Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Segítségeteket szeretném kéri: a klíma hibátlanul működik, hűt rendesen, de szerintem valami gond lesz az elvezetővel (vagy minek hívják), mert soha nem folyik ki a kondenzvíz, akár mennyit megy a klíma, nem látom, hogy valahol folyna, csöpögne. Mintha már olvastam volna arról, hogy a kifolyó cső el van dugulva, vagy ilyesmi. Szerintetek is ez lehet?

Ha igen, hogy lehet ezt megnézni, és még fontosabb, megjavítani? Tudnátok egy részletes leírást írni erről? Azt sem tudom, hogy hol van ez a cső, hogy mit kell néznem:)

Emígy kb mennyi időn belül kellene elkezdődnie a vízfolyásnak, csöpögésnek miután bekapcsoltam a klímát?

Klíma fertőtlenítésére emígy mit ajánlanátok? Az a füstgránát szerű akármi, amit a kocsiba kell berakni és ott füstölög az jó megoldás?

Köszönet!

Link to comment
Megosztás:

Szia,sajnos nagyon nehéz a távolból segíteni de 2000-év környékén gyártott opeleknél (ecotec) nagyon sűrűn előfordul,hogy a szelep beragad.

Ez azért van mert a szelep és a szelep amiben mozog hüvely nem azonos anyagból van.Ezért hő hatására a szelep többet tágul mint a hüvely,főleg ha már legalább 100.000km van az autóban akkor anyagfáradság is van és nálad is azért jelentkezik így a probléma,hogy hidegen be-be indul viszont

melegen megáll,tágul a szelep és befeszül.Ez nem 100%-de elég gyakori hiba. :omg:

Próbálj meg így válaszolni. Simán a válasz gomb és aláírod a hozzászólásod.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindkettőtöknek a választ. Abban maradtunk, hogy megpróbálom szombaton lehozni az autót az 5-ös úton haza Szegedre. Ha nem tudok lejutni, akkor lehúzzuk. Itt már a saját opeles szerelőm is meg tudja nézni, meg én is nyugodtabb lennék, ha nem csak az összegeket hallanám távolról. A szelepes dolgot is megemlítem neki, az autóban 140ezer van jelenleg. Itt ilyenkor szelepcsere a megoldás? Ennek milyen költsége van kb?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindkettőtöknek a választ. Abban maradtunk, hogy megpróbálom szombaton lehozni az autót az 5-ös úton haza Szegedre. Ha nem tudok lejutni, akkor lehúzzuk. Itt már a saját opeles szerelőm is meg tudja nézni, meg én is nyugodtabb lennék, ha nem csak az összegeket hallanám távolról. A szelepes dolgot is megemlítem neki, az autóban 140ezer van jelenleg. Itt ilyenkor szelepcsere a megoldás? Ennek milyen költsége van kb?

Hát, függ a hiba mértékétől. minimum az adott szelep cseréje, szelepszár szimering csere, hf tömítés csere/hf csavarok cseréje, teljes olajcsere (biztosan megy valamennyi víz az olajba). Azt tudni kell, hogy ez így nem szakszerű, mert ha már kokszos, akkor a többi is kezd az lenni (így időzített bomba, nem tudni mikor ragad meg egy másik), ilyenkor az összeset kell(ene) javítani/cserélni, tehát teljes hengerfej felujítás. Szétbontáskor szokott kiderülni, hogy még mi az ami nem oké, pl egy repedt leömlő stb. Tehát tud drága és nagyon drága lenni a mutatvány. A hibás szelepre koncentrálva mindennel együtt mondjuk 40-50ezer Ft, teljes felujítás és cserék inkább 100-120ezer Ft (jobb nevű műhelyben 150-160ezer, ősszel kértünk ajánlatot egy ilyen mutatványra szakműhelyben egy z16xe-re, ez a Te motorod utóda, de hatalmas diffferencia felépítésben nincs).

Módosítva : Morgó Medve
Link to comment
Megosztás:

Hát, függ a hiba mértékétől. minimum az adott szelep cseréje, szelepszár szimering csere, hf tömítés csere/hf csavarok cseréje, teljes olajcsere (biztosan megy valamennyi víz az olajba). Azt tudni kell, hogy ez így nem szakszerű, mert ha már kokszos, akkor a többi is kezd az lenni (így időzített bomba, nem tudni mikor ragad meg egy másik), ilyenkor az összeset kell(ene) javítani/cserélni, tehát teljes hengerfej felujítás. Szétbontáskor szokott kiderülni, hogy még mi az ami nem oké, pl egy repedt leömlő stb. Tehát tud drága és nagyon drága lenni a mutatvány. A hibás szelepre koncentrálva mindennel együtt mondjuk 40-50ezer Ft, teljes felujítás és cserék inkább 100-120ezer Ft (jobb nevű műhelyben 150-160ezer, ősszel kértünk ajánlatot egy ilyen mutatványra szakműhelyben egy z16xe-re, ez a Te motorod utóda, de hatalmas diffferencia felépítésben nincs).

Van ennek a hibának valami előjele?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ismét,

sajnos az alábbi problémámra nem kaptam választ:

A jelenség a következő: Egyszercsak lámpánál induláskor minden előjel nélkül leesett a fordulat, majd nagyobb gázadásra sem növekedett, sőt leállt a motor. Indítás után ugyanez volt a helyzet, kb 10-20 métereket tudtam megtenni az elindítások után, majd kb az ötödiket követően semennyit sem. Azonnal leállt a motor. A kocsit pihentetve (kb. 1 órát) utána újra tudtam vele menni, de kb 300-400méter után újra ugyanez a jelenség, 2000/6, Astra G, X16XEL, 1.6, benzines.

Azóta a következő történt: A kocsi nem produkálta a problémát, megnézték műszerrel, EGR szelepet és lambda szonda problémát írt. EGR szelep cserélve lett. Kocsi beindít, 2 perc múlva leállt. Újra beindít, leáll. Majd azóta ismét megy, és semmi hibajelenség.

Ötletek? Így haza sem tudom hozni a kocsit Szegedre, most Pesten van...

Szia,

Nagyon hasonló tüneteket produkált az Astránk és a benzinszivattyú volt a rossz. Ez is azt csinálta, hogy elindultunk vele majd 300m után leállt. Majdnem mindig be lehetett indítani, de mindig le is fulladt. Szintén hozta a lamdaszondás hibakódokat, de mint utóbb kiderült azt azért hozta mert extrém szegény keveréket kaphatott. A szivatyúnak ebben az Astránkban 3,8 bart kell tudni és mindössze tudott 1-1,5 bart.

Mindenesetre egy próbát megér.

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Nagyon hasonló tüneteket produkált az Astránk és a benzinszivattyú volt a rossz. Ez is azt csinálta, hogy elindultunk vele majd 300m után leállt. Majdnem mindig be lehetett indítani, de mindig le is fulladt. Szintén hozta a lamdaszondás hibakódokat, de mint utóbb kiderült azt azért hozta mert extrém szegény keveréket kaphatott. A szivatyúnak ebben az Astránkban 3,8 bart kell tudni és mindössze tudott 1-1,5 bart.

Mindenesetre egy próbát megér.

Hát lehet a szelepszorulás is mondjuk az általában üzemmeleg állapotban szokott.De érdemes lenne kompressziót mérni meg benzín nyomást ezek nem kerülnek semmibe!Plussz diagnosztika!

Link to comment
Megosztás:

Hát lehet a szelepszorulás is mondjuk az általában üzemmeleg állapotban szokott.De érdemes lenne kompressziót mérni meg benzín nyomást ezek nem kerülnek semmibe!Plussz diagnosztika!

Ahogy írtad is, lehet a szelepszorulás is, végül is csak azt akartam ezzel mondani, hogy érdemes alkatrész cserék előtt körbejárni pár lehetőséget.

Link to comment
Megosztás:

Ahogy írtad is, lehet a szelepszorulás is, végül is csak azt akartam ezzel mondani, hogy érdemes alkatrész cserék előtt körbejárni pár lehetőséget.

Igen ezzel én is egyet értek,semmiféle képen ne hagyd,hogy megbontsák a motort amíg nem bizonyosodnak meg róla hogy

mi a baj.Mert ha leszedik a hengerfejet és nem csinálnak semmit az is kb.30.000ft.hengerfejtömítés,csavarok,munkadíj és már meg is van!

Link to comment
Megosztás:

Van ennek a hibának valami előjele?

Szerintem nincs. Úgy jelentkezett nálam anno, hogy mindenki először gyújtáshibát látott bele (eleinte kicsi "köhögés", pici rángatás, dadogás melegen, leállások), ezt követően üzemanyag ellátási problémát saccoltak (érdemes azért ezen részeket átfutni). Aztán még mielőtt ezen egységeket komolyabban megbolygatják, szerencsére eszükbe jut kompresszió/veszteséget mérni és akkor már erősen gyanítható. Sajnos a F Astra-m is 17 évesen eljátszotta ezt így tapasztalatból írom.

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

Helló!

Már majdnem jó!

Ide, az idézett hozzászólás alá (vagy fölé) írd a hozzászólásodat. ;)

Lásd itt:

https://lh3.googleusercontent.com/-rhj1uiLqUYc/U5q__XwzK7I/AAAAAAAAEy8/aNZphThNthc/s1187/opelforum.jpg

:) :) :) :) igen sajn mindig rohanásban vagyok aztán írok össze-vissza,még egy párszor rámszólsz s talán menni fog. :goofy:

Módosítva : opeles
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszi a válaszokat. Jelenleg állítólag azt csinálja, hogy hidegen nincs baja, langyosan leáll, majd ha meleg akkor megy. Mivel - ahogy mondtam - távolról elég nehéz bármit is csinálni, így holnap felmegyek, és megpróbálom lehozni Szegedre. Szóltam vagy három ismerősömnek, akik le tudnak húzni, ha baj lenne. Kívánjatok sok sikert, utána a saját opeles szerelőmhöz elviszem itt, és remélhetőleg előbb utóbb csak megoldódik. Csak jussak le viszonylag gond nélkül...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ismét,

sajnos az alábbi problémámra nem kaptam választ:

A jelenség a következő: Egyszercsak lámpánál induláskor minden előjel nélkül leesett a fordulat, majd nagyobb gázadásra sem növekedett, sőt leállt a motor. Indítás után ugyanez volt a helyzet, kb 10-20 métereket tudtam megtenni az elindítások után, majd kb az ötödiket követően semennyit sem. Azonnal leállt a motor. A kocsit pihentetve (kb. 1 órát) utána újra tudtam vele menni, de kb 300-400méter után újra ugyanez a jelenség, 2000/6, Astra G, X16XEL, 1.6, benzines.

Azóta a következő történt: A kocsi nem produkálta a problémát, megnézték műszerrel, EGR szelepet és lambda szonda problémát írt. EGR szelep cserélve lett. Kocsi beindít, 2 perc múlva leállt. Újra beindít, leáll. Majd azóta ismét megy, és semmi hibajelenség.

Ötletek? Így haza sem tudom hozni a kocsit Szegedre, most Pesten van...

Szerintem először kellenének a hibakódok pontosan és nem egr szelepet meg lambda szondát írni.

Ha üzemanyagnyomás probléma okozza akkor az lehet tömörtelenség is az üzemanyag rendszerben, pl. egy 10 forintos O gyűrű a betöltő csonknál. Volt már aki ezzel szívott...

A szivattyú csak forgó főtengelynél kap feszt, ergó ha nem indul be és tömör a rendszer, akkor teljes üzemi nyomás várja az injektort. Ennek a mérőcsonkja ott van a motortérben felül a befecskendezőnél. Előtte meg a csati a benyaszűrőtől. Ha lehúzod akkor már valamit tudsz vizsgálni.

Ha a főtengely jeladó kihagy akkor még nem lesz szegény keveréked, de főtengely jeladó rendellenesség hibakódod szerintem igen.

Mindegy, legalább villogtasd ki a hibakódot és írd be ide kérlek!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Tegnap mikor hazaértem, kiszálltam a kocsiból és körbenézegettem, hogy miden ok-e vele. Majd arra lettem figyelmes, hogy forróak az első féktárcsáim. Eddig ez nem tűnt fel nekem. Az tény, hogy a hátsó (tárcsás) fék most nem 100%-on szuperál.

Kérdésem, hogy ez normális, hogy ilyen forró az első féktárcsa 13 Km városi autózás után? Ha nem akkor okozhatja-e, hogy nagyobb terhelést kap a hátsó fékek kisebb hatékonysága miatt?

Válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Tegnap mikor hazaértem, kiszálltam a kocsiból és körbenézegettem, hogy miden ok-e vele. Majd arra lettem figyelmes, hogy forróak az első féktárcsáim. Eddig ez nem tűnt fel nekem. Az tény, hogy a hátsó (tárcsás) fék most nem 100%-on szuperál.

Kérdésem, hogy ez normális, hogy ilyen forró az első féktárcsa 13 Km városi autózás után? Ha nem akkor okozhatja-e, hogy nagyobb terhelést kap a hátsó fékek kisebb hatékonysága miatt?

Válaszokat előre is köszönöm.

Ha városi akkor gondolom sokat fékeztél. 80ról lelassítani már hevíti a tárcsákat. Sztem teljesen normális.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Tegnap mikor hazaértem, kiszálltam a kocsiból és körbenézegettem, hogy miden ok-e vele. Majd arra lettem figyelmes, hogy forróak az első féktárcsáim. Eddig ez nem tűnt fel nekem. Az tény, hogy a hátsó (tárcsás) fék most nem 100%-on szuperál.

Kérdésem, hogy ez normális, hogy ilyen forró az első féktárcsa 13 Km városi autózás után? Ha nem akkor okozhatja-e, hogy nagyobb terhelést kap a hátsó fékek kisebb hatékonysága miatt?

Válaszokat előre is köszönöm.

Emeld fel az első kerekeket,forgasd meg,lehet a betét nem áll vissza teljesen :smartass:

Link to comment
Megosztás:

HI!

Ennek a modulnak az elkészítését ki tudja elvállalni - persze nem ingyen - hol lehet hozzá embert keresni, tényleg ekkora probléma?

https://sites.google.com/site/opelrepair/szelloztetes/idozites

Amennyire utána olvastam eléggé általános probléma ez az opeloknál..

De a leírásból egyedül a végét értem:

"A piros, és zöld vezetéket, ami a szervóba megy, kell megszakítani, és egy-egy csavaros sorkapocsba, a két-két véget rögzíteni. Plusz egy testet, és egy gyújtás +12V-ot azért kell neki adni."

Link to comment
Megosztás:

HI!

Ennek a modulnak az elkészítését ki tudja elvállalni - persze nem ingyen - hol lehet hozzá embert keresni, tényleg ekkora probléma?

https://sites.google.com/site/opelrepair/szelloztetes/idozites

Amennyire utána olvastam eléggé általános probléma ez az opeloknál..

De a leírásból egyedül a végét értem:

"A piros, és zöld vezetéket, ami a szervóba megy, kell megszakítani, és egy-egy csavaros sorkapocsba, a két-két véget rögzíteni. Plusz egy testet, és egy gyújtás +12V-ot azért kell neki adni."

Én is vevő lennék egyre. De filozok, hogy megcsinálom én.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Tegnap mikor hazaértem, kiszálltam a kocsiból és körbenézegettem, hogy miden ok-e vele. Majd arra lettem figyelmes, hogy forróak az első féktárcsáim. Eddig ez nem tűnt fel nekem. Az tény, hogy a hátsó (tárcsás) fék most nem 100%-on szuperál.

Kérdésem, hogy ez normális, hogy ilyen forró az első féktárcsa 13 Km városi autózás után? Ha nem akkor okozhatja-e, hogy nagyobb terhelést kap a hátsó fékek kisebb hatékonysága miatt?

Válaszokat előre is köszönöm.

Ha csak a kezed sistereg, az normalis. Ha izzik, vagy fustol akkor baj van!

Mi a baj a hatso fekeiddel??? Nekem is tarcsas, kivancsi vagyok!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.