Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

Aham tényleg.

Trafóra inkább olyan:" gyújtás hiba valamelyik hengernél"-t szokott írni nem? :) De lehet akkor nálunk(x16xel) így írja.

Most lett 2 hónapja cserélve a gyujtókábelem, uj Beru-ra, az sztem tuti jó, és nem érzem hogy 3 hengerezne az autó, (ahogy dögledezö trafónál szokás) mert ma volt egy kis 150-160-as tempózás is, és utánna mikor lejöttem a 0-ásrol, és vissza áltam 40-50-re, utánna villant ki a csekk, és semmi rángatást vagy gyengeséget nem éreztem.

Link to comment
Megosztás:

Most lett 2 hónapja cserélve a gyujtókábelem, uj Beru-ra, az sztem tuti jó, és nem érzem hogy 3 hengerezne az autó, (ahogy dögledezö trafónál szokás) mert ma volt egy kis 150-160-as tempózás is, és utánna mikor lejöttem a 0-ásrol, és vissza áltam 40-50-re, utánna villant ki a csekk, és semmi rángatást vagy gyengeséget nem éreztem.

Lehet akkor csak pillanatnyi gyengeség volt,és nem jön vissza!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lassan fél éve van jogosítványom, és azóta egy 1.6-os G Astrát vezetek. Az lenne a probléma hogy miután váltok és felengedem a kuplungot és gázt adok valamilyen kerregő hangot ad ki az autó és nem tudom mi lehet a probléma. Ez csak kb 1 másodpercig van utána semmi.

Azon is gondolkoztam hogy lehet a váltási technikám nem tetszik neki...

Kérlek segítsetek!

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lassan fél éve van jogosítványom, és azóta egy 1.6-os G Astrát vezetek. Az lenne a probléma hogy miután váltok és felengedem a kuplungot és gázt adok valamilyen kerregő hangot ad ki az autó és nem tudom mi lehet a probléma. Ez csak kb 1 másodpercig van utána semmi.

Azon is gondolkoztam hogy lehet a váltási technikám nem tetszik neki...

Kérlek segítsetek!

Előre is köszönöm!

Kinyomó csapágy? Csak tipp. Várjál mások véleményére is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lassan fél éve van jogosítványom, és azóta egy 1.6-os G Astrát vezetek. Az lenne a probléma hogy miután váltok és felengedem a kuplungot és gázt adok valamilyen kerregő hangot ad ki az autó és nem tudom mi lehet a probléma. Ez csak kb 1 másodpercig van utána semmi.

Azon is gondolkoztam hogy lehet a váltási technikám nem tetszik neki...

Kérlek segítsetek!

Előre is köszönöm!

Próbáld meg beazonositani a hibát honnan jöhet.

pl:alapjáraton is csinálja, kipufogó csörög illetve ad (hövédö lemezek)kerregö hangot stb...

Ha a kuplunggal lenne baj, és nem emlne ki rendesen, az váltás közben kerregne, recsegne, gondolom ilyesmire gondoltál a váltási technikád alatt.

De ha kitekert kormánynál csinálja, akkor esélyes a féltengelycsukló.

Link to comment
Megosztás:

De az a baj hogy álló helyzetbe semmi ilyen nincsen....a lényeg az hogy F Astrán tanultam vezetni és még mindig nem szoktam a meg a kuplungot ebbe és konkrétan amikor benyomom a kuplungot felrakom 2 ből 3 ba....felengedem a kuplungot és rányomok a gázra akkor kerreg egyet....ez lehet azért mert lassan csinálom az egész műveletet vagy esetleg túl kicsi a fordulat azért adja ezt a hangot..??

Igazából ilyen szak szavakat ne mondjatok mert laikus vagyok :):D

Csak próbálom kideríteni hogy én csinálok valamit rosszul vagy valami alkatrész nem jó...

Link to comment
Megosztás:

De az a baj hogy álló helyzetbe semmi ilyen nincsen....a lényeg az hogy F Astrán tanultam vezetni és még mindig nem szoktam a meg a kuplungot ebbe és konkrétan amikor benyomom a kuplungot felrakom 2 ből 3 ba....felengedem a kuplungot és rányomok a gázra akkor kerreg egyet....ez lehet azért mert lassan csinálom az egész műveletet vagy esetleg túl kicsi a fordulat azért adja ezt a hangot..??

Igazából ilyen szak szavakat ne mondjatok mert laikus vagyok :):D

Csak próbálom kideríteni hogy én csinálok valamit rosszul vagy valami alkatrész nem jó...

Ha túl alacsony fordulaton váltasz el, vagy ahogy mondod, sokáig tart a váltás és leesik a fordulat, akkor a 16 szelepes motor tud minimális kerregő hangot adni. Nem vészesen, de 8 szelepes után feltűnhet.

Mennyinél szoktál váltani?

Link to comment
Megosztás:

Ha túl alacsony fordulaton váltasz el, vagy ahogy mondod, sokáig tart a váltás és leesik a fordulat, akkor a 16 szelepes motor tud minimális kerregő hangot adni. Nem vészesen, de 8 szelepes után feltűnhet.

Mennyinél szoktál váltani?

Hát nem tudom :) Az oktató azt mondta 1-ből 2-esbe 20km/h nál utánna 30 felett 3-asba és így 50 körül szoktam 4-esbe....

A fordulatot nem nagyon szoktam figyelni....

Mi lenne az ideális?

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom :) Az oktató azt mondta 1-ből 2-esbe 20km/h nál utánna 30 felett 3-asba és így 50 körül szoktam 4-esbe....

A fordulatot nem nagyon szoktam figyelni....

Mi lenne az ideális?

Szerintem 2000-es fordulat alatt ne nagyon használd, csak kínlódik a 16 szelepes motor. Ez az én véleményem. 50-nél meg jó lesz a 3. is, akkor talán ott 2500-at forog. Tökéletes.

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom :) Az oktató azt mondta 1-ből 2-esbe 20km/h nál utánna 30 felett 3-asba és így 50 körül szoktam 4-esbe....

A fordulatot nem nagyon szoktam figyelni....

Mi lenne az ideális?

Hát én most így sebességről nem is tudom, de a 4. 50 az olyan határeset körül van.

Próbáld lesni a ford.sz.mérőt (de csak biztonságosan), és olyan 2500-3000 alatt ne váltsd el.

Meg ha már nézed, lesd meg mennyire esik vissza váltáskor.

Ha mindent jól csinálsz, szinte semennyire.

Link to comment
Megosztás:

Haver amint hazaér nyaralásból ráállunk a témára,mert nem hagy nyugodni!Na de tényleg,amint lesz valami mindenképp megírom,hátha segítséget nyújtok a több opelfan-nak :)

(Nem ide kellene tudom,remélem nem lesz gond belőle:esetleg ha valakit érdekel opel tech2 interfész diagnosztikára,van egy eladó sorosportos csatival,ha esetleg tudsz valakit!Továbbiak erről priv.-ben)

Semmi fejlemény? Sikerült megtalálni vagy még nem tudtatok nekiállni a haveroddal?

Link to comment
Megosztás:

Lehet akkor csak pillanatnyi gyengeség volt,és nem jön vissza!

Tegnap megint visszajött a 43-as hibakód, lefelé az M7-en, egy 130-ról, 60-ra motorfékezés. és fékezés kombinációnál.

:D

(Primary ignition (distributor systems) High voltage)

Visszafelé is voltak ilyen szituációk, de ott nem villant ki a lámpa. :)

Link to comment
Megosztás:

Semmi fejlemény? Sikerült megtalálni vagy még nem tudtatok nekiállni a haveroddal?

Sajnos egyenlőre semmi,de látom,pár sorral feljebb a tanulósrác is ezzel kinlódik!Nálam mindegy hol váltok el,ha gyorsan csinálok mindent,akkor jön a hang!Ugyan így kerrenik egyet mint Deekline-nak

Link to comment
Megosztás:

Sajnos egyenlőre semmi,de látom,pár sorral feljebb a tanulósrác is ezzel kinlódik!Nálam mindegy hol váltok el,ha gyorsan csinálok mindent,akkor jön a hang!Ugyan így kerrenik egyet mint Deekline-nak

Ja, olvastam. Szerintem sem a váltási technikára vezethető vissza. Pontosabban, lehet úgy váltani, hogy ne jöjjön a hang, de ebből nem az következik, hogy amikor jön akkor rosszul vált az ember :lol:.

Link to comment
Megosztás:

2.Váltásnál ha szépen váltok,lassan engedem ki a kuplungot és utána lassan a gázt semmi,de ha ezeket gyorsan tehát gyors váltás kuplung ki és már nyomom is a kiengedésnél jön egy kis zörrenő hang valahonnan tuti kívülről a motor környékéről asszem!Bár itt valami berezonállásra gondoltam!

Várom az ötleteket véleményeket!

Köszönöm!

Ez a hang nem jöhet a váltóból?

És vajon melyik sebességfokozatban csinálja? Vagy mindben? Mert ha az első kérdésre igen a válasz és csak egy fokozatban csinálja, akkor van tippem a problémára...

Link to comment
Megosztás:

Hali Mindenki!

Ez tipikusan olyan csörgés, mintha rossz benzinnel a szelepek becsörögnek. De próbáltam jó benzinnel és ugyan az. Főleg, ha 2-be és 3-ba rakom. De, ha lassan nyomom neki a gázt, akkor ki lehet küszöbölni, de mindig lassan nem lehet nyomni, tehát egy kicsit (nagyon) idegesítő. A problémát igazából én sem tudom. Ja és hideg motornál nem jelentkezik a probléma (pár kilométerig)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Bocsánat a kisregényért, de tanácsatalan vagyok, hátha a leírtak alapján lesz valakinek valalmi ötlete ( 2000-es, Z16X-es a gép egyébként ):

Pénteken egész nap a napon állt az ótó, kissé nehézkesen, csak 3-4 mp-nyi indítózásra röffent be a motor, de akkor még nem törődtem vele különösebben, nem mindig indul pöccre. Kb 5 km múlva a piros lámpánál állva egyszer csak leállt a motor a Váci út közepén. Ezután indítózásra olyan volt mintha nem lenne neki elég benzine, amikor éppen beröffenne leáll, ezért félretoltuk. Víz nincs felvorrva, tank féig, akku jó. Hibakód kivillogtat: P0230, azaz Tüzelőanyagtápszivattyú-feszültségellátás funkció-rendellenesség. Reggel érte mentünk, hogy elvontassuk, erre pöccre indult, hazáig semmi gond.

Másnap megint csak melegben indulás, rövid 2-3 km-es út gond nélkül, bevásárlóközpont mélygarázsban leparkol. 15 perc múlva indulnánk, ugyan az a hibajelenség. Megpiszkáltam a biztosítékokat, benzinszűrőt stb, semmi. Húsz perc múlva újabb próba, semmi. Aztán utolsó ötleként mielőtt véigfutott az agyamon, hogy mi tudná egyáltalán ezen meredek lejtőn kivontatni a mélygarázsból, gondoltam lehet a meleghez lehet köze (mert baromi forró volt továbbra is motortér, előzöleg meg a napon volt ) levettem a motor burkolatot hogy jobban hűljön, pár perc múla pöccre indul, öröm, irány haza, közben motor végig pörgetve állásban is, hátha nem szív fel rendesen a szivattyú valamiért. Egészen 1km-ig, elkezd dadogni, leáll,a már szokásás sztori.

Ma reggel értemegyek, megint pöccre indul, szóval nem tudom, mi legyen, félek, hogy olyan helyen rohadok le, ahol balesetveszélyes....

Az viszont nem igazán férne most bele, hogy potyára elköltsek sok 10e-t vontatásra meg szervizre, ha valami egyszerű gondja van, amit magam is meg tudnék csinálni.

Halottam olyat, hogy a szivattyú reléje lehet ludas, de a fórumot végigolvasva a témában, volt uhuhu-nak egy hozzászólása, miszerint legrtitkábban azzal szokott gond lenni. Ha maga a szivattyú lenne problémás, vagy eldugult, akkor gondolom egyáltalán nem menne, meg a hiba kód is elektromos problémára utal, benzinszűrőben is csak 5e km lehet. Gondoltam, elsőre egy próbát megérhet a relé csere, viszont nem tudom, melyiket kéne cserélni, mert a házában két egyforma van, illetve kihúzni sem tudtam a csatlakozóját belőle, csak pár mm-t, bár kicsit megfeszegettem, de nem mertem jobban, hátha mégis fogja valami.

Van valakinek valami más ötlete, illetve a relét merjem határozottan kifeszegetni és cserélni első körben?

Esetleg kiszedeni leengedni és kitisztítani a tankot+szűrőcsere, vagy van valami módszer kideríteni, hogy a szivattyúval van-e gond, vagy tényleg "csak" elektromosan tilt le a relé vagy más?

Köszönök előre is bármyilen javaslatot, ötletet !

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Bocsánat a kisregényért, de tanácsatalan vagyok, hátha a leírtak alapján lesz valakinek valalmi ötlete ( 2000-es, Z16X-es a gép egyébként ):

. Hibakód kivillogtat: P0230, azaz Tüzelőanyagtápszivattyú-feszültségellátás funkció-rendellenesség. Reggel érte mentünk, hogy elvontassuk, erre pöccre indult, hazáig semmi gond.

Köszönök előre is bármyilen javaslatot, ötletet !

én üzemanyag szivattyúra gondolnák ...

nyomást kellene mérni...

Én is AC -ra tippelek.

Mikor épp nem indul,akkor próbáld megkocogtatni és ha beindul akkor megvan a ludas.

Link to comment
Megosztás:

Én is AC -ra tippelek.

Mikor épp nem indul,akkor próbáld megkocogtatni és ha beindul akkor megvan a ludas.

Amikor nem indult, ezt már próbáltam, hátha kontakt hibás, de nem segített.

A furcsa az, hogy nem változik semmi, az összes alkalommal, amikor leállt, ott maradt egyhelyben és később amikor nem volt már olyan meleg, működött.

Mondjuk ettől még lehet az AC is rossz, de ahhoz elég húzós az ára, hogy esetleg potyára vegyek egyet, ha nem az a baja.

Bevallom, attól meg félek kicsit, ha bevinném márkaszervizbe, úgy is rámondják, hogy volt egy AC csere :lol:

Link to comment
Megosztás:

Bocsánat, ha butaság, de azt nem csak szervizben tudják?

Ha van rá mód "házilag" is, mi lenne a menete?

ha bemész bármilyen otó szervizbe akkor megtudják mérni..

valóban nem tudod megmérni otthon ..

de még mindig olcsóbb egy mérést csinálni mit tizenezrekért venni egy szivattyút :lol:

3.8Bar a megfelelő érték

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.