Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Sziasztok,

A G Astrámban azt vettem észre, hogy állandóan megy az a kis motor, ami a külső és a belső levegő keringetését állítja. Hol van ez a cucc? Mennyire egyszerű kiszerelni? Attól félek, hogy leég, állandóan búg, hiába állítgatom a kapcsolókat.

Köszi, Zoli

Nekem nagyon régen szintén eltört.

A lapát tövében végig megy egy vastag műanyag henger alakú rész, ez van rádugva egyik oldalt a kis motor fehér rúdjára.

A fehér rúd forgott körbe körbe, mert letörte a fekete műanyag egy részét.

Kiszedtem az egészet és pillanatragasztóval megragasztottam a letört résznél.

Majd erős epoxy-s 2 komponensű ragasztóval teli toltam mondenhol, és vártam 1 napot.

Visszaszereltem, és azóta, évek óta semmi baja.

Ez a megoldás a legolcsóbb, és ha jól megcsinálod akkor soha nem lesz vele gondod!

De persze ez attól is függ, hogy mekkora darab tört el a lapát tövénél, illetve ha letört.

Ez a megoldás csak akkor jó ha ez a bizonyos rész törik le.

A kis motor olyan erősen nyomja, hogy egy idő után nem bírja az anyag és elfárad.

Találtam másik fórumban képet, valaki hasonlóan javította mint én:

kép1

kép2

forum

Módosítva : bonat
  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G (z22se, 2002) digit klímával kapcsolatban lenne kérdésem: egy hete beszart a klímának a külső ventije - cserélve.

Viszont azt tapasztalom, hogy azóta az utastér szellőzőn - két középsőn nem jön a levegő, a széleken igen. Lábra mindig fújja, független attól, hogy hova van állítva.

Mi lehet a gond? Mozgató akármi behalt, vagy csak programozni kell?

Thx!

Sziasztok!

Probléma megoldva. Légterelő lapátok pozicionálás-beállítása. Ez volt a hibakód - orvosolva.

A probléma okozója: akksi lecsatlakoztatása.

Leírtam, hátha találkozik valaki hasonló helyzettel.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Köszi, megpróbálom szétszedni aztán meglátjuk.

Nekem nagyon régen szintén eltört.
A lapát tövében végig megy egy vastag műanyag henger alakú rész, ez van rádugva egyik oldalt a kis motor fehér rúdjára.
A fehér rúd forgott körbe körbe, mert letörte a fekete műanyag egy részét.
Kiszedtem az egészet és pillanatragasztóval megragasztottam a letört résznél.
Majd erős epoxy-s 2 komponensű ragasztóval teli toltam mondenhol, és vártam 1 napot.
Visszaszereltem, és azóta, évek óta semmi baja.
Ez a megoldás a legolcsóbb, és ha jól megcsinálod akkor soha nem lesz vele gondod!
De persze ez attól is függ, hogy mekkora darab tört el a lapát tövénél, illetve ha letört.
Ez a megoldás csak akkor jó ha ez a bizonyos rész törik le.

A kis motor olyan erősen nyomja, hogy egy idő után nem bírja az anyag és elfárad.

Találtam másik fórumban képet, valaki hasonlóan javította mint én:
kép1
kép2

forum

Link to comment
Megosztás:

Szétszedésre került a kompresszorom, végre volt aki elvállalta. Nem az itt nagy számban előforduló hőbiztosíték volt a gond hanem maga a tekercs. Zárlatos így elvittem hogy tekercseljék újra. Azt mondták már csináltak ilyet nem keveset. Kiveszik a tekercset, újratekercselik majd kiöntik műgyantával. 5-6000 forintot mondtak rá. Remélem ezután működni fog a klíma mert már szükség lenne rá.

Link to comment
Megosztás:

Szétszedésre került a kompresszorom, végre volt aki elvállalta. Nem az itt nagy számban előforduló hőbiztosíték volt a gond hanem maga a tekercs. Zárlatos így elvittem hogy tekercseljék újra. Azt mondták már csináltak ilyet nem keveset. Kiveszik a tekercset, újratekercselik majd kiöntik műgyantával. 5-6000 forintot mondtak rá. Remélem ezután működni fog a klíma mert már szükség lenne rá.

Mágnestekercs... A VOLT szerelőm kiváló szakember és nagy gazember. Közölte, hogy egy új mágnestekercs 30 ezer Ft. Böngészve a neten megtaláltam az 5-6 ezres felújítót. Kinyomtattam, vittem... majd rögtön akadt 7 e Ft-os felújított alkatrész.

Link to comment
Megosztás:

Mágnestekercs... A VOLT szerelőm kiváló szakember és nagy gazember. Közölte, hogy egy új mágnestekercs 30 ezer Ft. Böngészve a neten megtaláltam az 5-6 ezres felújítót. Kinyomtattam, vittem... majd rögtön akadt 7 e Ft-os felújított alkatrész.

Ez a szerelőműhely nem foglalkozik ilyesmivel. Reggel hívtak hogy a tekerccsel van a gond, mi legyen. Vagy új utángyártott vagy tekercselés mivel bontóban nem adnak ilyet külön csak kompresszorral együtt. Mondtam akkor legyen a tekercselés és meglátjuk mi lesz. Többszörösen szerencsés vagyok. Egyrészt azért mert a műhely tulaj jó ismerős, másrészt mert van helyben szakember aki tekercsel. Harmadrészt akkor leszek még szerencsés ha ezek után sem lesz jó a klíma. :D

Link to comment
Megosztás:

Ma elkészült a mágnestekercsem amit be is szereltek. Maga a rendszer nem ereszt sehol, tartja a nyomást. 18 bar-on szépen dolgozott, ventillátor kapcsolt ahogy kell. Viszont ahogy nőtt a nyomás megcsúszott a kupplung. A szerelő azt mondta valószínűleg nem tudja elég erővel húzni a mágnestekercs az ékszíjtárcsát. Ilyen problémával találkozott már valaki? Esélyes hogy a tekercselés nem megfelelő? Még olyan problémát produkált a klíma hogy két alkalommal nem kapcsolt be. Be lett fújva a csatlakozó, utána működött de rá 2 kapcsolásra már megint nem csak a második bekapcsolásra. Nem tudom hogy ez kapcsolódhat e a fő problémához. Remélem itt valamelyikőtök tud segíteni. Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Nem feltétlenül kell kapcsolnia ehhez a kompresszornak. Valószínűleg nem is kapcsolt.

A vezérlés emeli meg a fordulatszámot klíma gomb megnyomásakor.

igazad van a kompr. nem indult be de közben kiderült mert turbocsere volt az auton hogy nincs benne gáz.

Módosítva : astra
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Na önszorgalomból kikerestem a fórum ide vonatkozó részeit. Nekem 21 bar-nál kapcsolt a klíma ventillátorom ami normál esetben 12 bar-nál kellene megtörténjen. Ezek alapján kell egy nyomáskapcsoló és a kuplung rész amiben a gumi megolvadt. A kérdésem az lenne hogy cromax-nál nem írják hány szálas a nyomásérzékelő csak annyit hogy astra g-hez is jó. Erről volna szó:

https://cromax.hu/310000000-legkondicionalo-rendszer/311610000-legkondicionalo-alkatreszei/311610678-klima-alkatreszei/290914-hutokozeg-nyomas-erzekelo-opel

Jól gondolom hogy ennek jónak kell lennie hozzá? Nem tudom hogy miben "silányabb" a legolcsóbb alkatrész, érdemes e azt megvenni.

Link to comment
Megosztás:

Na önszorgalomból kikerestem a fórum ide vonatkozó részeit. Nekem 21 bar-nál kapcsolt a klíma ventillátorom ami normál esetben 12 bar-nál kellene megtörténjen. Ezek alapján kell egy nyomáskapcsoló és a kuplung rész amiben a gumi megolvadt. A kérdésem az lenne hogy cromax-nál nem írják hány szálas a nyomásérzékelő csak annyit hogy astra g-hez is jó. Erről volna szó:

https://cromax.hu/310000000-legkondicionalo-rendszer/311610000-legkondicionalo-alkatreszei/311610678-klima-alkatreszei/290914-hutokozeg-nyomas-erzekelo-opel

Jól gondolom hogy ennek jónak kell lennie hozzá? Nem tudom hogy miben "silányabb" a legolcsóbb alkatrész, érdemes e azt megvenni.

Nem az elotettel lesz gond a ventillatornal? Ha jo nyomast mersz akkor az jo. Nyomashoz tartozo feszultseg ertek kapcsol. Csak nem indul idoben a ventid. Mert rossz az eloteted?

Link to comment
Megosztás:

Nem az elotettel lesz gond a ventillatornal? Ha jo nyomast mersz akkor az jo. Nyomashoz tartozo feszultseg ertek kapcsol. Csak nem indul idoben a ventid. Mert rossz az eloteted?

Az itteni hozzászólások alapján arra jutottam hogy a ventit a nyomásérzékelő kapcsolja a nyomás függvényében. 21 bar-os nyomásnál indult el a klímahűtőn lévő ventillátor, a szerelő szerint ez nagyon magas. Ezt írták már le régebben is hogy 12 bar-nál kell induljon a venti. Ebből gondolom hogy akkor a nyomásérzékelő lehet rossz.

Link to comment
Megosztás:

senki nem tudja hol a klíma szárító szűrő?

A kocsi elejében elvileg a klímahűtőd oldalán a henger alakú a szárítószűrő, de ha rákeresel itt a topicban, már leírták egyszer-kétszer hogy mi az, mi a szerepe és hol található.

Módosítva : ftamas0201
Link to comment
Megosztás:

Az itteni hozzászólások alapján arra jutottam hogy a ventit a nyomásérzékelő kapcsolja a nyomás függvényében. 21 bar-os nyomásnál indult el a klímahűtőn lévő ventillátor, a szerelő szerint ez nagyon magas. Ezt írták már le régebben is hogy 12 bar-nál kell induljon a venti. Ebből gondolom hogy akkor a nyomásérzékelő lehet rossz.

Hat pont ezert irtam! 20 bar folott mar a tobbedik fokozat indul. Nezd meg elsonek az eloteteket!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy olyan problémám, hogy a klíma kondenzvize valamiért az utastérbe folyik, az anyósülés előtti kárpitra. Visszaolvastam itt a fórumon közel ötven oldalt, és egyöntetűen azt a választ írták hasonló problémára, hogy ki kell pucolni a kondenzvíz elvezető csövet, és meg is javul, vagy esetleg pollenszűrőt kell visszarakni a helyére, mert el lehet mozdulva. Cső, víz összevezető tartály kipucolva, pollenszűrő cserélve, de a víz még mindig folyik az utastérbe. A kérdésem az lenne, hogy szerintetek mi lehet a probléma?

Szerelők még azt mondták, hogy valószínüleg a kondenzvíz összegyűjtő tartály lehet elrepedve, de biztosra senki sem állította, mert szét még nem szedték.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy olyan problémám, hogy a klíma kondenzvize valamiért az utastérbe folyik, az anyósülés előtti kárpitra. Visszaolvastam itt a fórumon közel ötven oldalt, és egyöntetűen azt a választ írták hasonló problémára, hogy ki kell pucolni a kondenzvíz elvezető csövet, és meg is javul, vagy esetleg pollenszűrőt kell visszarakni a helyére, mert el lehet mozdulva. Cső, víz összevezető tartály kipucolva, pollenszűrő cserélve, de a víz még mindig folyik az utastérbe. A kérdésem az lenne, hogy szerintetek mi lehet a probléma?

Szerelők még azt mondták, hogy valószínüleg a kondenzvíz összegyűjtő tartály lehet elrepedve, de biztosra senki sem állította, mert szét még nem szedték.

Abban az irányban nem vizsgálódtatok/vizsgálódtak a szerelő(k), hogy a fűtésed csepeg? Elég gyakori jelenség...

Link to comment
Megosztás:

Abban az irányban nem vizsgálódtatok/vizsgálódtak a szerelő(k), hogy a fűtésed csepeg? Elég gyakori jelenség...

Azért nem is gondoltunk erre, mert csak az után kezd el folyni, ha bekapcsolom a klímát, ahogy megállítom, még folyik egy kicsit (a fentmaradt kondenzvíz még lecsöpög) és eláll.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vettem egy G Caravant, amin minden ismert hiba ki lett javítva átadás előtt, mégis elég hamar utolért egy gond. :(

Ma beültem a kocsiba ráadtam a gyújtást és folyamatos zümmögésre lettem figyelmes a kesztyűtartó környékéről.

Az itt olvasottak alapján a belső keringetés állító csappantyú motorja lesz az, jól gondolom?

Az lehet, hogy egyik végállásban volt (külső) és amíg nem próbáltam váltani, nem ment a motor, ezért nem vettem észre eddig a hibát?

Nagy meló szétszedni? Addig is ki tudom valahogy iktatni a motor működését, ne zümmögjön fölöslegesen?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vettem egy G Caravant, amin minden ismert hiba ki lett javítva átadás előtt, mégis elég hamar utolért egy gond. :(

Ma beültem a kocsiba ráadtam a gyújtást és folyamatos zümmögésre lettem figyelmes a kesztyűtartó környékéről.

Az itt olvasottak alapján a belső keringetés állító csappantyú motorja lesz az, jól gondolom?

Az lehet, hogy egyik végállásban volt (külső) és amíg nem próbáltam váltani, nem ment a motor, ezért nem vettem észre eddig a hibát?

Nagy meló szétszedni? Addig is ki tudom valahogy iktatni a motor működését, ne zümmögjön fölöslegesen?

Szedd ki a kesztyűtartót és húzd le a csatlakozót a motorról, így kitudod iktatni.

Nem 2 perces munka kiszedni, sok mindent kell hozzá bontani, ablaktörlő lapátok, szélvédő takaró, utána hozzá lehet férni a csavarokhoz.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vettem egy G Caravant, amin minden ismert hiba ki lett javítva átadás előtt, mégis elég hamar utolért egy gond. :(

Ma beültem a kocsiba ráadtam a gyújtást és folyamatos zümmögésre lettem figyelmes a kesztyűtartó környékéről.

Az itt olvasottak alapján a belső keringetés állító csappantyú motorja lesz az, jól gondolom?

Az lehet, hogy egyik végállásban volt (külső) és amíg nem próbáltam váltani, nem ment a motor, ezért nem vettem észre eddig a hibát?

Nagy meló szétszedni? Addig is ki tudom valahogy iktatni a motor működését, ne zümmögjön fölöslegesen?

Lehet neked is ez a gond. Link

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.