szerelo szart el, hogy beragadt a fek? VAgy ha nem akkor mitol lehet? Es mar abban is ketelkedem, hogy tenleg a kanyarstabilizatorral van gond, erdekes, hogy csak a jobb elso kerek es csak balra kanyarodasnal nagyobb sebessegnel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Korábban leírtam hogy valami bibi van a motorral itt: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=225&p=951869

Azóta úgy különösen nem történt semmi, viszont találkoztam egy emberrel... Neki bár F-es astrája van, de ugyan az a motor van benne (X16XEL) és pontosan ugyan azt csinálja a kocsija mint az enyém. Neki volt tárolt hibája amit ki is olvastatott, az eredmény:

1640 Quad drive module (in ECU)

Kérdésem hogy okozhatja ez a hiba az előző hozzászólásomban leírt jelenséget? Lehet hogy nekem is ez lenne a gond?

De akkor miért javul meg pár perc, vagy pár méter megtétele után?

Helló! Nekem ugyan ezt csinálja az F astrám, igaz ebben X14XE motor van. 3 éve volt full hengerfej felújítás, azóta az olajat sem eszi még csak minimálisan sem(Mobil 5W40). Idén februárban kezdte el ezt a hibát csinálni egy tankolás után. Egyből üzemanyagszűrőre gondoltunk, de nem jött be. Ki lettek szedve az injektorok is, de szépen porlaszt mind a 4, nem pisil egyik sem. Hengerfejcserekor kapott új Delphi hőfokjeladót is, igaz az 3 éve volt, de nem gondolnám, hogy rossz lenne, műszer szerint is jónak tűnik. Kapott azóta másik gyertyakábelszettet, meg egy bontott, de tesztelt trafót is, viszont a helyzet változatlan. Injektortisztító sem segített. Hidegindításnál olyan, mintha háromhengerezne, de aztán ha megyek vele pár kilómétert beáll és megy rendesen. Télen a hidegben intenzívebben csinálta, most a melegben kevésbé, de minden hidegindításnál jelentkezik és ilyenkor furcsa szaga van a kipufogónak is. Katalizátor nincs széthullva. Amit még észrevettünk, hogy amikor jelentkezik a hiba, akkor mind a 4 gyertya egyformán kormos. Kompressziómérés is ok volt. Már kifogytunk az ötletekből.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.