Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Izé, hülye kérdés.
Befagyott, vagy szétesett a csomagtartózáram (esetleg attól esett szét, hogy befagyott...). Kulcs félig belemegy, de ott megáll. Egyik reggel így fogadott előtte semmi baja nem volt, mindenesetre nem erőltettem a nyitást.
Az egy bajom az, hogy 1. hogyan tudom belülről kinyitni, 2. hogyan tudom bezárni, ha nem tudom megjavítani a zárat?
Elég macerás a hátsó ülésen keresztül pakolni... :D
Link to comment
Megosztás:

20 perce, ColT írta:
Izé, hülye kérdés.
Befagyott, vagy szétesett a csomagtartózáram (esetleg attól esett szét, hogy befagyott...). Kulcs félig belemegy, de ott megáll. Egyik reggel így fogadott előtte semmi baja nem volt, mindenesetre nem erőltettem a nyitást.
Az egy bajom az, hogy 1. hogyan tudom belülről kinyitni, 2. hogyan tudom bezárni, ha nem tudom megjavítani a zárat?
Elég macerás a hátsó ülésen keresztül pakolni... :D

Fúró-, vágó-, üregelőspray-t tolj bele, aztán kis várakozás után próbálkozz újra a kulcs bedugással. Ilyen zárolajozó meg zárjégoldókat felejtsd el.

Link to comment
Megosztás:

4 minutes ago, daykiller said:

Fúró-, vágó-, üregelőspray-t tolj bele, aztán kis várakozás után próbálkozz újra a kulcs bedugással. Ilyen zárolajozó meg zárjégoldókat felejtsd el.

Az jó, mert üregelőm nincs. Megnézem majd anyámnál. Olajozó az a jeget nem oldja, azt minek tennék bele. Az előtte kellett volna :D

Link to comment
Megosztás:

1 óra, ColT írta:
Izé, hülye kérdés.
Befagyott, vagy szétesett a csomagtartózáram (esetleg attól esett szét, hogy befagyott...). Kulcs félig belemegy, de ott megáll. Egyik reggel így fogadott előtte semmi baja nem volt, mindenesetre nem erőltettem a nyitást.
Az egy bajom az, hogy 1. hogyan tudom belülről kinyitni, 2. hogyan tudom bezárni, ha nem tudom megjavítani a zárat?
Elég macerás a hátsó ülésen keresztül pakolni... :D

Milyen karosszéria? Caravannal le lehet csavarozni a belső burkolatot annyira, hogy meghúzd a rudazatot.

Link to comment
Megosztás:

10 perce, ColT írta:

Ferde a háta:)

Hát azt passzolom, olyat még soha nem bontottam ott hátul. ( vagyis egyszer, de akkor nyitva volt ajz ajtó)Meg kell nézni mennyire férni oda a csavarokhoz. Képek alapján itt is le lehet szedni a burkolatot. A kulcs elfordításával a tárcsa "üres" része kerül a zármechanikához, így be tudod nyomni anélkül hogy nyitná az ajtót. De ha hozzáférsz a mozgatórúdhoz, azt meghúzva nyílik akkkor is ha a kulcs nem ment be.

2426329-20161222-GvilVu.jpg

A  képen ugye nyitott állapot látszik, amikor a gomb benyomva a tárcsán keresztül nyitja az ajtót. Bár a képen a zármotor pont blokkolja a nyitást.

Link to comment
Megosztás:

2 minutes ago, zotya975 said:

Hát azt passzolom, olyat még soha nem bontottam ott hátul. ( vagyis egyszer, de akkor nyitva volt ajz ajtó)Meg kell nézni mennyire férni oda a csavarokhoz. Képek alapján itt is le lehet szedni a burkolatot. A kulcs elfordításával a tárcsa "üres" része kerül a zármechanikához, így be tudod nyomni anélkül hogy nyitná az ajtót. De ha hozzáférsz a mozgatórúdhoz, azt meghúzva nyílik akkkor is ha a kulcs nem ment be.

2426329-20161222-GvilVu.jpg

A  képen ugye nyitott állapot látszik, amikor a gomb benyomva a tárcsán keresztül nyitja az ajtót. Bár a képen a zármotor pont blokkolja a nyitást.

Jaaaa, akinek van zármotorja :D

 

Meglátom, tudok-e benne fetrengeni forraltbor vedelés helyett... Holnap egész nap megyek, aztán 24-e, aztán megint egész nap menni... :D

Köszi :D

Módosítva : ColT
Még írtam hozzá
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt mi okozhatja ( C14NZ ), hogy egy adott gázpedál állásig jól megy meg húz, de amikor jobban odalépek akkor mintha erejét veszítené? Olyan mintha keveset kapna. TPS szenzorra gondoltam, de ott lehet olyan hogy semmiféle előjel nélkül csinálja ezt? Kormányszervó olaj miért ereszthet? 

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

2 órája, fatadaniel94 írta:

Sziasztok!

Azt mi okozhatja ( C14NZ ), hogy egy adott gázpedál állásig jól megy meg húz, de amikor jobban odalépek akkor mintha erejét veszítené? Olyan mintha keveset kapna. TPS szenzorra gondoltam, de ott lehet olyan hogy semmiféle előjel nélkül csinálja ezt? Kormányszervó olaj miért ereszthet? 

Köszi!

Hát olyan lehet hogy meg van kopva az ellenállás skála, ha tudsz próbálj bele egy másikat, szervó...gondolom szimeringnél ereszt. Ha a szonda el van lustulva akkor is lehet olyan hogy nagy gázra belefullad mert nem tudja tartani az optimális keveréket. Nálam 4500-nál szokott elmenni az "ereje".:-)

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

Hát olyan lehet hogy meg van kopva az ellenállás skála, ha tudsz próbálj bele egy másikat, szervó...gondolom szimeringnél ereszt. Ha a szonda el van lustulva akkor is lehet olyan hogy nagy gázra belefullad mert nem tudja tartani az optimális keveréket. Nálam 4500-nál szokott elmenni az "ereje".:-)

Nagy gáznál nem figyeli a szondát, inkább tps, viszont arra meg anyázik elég hamar.

Link to comment
Megosztás:

42 perce, Bundee írta:

Nagy gáznál nem figyeli a szondát, inkább tps, viszont arra meg anyázik elég hamar.

Hát passz, nekem ugye padló gázra nem csinál semmit, de aztán egy idő után összeszedi magát, mondjuk ez  fordulatszámtól, és leterheltségtől is függ. Öregemben nem gyorsvonat. A családi nyaraláskor mókás volt pályázni vele, 5 személlyel és fullig pakolva. Azért van az a sík egyenes ahol egy idő után a 150-et még mindíg viszi.:)

Link to comment
Megosztás:

47 perce, Bundee írta:

Nagy gáznál nem figyeli a szondát, inkább tps, viszont arra meg anyázik elég hamar.

Konktéran már gyújtás ráadáskor van rá hibakód, hogy nem látja. :-) Ha pl lehúzod a csatit róla. Arra marhára érzékeny az ECU.

 

2 perce, zotya975 írta:

Hát passz, nekem ugye padló gázra nem csinál semmit, de aztán egy idő után összeszedi magát, mondjuk ez  fordulatszámtól, és leterheltségtől is függ. Öregemben nem gyorsvonat. A családi nyaraláskor mókás volt pályázni vele, 5 személlyel és fullig pakolva. Azért van az a sík egyenes ahol egy idő után a 150-et még mindíg viszi.:)

Vákuumrendszert nézd át. Egy jól működő Opel motor reagál a padlóra. Persze ötödikben 1000-es fordulatszámon csak a hajtókarcsapágyakat fogod tönkretenni. Benzines motor mivolta miatt eleve kell neki a fordulat, igaz, nekem harmadikban 1100 1/perc-en nem okoz problémát a gyorsulás, de ugye az SZR motor nyomatékosabb, mint az 1.4 NZ.

Link to comment
Megosztás:

3 perce, daykiller írta:

Konktéran már gyújtás ráadáskor van rá hibakód, hogy nem látja. :-) Ha pl lehúzod a csatit róla. Arra marhára érzékeny az ECU.

 

Vákuumrendszert nézd át. Egy jól működő Opel motor reagál a padlóra. Persze ötödikben 1000-es fordulatszámon csak a hajtókarcsapágyakat fogod tönkretenni. Benzines motor mivolta miatt eleve kell neki a fordulat, igaz, nekem harmadikban 1100 1/perc-en nem okoz problémát a gyorsulás, de ugye az SZR motor nyomatékosabb, mint az 1.4 NZ.

Reagálni reagál, csak ugye nem indul meg igazán, emlékeim szerint mindíg is ilyen volt aztán meg közben belement 100ezer kilométer. A súlyt nagyon megérzi. Tieddel most mi van? 

Link to comment
Megosztás:

58 perce, ColT írta:

Szerencsére csak be volt fagyva. 140km alatt kiolvadt :D

Előfordul, én is a héten fújtam körbe a kédereket és a zárakat szilikonnal. Bár a szír jobb lenne mert a szóróflakon még a csövecskével is úgy szórja hogy jut a pedálokra és a kormányra is ami ugye nem jó. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

20 órája, Bundee írta:

Nagy gáznál nem figyeli a szondát, inkább tps, viszont arra meg anyázik elég hamar.

Akkor szerintem TPS szenzor csere. Már cseréltem egyszer de az is bontott volt. Akkor inkább veszek egy újat.

19 órája, daykiller írta:

Vákuumrendszert nézd át. Egy jól működő Opel motor reagál a padlóra. Persze ötödikben 1000-es fordulatszámon csak a hajtókarcsapágyakat fogod tönkretenni. Benzines motor mivolta miatt eleve kell neki a fordulat, igaz, nekem harmadikban 1100 1/perc-en nem okoz problémát a gyorsulás, de ugye az SZR motor nyomatékosabb, mint az 1.4 NZ.

Vákuum rendszer nekem is rendben van. 1 - 2-es ben jól reagál, persze itt nem kell akkora erőt leadnia, de a többi fokozatban nagyobb gáznál már nem úgy megy. Ha lepadlózom és úgy engedem vissza lassan a pedált, akkor egy adott állástól megint erőre kap :/ . 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! És SEGÍTSÉÉÉG!!

Astra F 1.4 60 LE, 8 szelep, X14NZ, szervokormányos, klíma nélkül. A jelenség: a motort beindítva melegszik a hűtővíz, hőmérséklet megy felfelé, egy idő után az utastérben is jó hőfok van, de a vízhőfok megy akár 100 fölé is, ventillátor nem kapcsol be, nagy vízcsövek puhák. Ha nyomkodom őket, a kiegyenlítő tartályban buggyan a víz, a kis felső csövön is akkor belövell a víz (anélkül nem folyik rajta) , de amúgy ha leveszem közben a kupakot, nem szisszen. Víz nem olajos, nem is fogy. Cserélve volt a vezérlés, vízpumpa, vízhűtő, hőgomba (csere előtt is megvolt a jelenség) Miután nem kapcsol be a venti (működik, ellenőrizve), 100 foknál leállítom a motort, a hűtőhöz menő kunkorcső mindenfelől behorpad. Elkezdem finoman levenni a kiegy tartály kupakját, és hirtelen elkezd bugyogva emelkedni a víz (gyorsan visszazárom), és kisimul az összecuppant kunkori vízcső! MI EZ szerintetek?!

Előre is köszönöm az ötleteiteket! 

Módosítva : bigband
Link to comment
Megosztás:

34 perce, bigband írta:

Sziasztok! És SEGÍTSÉÉÉG!!

Astra F 1.4 60 LE, 8 szelep, X14NZ, szervokormányos, klíma nélkül. A jelenség: a motort beindítva melegszik a hűtővíz, hőmérséklet megy felfelé, egy idő után az utastérben is jó hőfok van, de a vízhőfok megy akár 100 fölé is, ventillátor nem kapcsol be, nagy vízcsövek puhák. Ha nyomkodom őket, a kiegyenlítő tartályban buggyan a víz, a kis felső csövön is akkor belövell a víz (anélkül nem folyik rajta) , de amúgy ha leveszem közben a kupakot, nem szisszen. Víz nem olajos, nem is fogy. Cserélve volt a vezérlés, vízpumpa, vízhűtő, hőgomba (csere előtt is megvolt a jelenség) Miután nem kapcsol be a venti (működik, ellenőrizve), 100 foknál leállítom a motort, a hűtőhöz menő kunkorcső mindenfelől behorpad. Elkezdem finoman levenni a kiegy tartály kupakját, és hirtelen elkezd bugyogva emelkedni a víz (gyorsan visszazárom), és kisimul az összecuppant kunkori vízcső! MI EZ szerintetek?!

Előre is köszönöm az ötleteiteket! 

Rendesen légtelenítve van a rendszer?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gyújtást újítanék fel... Megrendeltem az új rotort, új gyújtáselosztó fedelet, illetve az új "O" gyűrűt illetve most hogy szétszedtem láttam hogy cudar állapotok uralkodnak ezért a mágnestekercset is cserélni szeretném a gyújtásvezérlő(fekete kis téglalap alakú műanyag az marad,csak a csatikat csiszoltam fel rajta).

Viszont mint a mellékelt képen is látjátok a vezérműtengely felöli oldalon mocskos ganés, szeretném letakarítani , de nem merem mert nem tudom hogy ott van e csapágy vagy hogy van az ott megoldva...ki lehet húzni ezt a tengelyt? Illetve magát a mágnes tekercset azt hogy tudom leszedni a tengelyről???? :O Mert elölről ott van az a kis 4db ból álló háromszögalakú valami a tengelyt meg fogalmam sincs hogy szedem szét....

Valaki tudna segíteni?

2428861-20161225-uL9Qmc.jpg2428862-20161225-vYFWP1.jpg

Link to comment
Megosztás:

28 perce, C5oNtkov4c5 írta:

Sziasztok!

Gyújtást újítanék fel... Megrendeltem az új rotort, új gyújtáselosztó fedelet, illetve az új "O" gyűrűt illetve most hogy szétszedtem láttam hogy cudar állapotok uralkodnak ezért a mágnestekercset is cserélni szeretném a gyújtásvezérlő(fekete kis téglalap alakú műanyag az marad,csak a csatikat csiszoltam fel rajta).

Viszont mint a mellékelt képen is látjátok a vezérműtengely felöli oldalon mocskos ganés, szeretném letakarítani , de nem merem mert nem tudom hogy ott van e csapágy vagy hogy van az ott megoldva...ki lehet húzni ezt a tengelyt? Illetve magát a mágnes tekercset azt hogy tudom leszedni a tengelyről???? :O Mert elölről ott van az a kis 4db ból álló háromszögalakú valami a tengelyt meg fogalmam sincs hogy szedem szét....

Valaki tudna segíteni?

 

A menesztő tárcsát egy csap rögzíti a tengelyhez. Először szedd le a rugós biztosítás a kerületéről, majd óvatosan kocogtasd ki a csapot, de jelöld össze a tengelyt a tárcsával. Alatta egy bajonett záras rugó van, az csak benyomod, elfordítod és kijön. Utána ki tudod húzni a tengelyt a másik irányba. A mágneses jeladó ne cseréld, ha nem muszáj. A 4 ágú csillagot se húzd le.

Nincs benne csapágy, a tengely egy réz perselyben forog.

Módosítva : HaPetya
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.