Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Ötleteket kérek egy C16NZ-vel kapcsolatban. Miért van az, hogy alacsony fordulatszámon erőtlen és kb 3500nál viszont elindul mint a vonat...

Ellenőrizve:

-Lambda-szonda

-Gyújtáskábel

-Kétvezetékes hőmérséklet jeladó

-Kompresszió

 

Mi lehet még?

 

Módosítva : pszilaj
Link to comment
Megosztás:

Én levenném az elosztófedelet, és benéznék alá, hogy az induktív tekercs rendben van-e. Nekünk másfél évig halódott, és addig mindenféle hasonló anomáliákat okozott. (többek között)

Gyertyák milyen színűek? Nem lehet hogy becsöpög az injektor? Illetve az alapjárati motor nem 1.4-é véletlenül? (más a kúpja, és az is kb addig a fordulatszámig szól bele)

Link to comment
Megosztás:

Nohát ma bekerült az új, gyári kuplungbowden a kocsimba.

Szinte hihetetlen a változás! A kuplungolás olyan pedálérzést ad, mintha belelépnék egy nagy kupac meleg libafosba! :D

Szinte semmi pedálerő!!!

Szemre az 1 éves / 13000 km-es olasz kuplungbowdenem hibátlan, kiszerelve könnyedén jár.  Beszerelve már szinte akkora pedálerőt igényelt, hogy úgy éreztem bármikor elszakadhat. Recsegett, ropogott...

A szerelőm szerint a bowdenbelsőn levő műanyag bevonat (ami a gyárin teflonból van) elkophatott, és fém a fémen futott.

Minden esetre nagyon boldog vagyok, mintha egy gyári új Astrát vezetnék!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

9 hours ago, epk947 írta:

Nohát ma bekerült az új, gyári kuplungbowden a kocsimba.

Szinte hihetetlen a változás! A kuplungolás olyan pedálérzést ad, mintha belelépnék egy nagy kupac meleg libafosba! :D

Szinte semmi pedálerő!!!

Szemre az 1 éves / 13000 km-es olasz kuplungbowdenem hibátlan, kiszerelve könnyedén jár.  Beszerelve már szinte akkora pedálerőt igényelt, hogy úgy éreztem bármikor elszakadhat. Recsegett, ropogott...

A szerelőm szerint a bowdenbelsőn levő műanyag bevonat (ami a gyárin teflonból van) elkophatott, és fém a fémen futott.

Minden esetre nagyon boldog vagyok, mintha egy gyári új Astrát vezetnék!

Gratula...én ott tartok, hogy már lassan a kormányt súrolja a térdem ha a kuplungot felengedem...de még működik. :-) A bowdent ki szoktam venni időnként, és megzsírozom. Pedálerő hát passz, ugye ha fokozatosan változik az ember megszokja és nem veszem észre ha nehezen tudom nyomni.

Link to comment
Megosztás:

9 hours ago, zotya975 írta:

Gratula...én ott tartok, hogy már lassan a kormányt súrolja a térdem ha a kuplungot felengedem...de még működik. :-) A bowdent ki szoktam venni időnként, és megzsírozom. Pedálerő hát passz, ugye ha fokozatosan változik az ember megszokja és nem veszem észre ha nehezen tudom nyomni.

Köszi!  Épp egy éve kellett kuplung szerkezetet cseréltetnem és egyúttal kicseréltük a bowdent is, ami még a gyári, 23 éves volt.

A szerkezet azóta is jó, de az új bowden megadta magát.

Link to comment
Megosztás:

15 hours ago, epk947 írta:

Köszi!  Épp egy éve kellett kuplung szerkezetet cseréltetnem és egyúttal kicseréltük a bowdent is, ami még a gyári, 23 éves volt.

A szerkezet azóta is jó, de az új bowden megadta magát.

Még nem tudom mit csináljak, lehet nyáron kicserélem a kinyomócsapágyat, mert nagyon nyüszörög, ( meg a nyeles tengelynél is szivárog a váltóolaj) csak akkor kussol el ha felemelem a pedált. De lehet megvárom vele amig behal a kuplung...:confused:

Link to comment
Megosztás:

Jaja, ne várd meg. Csak egy kósza ötletként mondtam szerelőmnek, hogy cseréljünk kuplungot, ha már úgyis vezérlés csere és akkor azon az oldalon is lehet szimeringet cserélni. Pont bemákoltam, mert a kinyomócsapágy halálán volt, a kuplung meg majdnem szegecsig kopott. Itt-ott már bele is nyalt. Eredeti volt még az tuti. :D

Link to comment
Megosztás:

11 hours ago, zotya975 írta:

Még nem tudom mit csináljak, lehet nyáron kicserélem a kinyomócsapágyat, mert nagyon nyüszörög, ( meg a nyeles tengelynél is szivárog a váltóolaj) csak akkor kussol el ha felemelem a pedált. De lehet megvárom vele amig behal a kuplung...:confused:

Nekem meg akkor hallgat el, ha kinyomom a kuplungot, az mi lehet?

 

Link to comment
Megosztás:

16 hours ago, wookie írta:

A csapágy hamarabb hal meg, mint a kuplung maga. Ne várd meg, mert szívás ha széthullik. Az xe-ben csak kicsit zörgött, és egyszercsak megadta magát. 

 

15 hours ago, daykiller írta:

Jaja, ne várd meg. Csak egy kósza ötletként mondtam szerelőmnek, hogy cseréljünk kuplungot, ha már úgyis vezérlés csere és akkor azon az oldalon is lehet szimeringet cserélni. Pont bemákoltam, mert a kinyomócsapágy halálán volt, a kuplung meg majdnem szegecsig kopott. Itt-ott már bele is nyalt. Eredeti volt még az tuti. :D

Jójó amikor megvettem a kocsit már ilyen volt, akkor mondogatták hogy nem húzza sokáig. Ez lassan 100ezer kilóméterrel korábban volt.:-) Hát mindegy tavasszal valamit kezdek vele, de most lehet nem a motort emelem ki hanem a váltó süllyesztem le. Bár nem tudom , hogyha nem húzom ki a nyelestengelyt oldalra akkor el tudom-e tolni annyira a váltót, hogy a vége kijöjjön a  főtengelyből.:confused: Meg az van írva a könyvben hogyha a féltengelyek ki vannak húzva akkor nem szabad mozdítani a motor/váltó helyzetén ( gondolom főtengely-nyelestengely) mert a kétrészes kúpgörgők helyzete megváltozik. Akkor mi van, nem tudom visszadugni a féltengelyeket?

Link to comment
Megosztás:

8 minutes ago, zotya975 írta:

 

Jójó amikor megvettem a kocsit már ilyen volt, akkor mondogatták hogy nem húzza sokáig. Ez lassan 100ezer kilóméterrel korábban volt.:-) Hát mindegy tavasszal valamit kezdek vele, de most lehet nem a motort emelem ki hanem a váltó süllyesztem le. Bár nem tudom , hogyha nem húzom ki a nyelestengelyt oldalra akkor el tudom-e tolni annyira a váltót, hogy a vége kijöjjön a  főtengelyből.:confused: Meg az van írva a könyvben hogyha a féltengelyek ki vannak húzva akkor nem szabad mozdítani a motor/váltó helyzetén ( gondolom főtengely-nyelestengely) mert a kétrészes kúpgörgők helyzete megváltozik. Akkor mi van, nem tudom visszadugni a féltengelyeket?

Eljön annyira. Nem ablakos a váltód?

Nem inkább azért hogy az olaj ne fojjon ki belőle?

 

2010 óta húzom a kinyomócsapágy cserét Én is... Kitudja mennyi ideje szólt már az előző tulajnak is. Amikor egy biztosítékot nem volt képes kicserélni, meg az utastér világítás izzóját...

Módosítva : aholy
Link to comment
Megosztás:

7 minutes ago, aholy írta:

Eljön annyira. Nem ablakos a váltód?

Nem inkább azért hogy az olaj ne fojjon ki belőle?

 

2010 óta húzom a kinyomócsapágy cserét Én is... Kitudja mennyi ideje szólt már az előző tulajnak is. Amikor egy biztosítékot nem volt képes kicserélni, meg az utastér világítás izzóját...

Ablakos, de szerintem a kinyomócsapágyat ott nem tudom cserélni, csak a tárcsát-szerkezetet. Hát az olaj már akkor kifolyik ha kihúzom a féltengelyt.

Link to comment
Megosztás:

55 minutes ago, zotya975 írta:

Ablakos, de szerintem a kinyomócsapágyat ott nem tudom cserélni, csak a tárcsát-szerkezetet. Hát az olaj már akkor kifolyik ha kihúzom a féltengelyt.

Ha lejon a szerkezet meg a tárcsa, akkor a csapágynak is le kell. Úgy van az elmélet hogy kihúzod oldalra a nyelestengelyt, akkor meg már nincs útban semmi.

Link to comment
Megosztás:

14 minutes ago, aholy írta:

Ha lejon a szerkezet meg a tárcsa, akkor a csapágynak is le kell. Úgy van az elmélet hogy kihúzod oldalra a nyelestengelyt, akkor meg már nincs útban semmi.

Na ez az amit nem akarok kihúzni, mert úgy néz ki hogy sokadjára sikerült szivárgás mentesen feltennem a váltó oldalsó fedelét. Plusz még cserélnem kell a nyelestenegly szimeringet is, mert szivárog a váltóolaj. Szerintem ebből jó móka lesz nyáron. De valszeg megint a motort veszem ki, mert az anyósoldali nyulványnál roszdásodás van, és most nem férek hozzá. Csak még azt kell megoldanom hogy kiemelés után a motor ne ott lógjon az autó felet. Max visszarakom a kereket és kitolom alóla.:confused:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy 99-es 1.6 16v x16xel motorkódu f astrám, aminek olyan hibája lenne hogy nem akar beindulni mikor beindul akkor is 3 hengerezik majd mind a 4 beindul és mint ha semmi hiba nem lenne megy rendesen. A motor 3 éve teljes motorfelujitáson esett át eddig nem is volt semmi komolyabb baja. Vettem bele gm gyertyákat de a kerámia szigetelő rész elég szépen megégett aztán vettem bele brisk sport gyertyát annak is a szigetelő része szép feketére megégett és minden 6000km alatt. VAlaki tud erre valami öteletet vagy találkozott már ilyennel mitől akar alig beindulni és 3 hengerel jár egy ideig? Válaszokat előre is nagyon köszönöm!  Ui.: Melegen az autó pöcre indul 4 hengerrel.

Link to comment
Megosztás:

6 hours ago, taki93 írta:

Sziasztok! Van egy 99-es 1.6 16v x16xel motorkódu f astrám, aminek olyan hibája lenne hogy nem akar beindulni mikor beindul akkor is 3 hengerezik majd mind a 4 beindul és mint ha semmi hiba nem lenne megy rendesen. A motor 3 éve teljes motorfelujitáson esett át eddig nem is volt semmi komolyabb baja. Vettem bele gm gyertyákat de a kerámia szigetelő rész elég szépen megégett aztán vettem bele brisk sport gyertyát annak is a szigetelő része szép feketére megégett és minden 6000km alatt. VAlaki tud erre valami öteletet vagy találkozott már ilyennel mitől akar alig beindulni és 3 hengerel jár egy ideig? Válaszokat előre is nagyon köszönöm!  Ui.: Melegen az autó pöcre indul 4 hengerrel.

Szerintem is gyertyakábel csere kellene. Ha azt is cseréltétek milyet raktatok bele?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Adott egy 45-ös hibakódom, túl dús keverék, gyújtógyertyák feketék, 1500-2000 alapjárat.

Gyújtást, befecskendezést, tömítettséget ellenőriztem, MAP szenzor és lambda szonda cserét próbáltam, nem tudom merre tovább :-(

Módosítva : koqxdió
Link to comment
Megosztás:

41 minutes ago, koqxdió írta:

Sziasztok!

Adott egy 45-ös hibakódom, túl dús keverék, gyújtógyertyák feketék, 1500-2000 alapjárat.

Gyújtást, befecskendezést, tömítettséget ellenőriztem, MAP szenzor és lambda szonda cserét próbáltam, nem tudom merre tovább :-(

Kétvezetékes vízhőfok jeladó? Lehet azt hiszi az ECU hogy még fázik a motor.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.