Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

A hideg idő beálltával valami nyikkan az első futóműben döccenőnél vagy fekvőrendőrön áthaladva,eddig csak reggelente csinálta az első fekvőrendőrnél és utánna egész nap csendben volt de mostmár mindig.A kollégáménál is ugyanez a jelenség áll fent.Nállatok is ilyen??

Szilentek (többnyire stabilizátorkar-szilent) ki vannak száradva a futóműben. Tüneti kezelés lehet a WD-40, de hosszú távon a csere fogja megoldani.

Link to comment
Megosztás:

A hideg idő beálltával valami nyikkan az első futóműben döccenőnél vagy fekvőrendőrön áthaladva,eddig csak reggelente csinálta az első fekvőrendőrnél és utánna egész nap csendben volt de mostmár mindig.A kollégáménál is ugyanez a jelenség áll fent.Nállatok is ilyen??

Szilentek (többnyire stabilizátorkar-szilent) ki vannak száradva a futóműben. Tüneti kezelés lehet a WD-40, de hosszú távon a csere fogja megoldani.

Pont ua volt a jelenség a hideg idő beálltával. Mi is azt hittük, meg is vettük a Ruville toronyszilentet ill. egy stabpálcát (ami felemelés után is gyengének tűnt). Amikor szét lett szedve, kiderült hogy a lengéscsillapító gyenge, hidegen pedig összeseik ugyebár és tovább gyengül. Lengéscsillapítók cseréje hétvégére beírva... Lehet olajozgatni, de az nem (csak) a kiszáradástól ad hangot, túlterhelést kap esetenként. Ha nincs cserélve a lengéscsillapító, akkor szét lassan minden ami most többletterhelést kap, az szépen kifekszik... Meyle első csillapító bruttó 23k/db, Meyle 16k/db, ill. Ruville toronyszilent 3500Ft/db, Meyle stabpálca 4400/db. Ez ennyibe fáj, attól függ mit kell cserélni (+ a csere költsége).

Azonban ha Ti megtalálnátok egy másik okot és az megszüntetné, akkor lszi jelezzétek, kíváncsi lennék hogy mi nyikkan...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van 1 g astrám 1.7 diesel isuzu motorral,lassan melegszik fel a viz,6-7 km után kezd el felmenni a mutató.Volt szerelőnél annyival letudta nagy a víztömeg.Tud valaki valami okosságot mi lehet vele?

ha eléri az üzemi 80-90 fokot akkor ok,a dízel amúgy is lassabban melegszik,mert a jobb hatásfoka miatt kevesebb hulladékhőt termel :icon1:

Ha nem éri el az üzemi tartományt termosztát csere,de akkor nagyon 60-70 fok fölé nem megy a mutató :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van 1 g astrám 1.7 diesel isuzu motorral,lassan melegszik fel a viz,6-7 km után kezd el felmenni a mutató.Volt szerelőnél annyival letudta nagy a víztömeg.Tud valaki valami okosságot mi lehet vele?

Szia!

Sajnos ez ilyen,nekem azért 6-7 km után már 70-80 fok körül jár a mutató félig feltekert fűtésnél.

A hőérzetet ülés fűtéssel pótolom. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

z12xe motorkódú G astrámnak olyan baja volna, hogy üzemi hőmérsékleten úgy jár mint egy traktor, pöfékel, mintha le akarna fulladni (megy minden henger, a fojtószelepházat is kipucoltam már, de nem változott semmi, egr gyárilag falazott). Gyertyák újak. Utóbbi időben előfordult olyan hiba hogy a 2. hengernél gyújtás kimaradást érzékelt, de mikor leállítottam és újra elindítottam nem írt hibát, és minden henger ment. Szóval én sajnos már nem tudom mit kezdjek vele hogy minden jó legyen.

Ez ügyben kérném a tanácsotokat, tapasztalatokat.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nagykérdésem lenne újfent.

Ma elmentem boltolni a géppel (történet fontos eleme, h itt hó van és -8 fok). Kb 4 km-t mentem az autóval, légkondi ment, h ne párásodjon a szélvédő, hátulról is olvasztottam lefelé a jeget. A boltnál mikor kiszálltam erős égett műanyag szagot éreztem az autó mellett. Építkezés van a bolt mellett, reméltem, h onnan jött. Mikor haza értünk ha nem is annyira erősen, de megint éreztem. Szagoltam a motortérben is, de semmi, csak az autó mellett lehetett érezni mindkét oldalt. Bementem kabátért, kesztyűért meg egy lámpáért, megint beröffentettem a gépet, járt vagy jó 10-15 percig, de semmi szag. Valakinek valami ötlet, h mi lehetett? Nemsokára lesz egy 1000 km-es utam és nem örülnék ha a verda kigyulladna alattam :P

Senkinek semmi tipp?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Tegnap délután bementem munkába és a parkolóban ahogy megálltam behúztam a kéziféket reflex szerűen. Na este a jó kis mínuszokban be is fagyott. Próbáltam rángatni meg kicsit előre hátra hintáztatni a kocsit hátha kienged de semmi. Mivel az ember azért haza szeretne érni még éjfél előtt gondoltam elindulok aztán majd kienged ha nem akkor nem messze van egy mosó majd ott megpróbálok valami szárító funkcióra bemenni hátha a meleg jót tesz neki. Csak mivel fel kellett hajtanom az autópályára kb 500 méter megtétele után a tükörben már láttam is a hátsó dobfékből előtörő füstcsíkot. Azonnal félreálltam h hagyjam lehülni. Aztán álltam még további kb 20 percet és gondolom ahogy melegedett át lassan az autó végre kiengedett a fékem is. Hazamentem próbálgattam a fékeket de nem éreztem semmi rendelleneset a szagon kívül. Tudom, hogy nem szabad télen behúzni a kézit, de most már ez van megtörtént sajnos az eset.
A kérdésem az lenne, hogy most szedjem szét esetleg vagy ilyenkor valami maradandó károsodás éri a fékrendszert? Érdemes elvinni szerelőhöz megnézetni, cserélni?
Válaszokat előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap délután bementem munkába és a parkolóban ahogy megálltam behúztam a kéziféket reflex szerűen. Na este a jó kis mínuszokban be is fagyott. Próbáltam rángatni meg kicsit előre hátra hintáztatni a kocsit hátha kienged de semmi. Mivel az ember azért haza szeretne érni még éjfél előtt gondoltam elindulok aztán majd kienged ha nem akkor nem messze van egy mosó majd ott megpróbálok valami szárító funkcióra bemenni hátha a meleg jót tesz neki. Csak mivel fel kellett hajtanom az autópályára kb 500 méter megtétele után a tükörben már láttam is a hátsó dobfékből előtörő füstcsíkot. Azonnal félreálltam h hagyjam lehülni. Aztán álltam még további kb 20 percet és gondolom ahogy melegedett át lassan az autó végre kiengedett a fékem is. Hazamentem próbálgattam a fékeket de nem éreztem semmi rendelleneset a szagon kívül. Tudom, hogy nem szabad télen behúzni a kézit, de most már ez van megtörtént sajnos az eset.

A kérdésem az lenne, hogy most szedjem szét esetleg vagy ilyenkor valami maradandó károsodás éri a fékrendszert? Érdemes elvinni szerelőhöz megnézetni, cserélni?

Válaszokat előre is köszi!

Én azért lekapnám a dobokat (ha dobfékes) és ránéznék a fékpofákra, hogy mennyire égtek meg. Talán egy kis csiszolóvászon helyre hozhatja. A kötél ha már egyszer befagyott akkor az már nem jó jel. Ki kellene szedni a kötelet és valami víztaszító kenőanyaggal befújni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

köszönöm a tippet, kihúztam nehezen a kapcsolót, és ott volt egy rizsszem izzó.

nem bírtam ki, és leszedtem a szig. szallagokat a kábelekről.

háát nem kellett volna.....

http://kepfeltoltes.hu/131128/20131128_144457_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/131128/20131128_144432_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kérdésem, hogy a kis piros kábel direkt van átforrasztva a nagy pirosra?

mi a szerepe a kicsinek?

visszaforrasszam a helyére a kicsi pirosat a kicsi piroshoz?

a szürke kábelt nem tudom miért piszkálták, szürkeként folytatódik.

az antenna kábelt azt megoldom.

köszi, hogy eddíg is segítettetek.

Balázs

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

köszönöm a tippet, kihúztam nehezen a kapcsolót, és ott volt egy rizsszem izzó.

nem bírtam ki, és leszedtem a szig. szallagokat a kábelekről.

háát nem kellett volna.....

http://kepfeltoltes.hu/131128/20131128_144457_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/131128/20131128_144432_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kérdésem, hogy a kis piros kábel direkt van átforrasztva a nagy pirosra?

mi a szerepe a kicsinek?

visszaforrasszam a helyére a kicsi pirosat a kicsi piroshoz?

a szürke kábelt nem tudom miért piszkálták, szürkeként folytatódik.

az antenna kábelt azt megoldom.

köszi, hogy eddíg is segítettetek.

Balázs

Szia!

A két piros minden bizonnyal az utólagos rádió miatt lett összeforrasztva. Ha ez után sem gyári lesz benne, akkor hagyd úgy, máskülönben csak rákapcsolt gyújtás mellett működik, és mivel a gyári kötegben fel van cserélve a gyújtás (vékony piros) és direkt áram (vastag piros) az ISO szabványhoz képest, ezért a memóriáját is elfelejtheti minden gyújtás levételnél. Ennek megoldásaként van most mindkét tápbemenet a vastag piroson, amin állandó feszültség van.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

utolért engem is a gyújtás zár baja. Reggel alig bírtam elfordítani a kulcsot, csak úgy tudtam hogy befújtam WD40-el.

Nemrégiben linkelt valaki egy videót hogy hogyan kell szétszedni darabjaira a zárat, betudnátok újra linkelni? Sajna keresővel nem találtam meg.

Köszi!

Végre megoldódott a gyújtászár problémám. Egy fórumtárs segítségével tudtam boltolni egy zárszerkezet házat hogy biztonságosan a helyén maradjon. Majd elvittem szerelőmhöz és össze igazította a kettőt.

Aki hasonló cipőben járna egyszer, és elkezd szorulni a zárja, azonnal szóljon egy hozzá értőnek, egy kicsit megreszeli és olyan lesz mint új korában, mégsem kell 26 e Ft-ért zárat venni.

Köszönöm mindenkinek aki hozzászólt a témához!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megint talákoztam egy jelenséggel :sick:

indítózásnál van egy érdekes hang kerregés csak egy pillanatra! Szerintem az önindító....

Találkoztatok ilyennel már? Ma csinálok videot róla!

Szia!

Jártam már így Én is,lehet az ön indító volt.

Amióta fel lett újítva az önindítóm,nem hallottam,kivéve ezen a héten Hétfőn.

Lehet a hideg miatt csinálja?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Jártam már így Én is,lehet az ön indító volt.

Amióta fel lett újítva az önindítóm,nem hallottam,kivéve ezen a héten Hétfőn.

Lehet a hideg miatt csinálja?

Igen általában hidegen szokta csinálni!

Itt egy video amit most este hidegen csináltam.

Tanácsokat köszi! Sokba kerül egy önindító? vagy a javítása?

Link to comment
Megosztás:

Igen általában hidegen szokta csinálni!

Itt egy video amit most este hidegen csináltam.

Tanácsokat köszi! Sokba kerül egy önindító? vagy a javítása?

Hát, egy elméletem lenne rá. Arra építem, amit az előző Astra-m önindító javításakor tapasztaltam.

Nos, idővel elég sok kosz rakodik le az önindító belsejében. Ez összeül (hidegben még inkább) mivel a motor hője összesüti benne a finom port, így a bendix mozgása lelassul/akadozik (egy idő után totál megragad, ilyenkor nem indul a gép csak kattanás hallatszik), ezért a kerregő hang. Mi szétfúrtuk a szegecseket, kimostuk a belsejét (kopott volt a bendix is egy kicsit 160k km után), átkentük a belső mozgó részeket majd bendix csere. Egy kicsit sípolós lett a hangja de nem kerregett, pöcc-röff. Szerelő (unokatesóm) felhívta rá a figyelmet, hogy ez így oké, de már kiszámíthatatlan hogy mennyit bír. Mert bár az új bendix nem fog elkopni, de a belsőrész előbb-utóbb be fog állni újra mivel már elkoszolódott és túlerőltetett volt egyszer. Kb másfél-két év volt amikor egyik nap megállt újra. Tehát ha nem szeretnél meglepit váratlanul x időn belül, akkor szakműhelyes felújítás vagy új alkatrész, az tartós, garis, mélyen zsebbenyúlós.

Link to comment
Megosztás:

Hát, egy elméletem lenne rá. Arra építem, amit az előző Astra-m önindító javításakor tapasztaltam.

Nos, idővel elég sok kosz rakodik le az önindító belsejében. Ez összeül (hidegben még inkább) mivel a motor hője összesüti benne a finom port, így a bendix mozgása lelassul/akadozik (egy idő után totál megragad, ilyenkor nem indul a gép csak kattanás hallatszik), ezért a kerregő hang. Mi szétfúrtuk a szegecseket, kimostuk a belsejét (kopott volt a bendix is egy kicsit 160k km után), átkentük a belső mozgó részeket majd bendix csere. Egy kicsit sípolós lett a hangja de nem kerregett, pöcc-röff. Szerelő (unokatesóm) felhívta rá a figyelmet, hogy ez így oké, de már kiszámíthatatlan hogy mennyit bír. Mert bár az új bendix nem fog elkopni, de a belsőrész előbb-utóbb be fog állni újra mivel már elkoszolódott és túlerőltetett volt egyszer. Kb másfél-két év volt amikor egyik nap megállt újra. Tehát ha nem szeretnél meglepit váratlanul x időn belül, akkor szakműhelyes felújítás vagy új alkatrész, az tartós, garis, mélyen zsebbenyúlós.

Nehéz leszedni a kocsiról?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma reggel alapjáraton hagytam felmelegedni a motort, de nem fűtött, csak hideget fújt. Menten vele egy pár száz métert és már jött is a meleg levegő. Érdekesnek tartom, mert eddig nem volt ilyen jelenség, de ha letekerem hidegre, akkor sem a kinti hideget fújja, inkább langyos. Először fűtéscsapra gondoltam, de akkor nem váltona a befújt levegő hőmérséklete.

Kettes venti fokozat mellett is éppen csak nem fázom az autóban. A vízhőfok mutató szerint bőven 90 fokos a hűtőfolyadék és még a hűtő venti is elindul. Mi okozhat ilyen jellegű hibát?

Link to comment
Megosztás:

Nehéz leszedni a kocsiról?

Mint írtam, az előző autómról szedtük le (1.6 Astra F). Az lényegesen átláthatóbb és "letisztultabb", de még úgy is szívás volt. Ha van aknád (csápos emelőd), akkor is jó ha ketten vagytok (és legalább egy valaki ismerje mit kell csinálni, addig a másik fentről vagy oldalról tartja). Nagyon nehezen férni hozzá, ki kell tapogatni a csavarokat és kábeleket, ez után kezdődhet a megtépett/hőtől rágyógyult csavarok leszedése. Krova szettel sem egyszerű, villáskulccsal meg kicsiket lehet fogni. Ha lejött és szétszeded és áttisztítod (ha kell vmit akkor cseréled), a visszarakás még nagyobb játék. Egy emberke tartja a helyén, a máik tapogatózik... Nekünk kb 5x kellett az aknába lemenni a csavarokat keresni, mert kiesett a kézből vagy nem volt megfelelően a helyén tartva az önindító stb... Egyedül és tapasztalat nélkül NE állj neki, ordenáré szívás lesz/lehet belőle. Ráadásul az önindító szerelése kér némi szakértelmet és tapasztalatot. Rosszul összerakva nagyon nagy bajt tud okozni, veszélyes játék...

Vannak szakműhelyek, általában a generátor javítók szeretettel javítják az önindítót. Azt nem tudom hogy mennyiért. A generátorok felújítása általában az új árának felébe kerül. Tehát akkor kb 15-20e Ft környékére saccolom a javítást. (Viszont sokszor kiszerelve kérik...)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megint talákoztam egy jelenséggel :sick:

indítózásnál van egy érdekes hang kerregés csak egy pillanatra! Szerintem az önindító....

Találkoztatok ilyennel már? Ma csinálok videot róla!

Szia!

Nekem is volt ilyen, önindító felújítás a probléma megoldésa, kb 15 ezres :)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A két piros minden bizonnyal az utólagos rádió miatt lett összeforrasztva. Ha ez után sem gyári lesz benne, akkor hagyd úgy, máskülönben csak rákapcsolt gyújtás mellett működik, és mivel a gyári kötegben fel van cserélve a gyújtás (vékony piros) és direkt áram (vastag piros) az ISO szabványhoz képest, ezért a memóriáját is elfelejtheti minden gyújtás levételnél. Ennek megoldásaként van most mindkét tápbemenet a vastag piroson, amin állandó feszültség van.

Szia.

köszönöm a segítséget, akkor szépen megycsinálom,hogy tartós és szép is legyen.

egyenlőre több gondom nincsen, mégegyszer köszönöm a segítséget!

Üdv,

Balázs

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.