Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

aha, értem. tehát beállítok egy elektro boltba és azt mondom kell egy mikrokapcsoló, akkor tudják mit kell adni? vagy vmi spec fajta kell, vagy miféle?B) vagy kapjam ki, és azzal együtt menjek?

Most voltam lent amúgy kiganézni a kocsit, szerintetek mennyire normális dolog, hogy a hűtővíz tartály üres?? Hová lett belőle a víz??

Holnap viszem amúgy a szerelőhöz a rugó cserére, vettetek rá egy pillantást, mert a motor is fura hangon szól szerintem. kicsit kerreg, vagy nem tudom leírni:/

Amúgy kb 1/2 hónapja mentem vele utoljára, és télen nem nagyon használtam

vedd ki, úgy egyszerűbb. Csak rakd vissza a zárat, vagy kösd be az ajtót, vagy menj gyalog/bkv stb. a boltba.

A víz miatt aggódnék. Nálam is így kezdődött, aztán hengerfejtömítés csere lett a vége.

Link to comment
Megosztás:

A víz az nekem is eltűnik, de csak fél deci kb, de akkor már jelez a computer, hogy töltsem fel! Viszont az olaj az nem habos! Az Astránál is eltünt a víz, de ott drasztikusabb volt ott még az olaj is habos volt, de ott nekem is hengerfej tömítés csere volt! Na valaki tudja, hogy kell kitisztítani a tank szellőzőt?

Link to comment
Megosztás:

na volt szervizben a kocsi. a jobb oldali rugó 3!! darabra tört, a bal pedig ketté. Fura:/

A motor azért volt fura hangú, mert a min alá ment az olaj. pedig 4e km-rel ezelőtt volt olajcsere:/ most belement 1l olaj és 0.5l adalék, remélem az segít rajta valamelyest..

a hűtővizet feltöltöttem, nem csöpög sehol, de pöcre indul, hengerbe se hinném, hogy bemegy, szóval nem tudom:/

41.000Ft-al pedig rövidebb lettem:( Szerencsére ebből a munkadíj csak 4000Ft, jó hogy van jóarc szerelőB)

Link to comment
Megosztás:

Helló!!2.5 v6 váltó hidegen akad.Milyen jelzésű olaj való bele??Kaptam 1 ismitől ATF-es autómata váltóba való olajat.Ez jó a manuálváltóba is??

Lehet kapni gyári autómata váltó olajat.Azt tegyél bele, kül. megbosszulja magát.Egy bontott AR-25? pedig 100e.ft magassága.....+munkadíj.

Link to comment
Megosztás:

na volt szervizben a kocsi. a jobb oldali rugó 3!! darabra tört, a bal pedig ketté. Fura:/

A motor azért volt fura hangú, mert a min alá ment az olaj. pedig 4e km-rel ezelőtt volt olajcsere:/ most belement 1l olaj és 0.5l adalék, remélem az segít rajta valamelyest..

a hűtővizet feltöltöttem, nem csöpög sehol, de pöcre indul, hengerbe se hinném, hogy bemegy, szóval nem tudom:/

41.000Ft-al pedig rövidebb lettem:( Szerencsére ebből a munkadíj csak 4000Ft, jó hogy van jóarc szerelőB)

A rugó az tényleg fura.

Olaj a min. alatt volt, és ennek semmi nyoma nem volt a műszerfalon? Érdekes, nekem már ha közelítette a min.-t, már sápítozott.

Adalék nekem semmit nem ért. Kéket nem füstöl? Az enyém füstölt, így gyűrűzés lett belőle az összes vonatkozó szívással, plusz az összes érintett tömítést újra ki kellett cserélni, mert aki gyűrűzte az "ügyesen" visszarakta a régi tömítéseket. Baromállat.

Most, hogy fél év alatt kicseréltettem a szelepfedél- és mindkét olajteknő tömítést, már nem csöpög sehol és nem is fogy - végre! - az olaj.

Sok sikert!

Link to comment
Megosztás:

Sziaszok!

Opel Vectra B-t tervezek vásárolni, '97-'00-es évjáratot, benzinest, 1.6 v. 1.8 v. 2.0 motorral.

Érdekelne, hogy ezeknek milyen típushibáik vannak.

Hallottam például, hogy 200.000 km körül a hengerfelytömítés elszáll. Igaz ez, illetve vannak más jellemző hibák is?

Ha valaki jártas ebben a kérdéskörben (és ha valahol, hát itt biztos vannak ilyen illetők, ahogy elnézem B)), hálás lennék, ha le tudná írni (akár csak címszavakban is), hogy milyen típushibákra kell/lehet számítani, illetve, hogy miket érdemes a vásárlás előtt ellenőrizni az autón.

Előre is nagyon köszönöm!

üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziaszok!

Opel Vectra B-t tervezek vásárolni, '97-'00-es évjáratot, benzinest, 1.6 v. 1.8 v. 2.0 motorral.

Érdekelne, hogy ezeknek milyen típushibáik vannak.

Hallottam például, hogy 200.000 km körül a hengerfelytömítés elszáll. Igaz ez, illetve vannak más jellemző hibák is?

Ha valaki jártas ebben a kérdéskörben (és ha valahol, hát itt biztos vannak ilyen illetők, ahogy elnézem B)), hálás lennék, ha le tudná írni (akár csak címszavakban is), hogy milyen típushibákra kell/lehet számítani, illetve, hogy miket érdemes a vásárlás előtt ellenőrizni az autón.

Előre is nagyon köszönöm!

üdv.

Szia!

Én 2.0 X20XEV-ről tudok nyilatkozni. Mo-i, szervízkönyves, 220000km-ig igazoltan tényleg szervizelt (Opel Desits - Szhely 5 hónappal vétel előtt), 249000km-el. Céges, manager autó volt, így belül minden faja, motor is látszólag ok, csomagtartóban csomó cserélt szilentet találtam, alánézve tényleg cserélve látszottak. Motor próba során nem füstölt, tényleg rendben látszott.

Aztán vétel után kötelező csere, olaj, szűrők, szíjak (összesen 65 000Ft) után elkezdődött:

Vezérműtengely-jeladó elszállt, csere: 18 000Ft - Tipushiba

Kiderült, hogy olaj címén valami iszonyat durva heka volt benne, azért nem füstölt, normális olajjal nyomta a kék álcázót rendesen,1 liter/3000km. Gyűrűzés, összes járulékos cuccal: ~100 000 Ft -Tipushiba

Alapjárati motor nincs a toppon, leállogat, egyelőre tisztításokkal orvosolva: eddig 0Ft, de újonnan elég húzós ára van, ha jól emlékszem 40 000Ft fölött - Tipushiba

Rángatott az autó, néha csak 3 henger ment - gyertya és gyertyakábelek cseréje 25000 Ft - szerintem nem tipushiba, ugyanez más autóknál is jelentkezik.

Aztán ami a köcsög szerelő kategória: Gyűrűzés során a tömítéseket NEM cserélte, persze utólag derült ki. Így utólag szelepfedél és olajteknő tömítések (utóbbiból kettő van) cseréje, összesen 16 000Ft körül. Ez sem tipushiba, pontosabban egyes magyar szerelők tipushibája.

Így most működik a gép, az olaj se fogy végre, megy is (eszik is) rendesen. Kopp-kopp...

Link to comment
Megosztás:

Nekem is X20XEV van a vectrámban de nálam eddig ilyen probléma nem jött elő...

Annyi probléma volt vele, hogy az egész motortér olajos volt de még az akku teteje is és minden szó szerint mert az előző szelepfedél tömítés cserét khm... vacakul csinálták meg és ott eresztett.

-Szelepfedél tömítés kompletten

-Olaj (Castrol Magnatec 10W40)

-Olajszűrő

-Benzinszűrő

-Vezérműszíj (Gates)

-Feszítő görgők (mind a három, SKF talán...)

-Vízpumpa

-Vezérműtengelyeknél szimeringek

-Légszűrő betét

-Pollenszűrő betét

Asszem ennyi volt röviden cserélve kezdésnek, azóta is megy gond nélkül (kopp kopp kopp) B) Igaz még csak 8e kilométerhez közeledem az autóval bár ezt november eleje óta sikerült összehozni ;)

Most télen a vegyes átlagfogyasztásom is 8 liter alatt van :blush: Jól húz, jól is megy (220-at megfutja végre GPS szerint is).

(96. 10. havi autó egyébként és 2003 év végén helyezték forgalomba Magyarországon, kint költhetett rá a gazdája elnézve a sok irmscher cuccot és nem matricákat rakott rá hanem futóművet alá, lehet ez is fel volt már egyszer újítva bár 2003-ban még csak 7 éves volt az autó akkor még nem kellett, határon belül pedig nem hiszem, hogy bárki is megcsinálta volna bár végig jó tulaja lehetett mert nem ment el a giccs irányába és aki látta tudja, hogy lelakva sincs egyáltalán, bővebben az aláírásomban szereplő linken találsz róla még adatokat :D )

Link to comment
Megosztás:

1.6 16v x16xel 2000' 225.000 km a mai napon lesz kész hengerfejtömités csere(tömitések+csavar 20.000ft) akkor már vezérlést is cserélek(30.000) trafóhídat kellet cserélni 180.000 nél 30.000 ft munkadijról nem tudok nyilatkozni mert magamnak csinálom

Link to comment
Megosztás:

Köszi az eddigi válaszokat, hasznos infók!

Ha van még, ne fogjátok vissza magatokat! B)

Nekem is 1,6 16v (x16xel) Vectrám van. 1997-es. Én eddig 70000 km-t vezettem. A rendszeres karbantartás mellett (szijak, filterek, gyergyák - vezetővel.....) hálás masina. Az üzemanyagtartályban levő bosch pumpával volt gondom, ami az üzemanyagot nyomja az injektorokhoz 3 bar-on. A csere 100 euro volt. Egy két apróság még mellette - mint pl.: indekszjelző (5000 ft).

Olajat fogyaszt! GYÁRILAG ELŐIRT OLAJFOGYASZTÁSA VAN. Szóval a B1-es Vectrásoknak illik ránézni az olajszintmérőre akár többször is 1-1 olajcsere között. Nállam 2-3 dcl az olajfogyasztás 1000 km-en. Kompresszió szuper. Mérettem.

Amit eddig tudok gyári hibaként az a nagyonhalk kopogás a hátsó tengely felől. Állitólag a B2-ben már orvosolt (amúgyan szerintem nem), illetve a gázpedál reakciója rossz - tehát levetted a lábad róla, de megesik, hogy a motor fordulata nem esik le teljesen az üresjárati fordulatra - amiért a állitólag a számitógép a felelős (B2-ben javitott).

Ja és tovébbra is gondom a benzin tankolása! Nagyon lassan veszi az üzemanyagot! SEGITSÉG ;)

Üdv. minden Vectrásnak!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gábor vagyok innen a szomszédból!B) Astrás vagyok!

Viszont apámnak meg egy 2001-es Z18XE Vectrája van. Elegance kivitel, digitklima, xenon, stb.

Az lenne a kérdésem, hogy mi miatt lehet az, hogy a belső levegőkeringtető folyamatosan teljes fordulaton pörög!

És a levegő irányát hiába állítom az ablakra, vagy a vezetőre, semmit nem reagál! Az automata része sem megy, folyamatosan csak pörög mint az állat!

Meghalhatott a vezérlője? Próbáltam az off és az auto gombok egyszerre történő megnyomását, hogy kinullázzam, de arra sem reagál!

Kérném a segítségeteket!

Üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gábor vagyok innen a szomszédból!B) Astrás vagyok!

Viszont apámnak meg egy 2001-es Z18XE Vectrája van...

Nem tudom pontosan, mert az enyém még szerencsére működik, de nem ezt hívják úgy, hogy "elszállt az előtét ellenállás"? Drága, javíthatatlan kütyü, elég szutyok helyre beépítve. A többiek szerintem többet fognak tudni.

Mindenesetre sok sikert.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.