Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok !

Kis segitsèg kellene.

G Astra 1.4 16v z14xe 98 as !

2 fő gondom van vele !

1. Az ma indulàskor jelentkezett!

Kivilant a légzsàk làmpa! És nem alszik el! Ülések alati érzékelöket megpiszkàltam és leuhuztam az aksit most épp vàrok hàtha elfelejti a hibàt!

2. Mikor messzebb megyek az autóval folyamatosan ..pl 100-150 km et !

Akkor elketzdi azt csinàlni ,hogy mikor kiveszem üresbe és ugye visszaesik a fordulat akkor nem àll meg alapjàraton hanem lefulad ! Ezutàn egyből indul mintha semmi sem tőrtént volna ! De miutàn megàllok és kühül a motor utànna megint jó egy darabig ! Rendszeresen hasznàlom olyan 40 50 km tàvolsàgba ott semmi gond !

Ami csere volt gyertyàk üzemanyag szürő kipufogó hàtsó dob..! Azóta nem próbàltam !

A km óra nemjàchat közre? Mert az olyant csinàl ,hogy kb fél óra gasznàlat utàn leesik a mutató ! És nem mér semmit ! Megàllok kihül és megin jó egy fél óràt ! Szerintem ez a km jeladó , nekem még a vàltóban van ! Nincs benbe abs !

Valaki valami okosàg?

Előre is köszönöm!!!

98-ban még nem volt Z14XE, X14XE lehet az. Nem tudom, hogyan van lezárva az AGR-szelep, mert ha csak a szívósorra menő lyuk vakított, attól még a szelepbe bemegy a kipufogógáz, és kokszosít, taknyosít...

Link to comment
Megosztás:

98-ban még nem volt Z14XE, X14XE lehet az. Nem tudom, hogyan van lezárva az AGR-szelep, mert ha csak a szívósorra menő lyuk vakított, attól még a szelepbe bemegy a kipufogógáz, és kokszosít, taknyosít...

Igen..

Motorcserés volt ! Elöző tulaj cserélt motrot ! Z14xe került bele az x helyett!!

Agr meg ugy van ledugozva , hogy a szelep alà lett vàgva egy vékony rozsdamentes lemez !

Hogy kell rendesen lezàrni?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

ECU körül pedig lehetne esetleg nézelődni. Lehet egyszerű kontakt hiba, ami a melegen, a hőtágulás miatt nem észlelhető. Érdemes lenne a csatlakozást átnézni.

Lehet, hogy belül valamilyen forrasztás engedett el, ami melegre szintén „megjavul” időlegesen.

Érdemes lenne keresni egy ECU-javítással foglalkozót, és egy donor ECU-val megnézni ezt a kihűlős-melegedős témát. És addig nem cserélni ki semmit, amíg be nem bizonyosodik, hogy valóban az a vétkes.

Köszönöm a segítséget ebben tényleg lehet valami utána fogok nézni a dolgoknak és jelentkezem majd ha jutottam valamire!

Mindenkinek köszönöm a segítséget!

Üdv Márk

Link to comment
Megosztás:

Az a baj,hogy új volt mindkettő a tárcsa is és a betét is...akkor is jelentkezik...a munkahengerek nem akadnak,nem ragadnak be...már gondoltam a devanderre is,de leállitottam a kocsit,vissza a gyújtást...fékeztem de akkor is csinálja...így ez kizárva talán...lehet veszek brembo tárcsát meg gm betétet...akkor jó volt...de ha nem akkor fog megölni az ideg :D

Nekem nemrég cserélt a szerelő tárcsát meg betétet.Hozatott bele Brembo tárcsát,aztán vitette is vissza.Megnézte indikátor órával és ütött a vadiúj tárcsa.Végül hoztak egy jót,ami nem Brembo volt.Nem üt,nem ráz,nem nyikorog:)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen..

Motorcserés volt ! Elöző tulaj cserélt motrot ! Z14xe került bele az x helyett!!

Agr meg ugy van ledugozva , hogy a szelep alà lett vàgva egy vékony rozsdamentes lemez !

Hogy kell rendesen lezàrni?

Vagy közbetétet kell betenni, és abba egy bemarást készíteni, hogy a szelep feje ki tudjon mozogni, vagy félre kell fordítani a szelepet, vagy szoftveresen kiiktatni.

Ha csak az egyik lyuka van lezárva – a kimenő – az kevés, a motor ugyan nem fog meghalni, viszont ha megszorulgat a szelep, állandó rángatás, sárgalámpázás lesz.

Link to comment
Megosztás:

Vagy közbetétet kell betenni, és abba egy bemarást készíteni, hogy a szelep feje ki tudjon mozogni, vagy félre kell fordítani a szelepet, vagy szoftveresen kiiktatni.

Ha csak az egyik lyuka van lezárva – a kimenő – az kevés, a motor ugyan nem fog meghalni, viszont ha megszorulgat a szelep, állandó rángatás, sárgalámpázás lesz.

Ahha kösszi !

Ha jolemlèkszem akkor csak a kimenő van lezàrva!

Takarìtàs hogy zajlik?

12 v vel kinyitom a szelepet ! És fék tisztitóval fulyathatom?

Kitakarítom és cnczek egy közdarabot sztem!!

Vagy? M

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Menet közben a kocsiból (szerintem előlről)dübögő mohogó hang hallatszik a sebesség növelésével gyorsul a hang majd folyamatossá válik.olyan mintha a kerék minden fordulatnál ütne egyet.Kocsit megemeltem mind a négy kerékné,l csapágyhang nincs, a gumikon dudur ,szakadás nemlátható.kerekek nem kottyanak nem llóg semmi.Kátyúba nem mentem.

Valaki hasonlót tapasztalt már???

Módosítva : kosazolika
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Menet közben a kocsiból (szerintem előlről)dübögő mohogó hang hallatszik a sebesség növelésével gyorsul a hang majd folyamatossá válik.olyan mintha a kerék minden fordulatnál ütne egyet.Kocsit megemeltem mind a négy kerékné,l csapágyhang nincs, a gumikon dudur ,szakadás nemlátható.kerekek nem kottyanak nem llóg semmi.Kátyúba nem mentem.

Valaki hasonlót tapasztalt már???

Megnézettem ma szerelővel.A jobb első kerékcsapágy van kimenve :icon7:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gondoltam megosztom veletek: Adott egy z14xep motor, egy Bosch olajszűrő a Cromaxból ami 8100kmt "dolgozott"...

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2014_3_7_8hwiuh3no6.gif

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2014_3_7_m1t9oua1wc.gif

Most már pláne nem bánom hogy az egyik fórumtárs lebeszélt a Bosch-ról... Igaz, GM-est sem kaptam, Knecht/Mahle lett pénteken "beépítve" (igaz, nem volt olcsó, kedvezmény nélkül 1900Ft)... Meglátjuk...

Link to comment
Megosztás:

A Knecht/Mahle nem szottyad össze? Amúgy az ilyen olajszűrószottyadás okozhat valami hibát? Igaz, csak 8000kmt ment, de többet tuti nem veszek bosch olajszűrőt...

Nem tudom sajnos... Több okból sem:

-eddig csak és kizárólag GM-es olajszűrőt használtam az Opeleimhez, sosem volt gond. Most azonban viszonylag sürgősen kellett, időm sem volt a mászkálásra, Unix esett útba ott meg nem volt gyári a polcon, a Bosch-ról pedig előzetesen lebeszélt kukori fórumtársunk;

-az én autómhoz nem ilyen típusú/kialakítású szűrő kell hanem fémházas. Nem látni bele, max a kicsi furatokon át lehet kukucskálni... :blink:

Link to comment
Megosztás:

Most már pláne nem bánom hogy az egyik fórumtárs lebeszélt a Bosch-ról... Igaz, GM-est sem kaptam, Knecht/Mahle lett pénteken "beépítve" (igaz, nem volt olcsó, kedvezmény nélkül 1900Ft)... Meglátjuk...

Az valami kínai "izé" volt, amit később a Bosch megerősített, hogy valódi. Lehet ez is "izé" :) . Ha ilyen a termékük, akkor inkább költöm a pénzemet másra. Mindent a Cromaxból veszek, mindig van gyári szűrő, olaj, stb. Ha valami spec dolog fog kelleni, max másnapra ott van a boltban, hova kapkodjak?

Link to comment
Megosztás:

Az valami kínai "izé" volt, amit később a Bosch megerősített, hogy valódi. Lehet ez is "izé" :) . Ha ilyen a termékük, akkor inkább költöm a pénzemet másra. Mindent a Cromaxból veszek, mindig van gyári szűrő, olaj, stb. Ha valami spec dolog fog kelleni, max másnapra ott van a boltban, hova kapkodjak?

Eddig én is a Cromax-ból vettem szinte mindent, de egy ideje van kártyám az Unix-hoz, egész jó árakat kalkulálnak a végén így. Továbbá mire a melóhelyről szabadulok, addigra a Cromax bezár, illetve ha nap közben ki tudok ugrani, akkor is a fél városon át kell autóznom míg az Unix és Bárdi az irodámtól kb 800m-re van (és útba is esik jövet-menet)... Nem volt időm a Cromax-al üzletelgetnem, mert hirtelen úgy alakultak a teendők, hogy hétvégén hosszú/hosszabb útra kellett mennem váratlanul, az olaj meg már megfutotta az idejét, csomagtartóban volt minden csak olajszűrő nem... Így alakult hogy Unix-ba be és lássuk mi van a polcon... Talán a Mahle/Knecht nem lesz rosszabb mint a GM, ezen kívül a Mann-t ajánlotta mint prémium (a Bosch mellett)... Viszont azért elgondolkodtat, hogy a Cromax-ból kerülnek ki ilyen Bosch szűrők (és még ki tudja mik)...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni!
Anyósülés lábánál folyik a hűtővíz, lyukas a fűtradiátorom vagy ha óriási mákom van tömítés csere?...
Mekkora meló kiszedni egy G Astrából a fűtőradiátort? Műszerfalat ki kell szednem? Behr rendszerű az egész.

Link to comment
Megosztás:

Eddig én is a Cromax-ból vettem szinte mindent, de egy ideje van kártyám az Unix-hoz, egész jó árakat kalkulálnak a végén így. Továbbá mire a melóhelyről szabadulok, addigra a Cromax bezár, illetve ha nap közben ki tudok ugrani, akkor is a fél városon át kell autóznom míg az Unix és Bárdi az irodámtól kb 800m-re van (és útba is esik jövet-menet)... Nem volt időm a Cromax-al üzletelgetnem, mert hirtelen úgy alakultak a teendők, hogy hétvégén hosszú/hosszabb útra kellett mennem váratlanul, az olaj meg már megfutotta az idejét, csomagtartóban volt minden csak olajszűrő nem... Így alakult hogy Unix-ba be és lássuk mi van a polcon... Talán a Mahle/Knecht nem lesz rosszabb mint a GM, ezen kívül a Mann-t ajánlotta mint prémium (a Bosch mellett)... Viszont azért elgondolkodtat, hogy a Cromax-ból kerülnek ki ilyen Bosch szűrők (és még ki tudja mik)...

Én idáig mindig eredeti vagy német beszállítótól való szűrőt vettem,nem is tudom miért a Cromaxból és a Bosch-t választottam,talán mert a Bosch gyertyákra amit használok soha semmi panaszom nem volt.De úgy döntöttem ezek után inkább én sem rakom be,veszek újból németet.Egyébként ez a Bosch szűrő "made in Bulgaria".Nem érdekel valakit? :evilgrin:

Link to comment
Megosztás:

Én idáig mindig eredeti vagy német beszállítótól való szűrőt vettem,nem is tudom miért a Cromaxból és a Bosch-t választottam,talán mert a Bosch gyertyákra amit használok soha semmi panaszom nem volt.De úgy döntöttem ezek után inkább én sem rakom be,veszek újból németet.Egyébként ez a Bosch szűrő "made in Bulgaria".Nem érdekel valakit? :evilgrin:

Nekem is van egy Bosch szűrőm.

Amúgy nekem volt egy nem eredeti (vagyis a Bosch szerint), és végül kiderült, hogy mégis eredeti... :D

Amúgy nem érdemes, kell bele venni gyárit...

Link to comment
Megosztás:

Nekem is van egy Bosch szűrőm.

Amúgy nekem volt egy nem eredeti (vagyis a Bosch szerint), és végül kiderült, hogy mégis eredeti... :D

Amúgy nem érdemes, kell bele venni gyárit...

Nekem is gyári volt benne mindig. Félidőnél 2 alkalommal ránéztem, hogy milyen állapotban van (24-es kulcs kell hozzá csak), de nem volt semmi gond, azóta nem is foglalkozom vele. Évente csere, közte meg felejtős a dolog részemről, eddig hibátlan ez a felállás.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.