Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Én asso dobot raktam januárban hátra 11-ért és most a középsőnek is azt akarok ez is kb ennyi (10700) lesz.

Állítólag annyival tovább bírja mint amennyivel többe kerül a lengyelhez képest.(lengyelt 8600körül ajánlották)

Hát legyen igazuk.

Én is cseréztem a középső és a hátsó dobot (olaszra) fél éve, de felszerelés előtt még le is festettem (a horganyzottat) szééép ezüst kipufogó festékkel. Kibírta a telet és nagyon szépen virít a kocsi alatt most is hátulról nézve. A hangja is kellemes, elégedett vagyok vele. Ja, és az ára 11+11 ezer volt. Baráti!

Link to comment
Megosztás:

Én is cseréztem a középső és a hátsó dobot (olaszra) fél éve, de felszerelés előtt még le is festettem (a horganyzottat) szééép ezüst kipufogó festékkel. Kibírta a telet és nagyon szépen virít a kocsi alatt most is hátulról nézve. A hangja is kellemes, elégedett vagyok vele. Ja, és az ára 11+11 ezer volt. Baráti!

Nem kell azt festegetni mert a horgany ledobja egy idő után, a másik pedig a hogy a dob belűről rohad :blink:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem is valami immo baja lesz, vagy pedig az ecu tápja szarakodik, ahogy Fpepe kartársnak is. :blink:

De akkor miért van az, hogy csak melegen állítja le? Mert szerintem az immo nem figyeli a motor hőmérsékletét. Nem? Na de majd a nagyok megmondják. Csak ne kerüljön sok pénzbe.

Link to comment
Megosztás:

Ha az ECU tápja szarakodik akkor annak milyen jelei vannak? És kb mennyire drága mulatság annak cseréje?

Ha az ECU tápja a hibás, az egyszerűen észrevehető: mikor nem akar indulni (nincs szikra) akkor nézz rá a műszerfalra; normális esetben ugyebár, ha a gyújtást ráadod, világítania kell a sárga motorkontroll lámpának, amíg a motor el nem indul. Ha az ECU tápja rossz, akkor ráadott gyújtásnál nem világít a sárga lámpa. Ebben az esetben nézd meg azt a csatit, amit korábban már említettem, a gyújtáselosztó mögött egy fémlemezen rögzítve. Nekem csúnyán oxidosak voltak az érintkezői, plusz össze is van törve a műanyag háza. Meg kell tisztogatni az érintkezőket, és az anya-részeket összenyomni.

Link to comment
Megosztás:

Nem biztos hogy cserés. Lehet hogy csak vezetékszakadás, vagy érintkezési hiba.

Megnézted a csatikat a motortérben? Volt közöttük elszineződött? Nem kenényedett meg a drótok szigetelése? Ezek mind az érintkezést jelentősen rontó tényezők. Láttam olyan vezetéket, alig 4 éves AUTÓ-ban, hogy a szigetelés alatt lévő vörösréz már zöldült, feketedett. Szerinted azon mennyire károsodott a jel, de ha csak akksi fesz megy rajta, mennyivel nött meg az ellenállása? Ezek mind a működés befolyésolják, hibás vagy rosszul értelnezett jel = hibás működés.

Az ECU lábai:

A1 benzinszivattyú relé ha itt veszültség van akkor mennie kell a szivattyúnak.

D5 B5 gyujtás.

D15 innyektorszelep, negativot kapcsolgat (ha jól ertelmeztem a rajzot).

B3 A12 D6 Fix negatív, B1 C15 Fix pozitív.

Amikor nem akar indúlni ezeket kellene végignézni hogy van-e delej.

Link to comment
Megosztás:

Nem biztos hogy cserés. Lehet hogy csak vezetékszakadás, vagy érintkezési hiba.

Megnézted a csatikat a motortérben? Volt közöttük elszineződött? Nem kenényedett meg a drótok szigetelése? Ezek mind az érintkezést jelentősen rontó tényezők. Láttam olyan vezetéket, alig 4 éves AUTÓ-ban, hogy a szigetelés alatt lévő vörösréz már zöldült, feketedett. Szerinted azon mennyire károsodott a jel, de ha csak akksi fesz megy rajta, mennyivel nött meg az ellenállása? Ezek mind a működés befolyésolják, hibás vagy rosszul értelnezett jel = hibás működés.

Az ECU lábai:

A1 benzinszivattyú relé ha itt veszültség van akkor mennie kell a szivattyúnak.

D5 B5 gyujtás.

D15 innyektorszelep, negativot kapcsolgat (ha jól ertelmeztem a rajzot).

B3 A12 D6 Fix negatív, B1 C15 Fix pozitív.

Amikor nem akar indúlni ezeket kellene végignézni hogy van-e delej.

Hogy néz ki az az ECU? és hol is van?

MOndjuk már szervizben van úgyhogy mindegy.

Link to comment
Megosztás:

Na elkészült az autó. Volt aki közel járt a megoldáshoz. A gyújtáselosztó fedelet ha levesszük meg a rotort meg azt a műnyag takarólemezt akkor mögötte ott van egy jeladó amire az a csati rámeg. Amiről FPepe is regélt pár sort. Na az szart be.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Segitségeteket kérném mégpedig az lenne a problémám ,hogy a kocsi egyszerűen ha lepadlozom megfullad és majd kifejelem a szélvédöt:(

ehez azt kell tudni hogy most cseréltem légtömegmérőt és hiába akkor is ezt csinálja .

kivillogtattam és ezeket irta ki:

73 Légtömeg / légmennyiség mérő – feszültség túl alacsony

31 Fordulatszám szenzor – nincs jel

ha valaki tudna ebben segiteni hogy mit is kéne tennem azt megköszöném :)

segitségeteket elöre is köszönöm.oh igen a kocsi az c20ne astra!

tenkjuuu

Link to comment
Megosztás:

Had kérdezzem mán meg, hogy mit jelent az, hogy "kivillogtattam". Meg, hogy mire jó és hogyan kell csinálni?

amennyiben világit a motor ikon a műszerfalon abban az esteben hibát észlelt és ezt a hibakodot ki lehet olvasni.erre irtam a kivilogtattást :)

ezzel megtudod mi a baja a kocsidnak .itt olvashtsz rola többet:http://www.opel-magazin.hu/index.php?option=content&task=view&id=427&Itemid=105

Link to comment
Megosztás:

Segitségeteket kérném mégpedig az lenne a problémám ,hogy a kocsi egyszerűen ha lepadlozom megfullad és majd kifejelem a szélvédöt:(

ehez azt kell tudni hogy most cseréltem légtömegmérőt és hiába akkor is ezt csinálja .

kivillogtattam és ezeket irta ki:

Uj, 0 km-es légtömegmérő került bele? Lehet, hogy kifogtál egy hibásat? :)

a hibajelenség nálam is ugyanez volt, de nála a csere megoldotta (és remélem a hibakód is eltünt igaz csere után nem raktuk rá a tech1-et)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Segitségeteket kérném mégpedig az lenne a problémám ,hogy a kocsi egyszerűen ha lepadlozom megfullad és majd kifejelem a szélvédöt:( ...

Meg kéne próbálni törölni a hibakódokat az ECU-ból. Ha leveszed az akksisarukat pár percre, akkor tudtommal törlődik. Utána ha a probléma még fennáll, akkor kivillogtatni megint, hogy még mindig panaszkodik-e a légtömegmérőre. Ha igen, akkor vagy rosszat vettél, vagy csak valami kontakthiba, zárlat van a vezetékében.

A fordulatszám-jeladót nem tudom, hogy hol van a C20NE motornál, ezt majd megmondja valaki hozzáértő.

Link to comment
Megosztás:

Olyan problémám van, hogy elfolyik a hűtőfolyadékom... a kocsi alatt szép nagy tócsa várt tegnap. Haldokló vízpumpa okozhat ilyet? Mert mintha az alatt lenne a tócsa, onnan csöpög a víz. Viszont (még) működik, mert kénytelen voltam kevés folyadékkal is elmenni vele, és bugyborékolt a víz, úgyhogy még járatja a rendszert. Meg nem is vagyok biztos benne, hogy onnan folydogál a víz. Van valami rész, ahol általában elszokott folyni? Lehet, hogy csak valamelyik cső lazult le, vagy tömítés, de nemtudom, hol érdemes megnézni.

Na közben megnéztem, most meg alig van kis folt a kocsi alatt, és a tartályból is alig hiányzik víz. És persze a motortérben vízfolt seholsincs, így hogyan tudom kideríteni, hogy honnan folydogál el? :)

De mintha most is pont a vízpumpa alatt lenne a földön a folt :( Jah, szerintem még a gyári vízpumpa lehet benne, mert a háza totál szétvan rohadva (186e km van a verdában). Bírja egyáltalán eddig a vízpumpa? :) De az sem biztos, hogy az a vízpumpa, igazából nemtudom, melyik az, csak sejtem... a vez.műszíj és a blokk között van ugye? Mert amit néztem az ott van, abba megy 1 (vagy 2?) cső. Na annak a burkolata van szétrohadva.

Link to comment
Megosztás:

Jah, szerintem még a gyári vízpumpa lehet benne, mert a háza totál szétvan rohadva (186e km van a verdában). Bírja egyáltalán eddig a vízpumpa? :(

Az igen érdekes lenne, ha még gyári :)

Illik cserélni a vezérléssel együtt 60e-enként.

Az enyémben valszeg cserélve volt anno (78e km-ig rendszeresen hordták éves szervízre a szervízkönyv szerint), de mikor megvettem a kocsit és kicseréltettem a vezérműszíjat, kénytelen voltam venni vízpumpát is, mert már nem lehetett elforgatni a házában a szíj megfeszítéséhez, annyira be volt rohadva.

Szóval ha a tiéd még eredeti, akkor valami kivételesen jó fajta lehet... :)

Bobber: utólag szervót lehet tenni bele (én is szeretnék majd), ezt már többen megtették itt a fórumon is, olvasgass az "F astra kormány szervó" topicban ;)

ABS-ről nem tudok nyilatkozni, de az biztos, hogy nagy meló lenne (kerekehez jeladók, ahhoz gondolom más féknyergek kellenek, aztán a főfékhenger is más lehet...), majd valaki hozzáértő megmondja.

Módosítva : FPepe
Link to comment
Megosztás:

Ricky:

Két hete elszakadt egy hűtővízcső az Astraban, az amelyik a vízpumpától jön "S" alakú vastag gumi.

Megpatkoltuk. Szigszalag, biciklibelső, szigszalag, biciklibelső, szigszalag, 2,5mm-s rézdrót rátekerve teljes hosszán spirálosan. Nyomás alá nem helyeztük, de 150km-t hazajött a kocsi lábán.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.