Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Tegnap tankoltam az autóba és észrevettem, hogy tankolás után simábban egyenletesebben járt a motor mint előtte valamint mintha a kocsi ereje is kicsit több lenne. Máskor is észrevettem már, hogy ha kevés üzemanyag van a tankban (kevesebb mint 1/4-ed ill. világít már a tankolásjelző) akkor mintha kicsit gyengébb lenne az autó és a motor is kicsit darabosabban járna. Nem fulladozik és nem jelentős mértékű, igazából akkor tűnik fel a külömbség miután tankoltam bele pl. tegnap is már nagyon kevés volt a tankban és tankoltam bele 10-15 litert. Elindítottam és észrevehető volt a különbség a tankolás előttihez képest. Nem tudom, hogy ez normális-e másnál is így van-e vagy az üzemanyagpumpával van valami?

Azt hittem, hogy ez csak nálam van így! :) Érdekes! Reálisan csak arra tudok gondolni, hogy ha kevés a benzin kevésbé hűti a pumpát, és az nem szállít eleget, mert jobban melegszik, így nő az ellenállat! :)

Link to comment
Megosztás:

Azt hittem, hogy ez csak nálam van így! :) Érdekes! Reálisan csak arra tudok gondolni, hogy ha kevés a benzin kevésbé hűti a pumpát, és az nem szállít eleget, mert jobban melegszik, így nő az ellenállat! :)

Szerintem a pumpa az alatta lévő dobozka miatt mindíg eleget merül a benzinbe , és a szállítási mennyiségnek ( 2liter/perc) csak a töredékét használja fel nagygázon is, talán csak pár decit, valami más lehet inkább.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Következő lenne a kérdésem! C20xe alapjárat olyan mintha bütykös tengely lenne benne! Az óra szerint nem ingadozik az alapjárat de magas Kb 1100-1200

 

Mi okozhatja ezt?

 

- Új a Lambda szonda
- Új alapjárati motor

- Új gyetyák

- Gyertyakábel

- Új MSD gyújtótrafó

- Benzi nyomás szabályzót is cseréltem

- Új Benzin szűrő

 

Előre is köszönöm a válaszokat! :)

Továbbra is várok ötleteket!

Link to comment
Megosztás:

Bocs a hülye kérdésekért, de:

X14XE.

Motorfékezéskor ("tolóüzemnek" hívják hivatalosan talán) annyi a változás a "húzóüzemhez" képest, hogy az ECU értelmezi, hogy gázkar alaphelyzet+ útjeladó mozgást mutat, és ekkor az injektorok nem kapnak jelet, de minden más ugyanúgy működik, csak levegővel megy a motor?

És hogyhogy a motorhang ugyanolyan, mintha egy kis gázt adok?

Ha hidegen indulok és egy többkilométeres lejtő az első útszakasz, akkor kap benyát motorfék közben is, hogy melegedjen a motor?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Bocs a hülye kérdésekért, de:

X14XE.

Motorfékezéskor ("tolóüzemnek" hívják hivatalosan talán) annyi a változás a "húzóüzemhez" képest, hogy az ECU értelmezi, hogy gázkar alaphelyzet+ útjeladó mozgást mutat, és ekkor az injektorok nem kapnak jelet, de minden más ugyanúgy működik, csak levegővel megy a motor?

És hogyhogy a motorhang ugyanolyan, mintha egy kis gázt adok?

Ha hidegen indulok és egy többkilométeres lejtő az első útszakasz, akkor kap benyát motorfék közben is, hogy melegedjen a motor?

Köszi!

Igen.

Valószínűleg a kis hengernyomás és a majdnem zárt fojtószelep miatt hallod ugyanazt.

Ha kapna benzint, akkor nem lenne motorfék. Melegszik az, hiszen nálad ~10 körül sűrít, de természetesen kisebb mértékben.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Bocs a hülye kérdésekért, de:

X14XE.

Motorfékezéskor ("tolóüzemnek" hívják hivatalosan talán) annyi a változás a "húzóüzemhez" képest, hogy az ECU értelmezi, hogy gázkar alaphelyzet+ útjeladó mozgást mutat, és ekkor az injektorok nem kapnak jelet, de minden más ugyanúgy működik, csak levegővel megy a motor?

És hogyhogy a motorhang ugyanolyan, mintha egy kis gázt adok?

Ha hidegen indulok és egy többkilométeres lejtő az első útszakasz, akkor kap benyát motorfék közben is, hogy melegedjen a motor?

Köszi!

Nem levegővel megy a motor. Ilyenkor semmivel. Csak annyi, hogy levegőt szív be és sűrít. Ezért van a fékező hatás nagy része. A kerék hajtja a motort jóformán.

Link to comment
Megosztás:

Nem levegővel megy a motor. Ilyenkor semmivel. Csak annyi, hogy levegőt szív be és sűrít. Ezért van a fékező hatás nagy része. A kerék hajtja a motort jóformán.

Persze, így értettem, dehát mégiscsak "megdolgozza" a levegőt, beszívja, sűríti, gyújtaná, kipufogja. :-)

Valószínűleg a kis hengernyomás és a majdnem zárt fojtószelep miatt hallod ugyanazt.

Akkor a hang miatt ne gyanakodjak, hogy ilyenkor is fogyaszt az autó, ha jól értem.

(Azért gondolkodtam el ezen, mert nemrég olvastam hogy nagyköbcentis sokhengeres motoroknál eco vagy hasonló üzemmódban a hengerek fele nem kap benzint, de ott a szelepek lezárnak a beszívás után és ugyanazt a levegőt sűrítik újra és újra a következő nagyobb gázadásig vagy ha egy bizonyos érték alá esik a fordulat.)

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Persze, így értettem, dehát mégiscsak "megdolgozza" a levegőt, beszívja, sűríti, gyújtaná, kipufogja. :-)

Akkor a hang miatt ne gyanakodjak, hogy ilyenkor is fogyaszt az autó, ha jól értem.

(Azért gondolkodtam el ezen, mert nemrég olvastam hogy nagyköbcentis sokhengeres motoroknál eco vagy hasonló üzemmódban a hengerek fele nem kap benzint, de ott a szelepek lezárnak a beszívás után és ugyanazt a levegőt sűrítik újra és újra a következő nagyobb gázadásig vagy ha egy bizonyos érték alá esik a fordulat.)

Köszi!

Még be se gyújtja. :D Gyújtás és üzemanyag befecskendezés is leáll tolóüzemben.

Link to comment
Megosztás:

 

(Azért gondolkodtam el ezen, mert nemrég olvastam hogy nagyköbcentis sokhengeres motoroknál eco vagy hasonló üzemmódban a hengerek fele nem kap benzint, de ott a szelepek lezárnak a beszívás után és ugyanazt a levegőt sűrítik újra és újra a következő nagyobb gázadásig vagy ha egy bizonyos érték alá esik a fordulat.)

Köszi!

Tolóüzemben, kb 1500-as fordulat felett nincs üza befecskendezés. Amikor ez alá ér, akkor van.

Na olyanról, még nem hallottam. Sztem nem is kivitelezhető, mert a vez. teng. forog továbbra is, és lökdösi a szelepeket.

Link to comment
Megosztás:

Tolóüzemben, kb 1500-as fordulat felett nincs üza befecskendezés. Amikor ez alá ér, akkor van.

Na olyanról, még nem hallottam. Sztem nem is kivitelezhető, mert a vez. teng. forog továbbra is, és lökdösi a szelepeket.

Dehogynem, változó szelepvezérléssel megoldható. Bár jellemzően egyszerűen csak a befecskendezést kapcsolják le. Főleg v motoroknál, pl az egyik hengersort. 

Link to comment
Megosztás:

Lehet rosszul gondolom, de ha minden szelep bezárna, akkor nem nagyobb ellenállása van ahogy a henger sűríti/tágítja a levegőt? szóval nem lesz nagyobb a motorfék?

 

Szerintem ha minden szelep zárva akkor szinte semmi motorfék nincs, mert amit az egyik ütemben összesűrítesz az a másikban felfelé mozgatja a dugattyút. Fogj egy fecskendőt, dugd be a végét húzd ki, utána magától visszaugrik. Azért nem sűrítést írtam, mert nem tudsz összenyomni egy levegővel teli fecskendőt.

Link to comment
Megosztás:

Tolóüzemben, kb 1500-as fordulat felett nincs üza befecskendezés. Amikor ez alá ér, akkor van.

Na olyanról, még nem hallottam. Sztem nem is kivitelezhető, mert a vez. teng. forog továbbra is, és lökdösi a szelepeket.

Hideg motornál kicsit magasabb ~2200 fordulat alatt már megjön a nafta.

Link to comment
Megosztás:

Hideg motornál kicsit magasabb ~2200 fordulat alatt már megjön a nafta.

Tolóüzemben, kb 1500-as fordulat felett nincs üza befecskendezés. Amikor ez alá ér, akkor van.

Köszi szépen, most már kezdem érteni!

Szerintem ha minden szelep zárva akkor szinte semmi motorfék nincs, mert amit az egyik ütemben összesűrítesz az a másikban felfelé mozgatja a dugattyút.

Igen, ez a lényege ennek a spórolós üzemmódnak, hogy a hengerek fele ne is fogyasszon, de ne is fékezzen. Érdekes hogy a videón 4 henger van, de én azt hittem csak 6 meg 8 hengeresek tudnak ilyet. Van egy amcsi fórum ahol évek óta arról folyik a vita, hogy lehet / lehet-e házilag ilyesmit buherálni egy régebbi nagyköbcentis autóba... hát nem nagyon.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő lenne a problémám (X14NZ): az autóban termosztát csere történt, mert a vízfokmérő nem ment feljebb a kék csík felett lévő felező osztásnál. A csere után a következő jelenség van: a motor szépen melegszik, a termosztát pontosan 90 C-nál nyit, de utána visszaesik a vízfokmérő mutatója a feles osztás fölé egy kicsivel, talán 70-80 fok közé. A hőmérséklet jeladója jónak tűnik, ugyanis álló helyzetben vagy dugóban felmegy a vízhőmérséklet 100 fok fölé, ahol bekapcsol a ventilátor, ez szépen követhető az óra mozgásán. Létezik, hogy a termosztát jókor nyit, de utána nyitva marad?  Ha megint cserélni kell a termosztátot, létezik  megoldás rá a vezérlés lebontása nélkül is, pl csőtermosztát alkalmazásával? Köszönöm a segítséget előre is!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.