Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Sziasztok!

Új tagként köszöntök mindenkit.

Egy napja tulajdonosa vagyok egy 1.6 os astrának. Azt szeretném kérdezni, hogy van e ötlet mitől világít az automata S jele a műszerfalon ha hideg a motor. Többszöri újraindításnál megszűnik. Az normális ha 2-es 3as kapcsolásakor ránt egyet az autó?

Segítségetek előre is köszönöm!

Gratulálok az autódhoz! Sajnos az automata váltóknál a rángatásos kapcsolás nem jó jel, annak finoman kell kapcsolnia minden fokozatban. A felgyulladó s jel is valószínűleg valami hibát jelez vagy hibára utal. Első körben, ha nem tudod mikor volt olajcsere a váltóban akkor amilyen hamar csak lehet cseréltess olajat mert az automatákban cserélni kell időnként. Az olajszintet egyébként nézted a váltóban? Fontos, hogy az előírt minőségű automata váltó olaj kerüljön bele, ne manuális váltóhoz való és egyéb. Az olaj minősége negymértékben befolyásolja az automata váltók működését. Ha olajcsere után is fennáll a hiba akkor lehet, bár nem akarlak előre elkeseríteni, hogy nagygenerál előtt áll a váltód.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok fórumlakók!Érdeklődni szeretnék hogy van egy F astrám 1.6 i 16v ecotec motoros X16Xel motorkódú autóm és a váltó kezdi meg adni magát (F15-ös a száma) ami jelenleg benne van,viszont az egyik ismerősömtől tudnák szerezni itt a közelben egy szintén f astrábol ami viszont 1.7 D (sima gm motoros) 17dr motorkodal egy váltót ami viszont F13 kodú.Kérdésem a kővetkező tehát.Bele lehet e rakni az enyémbe 1 az egyben?Szerkezet-féltengelyek passzolnak,és mi lesz a különbség a 2 közt mert gondolom a f15 és az F13 közt csak az áttétel a különbség nem?Vagy nem jól gondolom?Válaszotokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Kezdi megadni magát mit jelent? Mi a baja?

Rettentő nehezen veszi az 1-et kevésbé nehézkesen a 2, a többit viszonylag szépen.De hangja is van már rendesen,és indulásnál elégé ránt egyet. (Nem féltengely miatt) :-( szakik elmondása szerint ki lehet benne már 1-2 csapágy na meg a difi is és jobban járok ha nézek egy bontottat,mert ennek a felújítása elég húzós kis összeg lenne,na meg nem egy egyszerű művelet valami hézagolókat is össze hangolni benne.Így hát szerintem is jobban járok ha bontottat szerválok,viszont amit tudok azt 100% tudom hogy jó volt csak sajna megtörték és bontva lett viszont az a szitu azzal hogy más fajta,amihez viszont kéne a segítség hogy jó lehet e az enyémbe és mi lesz a a változás a 2 közt.

Link to comment
Megosztás:

Ha lekerült ez a rossz váltó akkor érdekelne majd, mert nekem van egy pót váltóm, de az B Veki 1.6ból és az már hidrós, s vissza akarom alakítani bowdenesre. Dobj majd rá egy árat püben please. :)

Rendben jelezni fogom,feltéve ha ez amit pillanatnyilag tudok jó lesz rá. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Rettentő nehezen veszi az 1-et kevésbé nehézkesen a 2, a többit viszonylag szépen.De hangja is van már rendesen,és indulásnál elégé ránt egyet. (Nem féltengely miatt) :-( szakik elmondása szerint ki lehet benne már 1-2 csapágy na meg a difi is és jobban járok ha nézek egy bontottat,mert ennek a felújítása elég húzós kis összeg lenne,na meg nem egy egyszerű művelet valami hézagolókat is össze hangolni benne.Így hát szerintem is jobban járok ha bontottat szerválok,viszont amit tudok azt 100% tudom hogy jó volt csak sajna megtörték és bontva lett viszont az a szitu azzal hogy más fajta,amihez viszont kéne a segítség hogy jó lehet e az enyémbe és mi lesz a a változás a 2 közt.

F15 és F13 csak átvihető nyomatékban különbözik. X16XEL-t nem szereltek F13-mal, bár fizikailag rátehető.

Az áttétel fontos ( C ill. W ) és a váltó végáttétele.

Itt a két váltó és hogy melyiket milyen áttételekkel szerelték motorváltozatonként:

http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html

http://www.opel-infos.de/getriebe/f15.html

Itt a fórumon pont most hirdetett tomtech F15-ös váltókat, esetleg keresd meg pü-ben.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

F15 és F13 csak átvihető nyomatékban különbözik. X16XEL-t nem szereltek F13-mal, bár fizikailag rátehető.

Az áttétel fontos ( C ill. W ) és a váltó végáttétele.

Itt a két váltó és hogy melyiket milyen áttételekkel szerelték motorváltozatonként:

http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html

http://www.opel-infos.de/getriebe/f15.html

Itt a fórumon pont most hirdetett tomtech F15-ös váltókat, esetleg keresd meg pü-ben.

Köszike az infót,bár nekem ez az áttétel dolog igen magas ;) nem értem én annyira ezt.De igaz is ki hagytam pár infót róluk amit most sűrgibe pótolok mert ki ugrottam a nagy éjszakába,meg lesni hogy most hogy már tudom hol találom a pontos adatokat rajtuk.Tehát a mostani F15 A23742 W3,55 az F13 viszont 25733 W374 és igen ennek a harang alsó részénél van lemez ami le vehető a F15 pedig nincs(EZ mi célt szolgál?.Inkább úgy mond el nekem hogy ez tuti jó rá és a mostani féltengelyeimmel (szerkezettel mert az van talonban 1 vadi új tárcsával kinyomó csapággyal egyben.És mi különbséget érzek majd a fogyasztásban-gyorsulásban stb-stb?Még csak annyi lenne a kérdésem hogy a váltó cseréhez a motort is ki veszik vagy simán csak szét húzzák és ki fér majd vagy esetleg a bölcső le és úgy valahogy?

Link to comment
Megosztás:

A W374-gyel többet forog a motor ugyanannál a sebességnél, de szerintem a W374 jobb az 1,6-hoz mint a W355. ;) A W374 kb. 130km/ó (óra szerint) 3000-es fordulatnál. A gyorsulása ezáltal jobb lesz és előfordulhat a fogyasztás is, de nem lényegesen.

Az F13-mal az a probléma, hogy nyomatékhatáron van az X16XEL-hez, ezért nem azzal szerelték, bár jó lehet. Be lehet rakni ugyanazokkal az alkatrészekkel.

A lemez azért van, mert ott lehet kivenni a difit. Az F15-ön aluból van ugyanaz az alsó fedél nem?

Váltócseréhez vagy motor ki, vagy a bölcsőt kell leengedni. Ezért szokták az elvetemültek inkább csak a belét cserélni, de ahhoz a végáttételnek egyformának kell lenni (374 vs 355) vagy a difi meghajtó kerekét is cserélni kell a váltó csoport tengelyén. (mondjuk azt csak egy seeger fogja :icon1: , de a difi kúpgörgős csapágyát beállítani macerásabb)

Link to comment
Megosztás:

A W374-gyel többet forog a motor ugyanannál a sebességnél, de szerintem a W374 jobb az 1,6-hoz mint a W355. ;) A W374 kb. 130km/ó (óra szerint) 3000-es fordulatnál. A gyorsulása ezáltal jobb lesz és előfordulhat a fogyasztás is, de nem lényegesen.

Az F13-mal az a probléma, hogy nyomatékhatáron van az X16XEL-hez, ezért nem azzal szerelték, bár jó lehet. Be lehet rakni ugyanazokkal az alkatrészekkel.

A lemez azért van, mert ott lehet kivenni a difit. Az F15-ön aluból van ugyanaz az alsó fedél nem?

Váltócseréhez vagy motor ki, vagy a bölcsőt kell leengedni. Ezért szokták az elvetemültek inkább csak a belét cserélni, de ahhoz a végáttételnek egyformának kell lenni (374 vs 355) vagy a difi meghajtó kerekét is cserélni kell a váltó csoport tengelyén. (mondjuk azt csak egy seeger fogja :icon1: , de a difi kúpgörgős csapágyát beállítani macerásabb)

Hát most nem tudom akkor mi tévő legyek,jó össze kuszáltál hogy az jó is lehet bele (vagyis be válik,vagy nem) :-( ezzel ha nem lenne gondom meg lennék elégedve mert 2-be 100ig 3-ba 160-nál szabályzott anno a kicsike 4-5be meg nem is probáltam :-) fogyasztásom meg 100-120 tempónál a 7-8l között simán meg állt.DE viszont a jó meg az lenne hogy ingyen ki cserélnék a haverok csak győzzem utána sörrel nekik ami lehet drágább lesz mint ha szakszervizbe vittem volna :D na meg ezt a f13 váltót nevetséges áron kapnám meg.Szóval most gondolkodó dilemmában vagyok igen csak :omg:DE ami most benne van én már javítgatni cserélgetni benne a cucokat nem nagyon akarnám.

Link to comment
Megosztás:

Hát most nem tudom akkor mi tévő legyek,jó össze kuszáltál hogy az jó is lehet bele (vagyis be válik,vagy nem) :-( ezzel ha nem lenne gondom meg lennék elégedve mert 2-be 100ig 3-ba 160-nál szabályzott anno a kicsike 4-5be meg nem is probáltam :-) fogyasztásom meg 100-120 tempónál a 7-8l között simán meg állt.DE viszont a jó meg az lenne hogy ingyen ki cserélnék a haverok csak győzzem utána sörrel nekik ami lehet drágább lesz mint ha szakszervizbe vittem volna :D na meg ezt a f13 váltót nevetséges áron kapnám meg.Szóval most gondolkodó dilemmában vagyok igen csak :omg:DE ami most benne van én már javítgatni cserélgetni benne a cucokat nem nagyon akarnám.

Ha az 1-2-t nehezen veszi, akkor először meg lehet próbálni a váltórudazatot beállítani.

A hangoskodásra tényleg a csere a megoldás. Bírni fogja az F13. ;)

Szerk.:

Azért TomTech-et kérdezd még meg, szerintem amit árul az sem drága. :icon1:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha az 1-2-t nehezen veszi, akkor először meg lehet próbálni a váltórudazatot beállítani.

A hangoskodásra tényleg a csere a megoldás. Bírni fogja az F13. ;)

Szerk.:

Azért TomTech-et kérdezd még meg, szerintem amit árul az sem drága. :icon1:

vagy kuplung, hangja meg lehet az olajhiánytol

Link to comment
Megosztás:

hali, az lenne a kérdésem, isuzu dizelről származó F18WR fel megy x20xev-re? azt tudom hogy az f18 jó hozzá a kérdésem csak annyi lenne bárhol találtam hirdetést az isuzu mindenütt kivolt emelve azok a váltok külömböznek valamiben? más a nyelestengely vagy egyéb? illetve f18 lesz az tuti WR vagy CR? van érezhető fogyasztás külömbség autopályán pl?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,94-es F-Astra 1.7D,nem Isuzu,felengedett kuplungnál írtózatosan zörög valami,olyan a hangja,mint egy traktornak,ha üresben van,akkor is,meg sebességben is...amint kinyomom a kuplung pedált,megszűnik a zörgés,csak a motor hangját lehet hallani.

Voltam már vele szerelőnél,egyik azt mondta,nem nyúl hozzá,mert már szedett szét egy ilyen váltót ugyan ezzel a hibával,és összerakás után is zörgött,a másik szerint komplett váltót kellene vennem a kocsiba a bontóban....:/kérdem én,árulnak üveg váltót valahol,amibe bele lehet látni,hogy milyen??ugye hogy nem,hadd ne agyjak ki 40-50 ezreket zsákbamacskára...a harmadik szerelő szerint kinyomó csapágy,csak abban nem volt biztos,hogy mikor zöröghet,ha ki van nyomva,vagy ha nem.... :D

Szóval valaki járt már hasonló cipőben?Eléggé zavaró ez a zakatolás állandóan.. <_<

Módosítva : REUNION
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,94-es F-Astra 1.7D,nem Isuzu,felengedett kuplungnál írtózatosan zörög valami,olyan a hangja,mint egy traktornak,ha üresben van,akkor is,meg sebességben is...amint kinyomom a kuplung pedált,megszűnik a zörgés,csak a motor hangját lehet hallani.

Voltam már vele szerelőnél,egyik azt mondta,nem nyúl hozzá,mert már szedett szét egy ilyen váltót ugyan ezzel a hibával,és összerakás után is zörgött,a másik szerint komplett váltót kellene vennem a kocsiba a bontóban....:/kérdem én,árulnak üveg váltót valahol,amibe bele lehet látni,hogy milyen??ugye hogy nem,hadd ne agyjak ki 40-50 ezreket zsákbamacskára...a harmadik szerelő szerint kinyomó csapágy,csak abban nem volt biztos,hogy mikor zöröghet,ha ki van nyomva,vagy ha nem.... :D

Szóval valaki járt már hasonló cipőben?Eléggé zavaró ez a zakatolás állandóan.. <_<

hali, szerintem inkább kinyomo csapágy mivel ha kinyomod a kuplungot, terheled és elhalgat. egy válto kb 15-25között mozog.attól függ mi van rajta f16 vagy f18.

Link to comment
Megosztás:

hali, szerintem inkább kinyomo csapágy mivel ha kinyomod a kuplungot, terheled és elhalgat. egy válto kb 15-25között mozog.attól függ mi van rajta f16 vagy f18.

Kinyomó csapágy nem lehet, mert ha az rossz kinyomásnál van hangja, ha nincs kinyomva nyugalmi állapotban van,és a váltó olyankor dolgozik ugyhogy váltó lesz az.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.