Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hááát, biztosan ennyire egyszerű/logikus?! :icon1: Volt akinél az új autó új akksival is visszaejtette, és azóta is megvan ezen jelenség nála... (Talán már azóta nem is a gyári akksi van a gépében...)

Nem az számít hogy új-e az akksi vagy sem, hanem hogy mekkora az indítóárama. Ha kicsi, akkor indítózás közben vissza fog esni a mutató akkor is ha vadonatúj akku van benne, ha viszont elég nagy akkor nem csinálja ezt még akár 2 éves akkuval sem.

Link to comment
Megosztás:

szerintem külső féltengely csukló.

annak ilyen ropogós hangja van.

idővel egyre jobban, majd megszűnik a kerék hajtása.

Most este kimentem egy üres beton pályára( régen rutin pálya volt, most üresen áll) kitekertem koppig ak ormányt balra és semmi hangja. Először csak alapjáraton utána adtam egy kis gázt már estem ki az ülésből semmi hang. Utána jobbra koppig tettem pár kört semmi hang. ismét balra koppig semmi hang, Nem lehet, hogy a zsír megöregedett benne és nem ad már megfelelő kenést? Tervezem, hogy hétvégén félreveszem a gumiharangokat és tömök bele friss zsírt. Vagy nem érdemes megbontsam?

Link to comment
Megosztás:

Most este kimentem egy üres beton pályára( régen rutin pálya volt, most üresen áll) kitekertem koppig ak ormányt balra és semmi hangja. Először csak alapjáraton utána adtam egy kis gázt már estem ki az ülésből semmi hang. Utána jobbra koppig tettem pár kört semmi hang. ismét balra koppig semmi hang, Nem lehet, hogy a zsír megöregedett benne és nem ad már megfelelő kenést? Tervezem, hogy hétvégén félreveszem a gumiharangokat és tömök bele friss zsírt. Vagy nem érdemes megbontsam?

megmondom, fogalmam sincs mi a helyes út.

amikor nekem ilyen hangot adott akkor az volt a baja.

igazából külső rénézésre nem is láttam, mert ez a csukló bele menet egy tengelybe.

ahol összecsatlakoztak, fogaskerekes rendszerrel.

a tengely szokta megenni a féltengkelycsukló fogait.

a ropogás meg azt jelzi, hogy elugrál a ricniken.

minél töbször átugrik, annál jobban kopik az éle, és egy idő után átforog teljesen.

Link to comment
Megosztás:

megmondom, fogalmam sincs mi a helyes út.

amikor nekem ilyen hangot adott akkor az volt a baja.

igazából külső rénézésre nem is láttam, mert ez a csukló bele menet egy tengelybe.

ahol összecsatlakoztak, fogaskerekes rendszerrel.

a tengely szokta megenni a féltengkelycsukló fogait.

a ropogás meg azt jelzi, hogy elugrál a ricniken.

minél töbször átugrik, annál jobban kopik az éle, és egy idő után átforog teljesen.

Ja hogy ilyenkor a ricni szokott elkopni. Azt hittem maga belül a golyós rész. Bár szerintem nem a ricni, mert akkor az most este is csinálta volna főleg gázadásnál. Az a baj nem hallottam még igazi féltengelyes autót zajongani így nincs viszonyítási alapom. De én még valami olyat is el tudok képelni nem-e a fékhez került be valami kosz és az zörgött. Mert amikor kitekert kormánynál adta a hangot szinte nem is adtam gázt, most este meg oda is léptem neki, de csak a gumi ordított, hogy mit csinálsz te állat. Ugyhogy nemtudom. Hétvégén melóhelyen ráállok aknára átnézem meg megkérdezem kolégámat mit mond rá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,üdvözlök mindenkit új vagyok itt,a következő problémávval fordulok hozzátok,nemrég vettem egy 2003-as Njoy G Astrát,95e km-el,ez annyira nem is érdekes,1.6-os 16 szelepes,z16xep motorkódú.Az autóval eddig nem is volt probléma,a vétel után leszervizeltettem,olaj,gyertya,szűrők.Már néhány napja észrevettem mintha néha-néha megtorpanna a motor,mintha erőtlen lenne de azután elmúlt.Ma azonban már folyamatosan csinálta,sőt rángatott is,és mire hazaértem már a lámpa is kigyulladt.Aztán vártam egy kicsit mentem vele egy kört akkor már nem rángatott csak gyengén ment de a lámpa már folyamatosan világít.Én EGR szelepre gyanakszom,de itt valószínüleg itt sokan tapasztaltabbak nálam ezen a téren.Érdemes kitakarítani és ha igen hogyan?

Link to comment
Megosztás:

megmondom, fogalmam sincs mi a helyes út.

amikor nekem ilyen hangot adott akkor az volt a baja.

igazából külső rénézésre nem is láttam, mert ez a csukló bele menet egy tengelybe.

ahol összecsatlakoztak, fogaskerekes rendszerrel.

a tengely szokta megenni a féltengkelycsukló fogait.

a ropogás meg azt jelzi, hogy elugrál a ricniken.

minél töbször átugrik, annál jobban kopik az éle, és egy idő után átforog teljesen.

ma reggel ismét kattant egyet kettot. Am mikor leszálltam a buszról a közeli parkolóban egy autó gyakorolt aminek minden állásban ilyen hangot adott. Ahhoz tudnam hasonlítani mint mikor a fésű fogain vegighuzzuk az ujjunkat csak ez femesebb.

szoval mikor bemelegszik nálam abbamarad, hidegen párat kattan.

Módosítva : Dj Menyus
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,üdvözlök mindenkit új vagyok itt,a következő problémávval fordulok hozzátok,nemrég vettem egy 2003-as Njoy G Astrát,95e km-el,ez annyira nem is érdekes,1.6-os 16 szelepes,z16xep motorkódú.Az autóval eddig nem is volt probléma,a vétel után leszervizeltettem,olaj,gyertya,szűrők.Már néhány napja észrevettem mintha néha-néha megtorpanna a motor,mintha erőtlen lenne de azután elmúlt.Ma azonban már folyamatosan csinálta,sőt rángatott is,és mire hazaértem már a lámpa is kigyulladt.Aztán vártam egy kicsit mentem vele egy kört akkor már nem rángatott csak gyengén ment de a lámpa már folyamatosan világít.Én EGR szelepre gyanakszom,de itt valószínüleg itt sokan tapasztaltabbak nálam ezen a téren.Érdemes kitakarítani és ha igen hogyan?

Hát, első lépésben valóban a takarítás a "legegyszerűbb"/kézenfekvőbb. EGR és fojtószelepház takarítás, illetve . Egyébként nem hinném, hogy a 2003-as autódban Z16XEP motor van. Z16XE lesz az tippem szerint... Illetve egy kis pörgetés -itt az oldalon "fagyizás" néven fut- nem ártana neki, lehet az is segít, főleg ha sokat áll/állt vagy éppen sok a városi használat és/vagy pörgetve sincs (csak melegen szabad pörgetni)...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,üdvözlök mindenkit új vagyok itt,a következő problémávval fordulok hozzátok,nemrég vettem egy 2003-as Njoy G Astrát,95e km-el,ez annyira nem is érdekes,1.6-os 16 szelepes,z16xep motorkódú.Az autóval eddig nem is volt probléma,a vétel után leszervizeltettem,olaj,gyertya,szűrők.Már néhány napja észrevettem mintha néha-néha megtorpanna a motor,mintha erőtlen lenne de azután elmúlt.Ma azonban már folyamatosan csinálta,sőt rángatott is,és mire hazaértem már a lámpa is kigyulladt.Aztán vártam egy kicsit mentem vele egy kört akkor már nem rángatott csak gyengén ment de a lámpa már folyamatosan világít.Én EGR szelepre gyanakszom,de itt valószínüleg itt sokan tapasztaltabbak nálam ezen a téren.Érdemes kitakarítani és ha igen hogyan?

Elsőkörben hibakódot kéne villogtatni :icon1:

Link to comment
Megosztás:

ma reggel ismét kattant egyet kettot. Am mikor leszálltam a buszról a közeli parkolóban egy autó gyakorolt aminek minden állásban ilyen hangot adott. Ahhoz tudnam hasonlítani mint mikor a fésű fogain vegighuzzuk az ujjunkat csak ez femesebb.

szoval mikor bemelegszik nálam abbamarad, hidegen párat kattan.

részemről csak tipp a féltengely csukló, nem vagyok szerelő :icon1:

najó, esetleg robogókat javítok :D

ha ki tudod venni a csuklót, már ránézésre is látod, hogy nyalódott-e el a fogakból.

Link to comment
Megosztás:

részemről csak tipp a féltengely csukló, nem vagyok szerelő :icon1:

najó, esetleg robogókat javítok :D

ha ki tudod venni a csuklót, már ránézésre is látod, hogy nyalódott-e el a fogakból.

Beszéltem egy ismerőssel, élete során szakmai tanár volt, most már nyugdíjas. Meséltem neki mi a helyzet azt mondta valószínű a féltengely csukló adja de amíg nem sűrűn addig nincs baj. Kérdeztem mi a véleménye, hogy a zsír összeállhatott már benne a 10 év alatt és esetleg nincs megfelelő kenés. Azt mondta lehetséges. Így vettem 8 bilincset meg kimondottan féltengelyhez való grafitos zsírt aztán feltöltöm pénteken.

Amúgy ráálltam aknára felemeltem az elejét kormányt koppig kitekertük forgattam a kereket de semmit nem hallottam se súrlódás se semmi. Pedig aztán mikor meg van emelve az alváz és lóg a futómű meg a kormány koppig kint van elég rendes szögben áll a féltengely, de semmi hang.

Link to comment
Megosztás:

részemről csak tipp a féltengely csukló, nem vagyok szerelő :icon1:

najó, esetleg robogókat javítok :D

ha ki tudod venni a csuklót, már ránézésre is látod, hogy nyalódott-e el a fogakból.

Beszéltem egy ismerőssel, élete során szakmai tanár volt, most már nyugdíjas. Meséltem neki mi a helyzet azt mondta valószínű a féltengely csukló adja de amíg nem sűrűn addig nincs baj. Kérdeztem mi a véleménye, hogy a zsír összeállhatott már benne a 10 év alatt és esetleg nincs megfelelő kenés. Azt mondta lehetséges. Így vettem 8 bilincset meg kimondottan féltengelyhez való grafitos zsírt aztán feltöltöm pénteken.

Amúgy ráálltam aknára felemeltem az elejét kormányt koppig kitekertük forgattam a kereket de semmit nem hallottam se súrlódás se semmi. Pedig aztán mikor meg van emelve az alváz és lóg a futómű meg a kormány koppig kint van elég rendes szögben áll a féltengely, de semmi hang.

Én se vagyok szerelő, csak majd egyszer értek a dolgokhoz, csak 19 évesen nem sok minden hibásat hallottam még. Egy hidrotőke csattogást felismerek vagy egy ékszíj csúszást vagy mittudomén, de azért kattogó féltengelyt nem hall minden nap az ember :)

Főleg, hogy 4 éve kamion szerelő műhelyben vagyok ott meg nincs féltengely csukló, ott kardán van :)

Link to comment
Megosztás:

Pedig a motorkód z16xep,itt van előttem a szervízkönyv.Ezt az autót Németországban vettem és itt használom valószínű hogy nem ugyanolyan típus mint amit a magyar piacra adtak el,ha jól tudom azokat Lengyelországban gyártották,de nem biztos.mert a szerelők is nézték mikor otthon voltam hogy más a karter meg az olajbetöltő kupak is a másik oldalon van.Délután kitakarítottam az EGR szelepet de nem történt változás ugyanolyan,annyi ha egy kicsit jobban pörgetem kb 2500 környékén nem világít a visszajelző hanem villog.

Link to comment
Megosztás:

Pedig a motorkód z16xep,itt van előttem a szervízkönyv.Ezt az autót Németországban vettem és itt használom valószínű hogy nem ugyanolyan típus mint amit a magyar piacra adtak el,ha jól tudom azokat Lengyelországban gyártották,de nem biztos.mert a szerelők is nézték mikor otthon voltam hogy más a karter meg az olajbetöltő kupak is a másik oldalon van.Délután kitakarítottam az EGR szelepet de nem történt változás ugyanolyan,annyi ha egy kicsit jobban pörgetem kb 2500 környékén nem világít a visszajelző hanem villog.

A szervizkonyv nem jelent sokat. Inkabb a forgalmi. 2004-tol volt szerintem xep. Az utolagos motorcsere is inkabb lehetseges mint az orszagok kozotti kulondseg. Szerintem. Fenykepet tegyel fel a blokkrol!

Az hogy hol keszult az evjarattol es szeriatol fugg. Pl Classic 2 2004-tol Lengyelo.

Ez elotti magyar Astrak is ott keszultek ahol a tied. En 2003-as Z14XE-m pl Eisenach-ban keszult.

Módosítva : Stofl
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Pedig a motorkód z16xep,itt van előttem a szervízkönyv.Ezt az autót Németországban vettem és itt használom valószínű hogy nem ugyanolyan típus mint amit a magyar piacra adtak el,ha jól tudom azokat Lengyelországban gyártották,de nem biztos.mert a szerelők is nézték mikor otthon voltam hogy más a karter meg az olajbetöltő kupak is a másik oldalon van.Délután kitakarítottam az EGR szelepet de nem történt változás ugyanolyan,annyi ha egy kicsit jobban pörgetem kb 2500 környékén nem világít a visszajelző hanem villog.

2003-as XEP? Hm, érdekes, ilyenről még nem hallottam... A Classic II készült Lengyelországban (akár csak a Classic I), de akkor mindenképpen 2004 utáninak kellene lennie az autónak. Nekem nem XEP van, nem tudom hogy a forgalmiba vagy bárhová bejegyzik-e hogy Twinport. Tudomásom szerint, még az első Classic II modellek XE motorral voltak szerelve, 2004 legvége-2005 elejétől jött az XEP motor. Ekkor jelent meg a Classic felirat mellett a Twinport felirat is az autón ill. a jelzés az első ajtókon...

Hibakód olvasás kellene, az nagyjából megadná az irányt. A leírt hibakép sok minden lehet, ezért kellene kiolvasni a hibatárolót (ezért is villog, mentett hiba van).

Link to comment
Megosztás:

A szervizkonyv nem jelent sokat. Inkabb a forgalmi. 2004-tol volt szerintem xep. Az utolagos motorcsere is inkabb lehetseges mint az orszagok kozotti kulondseg. Szerintem. Fenykepet tegyel fel a blokkrol!

Az hogy hol keszult az evjarattol es szeriatol fugg. Pl Classic 2 2004-tol Lengyelo.

Ez elotti magyar Astrak is ott keszultek ahol a tied. En 2003-as Z14XE-m pl Eisenach-ban keszult.

2004-ben az EGR nélküli Z14XE-k voltak, 2005-ös modellévtől jött a Z14XEP. ;) Azaz 2004.09.01-től volt XEP. ;)

Módosítva : imy
Link to comment
Megosztás:

2003-as XEP? Hm, érdekes, ilyenről még nem hallottam... A Classic II készült Lengyelországban (akár csak a Classic I), de akkor mindenképpen 2004 utáninak kellene lennie az autónak. Nekem nem XEP van, nem tudom hogy a forgalmiba vagy bárhová bejegyzik-e hogy Twinport. Tudomásom szerint, még az első Classic II modellek XE motorral voltak szerelve, 2004 legvége-2005 elejétől jött az XEP motor. Ekkor jelent meg a Classic felirat mellett a Twinport felirat is az autón ill. a jelzés az első ajtókon...

Hibakód olvasás kellene, az nagyjából megadná az irányt. A leírt hibakép sok minden lehet, ezért kellene kiolvasni a hibatárolót (ezért is villog, mentett hiba van).

Pedig nem kizárt: http://www.opelforum.hu/index.php?app=ccs&module=pages&section=pages&id=1&record=117

Bár a táblázatban vannak bődületes hülyeségek is, de a lökettérfogatok szerintem jól vannak benne, szóval a legbiztosabb megnézni a forgalmit, ha Z14XE akkor 1389 cm3, Z14XEP 1364 cm3 lesz benne.

Link to comment
Megosztás:

2003-as XEP? Hm, érdekes, ilyenről még nem hallottam... A Classic II készült Lengyelországban (akár csak a Classic I), de akkor mindenképpen 2004 utáninak kellene lennie az autónak. Nekem nem XEP van, nem tudom hogy a forgalmiba vagy bárhová bejegyzik-e hogy Twinport. Tudomásom szerint, még az első Classic II modellek XE motorral voltak szerelve, 2004 legvége-2005 elejétől jött az XEP motor. Ekkor jelent meg a Classic felirat mellett a Twinport felirat is az autón ill. a jelzés az első ajtókon...

Hibakód olvasás kellene, az nagyjából megadná az irányt. A leírt hibakép sok minden lehet, ezért kellene kiolvasni a hibatárolót (ezért is villog, mentett hiba van).

Milyen jelzés? Mert nekem is van az első ajtókon a díszlécen jelzés.

2004-ben az EGR nélküli Z14XE-k voltak, 2005-ös modellévtől jött a Z14XEP. ;) Azaz 2004.09.01-től volt XEP. ;)

Nekem 2004.12 havi és Z14XE EGR nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.