Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

A középkonzolban lévő kijelző panel egyik felfogatása letört, gondolom, valamit már javítottak rajta, és a szétszedésnél eltörték.

Ki kellene szednem az egész takarópanelt.

A lenti csavarok már ki vannak véve, valahol a tekerőgomboknál vagy a rádiónál fogja a következő rögzítés.

Ebben kérnék segítséget, hogy mit kell kiszerelnem, és hogyan?

Például a rádió kivételéhez hány helre és hová kell becsúsztatni lemezeket?

Valamint a váltóbox jobb oldalát mi tartja az egy darab torx csavaron kívül?

Link to comment
Megosztás:

A középkonzolban lévő kijelző panel egyik felfogatása letört, gondolom, valamit már javítottak rajta, és a szétszedésnél eltörték.

Ki kellene szednem az egész takarópanelt.

A lenti csavarok már ki vannak véve, valahol a tekerőgomboknál vagy a rádiónál fogja a következő rögzítés.

Ebben kérnék segítséget, hogy mit kell kiszerelnem, és hogyan?

Például a rádió kivételéhez hány helre és hová kell becsúsztatni lemezeket?

Valamint a váltóbox jobb oldalát mi tartja az egy darab torx csavaron kívül?

A szivargyújtónál van 4 csavar, ha a rádiót kiveszed ott pedig még 2. Ha ezeket kitekerted, és tudod mozgatni a középkonzolt, akkár már csak 1 helyen pattan be, a középkonzol legfelső-hátsó pontjánál. 1 csavarhúzót ha betolsz, azzal simán ki lehet pattintani.

A rádiónál ha nem gyári rádió, akkor általában 2 lemez szokott hozzá lenni. Ha leszeded az előlapot és a keretet, a rádió 2 oldalán lehet becsúsztatni. Benyomja a pöcköket és ki tudod húzni a rádiót.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Van külön toronycsapágy és t.cs tányérral. Mi a különbség a kettő között? Melyik kellene az enyémbe?

Mert ezeknek sincs össz értéke 40 amit nekem mondtak bent....

szia!!

neked ez kell:

https://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80200000-elso-futomu-alkatreszek/80200101-elso-toronycsapagy-szilent/186689-elso-toronyszilent-opel

ez van elkopva, és ettől koppan, log a gólyaláb!!

akkor kell toronycsapágyat cserélni ha tekered a kormányt álló helyzetbe jobbra-balra és ropogó-morgó hangot hallasz a torony felől!!! :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A napokban a kilóméter óra teljesen megzakkant. Hol működik hol nem. Van amikor rájön a dili és elkezd ingadozni a mutató 60 és 20 km/h között majd leesik 0-ra és ott is marad ilyenkor sem a kilóméter óra sem a megtett kilóméter számláló sem működik. De van hogy hibátlanul megy. Mi lehet a hiba oka? Talákozott már valaki ilyenne?

98-as amúgy maga az autó.

Köszönöm előre is a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A napokban a kilóméter óra teljesen megzakkant. Hol működik hol nem. Van amikor rájön a dili és elkezd ingadozni a mutató 60 és 20 km/h között majd leesik 0-ra és ott is marad ilyenkor sem a kilóméter óra sem a megtett kilóméter számláló sem működik. De van hogy hibátlanul megy. Mi lehet a hiba oka? Talákozott már valaki ilyenne?

98-as amúgy maga az autó.

Köszönöm előre is a segítséget!

Én találkoztam a jelenséggel, amikor gyenge volt az akksim, és a töltésem. Generátor felújítás és akkumulátor csere óta nem tért vissza ez a hiba.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én találkoztam a jelenséggel, amikor gyenge volt az akksim, és a töltésem. Generátor felújítás és akkumulátor csere óta nem tért vissza ez a hiba.

Köszi! Az aksi tavaly télen lett véve..az talán még jó.. De a generátor..na az más tészta.. Akkor inkább rá tippelnék. Lehet azért van az hogy hosszabb állás után jó menet közbe meg megzavarodik?

Link to comment
Megosztás:

Nem!

Biztos, hogy az óra, vagy csak a csatlakozója. Meg kellene mozgatni a csatlakozót, amikor csinálja.

Az összes mutató csinálja?

Lehet, hogy sebességjel adó, a bal első keréknél.

Vagy esetleg a sebesség jeladó, de ha ABS-es a kocsi, akkor az ABS hibajelzésnek is ki kell gyulladnia. Ha nincs benne ABS (mivel az első évjárat közül való) és az óra egyszer jó, egyszer nem akkor esélyes a jeladó, vagy csak kontaktos a csati. ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem!

Biztos, hogy az óra, vagy csak a csatlakozója. Meg kellene mozgatni a csatlakozót, amikor csinálja.

Az összes mutató csinálja?

Lehet, hogy sebességjel adó, a bal első keréknél.

Nem csak a kilóméter óra. A többi az nem ugrál. Megnézem a csatit mindenképpen. Köszi na azt nem tudtam hogy hol van a jeladója! ;)

Link to comment
Megosztás:

Vagy esetleg a sebesség jeladó, de ha ABS-es a kocsi, akkor az ABS hibajelzésnek is ki kell gyulladnia. Ha nincs benne ABS (mivel az első évjárat közül való) és az óra egyszer jó, egyszer nem akkor esélyes a jeladó, vagy csak kontaktos a csati. ;)

Nem nincs benne ABS! :icon1: Oké..megnézem mindegyiket mostmár! Köszönöm a tippeket! :D

Link to comment
Megosztás:

szia!!

neked ez kell:

https://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80200000-elso-futomu-alkatreszek/80200101-elso-toronycsapagy-szilent/186689-elso-toronyszilent-opel

ez van elkopva, és ettől koppan, log a gólyaláb!!

akkor kell toronycsapágyat cserélni ha tekered a kormányt álló helyzetbe jobbra-balra és ropogó-morgó hangot hallasz a torony felől!!! :icon13:

Sziasztok.

Nálam is ez a helyzet sajnos. Házilag otthon elvégezhető a szilent csere, vagy le kell hozzá bontani a toronycsapágyat és inkább vigyem hozzá értőhöz.

Köszi X

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Nálam is ez a helyzet sajnos. Házilag otthon elvégezhető a szilent csere, vagy le kell hozzá bontani a toronycsapágyat és inkább vigyem hozzá értőhöz.

Köszi X

szia!

ki kell venni az első gólyalábakat !!! aztán befogod egy satuba!rugoösszehúzatóval összehúzod a rúgot ! lelazítod az anyát a tetején!és már cserélheted is a szilentet! összeszerelés meg fordítva ! ha nincs hozzá szerszámod akkor szerintem vidd szerelőhöz !

max 10000ft a kettő kicserélése +szilent!

itt egy kis videó:

"atalát "ezért akarták levenni márkaszervizben 56000ft-tal"vicc!! :D

Link to comment
Megosztás:

szia!

ki kell venni az első gólyalábakat !!! aztán befogod egy satuba!rugoösszehúzatóval összehúzod a rúgot ! lelazítod az anyát a tetején!és már cserélheted is a szilentet! összeszerelés meg fordítva ! ha nincs hozzá szerszámod akkor szerintem vidd szerelőhöz !

max 10000ft a kettő kicserélése +szilent!

"atalát "ezért akarták levenni márkaszervizben 56000ft-tal"vicc!! :D

Köszi a választ

Link to comment
Megosztás:

Úgy tűnik, megadta magát a jobb oldali fényszóró állító motorom. Ezek szabadon cserélhetők egymással? Tehát ha a működő bal oldalit átrakom a jobb oldalra próbaként, abból nem lesz semmi gáz ugye?

Közben szétkaptam a motort. Már a kezembe véve érdekes hangja volt amikor megráztam, úgyhogy semmi jóra nem számítottam. Az ami belül fogadott nagyjából sokkolt.

http://kepfeltoltes.hu/view/130922/2013-09-22-1624_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Így nem csodálom, hogy nem ment.

Link to comment
Megosztás:

Közben szétkaptam a motort. Már a kezembe véve érdekes hangja volt amikor megráztam, úgyhogy semmi jóra nem számítottam. Az ami belül fogadott nagyjából sokkolt.

http://kepfeltoltes.hu/view/130922/2013-09-22-1624_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Így nem csodálom, hogy nem ment.

Ez beázott vagy állandóan kapta a párát, konkrétan megsült a zárlattól/hőtől... Szép... Hella lámpa? Mikori autó/lámpa?

Link to comment
Megosztás:

szia!

ki kell venni az első gólyalábakat !!! aztán befogod egy satuba!rugoösszehúzatóval összehúzod a rúgot ! lelazítod az anyát a tetején!és már cserélheted is a szilentet! összeszerelés meg fordítva ! ha nincs hozzá szerszámod akkor szerintem vidd szerelőhöz !

max 10000ft a kettő kicserélése +szilent!

itt egy kis videó:

"atalát "ezért akarták levenni márkaszervizben 56000ft-tal"vicc!! :D

Klassz videó!

Azért az az autó már látott ezt-azt, elég mocskos az a motortér, és a gólyalábról is hullik minden rendesen... A szerelő sem finomkodik, azt a kerékcsavart se kelljen kézzel meglazítani az út szélén... :-)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.