Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

Bocsánat, ha butaság, de azt nem csak szervizben tudják?

Ha van rá mód "házilag" is, mi lenne a menete?

Szia...

Felesleges nyomást mérni...

Ac relé,lila színű..Motortér jobb oldalán a fekete dobozban található...Ha leáll ütögesd meg hátha...De elsőkörbe mindenképp...Van itt pár fórumos aki biztos kölcsön adja neked egy órára,h kipróbáld....

Amúgy ha üa nyomást akarsz mérni,az injektor sor végén sima menetes szelep van...Ott letudod mérni!!!De szerintem felesleges!!!!

Link to comment
Megosztás:

Szia...

Felesleges nyomást mérni...

Ac relé,lila színű..Motortér jobb oldalán a fekete dobozban található...Ha leáll ütögesd meg hátha...De elsőkörbe mindenképp...Van itt pár fórumos aki biztos kölcsön adja neked egy órára,h kipróbáld....

Amúgy ha üa nyomást akarsz mérni,az injektor sor végén sima menetes szelep van...Ott letudod mérni!!!De szerintem felesleges!!!!

Köszönöm, én is azon gondolkodtam, hogy először ezt kéne megpróbálnom, mivel ha jól láttam, ez csak 3-4e, ennyi kockázatot megér.

A relét megtaláltam, de a dobozban feszültségre és áramerősségra is 2db egyforma lila relé van ( meg még egy aljzat emiben nincs relé ) és azt nem tudom, melyik tartozik ezek közül az AC-hoz. Kihúzni meg nem tudtam egyiket sem, de ha valaki megerősíti, hogy ilyen szorosan van benne, akkor kifeszegetem valamivel. Jól megütögetem a másikat, aztán a végén nem lesz lámpám sem :lol:

Etzold könyvben írnak olyasmit, hogy át is lehet hidalni a relé kapcsait, de nálam nem stimmel a kapocs szám mert csak 30 alattiak vannak,erről esetleg valakinek tapasztalata?

Link to comment
Megosztás:

Hali Mindenki!

Ez tipikusan olyan csörgés, mintha rossz benzinnel a szelepek becsörögnek. De próbáltam jó benzinnel és ugyan az. Főleg, ha 2-be és 3-ba rakom. De, ha lassan nyomom neki a gázt, akkor ki lehet küszöbölni, de mindig lassan nem lehet nyomni, tehát egy kicsit (nagyon) idegesítő. A problémát igazából én sem tudom. Ja és hideg motornál nem jelentkezik a probléma (pár kilométerig)

Úristen most annyira megkönnyebbültem hogy másnak is jelentkezett a probléma :lol: (Nem kárörvendésből)

Rájöttem hogy a váltással nincs probléma. Ahogy kocanyi is említette megtévesztő nagyon a dolog mert hideg motorral tényleg néhány kilométer után kezd el nyökögni az autó.

Nemrég megmutattam egy autószerelő ismerősömnek, hogy mi a véleménye. Neki is ugyanígy kiadta a hangot szóval nem mi vagyunk a bénák :lol::D:D

Egyelőre annyit mondott hogy ez valami típus hiba a G astránál. Azt hogy pontosan mi és miért adja a hangot egyelőre nem tudom.

Az érdekelne nagyon hogy ez valami katasztrofális láncreakcióhoz vezethet-e még pár 100 kilométer után vagy tényleg csak valami apróság?

Sokszor imádkozom hogy ne kelljen még 1 pirosnál megállni mert a 3-asig felváltogatás csak hangos zenével elnyomva viselhető el és várom mikor esik szét alattam az egész autó. :D

Amúgy az egyik még a váltással való kérdésemnél kaptam egy olyan választ amiben azt írta az illető hogy ha jól csinálok mindent akkor a fordulat kb semennyire nem esik vissza....Na most én ezt azért megnézegettem és nagyon érdekelne milyen autó az ami minden egyes váltás után nem dobja vissza a fordulatot és nem veszi el a terhet a motorról közvetlen váltás után. Mert ha jól értelmezem az ő autója úgy megy hogy....2000-nél vált...nem esik le a fordulat....következő sebességet már 3500 ról váltod el....és akkor 5-ös be 7.000-res fordulaton mész? Vagy lehet én értelmeztem félre valamit. :D:D

Na mind1.

Szóval ha Kocanyi esetleg megtudsz valamit a közös problémánkról vagy akárki tudja mi a pontos hiba akkor írja meg.

Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Úristen most annyira megkönnyebbültem hogy másnak is jelentkezett a probléma :lol: (Nem kárörvendésből)

Rájöttem hogy a váltással nincs probléma. Ahogy kocanyi is említette megtévesztő nagyon a dolog mert hideg motorral tényleg néhány kilométer után kezd el nyökögni az autó.

Nemrég megmutattam egy autószerelő ismerősömnek, hogy mi a véleménye. Neki is ugyanígy kiadta a hangot szóval nem mi vagyunk a bénák :lol::D:D

Egyelőre annyit mondott hogy ez valami típus hiba a G astránál. Azt hogy pontosan mi és miért adja a hangot egyelőre nem tudom.

Az érdekelne nagyon hogy ez valami katasztrofális láncreakcióhoz vezethet-e még pár 100 kilométer után vagy tényleg csak valami apróság?

Sokszor imádkozom hogy ne kelljen még 1 pirosnál megállni mert a 3-asig felváltogatás csak hangos zenével elnyomva viselhető el és várom mikor esik szét alattam az egész autó. :D

Amúgy az egyik még a váltással való kérdésemnél kaptam egy olyan választ amiben azt írta az illető hogy ha jól csinálok mindent akkor a fordulat kb semennyire nem esik vissza....Na most én ezt azért megnézegettem és nagyon érdekelne milyen autó az ami minden egyes váltás után nem dobja vissza a fordulatot és nem veszi el a terhet a motorról közvetlen váltás után. Mert ha jól értelmezem az ő autója úgy megy hogy....2000-nél vált...nem esik le a fordulat....következő sebességet már 3500 ról váltod el....és akkor 5-ös be 7.000-res fordulaton mész? Vagy lehet én értelmeztem félre valamit. :D:D

Na mind1.

Szóval ha Kocanyi esetleg megtudsz valamit a közös problémánkról vagy akárki tudja mi a pontos hiba akkor írja meg.

Előre is köszi.

Audi Multitronic váltó!

Itt nem esik vissza a fordulat, ha ügyes vagy! ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Kis segítséget kérnék, mert már nem tudok mire gondolni.

Gyújtás után a motor elejéről egy kattogó hang féle hallatszik. Mivel vezérműszijra gyanakodtam, komplett vezérműszij csere lett, vizpompával együtt. A hang még mindig megvan, és olyan, mintha a klimakompresszor lenne( a hang afelől jön),vagy valamilyen csapágy, de a klimám be sincs kapcsolva. Nagyobb fordulatnál picit nagyobb hangja is van. Mi lehet az ok?

'-98, 1.6 16V.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Kis segítséget kérnék, mert már nem tudok mire gondolni.

Gyújtás után a motor elejéről egy kattogó hang féle hallatszik. Mivel vezérműszijra gyanakodtam, komplett vezérműszij csere lett, vizpompával együtt. A hang még mindig megvan, és olyan, mintha a klimakompresszor lenne( a hang afelől jön),vagy valamilyen csapágy, de a klimám be sincs kapcsolva. Nagyobb fordulatnál picit nagyobb hangja is van. Mi lehet az ok?

'-98, 1.6 16V.

Most mondok egy jót:akármi lehet! :lol:

Szerintem ezt így ennyiből (kattogó hangféle) kitalálni nem lehet,vagy legalábbis jósnak kellene lenni hozzá.

Egy motortérben annyi minden adhat ki hangot,ezt hallani kellene élőben ,így neten

ez nemigen sikerül(legalábbis nagyon meglepődnék!).

Link to comment
Megosztás:

Most mondok egy jót:akármi lehet! :lol:

Szerintem ezt így ennyiből (kattogó hangféle) kitalálni nem lehet,vagy legalábbis jósnak kellene lenni hozzá.

Egy motortérben annyi minden adhat ki hangot,ezt hallani kellene élőben ,így neten

ez nemigen sikerül(legalábbis nagyon meglepődnék!).

Így igaz, ha tényleg onnét jön akkor lehet a feszítő görgő, a generátor is akár.... de lehet csak úgy hallani, mintha onnan jönne....

Link to comment
Megosztás:

Amúgy az egyik még a váltással való kérdésemnél kaptam egy olyan választ amiben azt írta az illető hogy ha jól csinálok mindent akkor a fordulat kb semennyire nem esik vissza....Na most én ezt azért megnézegettem és nagyon érdekelne milyen autó az ami minden egyes váltás után nem dobja vissza a fordulatot és nem veszi el a terhet a motorról közvetlen váltás után. Mert ha jól értelmezem az ő autója úgy megy hogy....2000-nél vált...nem esik le a fordulat....következő sebességet már 3500 ról váltod el....és akkor 5-ös be 7.000-res fordulaton mész? Vagy lehet én értelmeztem félre valamit. :lol::D

Hali!

Asszem az én voltam.

Természetesen nem úgy gondoltam, hogy semennyire sem esik vissza. Akkor egy debreceni út alkalmával szétrepülne alattam az autó. :lol:

Úgy értettem, hogy nem esik vissza a következő fokozatban használt fordulattól, vagy legalábbis nem sokkal.

Lehet nem a legjobban fejeztem ki magam, de hogy érthető legyek:

Láttam már olyat, hogy az emberkének minden váltásnál alapjárat közeli értékig esett a fordulat. Aztán kuplung felengedésekor visszaállt a tempónak megfelelő szintre.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Asszem az én voltam.

Természetesen nem úgy gondoltam, hogy semennyire sem esik vissza. Akkor egy debreceni út alkalmával szétrepülne alattam az autó. :lol:

Úgy értettem, hogy nem esik vissza a következő fokozatban használt fordulattól, vagy legalábbis nem sokkal.

Lehet nem a legjobban fejeztem ki magam, de hogy érthető legyek:

Láttam már olyat, hogy az emberkének minden váltásnál alapjárat közeli értékig esett a fordulat. Aztán kuplung felengedésekor visszaállt a tempónak megfelelő szintre.

Az nem egészséges, ha alapjáratról rántja vissza a motort....

Link to comment
Megosztás:

Szia...

Felesleges nyomást mérni...

Ac relé,lila színű..Motortér jobb oldalán a fekete dobozban található...Ha leáll ütögesd meg hátha...De elsőkörbe mindenképp...Van itt pár fórumos aki biztos kölcsön adja neked egy órára,h kipróbáld....

Amúgy ha üa nyomást akarsz mérni,az injektor sor végén sima menetes szelep van...Ott letudod mérni!!!De szerintem felesleges!!!!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok Szakik, segítsetek, ha van valakinek ötlete,

Továbbra is csak P0230, azaz Tüzelőanyagtápszivattyú-feszültségellátás funkció-rendellenesség hibakód.

Megvolt az AC pumpa csere (ezek szeint kissé elhamarkodottan), továbbra is hidegen pöpecül indul, majd ~10 km után melegen leáll.

Amikor ismét produkálta a leállást kimértük az AC relét és kiderült, hogy nem húz be, mert kábel darabbal direktbe kötve a 30 és 87-es kapcsokat, jár az AC pumpa és indul gép. A relé jó, mert felcseréltem a másik ugyanolyan lilával és ott működik, illetve a másik sem húz be az AC oldalon. A probléma tehát ott van, hogy a relé másik két kapcsa között szűnik meg a feszültség, ami behúzná a kapcsolót.

Kérdéseim:

- Mitől szünhet meg itt a feszültség és hol hetene rámérni az ide bejövő kábel másik oldalára ?

- Milyen érzékelők állnak kapcsolatban a computerrel, ami az üzemanyag ellátás letiltását okozhatja ( amit ugyan nem villog ki, de mégis letiltja ezért ezt a kört) ?

- Lehet abból gond, ha a fenti módszerrel direktbe kötöm a relét 10 percre, amíg haza, vagy ha muszáj, szervizbe tudom vinni ?

Ha nem kell szervizbe vinni, választhat bármilyen sört, aki meg tudja mondani a tutit...:lol:

Köszi !

Link to comment
Megosztás:

Franky123:

Én is ezzel a problémával küszködöm, az autó (Astra G Caravan 1,6 16v '99, X16XEL) jelenleg is villamossági szerlőnél van. Kb. egy hónapja kezdte, a legváratlanabb helyeken adta meg magát de szerencsére még sohasem forgalmi szituációban. Mindig leparkolás után csinálta, nem lehetett elindítani, volt úgy, hogy napokig állt ugyanott, majd minden gond nélkül elindult és pár napig tökéletesen működött. Nem merünk a városból kimozdulni vele mert bárhol rájöhet a dili és akkor lehet fél nap de akár egy hét is, mire újra elindul. A szerelő immobiliser hibára gyanakszik, hogy az tiltja le az üzemanyag ellátást.

Ha többet tudok, jelentkezem de Te is írd meg, ha találtál valamit!!!

Link to comment
Megosztás:

Franky123:

Én is ezzel a problémával küszködöm, az autó (Astra G Caravan 1,6 16v '99, X16XEL) jelenleg is villamossági szerlőnél van. Kb. egy hónapja kezdte, a legváratlanabb helyeken adta meg magát de szerencsére még sohasem forgalmi szituációban. Mindig leparkolás után csinálta, nem lehetett elindítani, volt úgy, hogy napokig állt ugyanott, majd minden gond nélkül elindult és pár napig tökéletesen működött. Nem merünk a városból kimozdulni vele mert bárhol rájöhet a dili és akkor lehet fél nap de akár egy hét is, mire újra elindul. A szerelő immobiliser hibára gyanakszik, hogy az tiltja le az üzemanyag ellátást.

Ha többet tudok, jelentkezem de Te is írd meg, ha találtál valamit!!!

Szia,

Olvasgatva külföldi fórumokat, írtak egy olyat, hogy okozhatja az ECU-ba csatlakozó föld kábel hibás éréntkezése, ami a felmelegedés hatására hol működik,hol nem. Én sajnos nem tudom most ezt megnézni a sajátomon, mert vidéken hagytam az autót, ahol leállt, de egy tippnek lehet, hogy jó...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy hete, megadta magát a vizpumpa az autóban, nagyon felhangosodott, és csere történt.

Azóta ha gyorsitok padlógáznál, nem igazán akar ugy gyorsulni, mint elötte, és olyan furcsa subarus hangot ad.

Az lenne a kérdésem, hogy lehet hogy egy foggal el lett rakva a szíj, és azért ad ilyen hangot, vagy a gyujtó trafom haldoklik, bár szerintem erre lenne hibakód.

Járt már igy valaki? Valahogy egyszerü módon ki lehet deriteni, hogy a szíj jó helyen van?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy hete, megadta magát a vizpumpa az autóban, nagyon felhangosodott, és csere történt.

Azóta ha gyorsitok padlógáznál, nem igazán akar ugy gyorsulni, mint elötte, és olyan furcsa subarus hangot ad.

Az lenne a kérdésem, hogy lehet hogy egy foggal el lett rakva a szíj, és azért ad ilyen hangot, vagy a gyujtó trafom haldoklik, bár szerintem erre lenne hibakód.

Járt már igy valaki? Valahogy egyszerü módon ki lehet deriteni, hogy a szíj jó helyen van?

Az szíj elrakás gyanús! Ha lehet ne használd szerintem. Vidd vissza a szerelőhöz. (már volt ilyenről szó régebben, ott hallatom)

Link to comment
Megosztás:

Az szíj elrakás gyanús! Ha lehet ne használd szerintem. Vidd vissza a szerelőhöz. (már volt ilyenről szó régebben, ott hallatom)

Igen, nekem volt ilyen, és tényleg el volt rakva a szíj... :lol:

A tünetek alapján amit írtál, nekem is ez a gyanúm a te esetedben is.

Köszönöm a válaszokat.

Ennyire bonyolult lenne ez az x16xel vezérmüszij téma?

Azt mondta ez a szerelö, hogy a vizpumpám azért ment tönkre, mert lehet hogy túl volt feszitve.

Ebböl indult ki az egész, 11000 km-ert birt teljes vezérmüszij szett csere óta, a vizpumpa, ki lett cserélve, mert iszonyat hangja volt, most pedig nem tudták rendesen visszatenni a vez szijat. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat.

Ennyire bonyolult lenne ez az x16xel vezérmüszij téma?

Azt mondta ez a szerelö, hogy a vizpumpám azért ment tönkre, mert lehet hogy túl volt feszitve.

Ebböl indult ki az egész, 11000 km-ert birt teljes vezérmüszij szett csere óta, a vizpumpa, ki lett cserélve, mert iszonyat hangja volt, most pedig nem tudták rendesen visszatenni a vez szijat. :lol:

Erre nem tudok mit mondani, de ez szerelő gyanús.

Link to comment
Megosztás:

Ennyire bonyolult lenne ez az x16xel vezérmüszij téma?

Nem bonyolult, csak érteni kell hozzá. Ahogy elnézem ugyanolyanok a vezérműkerekeken a jelölések mint a Z18XE-nél, és aki látja de még nem csinált ilyet az hajlamos elbagatellizálni, mondván mindkét vezérműkeréken van egy-egy jelölés, azokat beforgatjuk hogy egymás felé mutassanak, feltesszük a szíjat és jó lesz. Hát nem lesz jó.

Azoknak a jelöléseknek ugyanis nem egymás felé kell mutatniuk, hanem a vezérműtengely házon, kissé a vezérműkerekek tengelyvonala felett is van egy jelölés, mindkét vezérműkerék jelének efelé a harmadik jel felé kell mutatnia!

Link to comment
Megosztás:

Nem bonyolult, csak érteni kell hozzá. Ahogy elnézem ugyanolyanok a vezérműkerekeken a jelölések mint a Z18XE-nél, és aki látja de még nem csinált ilyet az hajlamos elbagatellizálni, mondván mindkét vezérműkeréken van egy-egy jelölés, azokat beforgatjuk hogy egymás felé mutassanak, feltesszük a szíjat és jó lesz. Hát nem lesz jó.

Azoknak a jelöléseknek ugyanis nem egymás felé kell mutatniuk, hanem a vezérműtengely házon, kissé a vezérműkerekek tengelyvonala felett is van egy jelölés, mindkét vezérműkerék jelének efelé a harmadik jel felé kell mutatnia!

Ha a szerelő levétel előtt megnézni, hogy melyik jel hogyan, akkor is tudnia kellene...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1. hozzászólás, 1. saját autó (előző asszony nevén volt), több kérdésem is lesz...

Vettem 2003 12.havi g astra kombit 1.6 16V. 7 hónapig ki volt forgalomból vonva gondolom állt egy helyben.

Már elhoztam, és időnként bevillan az ABS (na jó, elkezd folyamatosan világítani). Se fékezgetéssel, sehogy nem tudom kiszedni, csak, ha leállítom, akkor egy idő után induláskor nem ég, meg volt már, hogy 240 km egyhuzamban letoltam vele... Ilyenkor a kmóra is néha visszesik 0-ra (és nem állok meg vele :lol:), aztán egyszer csak újra OKs.

Ötlet van, hogy mi lehet a baj?

Olvastam, hogy lehet kiolvasni a hibakódot (gáz, fék, gyújtás). Nekem ezek jöttek ki (ha nem számoltam el):

0530 - Klímaberendezés-nyomásjeladó funkció-rendellenesség

0141 - Lambdaszonda-fűtö áramkör (Bank 1. szonda 2) funkció-rendellenesség

1530 - ezt valószínű elszámoltam.

Megsz..tam vagy mivan?

THX:

P!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1. hozzászólás, 1. saját autó (előző asszony nevén volt), több kérdésem is lesz...

Vettem 2003 12.havi g astra kombit 1.6 16V. 7 hónapig ki volt forgalomból vonva gondolom állt egy helyben.

Már elhoztam, és időnként bevillan az ABS (na jó, elkezd folyamatosan világítani). Se fékezgetéssel, sehogy nem tudom kiszedni, csak, ha leállítom, akkor egy idő után induláskor nem ég, meg volt már, hogy 240 km egyhuzamban letoltam vele... Ilyenkor a kmóra is néha visszesik 0-ra (és nem állok meg vele :lol:), aztán egyszer csak újra OKs.

Ötlet van, hogy mi lehet a baj?

Olvastam, hogy lehet kiolvasni a hibakódot (gáz, fék, gyújtás). Nekem ezek jöttek ki (ha nem számoltam el):

0530 - Klímaberendezés-nyomásjeladó funkció-rendellenesség

0141 - Lambdaszonda-fűtö áramkör (Bank 1. szonda 2) funkció-rendellenesség

1530 - ezt valószínű elszámoltam.

Megsz..tam vagy mivan?

THX:

P!

Valószínű, hogy az egyik ABS jeladó rosszalkodik, az amelyikről a sebességjelet is veszi (asszem a bal első). Az ABS úgy szokott működni, hogy ha valami hibát észlel, akkor letilt, és gyújtáslevételig úgy is marad, akkor is, ha a hiba közben esetleg megszűnik.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.