Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

ebbe is, akkor 14se van ugye?

most nem kell megverni, de tényleg el tud ez menni (elméletileg) 560ezer km-et? már hogy ez motor vagy akár melyik

ha jól gondolom a dízelek tartósabbak

mondjuk ha céges lehet rendesen hordták szervizbe

múltkor bevittem a jószágot egy "igazi" Opel szervizbe, aszongya a srác: hát jó rég nem volt náluk ilyen öreg kocsi......mintha a holdról jöttem vóna.....vagy legalább a múltból....

Igen ez is si motoros.Nem hiszem én sem hogy valós a kilométer óra állása,szerintem üzemanyag elszámolásra gyúrtak vele!

Főleg hogy a rozsdától felhólyagosodott gyári festéken és a felpattogzott lakkon kívül semmilyen rozsda nincs rajta sehol sem belül sem kívül!Ma megküldtem had menjen,mint az állat úgy megy semmi csörgés,a futóműve mint a gyári!Hihetetlen milyen jól egyben van,alig hiszem el!

Link to comment
Megosztás:

Igen ez is si motoros.Nem hiszem én sem hogy valós a kilométer óra állása,szerintem üzemanyag elszámolásra gyúrtak vele!

Főleg hogy a rozsdától felhólyagosodott gyári festéken és a felpattogzott lakkon kívül semmilyen rozsda nincs rajta sehol sem belül sem kívül!Ma megküldtem had menjen,mint az állat úgy megy semmi csörgés,a futóműve mint a gyári!Hihetetlen milyen jól egyben van,alig hiszem el!

jah, így már értem, végül is a km spirált pikk-pakk le lehet venni a motor felöl egy kis tekerésre...

Link to comment
Megosztás:

jah, így már értem, végül is a km spirált pikk-pakk le lehet venni a motor felöl egy kis tekerésre...

azt tekergetheti az ember egy napig, mire valamit mozdul a számláló és azt is csak elõre :rolleyes:... műszeregység kivétellel együtt be lehet állítani bármire, spiráltegergetés nem igazán hatékony. :D
Link to comment
Megosztás:

azt tekergetheti az ember egy napig, mire valamit mozdul a számláló és azt is csak elõre :rolleyes:... műszeregység kivétellel együtt be lehet állítani bármire, spiráltegergetés nem igazán hatékony. :D

ja értem, de ha folyamosan csaltak vele hogy több km legyen benne és a benyát meg lenyulták, akkor ez célszerűbb nem?

Link to comment
Megosztás:

ja értem, de ha folyamosan csaltak vele hogy több km legyen benne és a benyát meg lenyulták, akkor ez célszerűbb nem?

nemtudom, én mindig kivettem a műszeregységet, amikor állítani akartam valamit. Bár, ha a spirált megtekeri az ember fúróba fogva, lehet hogy egyszerűbben pörgethetõ, csak szerintem a spirál elég hamar meghalna. Ha nem bántják is kihalnak idõnként, ha rendszeresen leszedegetik hajlítgatni, szerintem nagyon gyorsan vége lenne.
Link to comment
Megosztás:

Szisztok!

A pech-szériám folytatódik. Széthullott a kupufogó rendszerem. Keresgélek neten de sajnos az elmúlt 2 hónap kiadási nem engedik meg hogy az általam jónak tartott rendszert megvegyem.

Ajánlották nekem a MARIX gyártású kipufogókat ár-érték aránya miatt. Erről viszont én még nem hallottam semmit. Van esetleg valakinek tapasztalata ezekkel a termékekkel?

Én SIGAM márkájút rendeltem neten Győrből, olcsóbb volt így is, mintha helyben vettem volna. :) Olasz, utángyártott, meg vagyok vele elégedve. Kézhezvétele után lefújtam ezüst hőálló festékkel és úgy raktam fel. És megmaradt a szépen duruzsoló hangja is!!!! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! HELP ME!

Van a páromnak egy 94-es F Astrája. Az autó nagyon jó, szeretjük. Következő a baj. 3 éve vásároltuk az autót, van benne utólagosan beépített riasztó indításgátlóval. Egyik nap a saját távirányítójával próbáltam kinyitni, azonban az esti élesítés után már reggel nem nyitott a riasztó és a központi sem. Csak kulccsal tudtam kinyitni a központit, de a riasztó éles maradt. A központi kulccsal azóta is szépen működik minden ajtóra.

Ez egy "Fighter" névre hallgató riasztó, amelynek a motortérben a kürtjére egy zárszerkezet van szerelve, amelybe egy kis kulcsot dugva és elforgatva hatástalanítható az egész riasztó. Így tettem én is, most hatástalan a riasztó, csak kulccsal nyitható és zárható a központi, távirányítóra nincs reakció.

Megvan mindkét távirányító, azt hittem csak elemhiba, vagy valami más, de egyik távirányítóra sem reagált még új elemekkel sem. Egyszer csak beélesedett és utána soha többet nem kapcsolt. Megnéztem a műszerfal alatt egy "Fighter Car Alarm" feliratú kis dobozka van beszerelve, amin 9 db csatlakozóhely van és van egy szám rajta: CKF20.

Javítható, vagy mi lehet a gondja?

Jó lenne ha működne a riasztó, de a távirányító fontosabb, mert a nejem használja az autót és a női kényelmes kezeknek jbbb lenne csak egy gombnyomásra nyitni-zárni az ajtókat.

A központizár részéhez nem lehetne betanítani külön egy távirányítót ami riasztó nélkül működne? Bár a legjobb az lenne ha riasztana is, de ha minden kötél szakad elég a központit működtető távirányító.

Milyen lehetőségeim vannak? Ez fájdalmas árban?

Köszönettel!

Hello

Nekem amikor tönkrement a riasztó, és egy éjszaka meguntam a kulcslyuk keresést, akkor elhatároztam, hogy veszek másik riasztót. Eredetileg GT márkájú volt benne, utánanéztem, olvastam a honlapjukon, hogy: "Gyártó beszállítások: Audi, Daihatsu, Ford, Kia, Land Rover, Mazda, Opel, Renault, Seat, Skoda, Suzuki, Volkswagen, Volvo." Ez győzött meg.

Szerencsére Miskolc itt volt elfogadható távolságban, egyeztettem árat, stb, 35 000 Ft-ért ajánlottak egy olcsóbbat.

Központi zárra szerelve, 2 db távirányítóval. Mondjuk szerintem lehetne hangosabb is, de azt mondta a férfi, hogy enneél nem lehet hangosabb valami előírások miatt. De meg vagyok vele elégedve, nekem pont megfelel. Neked is ajánlom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Olyan kérdésem lenne hogy kuplungot szerelnék be de sztem kéne ehez vmi központosító.Ezt lehet házilag kreálni vagy inkább kérjek esetleg kölcsön?

Miért kell ahhoz központosító? A tárcsa a nyelestengelyre megy rá, a szerkezetet meg csavarok fogják a lendkerékre nem?

593199-20120623-qplDhs.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem emel ki a teljesen a kuplungom, a pedál is eléggé magasan áll alaphelyzetben. A hátramenet kapcsolása néha eléggé hangos!

Egy "hozzáértő" szerint kár állítgatni a bowdent, szerinte a tárcsa kopott cserélni kell! Állítólag a motort nem kell kiemelni.

Érdemes mást is cserélni vele együtt?

Mibe kerül egy kuplungcsere munkadíja?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem emel ki a teljesen a kuplungom, a pedál is eléggé magasan áll alaphelyzetben. A hátramenet kapcsolása néha eléggé hangos!

Egy "hozzáértő" szerint kár állítgatni a bowdent, szerinte a tárcsa kopott cserélni kell! Állítólag a motort nem kell kiemelni.

Érdemes mást is cserélni vele együtt?

Mibe kerül egy kuplungcsere munkadíja?

A kuplungpedál kb. 20mm-rel van feljebb mint a fék, normál helyzetben. Volt itt a beállításról többször is szó.

Általában a tárcsával együtt kuplunszerkezetet és kinyomó csapágyat szoktak cserélni, pont a macerás szétszedés miatt.

Ha tényleg nem kell kivenni a motort, akkor ablakos a váltó és ha az ablak levételekor elszakad a tömítés (főleg ha már meg van repedezve és széthullik) akkor kell oda is a tömítés.

Munkadíjról nem tudok mit mondani, szervízben ha jól emlékszem a motor megbontás nélkülire 4 órát, a motormegbontásosra 8 órát számolnak, de ma már sokminden alku kérdése. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ma kiderült hogy az alig fél éve beszerelt új vezérlés nyekk mert kevesebb mint felére! darálta le valami a szíjat..

A szerelő szerint az adagoló csapágyas és az ette le...Lehet olyan?És annak mi a jele ha csapágyas az adagoló?

Ugyanakkor azt sem tudom meg soha ha a vízpumpa volt a ludas..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem emel ki a teljesen a kuplungom, a pedál is eléggé magasan áll alaphelyzetben. A hátramenet kapcsolása néha eléggé hangos!

Egy "hozzáértő" szerint kár állítgatni a bowdent, szerinte a tárcsa kopott cserélni kell! Állítólag a motort nem kell kiemelni.

Érdemes mást is cserélni vele együtt?

Mibe kerül egy kuplungcsere munkadíja?

A szerelőm is ezt mondta, hogy a bovdennel nem oldható meg ha már megcsúszik a kuplung.

Nekem a műtét (kuplung szerkezet és tárcsa, szimering csere, [by the way] váltó olaj cserével) anyag + munka került 50 ezer magyar pénzbe 2007-ben. A szerelő helyi maszek.

Saját tapasztalatom: egy kuplung szerkezet kb. 180 ezer km után már necces nagyon. Érdemes cserélni. Már kétszer tapasztaltam.

Link to comment
Megosztás:

A külsö oldali féltengely humiharangom kilukadt, rá is kerestem unixon, elég széles az ár skála, 730-6300-ig. Míg a gyári 7300ft lenne.

Melyik márkát volna érdemes vennem? 4-5évre kellene megoldàs,tehát csak jó érdekel.

Én most cseréltem féltengely csuklót és adtak hozzá gumiharangot,de inkább nem tettem fel mert olyan volt ami 2hónap után tönkremegy!És inkább hagytam a gyárit!

Én azt mondom,hogy müanyagot vegyél ne gumit!Ez a kétféle van anyagú van!

Nekem műanyag van fent!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem emel ki a teljesen a kuplungom, a pedál is eléggé magasan áll alaphelyzetben. A hátramenet kapcsolása néha eléggé hangos!

Egy "hozzáértő" szerint kár állítgatni a bowdent, szerinte a tárcsa kopott cserélni kell! Állítólag a motort nem kell kiemelni.

Érdemes mást is cserélni vele együtt?

Mibe kerül egy kuplungcsere munkadíja?

Nekem is ilyen volt a kuplungom, hogy nem emelt ki rendesen. Bowden állítással egy darabig el lehet szöcskézni, de nem oldja meg a problémát.

Az van ilyenkor, hogy a szerkezet lamellái kopnak meg, plusz még a kinyomócsapágy is megkopik és nem lehet annyira benyomni, hogy jó legyen. Ha nagyon ráállít az ember, akkor meg surmál. Ha a tárcsa kopna el, akkor inkább csúszna... ;)

Én komplett szettet cseréltettem, és 35ezer körül meg volt. Sachs. Ugyanis abban a szervízben akkoriban volt egy eksün. A munkadíj 1 HUF volt. :D

Na annyiért én nem feküdtem volna alá...főleg, hogy nem ablakos a váltóm... :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ilyen volt a kuplungom, hogy nem emelt ki rendesen. Bowden állítással egy darabig el lehet szöcskézni, de nem oldja meg a problémát.

Az van ilyenkor, hogy a szerkezet lamellái kopnak meg, plusz még a kinyomócsapágy is megkopik és nem lehet annyira benyomni, hogy jó legyen. Ha nagyon ráállít az ember, akkor meg surmál. Ha a tárcsa kopna el, akkor inkább csúszna... ;)

Én komplett szettet cseréltettem, és 35ezer körül meg volt. Sachs. Ugyanis abban a szervízben akkoriban volt egy eksün. A munkadíj 1 HUF volt. :D

Na annyiért én nem feküdtem volna alá...főleg, hogy nem ablakos a váltóm... :D

Hát,az én váltóm ablakos,tegnap le is vettem,mert nagyon zörög felengedett kuplungnál,ha ki van nyomva,semmi hangja....viszont én az ég világon semmit nem láttam az ablak levétele után,de nagyon gyanús,hogy kinyomó csapágy lesz,onnan jött a hang,ha kb. 2cm-ről füleltem a váltót... :D

Sebességet viszont veszi rendesen,normálisan dolgozik a kuplung pedál is,nem akad,teljes úton jár.

Gondolom az ablak levételével még nem férünk oda a csapágyhoz,hogy kicseréljük....nem is tudom,minek az az ablak,sok mindent nem lehet látni.... :huh:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Helló! Van egy olyan probélmám, hogy főleg nagy melegbe az ablaktölő nem megy a szaggatott és a lassú fokozatba, ha felhapcsolom a gyorsig és vissza a lassúra az még úgy megy. de van hogy lassúnál lelassul és félúton megáll. Mi lehet a probléma? A relét hallom kattogni ahogy kapcsolgatok.

Link to comment
Megosztás:

Helló! Van egy olyan probélmám, hogy főleg nagy melegbe az ablaktölő nem megy a szaggatott és a lassú fokozatba, ha felhapcsolom a gyorsig és vissza a lassúra az még úgy megy. de van hogy lassúnál lelassul és félúton megáll. Mi lehet a probléma? A relét hallom kattogni ahogy kapcsolgatok.

Attól még nem működik rendesen. Cserélj relét!

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ilyen volt a kuplungom, hogy nem emelt ki rendesen. Bowden állítással egy darabig el lehet szöcskézni, de nem oldja meg a problémát.

Az van ilyenkor, hogy a szerkezet lamellái kopnak meg, plusz még a kinyomócsapágy is megkopik és nem lehet annyira benyomni, hogy jó legyen. Ha nagyon ráállít az ember, akkor meg surmál. Ha a tárcsa kopna el, akkor inkább csúszna... ;)

Én komplett szettet cseréltettem, és 35ezer körül meg volt. Sachs. Ugyanis abban a szervízben akkoriban volt egy eksün. A munkadíj 1 HUF volt. :D

Na annyiért én nem feküdtem volna alá...főleg, hogy nem ablakos a váltóm... :D

Én is kuplung csere előtt állok, ebből is látszik, hogy hiába van 128 ezer óra szerint az autóban, tuti visszatekertek egy 100-ast, mert 200 fölött kell általában először kuplungot cserélni. Még nem annyira vészes, de hátramenetbe kapcsoláskor szinte kivétel nélkül mindig reccsen, vagy 2x kell kuplungolni, hogy bevegye és amikor 1-ben intenzívebben indulok berángat (gondolom csúszik), de ha finoman engedem fel, akkor még éppen jó és úgy veszem észre, hogy elég nagy a holtjátéka a kuplungnak. Ahogy engedem fel nem mozdul az autó, csak ha már legalább félig felengedtem és csak 1 rövid szakasz az ahol reagál rá az autó. 3 féle kuplung szett közül kellene választanom. Valeo, Sachs, LUK. Melyiket lenne érdemes? Árban kb majdnem ugyanannyiért tudnám beszerezni mind a 3 fajtát, de nem tudom melyik a strapabíróbb, jobb minőségű.

Link to comment
Megosztás:

szerintem meg simán csak szorul, és a gyenge fokozaton nem tudja megmozdítani, aztán amikor gyorsra megmozdul, akkor már viszi a lassú is. :rolleyes:

Könnyen lehet nekem úgy be volt szoirulva hogy satuban húztam ki a tengelyt a perselyből csoda hogy bírt a amotor.

Én is kuplung csere előtt állok, ebből is látszik, hogy hiába van 128 ezer óra szerint az autóban, tuti visszatekertek egy 100-ast, mert 200 fölött kell általában először kuplungot cserélni. Még nem annyira vészes, de hátramenetbe kapcsoláskor szinte kivétel nélkül mindig reccsen, vagy 2x kell kuplungolni, hogy bevegye és amikor 1-ben intenzívebben indulok berángat (gondolom csúszik), de ha finoman engedem fel, akkor még éppen jó és úgy veszem észre, hogy elég nagy a holtjátéka a kuplungnak. Ahogy engedem fel nem mozdul az autó, csak ha már legalább félig felengedtem és csak 1 rövid szakasz az ahol reagál rá az autó. 3 féle kuplung szett közül kellene választanom. Valeo, Sachs, LUK. Melyiket lenne érdemes? Árban kb majdnem ugyanannyiért tudnám beszerezni mind a 3 fajtát, de nem tudom melyik a strapabíróbb, jobb minőségű.

Nahátakkor, ugye az opelhez mellékelt kézikönyvben le van írva, hogy alapból ha nem veszi be először a rükit akkor újból kuplungolni kell, tehát ez még nem hiba. Olyan dolog ez minthogy nem lehet 1-est kapcsolni csak álló helyzetben vagy egészen lassú guruláskor. Aztán megveszi az emberke az opelt, gurul a lámpa felé 30-al, feszegeti az 1-et és kijelenti hogy szar a kocsi mert nem veszi be.

Link to comment
Megosztás:

Könnyen lehet nekem úgy be volt szoirulva hogy satuban húztam ki a tengelyt a perselyből csoda hogy bírt a amotor.

Nahátakkor, ugye az opelhez mellékelt kézikönyvben le van írva, hogy alapból ha nem veszi be először a rükit akkor újból kuplungolni kell, tehát ez még nem hiba. Olyan dolog ez minthogy nem lehet 1-est kapcsolni csak álló helyzetben vagy egészen lassú guruláskor. Aztán megveszi az emberke az opelt, gurul a lámpa felé 30-al, feszegeti az 1-et és kijelenti hogy szar a kocsi mert nem veszi be.

Gázfröccsel beveszi :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.