Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Néhány hozzászólást visszaolvasva látod is a kiolvasandó adatokat, így le tudod ellenőrizni, igazat mond-e!

1300 kPa-nál kell indulnia a venti 1-es fokozatnak, vagy 98-100 fokos víznél. Ha ekkor nem indul és a nyomás fölé megy, valóban gond van.

Köszi, olvastam a fentieket, csak úgy gondoltam, hogy ha a vízhőfokra működik a venti, akkor a végrehajtó kör rendben, nyomásérzékelő hibánál pedig - szerintem - a klímavezérlés letiltana. És ez a söntellenállás, mint fogalom volt gyanús, amit én csak direkt ventillátorvezérlésnél tudok értelmezni, az én esetemben max. egy relét képzelnék el. De ha már sönt vagy bármi más: nagyon lehúzás-szagú a dolog, hogy egy műszaknyi munka lenne kicserélni.

Azért a műszert hétvégén rárakom, remélem fogja mutatni a nyomást is, mert nem Tech2-ről van szó.

Link to comment
Megosztás:

Folytatom a történetet:

A "beteg" Astrával ma voltam klímásnál. 10 évig és 100e km-ig nem kellett a klímához nyúlni! :D

Gáz mennyiség ellenőrzés, a szükséges 600g helyett volt benne 30g.

1000 kPa nyomáson 1-2 perces nyomás próba alatt tartotta a nyomást.

Ezután következett az olajjal, színezékkel, gázzal történő feltöltés.

600g beletöltése után szinte azonnal indult is az első ventilátor fokozat, és dőlt a hideg.

Most legalább kétnaponta néhány perces klímajáratás van előírva, és 1-1,5 hét múlva újra vissza kell menni, tömítettség vizsgálatra,

ekkor lesz felállítva a végső diagnózis.

Ha kihűlt a motor, akkor nézek még ma egy üresjárati nyomásértéket.

Hűvös garázsban, hideg motornál gyújtáson kijelzett érték 520 kPa 6 órával a töltés után.

Az enyémen 1 évvel a töltés után hideg motornál 540 kPa volt a nyomás.

Pénteken ismét mérek, így már kiderülhet majd, hogy szökik-e....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap megcsináltattam a klímakompresszoromat, és szerintem most már minden tökéletes (hűt és csendes) a klímarendszerben.

De...

A klímás azt mondta, hogy valami sönt ellenállás hibája még van, ezért a klíma bekapcsoláskor nem indul azonnal a hűtőventillátor, sürgősen vigyem vissza hozzá, és addig ne használjam, merthogy a megnőtt gáznyomás szétnyomja a rendszert. Gyanús, hogy át akar verni, mert ismét egy teljes napos munkáról beszélt, meg hogy a 2. venti nem indul... 1 ventis, digit klímás Z14XE motorom van, amin tudtommal a motorvezérlés kapcsolja a ventit, ami vízmelegedésre működik is.

Meg tudnátok mondani, hogy lehet-e valóság alapja ennek a hibának, és ha igen, akkor hogy tudok utánajárni? Hétvégén megyek a szüleimhez, ott rá tudok akasztani egy OBD-s műszert is, ha szükséges.

Köszi!

Zoli

Szia!

Nekem ugyan DIESEL-em van,de nekem sem indul rögtön a hűtőventillátor a klíma bekapcsoláskor.

30-35 fok melegben álló helyben járatva a motort és a klímát talán olyan fél perc és 1 perc közé tehető az az idő,amikor elindul.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszi a fentit, nekem olyan 600-800 kpa körüli értékek vannak, pedig 2 hónapja töltötték fel a rendszert (néha hallani is, hogy búg a kompresszor). A hűtés nálam sem meggyőző, a levegőrostélynál mérve (középen) olyan 12-13 fokos volt a befújt levegő, 4-es ventiálláson.

Ma hazafelé a dugóban ránéztem scanmyopel-lel és most 960 és 1200 körül mozgott a nyomás, a rendellenesnek tűnő búgás sem jött elő, valamitől meggyógyult. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kb egy hónapja töltettem és tisztítattam a klímát ma gondoltam megnézem hány fokos levegőt fúj be az utastérbe. Sajna másom nincs csak szobahőmérőm, gondolom nem szakszerű és pontos, 6-7 fokig ment le kb két perc alatt. Ez jó érték? Gyárilag mennyinek kellene lennie? 1.4-es motor.... válaszokat előre is köszi!! :)

Üdv Robi

Link to comment
Megosztás:

hood 21, on 30 Apr 2015 - 6:04 PM, said:

Sziasztok!

Kb egy hónapja töltettem és tisztítattam a klímát ma gondoltam megnézem hány fokos levegőt fúj be az utastérbe. Sajna másom nincs csak szobahőmérőm, gondolom nem szakszerű és pontos, 6-7 fokig ment le kb két perc alatt. Ez jó érték? Gyárilag mennyinek kellene lennie? 1.4-es motor.... válaszokat előre is köszi!! :)

Üdv Robi

Egy jó klíma 4-5 fokos levegőt nyom, utastérben szobahőmérővel mérve szerintem a 6-7 fok jó érték.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

TGabika, Stofl!!

Új fejlemény a klímámmal kapcsolatosan! Említettétek, hogy CJ kezdőbetűs kell. Nos, CJ0400 volt a BEHR és a DELPHI egységem is. Most, kibontottuk egy szívó OPC egységét az meg CJ1300 és DELPHI van ráírva. Érdekes, hogy BEHR rendszerű pollenszűrő van benn, kapcsos is a lábtérnél, de ezekszerint az összes OPC DELPHI egységgel van szerelve gyárilag. Ezt az elektronikát bepróbáljuk és meglátjuk mi a helyzet!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kb egy hónapja töltettem és tisztítattam a klímát ma gondoltam megnézem hány fokos levegőt fúj be az utastérbe. Sajna másom nincs csak szobahőmérőm, gondolom nem szakszerű és pontos, 6-7 fokig ment le kb két perc alatt. Ez jó érték? Gyárilag mennyinek kellene lennie? 1.4-es motor.... válaszokat előre is köszi!! :)

Üdv Robi

Az tökéletes.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az írásod alapján nálam se lehet kerek valami, mikor 2 éve klímásnál voltam 20-22 barnál kapcsol 1es fokozatra az első venti, de a hátsó meg megy mikor klímát kapcsolok 1esen. Viszont akkor a nyomás vissza megy 10-15 bar közé és akkor le is kapcsol az első. És ez így is ismétlődik, 2es fokozaton még soha nem hallottam menni egyik ventilátort se.hűtővíz max 90-93 fok körül van klímával nyáron a 40 fokban, most meg olyan 85-88 körül megáll a víz szóval a hőfokkal szerintem minden rendben. Viszont többen írták a hetekben itt hogy náluk is ilyen a dolog szóval nem is tudom akkor hogy mi is a normális :) létezne hogy elég sokunknak akkor nem stimmel valami?! :)

A hibámra jövő héten kedden fény derül, ma lebeszéltem a villamosság szerelővel, azt mondta a 20-22 bar nagyon nem normális első fokozatnál, viszem és megcsinálja, este megyek érte aztán kiderül mi a probléma :) Majd megosztom másokkal is hogy hátha valaki otthon is vállalja majd a szerelést ha előfordul valakinél.

Módosítva : ftamas0201
Link to comment
Megosztás:

Sracok nalam halal van. Klimas szerint (talan elhiszem talan nem) az ecu-ba rossz ertekek voltak ventilator kapcsolasra. Elmeletileg vizhofokra 124 nel tolta volna a 2 es fokozatot. Meg jo hogy sose jutottam el odaig, mert az 1 es fokozat megoldotta. Most atirta az ertekeket, vizre tok jol kapcsol mindket venti. Eljutottunk oda hogy

A KLIMA VENTIJE BE SE KAPCSOL!!! klima bekapcs, kattan majd letilt kikapcs. Szuper!

Mindket ventibe azok a rugora hasonlito biztositek valamik, tokeletesek. Ecu jelet ad, vezerlo egyseg jelet ad. Gozunk sincsen merre kell tovabb kutatni. Hetfo delutan folytatjuk a projektet.

Link to comment
Megosztás:

Sracok nalam halal van. Klimas szerint (talan elhiszem talan nem) az ecu-ba rossz ertekek voltak ventilator kapcsolasra. Elmeletileg vizhofokra 124 nel tolta volna a 2 es fokozatot. Meg jo hogy sose jutottam el odaig, mert az 1 es fokozat megoldotta. Most atirta az ertekeket, vizre tok jol kapcsol mindket venti. Eljutottunk oda hogy

A KLIMA VENTIJE BE SE KAPCSOL!!! klima bekapcs, kattan majd letilt kikapcs. Szuper!

Mindket ventibe azok a rugora hasonlito biztositek valamik, tokeletesek. Ecu jelet ad, vezerlo egyseg jelet ad. Gozunk sincsen merre kell tovabb kutatni. Hetfo delutan folytatjuk a projektet.

nem akarok itt okoskodni, de lehet váltanod kellene szakembert?

ha publikus, hova szoktad vinni?

Link to comment
Megosztás:

nem akarok itt okoskodni, de lehet váltanod kellene szakembert?

ha publikus, hova szoktad vinni?

Biztos hogy valtanom kene, csak az a baj, ha O nem jott eddig ra, akkor senki se fog. ( nyilvan ha csinalna is valamit, gyorsabb lenne a dolog ) GM hozza szallitotta a generatorokat felujitani, es tobb SZÁZ (!!) f astraba es g astraba rakott utolagosan klimat. Hatrakotott kezzel es csukott szemmel szereli a G klimait, csak az enyemet nem. Barmilyen autot vittem oda eddig, megcsinalta jol, csak az enyem teszi tonkre az eletet. Vittem mar mercit, volkswagent. Mercinek is venti baja volt, megoldotta..

Szoval amugy de, kene valtani, de mar itt a celegyenes... Amugy meg van olyan itt, aki tuzbe megy az emberert es o ajanlotta. (Egyik forum admin)

"Tatai utca, Budapest, 1142" D. Zoltán

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Biztos hogy valtanom kene, csak az a baj, ha O nem jott eddig ra, akkor senki se fog. ( nyilvan ha csinalna is valamit, gyorsabb lenne a dolog ) GM hozza szallitotta a generatorokat felujitani, es tobb SZÁZ (!!) f astraba es g astraba rakott utolagosan klimat. Hatrakotott kezzel es csukott szemmel szereli a G klimait, csak az enyemet nem. Barmilyen autot vittem oda eddig, megcsinalta jol, csak az enyem teszi tonkre az eletet. Vittem mar mercit, volkswagent. Mercinek is venti baja volt, megoldotta..

Szoval amugy de, kene valtani, de mar itt a celegyenes... Amugy meg van olyan itt, aki tuzbe megy az emberert es o ajanlotta. (Egyik forum admin)

"Tatai utca, Budapest, 1142" D. Zoltán

értem, köszi az infót.

én ma megyek klímáshoz majd a tapasztalatokról írok beszámolót!

Link to comment
Megosztás:

Megvan a hiba!

Rossz az ellenállása annak a kábelkötegnek, ami a venti vezérlőről megy a ventikbe, nyomáskapcsolóba, és a kompresszorba. G astránál jellemzően a kompresszorra menő ág hibázik, nálam pedig a nyomáskapcsolóba menő! Azt mondta a klímás, hogy még nem találkozott olyannal, hogy ez az ág hal meg. Rámért és teljesen rossz értékeket mutatott. Elméletileg ez a kábel maga az ellenállás is, és nem lehet forrasztani mert a cint ledobja magáról. Egyelőre nemtudom mi lesz. Ő 1X.XXX Ft-ért tud szerezni ( de ez reggel kiderül ) csergőbe 84.000 az egész kábelszett. Vélemények?

Link to comment
Megosztás:

Tiszta sor! Szoktam olvasni az oldalad. A 4. pontot érzem idevágónak, viszont nem vinném vissza ehhez a klímáshoz. Úgy gondolod, hogy próbáljuk meg azt az 1 csatit, ami a nyomáskapcsolóhoz megy, megtisztítani?

Van abban igazság, hogy nem forrasztható a kábel vagy csak átverés szagú mese?

Köszönöm :smartass:

UI: És ettől a korróziótól elmegy az ellenállás értéke amit a csatin mértünk? Egyre kevésbé szeretném visszavinni..

UI2: Beszéltem a klímással. Azt mondta, hogy tud arról, hogy korrodálhat, viszont az én csatim full tiszta volt, és amikor megmérte akkor a "kábelt mérte"

Elektrotechnikai tudásom hiányában leírom, hogy mért: Pozitív sarura 1 "tű" aztán a csati egyik lábába bedugott egy eszközt és a negatív "tűt" ehhez érintette hozzá, majd 1,333 XX érték jött ki a mérőn. Másik lábban 0,003, és még volt pár láb. Nem volt se gyújtás, se semmi.

Link to comment
Megosztás:

értem, köszi az infót.

én ma megyek klímáshoz majd a tapasztalatokról írok beszámolót!

elfelejtettem a tapasztalatot:

a hiba a szárító szűrőnél a tömítés elporladása volt, ott szivárgott.

viszont belűről sajnos látom, hogy rohad a hűtő.....

a beavatkozás összesen 26e pénz volt kicsit sokallom, de ez van:(

a beavatkozás: nyomáspróba, megfestés, szárító szűrő takarítása, tömítésének a cseréje, gázzal, olajjal feltöltés, megint nyomáspróba.

most marha jó hideget fúj, de az én formám, hogy pont most van hűvösebb.....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Új fejlemények!

Nyomáskapcsoló kábelszakadás nincs, nyomáskapcsolónál semmi oxidáció. Nem koszos, teljesen tiszta és jó minden.

Azt tudjuk elképzelni, hogy más a nyomáskapcsoló ami belekerült. XEV vagy LET-é amelyeknek nagyobb a klímahűtőjük.

UI: Vélhetően megvan a megoldás!!

Ha lehúzzuk a nyomáskapcsolóról a kábelt akkor járó motornál beindul mindkét venti szuperhangosan. Sose hallottam még ilyen hangosan őket. Visszadugva leálltak. Tehát gondolhatjuk azt, hogy minden rendbe csak a nyomáskapcsoló ad rossz értéket?

Link to comment
Megosztás:

A hibámra jövő héten kedden fény derül, ma lebeszéltem a villamosság szerelővel, azt mondta a 20-22 bar nagyon nem normális első fokozatnál, viszem és megcsinálja, este megyek érte aztán kiderül mi a probléma :) Majd megosztom másokkal is hogy hátha valaki otthon is vállalja majd a szerelést ha előfordul valakinél.

Megjöttem a kocsival, elkészült. Wakondhoz hasonlóan nekem is két Mátyás volt az ár, nyomáskapcsoló csere volt most 15-17 barnál kapcsol az első fokozat viszont másodikat még mindig nem hallok valamilyen csoda folytán, szoval fogalmam nincs hogy normális-e, egyelőre ráfogom hogy a 28 fok nem olyan sok még. Kell szereznem egy OBD-t és meg kell bizonyosodjak magam is erről már, azon a szinten tartok, nem bízok senkibe :D De most legalább szépen kapcsol, megvizslattam jó párszor, most nem kapcsolgat ki, beindítom a klímát, rá kb 15 másodpercre indul a ventilátor elől is és hátul is, és nem is áll le amíg megy a klíma. Szoval kopp kopp jó :)

Sziasztok! Új fejlemények!

Nyomáskapcsoló kábelszakadás nincs, nyomáskapcsolónál semmi oxidáció. Nem koszos, teljesen tiszta és jó minden.

Azt tudjuk elképzelni, hogy más a nyomáskapcsoló ami belekerült. XEV vagy LET-é amelyeknek nagyobb a klímahűtőjük.

UI: Vélhetően megvan a megoldás!!

Ha lehúzzuk a nyomáskapcsolóról a kábelt akkor járó motornál beindul mindkét venti szuperhangosan. Sose hallottam még ilyen hangosan őket. Visszadugva leálltak. Tehát gondolhatjuk azt, hogy minden rendbe csak a nyomáskapcsoló ad rossz értéket?

Nálam is volt ilyen hogy rossz volt a kuplungja a kompresszornak, megcsináltattam aztán a szerelő nézte hogy nem indul a ventilátor. nyomáskapcsoló szét, repülőhang itt is megvolt, aztán próbaképp összetette (ugye a korrodálódást kicsit megpucolgatta) és egyből indult, csak magas nyomásod. most egy másiknál voltam mert én is úgy voltam hogy akihez először vittem hát szolidan szólva is b*szott rá, "jóvanazúgy" kijelentéssel. Most a másik felmérte a hibát géppel meg minden és a nyomáskapcsolóm volt a ludas, ki lett cserélve. De nem mondom azt hogy neked ez a rossz mert én nem tudom és szerintem az itt lévők közül is ezt tudják csak neked mondani.

Mint már javasolták itt rajtam kívül is páran, tényleg keress mást és ne kínlódj tovább, megéri azt a pénzt amiért küzdesz vele hetek óta hogy felderítsék a valódi hiba okát és menjen rendesen.

Módosítva : ftamas0201
Link to comment
Megosztás:

Meglátogatom azt a helyet ahol Wakond kolléga is járt. Esetleg van ötleted Pest és környékén? 100 150 km-t simán elautózok most már ezért...

UI: Nyomáskapcsoló leszedhető gáz elengedés nélkül? Ez most csak érdekességképpen érdekel.

UI2: Nyomaskapcsolo alatti szelep? EPC szerint van meg ott valami. Ha a szelepnek van valami baja, akkor lehet nem enged fel eleg gazt nem?

Ma kapok egy bontott nyomaskapcsolot (tudom tudom, veszek ujat csak nem olcso, elotte proba) es azt kicserelnem holnap.

Az a baj, hogy a klima mar megint egy olyan dolog, amit ha nem magadnak csinalsz, nem lesz jo. Hihetetlen, hogy mennyire nem erdekli a klimasokat, hogy jol mukodik e.

Megprobaltam a legjobban kimuvelni magam a temaban, hogy legalabb atverni ne tudjanak mar. Ezert kap meg egy nyomaskapcsolo csere probat.

Ja es kepzeljetek! Mielott elvittem a klimashoz az autot multheten, akkor be be kapcsolt klimara a venti csak kesobb. Ugye pont ez a baj. Aztan mikor elhoztam, nem tortent semmi, csak fel meg le kapcsolgatott a kompresszor, be sem indultak a ventillatorok csak vizhomersekletre. Tegnap raraktunk egy masik vezerlo egyseget es azonnal megjott a ventilator de ugye megint kesve. Tehat valoszinuleg a klimas azt is tonkre tette. Ezt meg le kell majd harcolnom vele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Pár hete vettem észre, hogy nem idnul el a klimám. Ma sikerült eljutnom egy klimáshoz. Generátor beindul. Nyomás az minimális, vagyis a hűtőközeg elment belőle, kb. 2/3-od kellene utántölteni.

Persze most jön a kérdés, hogy mi lehet az oka, két éven át nagyon szépen dolgozott.

A hibát a következőben állapitotta meg: ha szemből nézzük az autót, akkor ugye ott a klimahűtő. Jobb felső sarkában, szélén, van valami csőszerű akármi, amiben elvileg egy szűrő van. Na most ennek a tetejéről letekert egy műanyag kupakot, ráfújt valami akármit egy permetezőből és az szép lassan elkezdett az egyik részen habosodni. Szerinte az oxidálódott, ott ereszt. Amikor levette a műanyag kupakot, valóban olyan volt alatta, mint a jég, szerintem az volt az oxidréteg, vagy mi.

Na most ott valami tömitést kellene cserélni és akkor rendben lenne. DE! Alatta van egy szűrő, amit ilynkor illik cserélni, ennek nem tudom, hogy mi a pontos neve. Ha nem cseréljük, lehet, hogy pár hét alatt eltömül és lehet újra szétszedni, tötleni, stb.

Erről hallottatok már, valós lehet a "diagnózis"? Valóban cserélni kellene ezt a szűrőt, ami szerinte kb. 10e forint? És akkor még ott van a hűtőközeg teljes töltése, az olaj és a nitrogénes nyomáspróba. Igy mindenestől már 40e körül járok:(

Vagy most egyszerűen rátöltjük a hűtőközeget és meglátjuk, hogy meddig birja, szerinte lehet két hét, de lehet az idei év is, ki tudja. Mi tévő legyek, segitsetek!

Köszönet!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.