setupman Elküldve Augusztus12, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2008 Munkába menet előtt fél 6kor megnéztem és hideg motornál is beindult a hűtő venti, igaz kicsit később (7-9mp). Úgy látszik első alkalommal türelmetlen voltam. :lol: Akkor itt minden ok, már csak 313243 része van az autónak, ahol hiba lehet. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
dionaea Elküldve Augusztus12, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2008 Na, újra hideg van a kocsiban! A kompresszor mágneskapcsolójának tekercse romlott el, csere. Árak: anyag: br. 31962Ft munkadíj: br. 10368Ft A tekercs utángyártott, az eredeti 42000Ft Kívánok az Uraknak! Na akkor a szaki aki azt mondta elő szokot fordúlni mégse olyan tök hülye? Nekem detto ugyan ez volt csak én 40 ből megúsztam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Augusztus12, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2008 Akkor ez nem teljesen jó... Akármilyen idő van a kocsiban (akár 50fok a tűző napon), a klímának bekapcsolás után pár másodperccel már hideget kell toljon, és miután lehűlt a klgcsatorna, kb5-10 mp után meg a névleges hőfokot(10fok alatt manuális klímánál). Mérd meg ezt egy digitális hőmérővel, legalacsonyabb ventinél, belső keringtetésen, a középső rostélyoknál. Öcsém vadonatúj OFF autójánál a legalacsonyabb hőfokot (6.7°C) bekapcsolás után majd 6 perccel érte csak el a klíma. Manuális klímáról van szó, 1-es ventillátorfokozaton belső levegő keringetéssel lett mérve a középső rostélyoknál, az autó motorja alapjáraton járt, és előtte már órák óta a tűző napon parkolt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Augusztus12, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2008 Ok, majd egyszer megmérem, mert addig nincs értelme a hőfokoknak jelzőket adni, kinek mi jön be. De valahol azt olvastam még itt, hogy a névlegest (6-10 fok) kb 15km!!! után éri csak el. Az viszont tény, hogy rég lehetett töltve a klíma(1-2 év), én vagyok a második tulaj, fene se tudja, hogy az előző mikor töltette én nem töltettem, egyelőre téli gumikra gyúrok malacpersely kategóriában. Ha itt most el akartok égetni máglyán ezért, akkor elmegyek töltetni (10e Ft!?), ha árthatok ezzel a paripa klímájának. De soha nem hagyott még cserben amióta megvan, ha 50 fok van is az autóban, bekapcsolom és már nem szakad rólam a víz. De majd egyszer jól megmérem és akkor jól megmondom, hogy hány mm út megtétele után kezdi fújni a névlegest. :lol: Ha nincs rá keret, akkor nincs. A klíma nem olyan, mint a benzinmotor, hogy fogyasztja a gázt. Ha nem tömör, elszökik. Optimális esetben 6-8 évig bőven elég egy töltet gáz. Sztem is fontosabb a téligumi, a klímának nem árt a kevés gáz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Augusztus12, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2008 Öcsém vadonatúj OFF autójánál a legalacsonyabb hőfokot (6.7°C) bekapcsolás után majd 6 perccel érte csak el a klíma. Manuális klímáról van szó, 1-es ventillátorfokozaton belső levegő keringetéssel lett mérve a középső rostélyoknál, az autó motorja alapjáraton járt, és előtte már órák óta a tűző napon parkolt. Ok, nem a vita a lényeg. Az idők és a hőfokok, az egy kvázi hivatalos vélemény a klíma működéséről. Ettől eltérések lehetnek, autó típustól, kompresszor állapotától, stb függően. Azért gondolom hogy az első fél percben már bőven 10fok alatt volt... :lol: (A hőmérő tehetetlenségéről nem is volt még szó :lol: ) Na jó, befejeztem, öcséd klímája tuti jó! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisg Elküldve Augusztus13, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2008 Ebben az árban mi volt benne? Anyag csak a behúzóra, vagy a gázra, nyomáspróbára is vonatkozik? Munkadíj a cserére és a töltésre? Nem volt nyomáspróba, meg gáztöltés. A hiba megállapítás a következő volt: (opel szervíz) A szerelő srác sokáig keresett valamit majd előjött egy darab kábellel. Ennek a végén volt egy csatlakozó amit a klímakompresszorról lehúzott kábel helyére dugott. A másik végét az akksi +/- pontokhoz érintgette, de nem történt semmi. Erre Ő: a behúzó tekercs biztosan rossz. .. anyagraktár ár-információ munkadíj információ telefonálás az asszonynak hogy van e rá most péz 1 óra alatt kész lett és a régi állapotokhoz méltóan jó hideg levegőt fújt azonnal. Kérdeztem a nyomásról de azt mondták az jó mert akkor nem lenne ennyire hideg ilyen gyorsan Szóval ennyi, ja és a jobb kanyarokban még mindig jeges víz csurog a lábamra, brrr :-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
dionaea Elküldve Augusztus13, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2008 Nem akarok kekecckedni, de akkor a szaki aki nekem azt mondta, hogy elő szokott fordúlni az akkor most jól mondta vagy nem?. Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Augusztus13, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2008 Nem volt nyomáspróba, meg gáztöltés. A hiba megállapítás a következő volt: (opel szervíz) A szerelő srác sokáig keresett valamit majd előjött egy darab kábellel. Ennek a végén volt egy csatlakozó amit a klímakompresszorról lehúzott kábel helyére dugott. A másik végét az akksi +/- pontokhoz érintgette, de nem történt semmi. Erre Ő: a behúzó tekercs biztosan rossz. .. anyagraktár ár-információ munkadíj információ telefonálás az asszonynak hogy van e rá most péz 1 óra alatt kész lett és a régi állapotokhoz méltóan jó hideg levegőt fújt azonnal. Kérdeztem a nyomásról de azt mondták az jó mert akkor nem lenne ennyire hideg ilyen gyorsan Szóval ennyi, ja és a jobb kanyarokban még mindig jeges víz csurog a lábamra, brrr :-) Nagyon nem olcsó helyre mentél... Tekercselés 6ef, munkadíj max egy 5ös... Nálam. Ha csere, akkor is max 20-25e ft. Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Augusztus13, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2008 Nem akarok kekecckedni, de akkor a szaki aki nekem azt mondta, hogy elő szokott fordúlni az akkor most jól mondta vagy nem?. Ha nem konkrétan a G Astrára értette, akkor igaza volt (főleg mivel a benzines Astráknál elég magasan van a kompresszor, így nehezen kap vizet alulról). Autóklímáknál elő szokott fordulni ez, a hibalista elején van valahol(leég a tekercs, vagy nemes egyszerűséggel a víztől eloxidál :lol: Végeredményben igen, igazad volt! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
dionaea Elküldve Augusztus13, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2008 Ha nem konkrétan a G Astrára értette, akkor igaza volt (főleg mivel a benzines Astráknál elég magasan van a kompresszor, így nehezen kap vizet alulról). Autóklímáknál elő szokott fordulni ez, a hibalista elején van valahol(leég a tekercs, vagy nemes egyszerűséggel a víztől eloxidál :lol: Végeredményben igen, igazad volt! :lol: Bocsánat nem azért írtam :lol: És nem nekem volt igazam, mert mint írtam én ***vára nem értek hozá. A szaki mondta és ezt írtam le itt is tanácsként kisg-nek. Fátlyat rá amúgy akkor is lenyúlta a szaki a klíma gáz felét igy nem is bírom azt a műhelyt Link to comment Megosztás: More sharing options...
balallaca Elküldve Augusztus15, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2008 Tiszteletem! Azt mért teszi akicsikém, hogy amikor bekapcsolom a klimát ki be kapcsolgatja 10 másodpercenként a hűtőventilátort. MA kezdte. Ha lekapcsolom a klimát semmi, szépen jár a motor, de ha klima megy 10 másodpercenként bekapcsol a ventilátor iszinyatos tempoba, úgy 10-15 másodpercig. Rövid pihi kb 10 másodperc aztán megint. Mi lehet ez? Tegnap még szépen ment a drága! Link to comment Megosztás: More sharing options...
panizzi Elküldve Augusztus15, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2008 Tiszteletem! Azt mért teszi akicsikém, hogy amikor bekapcsolom a klimát ki be kapcsolgatja 10 másodpercenként a hűtőventilátort. MA kezdte. Ha lekapcsolom a klimát semmi, szépen jár a motor, de ha klima megy 10 másodpercenként bekapcsol a ventilátor iszinyatos tempoba, úgy 10-15 másodpercig. Rövid pihi kb 10 másodperc aztán megint. Mi lehet ez? Tegnap még szépen ment a drága! olvass vissza 2006-07-14-ig Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tobzos Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Sziasztok, Hangok ügyében érdekelne a tapasztalatotok. Végigolvastam a témát és korábban már volt erről szó, de ott is volt olyan, akinek teljesen hangtalan a klíma és olyan is, akinek zúg egy kicsit. Nálam a következő van: Bekapcsolás után kb. 7-10 mp-ig zúg, nem hangosan, de nem egészséges hangon. Ennek nem tulajdonítok jelentőséget, hiszen az olaj is csak ezután oszlik el a közegben és utána valóban teljesen néma lesz. Azonnal hűt és szerintem nem fogja jobban a motort a kelleténél, szóval a működésével nincs bajom. Viszont kb. 10-15 perc használat után morogni kezd. Városban különösen, amikor az ember mondjuk a dugóban araszol a forróságban és az 1500-as fordulatot is alig éri el a motor. A hang ilyenkor 2000 felett lesz csak hallható és onnan felfelé egyre hangosabb. Nem vészes és nem is csúnya, de engem nagyon idegesít. Olyasmi, mintha lenne egy kicsi lyuk valahol elől a kipufogón, tehát egy mélyebb morgósabb hang. A kompresszor lehet a végnapjain? Vagy nézessem meg a közeg nyomását? Amúgy az autó 3 éves, de 155 ezer van benne. Tippek? Köszönöm, Tobzos Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Ez nem a gáz problémája mert akkor tiltaná a kompresszort sztem, de a kompresszorra gyanakodnék ill. a klíma kuplung tán? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Augusztus17, 2008 Szerző Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Sziasztok, Hangok ügyében érdekelne a tapasztalatotok. Végigolvastam a témát és korábban már volt erről szó, de ott is volt olyan, akinek teljesen hangtalan a klíma és olyan is, akinek zúg egy kicsit. Nálam a következő van: Bekapcsolás után kb. 7-10 mp-ig zúg, nem hangosan, de nem egészséges hangon. Ennek nem tulajdonítok jelentőséget, hiszen az olaj is csak ezután oszlik el a közegben és utána valóban teljesen néma lesz. Azonnal hűt és szerintem nem fogja jobban a motort a kelleténél, szóval a működésével nincs bajom. Viszont kb. 10-15 perc használat után morogni kezd. Városban különösen, amikor az ember mondjuk a dugóban araszol a forróságban és az 1500-as fordulatot is alig éri el a motor. A hang ilyenkor 2000 felett lesz csak hallható és onnan felfelé egyre hangosabb. Nem vészes és nem is csúnya, de engem nagyon idegesít. Olyasmi, mintha lenne egy kicsi lyuk valahol elől a kipufogón, tehát egy mélyebb morgósabb hang. A kompresszor lehet a végnapjain? Vagy nézessem meg a közeg nyomását? Amúgy az autó 3 éves, de 155 ezer van benne. Tippek? Köszönöm, Tobzos Szerintem olyankor a venti magasabb fokozatát hallod...az "dübörög" egy kissé...:lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Augusztus18, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus18, 2008 Sziasztok, Hangok ügyében érdekelne a tapasztalatotok. Végigolvastam a témát és korábban már volt erről szó, de ott is volt olyan, akinek teljesen hangtalan a klíma és olyan is, akinek zúg egy kicsit. Nálam a következő van: Bekapcsolás után kb. 7-10 mp-ig zúg, nem hangosan, de nem egészséges hangon. Ennek nem tulajdonítok jelentőséget, hiszen az olaj is csak ezután oszlik el a közegben és utána valóban teljesen néma lesz. Azonnal hűt és szerintem nem fogja jobban a motort a kelleténél, szóval a működésével nincs bajom. Viszont kb. 10-15 perc használat után morogni kezd. Városban különösen, amikor az ember mondjuk a dugóban araszol a forróságban és az 1500-as fordulatot is alig éri el a motor. A hang ilyenkor 2000 felett lesz csak hallható és onnan felfelé egyre hangosabb. Nem vészes és nem is csúnya, de engem nagyon idegesít. Olyasmi, mintha lenne egy kicsi lyuk valahol elől a kipufogón, tehát egy mélyebb morgósabb hang. A kompresszor lehet a végnapjain? Vagy nézessem meg a közeg nyomását? Amúgy az autó 3 éves, de 155 ezer van benne. Tippek? Köszönöm, Tobzos Sanszos, hogy a szíjtárcsa csapágya halta el magát. Ha leveszed a laposszíjat, kézzel meg tudod forgatni a szíjtárcsát, rögtön észreveszed hogy az-e. Ha jó, semmilyen hangot nem kellene adjon, finoman fut. Ha nem, akkor korcog, és nem fut akadálymentesen, folyamatosan, hanem akadozik (igaz nagyon picit, mivel kicsi a fordulat). Mindez nagyobb fordulaton hatványozottan jön el, főleg mivel menet közben húzza a feszítőgörgő is. Csapágycsere olyan 10k körül megáll, ha nem kell leszedni a kompresszort (attól függ milyen motoros a gép). Sky Link to comment Megosztás: More sharing options...
balallaca Elküldve Augusztus18, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus18, 2008 olvass vissza 2006-07-14-ig Köszönöm! visszaolvastam és az volt a hiba, az egyik ellenállás tövénél elégett és én is azt választottam, hogy picit megröviditve raktam vissza, remélem jó lesz, egyelőre megy rendesen, remélem így is marad, kösz mindenkinek! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tobzos Elküldve Augusztus27, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2008 Ez nem a gáz problémája mert akkor tiltaná a kompresszort sztem, de a kompresszorra gyanakodnék ill. a klíma kuplung tán? Én is a kompresszorra gyanakszom, csk nem tudom, hogy erről miként lehetne meggyőződni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tobzos Elküldve Augusztus27, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2008 Szerintem olyankor a venti magasabb fokozatát hallod...az "dübörög" egy kissé...:lol: A ventilátorra én is gondoltam egy pillanatra, de annak nem változik a fordulata a motor fordulatával, az én zúgásom pedig 2000-től határozottan hangosodik. Szóval sajnos ez a kompresszor környékén lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tobzos Elküldve Augusztus27, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2008 Sanszos, hogy a szíjtárcsa csapágya halta el magát. Ha leveszed a laposszíjat, kézzel meg tudod forgatni a szíjtárcsát, rögtön észreveszed hogy az-e. Ha jó, semmilyen hangot nem kellene adjon, finoman fut. Ha nem, akkor korcog, és nem fut akadálymentesen, folyamatosan, hanem akadozik (igaz nagyon picit, mivel kicsi a fordulat). Mindez nagyobb fordulaton hatványozottan jön el, főleg mivel menet közben húzza a feszítőgörgő is. Csapágycsere olyan 10k körül megáll, ha nem kell leszedni a kompresszort (attól függ milyen motoros a gép). Sky Azt hiszem igazad lesz, a zúgás valóban olyan mint egy csapágy hangja. Csak azt nem értem, hogy akkor miért nem zúg a bekapcsolás után rögvest, hanem csak egy kicsit később. Meg fogom majd nézni, amit javasoltál, köszönöm a tippet. Amúgy Z14XE. Üdv.: Tobzos Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Augusztus27, 2008 Szerző Megoszt Elküldve Augusztus27, 2008 Azt hiszem igazad lesz, a zúgás valóban olyan mint egy csapágy hangja. Csak azt nem értem, hogy akkor miért nem zúg a bekapcsolás után rögvest, hanem csak egy kicsit később. Meg fogom majd nézni, amit javasoltál, köszönöm a tippet. Amúgy Z14XE. Üdv.: Tobzos Azért kezd el később zörögni, mert idő kell neki mire bemelegszik és csak akkor csinálja..:lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rival Elküldve Szeptember4, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2008 Sziasztok G-sek! Opelesként már nem vagyok új (Ascona, 2db Astra G), de itt a fórumon igen. Amiért írásra vetemedtem, nem meglepő módon klíma probléma :huh: , mégpedig a 39 oldalnyi hozzászólás végignyálazása után az itt többször is említett hangoskodás jelensége. Az alap történet: a mostani, Maxabós G Astrám új. 5000-es olajcserénél mellékesen jeleztem, hogy hangoskodik a klíma. Az utastérben is hallható jelenséget produkál, ahhoz hasonlítható, mint amikor egy Ikarus busz gyorsít. Két hete bevittem először hivatalosan, hogy orvosolják a problémát. Olajcsere történt a kompresszorban, és valami "hangtompító adalékot" is töltöttek bele, amitől biztosan meg fog szűnni a hang. Most már azt mondom, mese habbal, ugyanis tartott pár napig. A mai városi körömet is már zúgó-búgó klímával tettem meg, idegesítő. Ma délután visszavittem ismét. A munkafelvevő úriember meghallgatta, és rávágta, hogy normális dolog, forró a klímahűtő, ilyenkor "nagyon durva a történet". Mondom kétlem, hogy normális lenne, az előző, ugyanilyen Astránál semmi ilyesmi nem fordult elő, és a tágabb családban fellelhető két másik G Astránál sem. Jövő szerda kora reggelre adtak időpontot, ahol egy szakértő kolléga meghallgatja (itt is probléma lehet, ha hideg környezeti hőmérséklet mellett nem produkálja olyan erősen). Egyébként nem forszírozta nagyon a dolgot, mondván nagy valószínűséggel ő is azt fogja mondani, hogy normális. Szerintem pedig nem, és ebben kérnék megerősítést Tőletek, valóban nem normális a klíma utastérben is hallható működése. Ha pedig nem, általában mi okozza ezt a meghibásodást, illetve magát a hangjelenséget, mert hogy nem az olaj minősége és az adalék hiánya, az mára biztossá vált... Nem szeretnék hülyét csinálni magamból... Én számítástechnikával foglalkozom. Tudom, ha az ügyfél segítséget kér, mert nem jártas a számítógépek lelki világában (mint pl. én, a mezei halandó a márkaszervizzel szemben), és nem ért hozzá (ha Felhasználó, miért is kellene?), akkor elfogadja tőlem azt a véleményt is, ami tegyük fel, téves információ. Persze távol álljon tőlem, mert leégne a képemről a bőr, nem mellesleg ügyfeleim köre is inkább leépülne. Tehát mi a fenét lehet tenni, hogy az a nyavalyás klíma úgy működjön, ahogy kell? További probléma, hogy mi a teendő, ha a "szakvélemény" szerint normális a jelenség. Mindazon túl persze, hogy ezt adják is írásba hivatalosan, plusz vásárlók könyve, levél a központi Opelnek, stb... ...nem szeretem, ha hülyének néznek... ui.: a tisztesség azt követeli, hogy azért legyen idebiggyesztve, a jövő szerda még nem múlt el, így nem tudom, mi lesz a történet vége... csak a hozzáállás alapján nem fűzök hozzá túl sok reményt... de a remény hal meg utoljára... Egyelőre ennyi. Jó, hogy megtaláltam a fórumot, majd biztos lesz egyéb hasfájásom is... <_< Varga István Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve Szeptember4, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2008 ugyan nem G astra, hanem b vectra, de hasonló problémával kerestem fel egy helyi klímást. Kiszedte, szétszedte a kompresszort, majd széttárta a karját, és csak biztos ami alapon, ha már beleegyeztem, kicserélt benne pár dolgot vadonat újra. Összerakta, nyomáspróba, feltöltés. Beindít. Csend van. Aztán ahogy járattuk, és melegedett a hűtő, meg a rendszer meleg oldala, lassan elkezdett ismét búgni. Én is láttam a saját szememmel a szétszedett kompresszort. Nem lötyögött benne semmi. Megállapítottuk, hogy ez ilyen. Ha bedöglene netalán, akkor majd kiderül, hogy egy másik kompresszor is ugyanígy búg, vagy sem. Most ott tartok, hogy jó a kompresszor még mindig, csak ugye egy idő után búg. Szal nem biztos, hogy fognak bármit is kezdeni a tiéddel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vipi Elküldve Szeptember4, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2008 Sziasztok, Hangok ügyében érdekelne a tapasztalatotok. Végigolvastam a témát és korábban már volt erről szó, de ott is volt olyan, akinek teljesen hangtalan a klíma és olyan is, akinek zúg egy kicsit. Nálam a következő van: Bekapcsolás után kb. 7-10 mp-ig zúg, nem hangosan, de nem egészséges hangon. Ennek nem tulajdonítok jelentőséget, hiszen az olaj is csak ezután oszlik el a közegben és utána valóban teljesen néma lesz. Azonnal hűt és szerintem nem fogja jobban a motort a kelleténél, szóval a működésével nincs bajom. Viszont kb. 10-15 perc használat után morogni kezd. Városban különösen, amikor az ember mondjuk a dugóban araszol a forróságban és az 1500-as fordulatot is alig éri el a motor. A hang ilyenkor 2000 felett lesz csak hallható és onnan felfelé egyre hangosabb. Nem vészes és nem is csúnya, de engem nagyon idegesít. Olyasmi, mintha lenne egy kicsi lyuk valahol elől a kipufogón, tehát egy mélyebb morgósabb hang. A kompresszor lehet a végnapjain? Vagy nézessem meg a közeg nyomását? Amúgy az autó 3 éves, de 155 ezer van benne. Tippek? Köszönöm, Tobzos Nálam ez a morgós, kipufogos hang már nulkilométeres kora óta megvan ha klímázok. Ha terhelem az autót, akkor is ugyanaz a morgás jön elő. Szerintem nem kéne aggódni miatta. Vagy ha igen, akkor viszont nekem is <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Szeptember4, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2008 Sziasztok G-sek! Opelesként már nem vagyok új (Ascona, 2db Astra G), de itt a fórumon igen. Amiért írásra vetemedtem, nem meglepő módon klíma probléma :D , mégpedig a 39 oldalnyi hozzászólás végignyálazása után az itt többször is említett hangoskodás jelensége. Az alap történet: a mostani, Maxabós G Astrám új. 5000-es olajcserénél mellékesen jeleztem, hogy hangoskodik a klíma. Az utastérben is hallható jelenséget produkál, ahhoz hasonlítható, mint amikor egy Ikarus busz gyorsít. Két hete bevittem először hivatalosan, hogy orvosolják a problémát. Olajcsere történt a kompresszorban, és valami "hangtompító adalékot" is töltöttek bele, amitől biztosan meg fog szűnni a hang. Most már azt mondom, mese habbal, ugyanis tartott pár napig. A mai városi körömet is már zúgó-búgó klímával tettem meg, idegesítő. Ma délután visszavittem ismét. A munkafelvevő úriember meghallgatta, és rávágta, hogy normális dolog, forró a klímahűtő, ilyenkor "nagyon durva a történet". Mondom kétlem, hogy normális lenne, az előző, ugyanilyen Astránál semmi ilyesmi nem fordult elő, és a tágabb családban fellelhető két másik G Astránál sem. Jövő szerda kora reggelre adtak időpontot, ahol egy szakértő kolléga meghallgatja (itt is probléma lehet, ha hideg környezeti hőmérséklet mellett nem produkálja olyan erősen). Egyébként nem forszírozta nagyon a dolgot, mondván nagy valószínűséggel ő is azt fogja mondani, hogy normális. Szerintem pedig nem, és ebben kérnék megerősítést Tőletek, valóban nem normális a klíma utastérben is hallható működése. Ha pedig nem, általában mi okozza ezt a meghibásodást, illetve magát a hangjelenséget, mert hogy nem az olaj minősége és az adalék hiánya, az mára biztossá vált... Nem szeretnék hülyét csinálni magamból... Én számítástechnikával foglalkozom. Tudom, ha az ügyfél segítséget kér, mert nem jártas a számítógépek lelki világában (mint pl. én, a mezei halandó a márkaszervizzel szemben), és nem ért hozzá (ha Felhasználó, miért is kellene?), akkor elfogadja tőlem azt a véleményt is, ami tegyük fel, téves információ. Persze távol álljon tőlem, mert leégne a képemről a bőr, nem mellesleg ügyfeleim köre is inkább leépülne. Tehát mi a fenét lehet tenni, hogy az a nyavalyás klíma úgy működjön, ahogy kell? További probléma, hogy mi a teendő, ha a "szakvélemény" szerint normális a jelenség. Mindazon túl persze, hogy ezt adják is írásba hivatalosan, plusz vásárlók könyve, levél a központi Opelnek, stb... ...nem szeretem, ha hülyének néznek... ui.: a tisztesség azt követeli, hogy azért legyen idebiggyesztve, a jövő szerda még nem múlt el, így nem tudom, mi lesz a történet vége... csak a hozzáállás alapján nem fűzök hozzá túl sok reményt... de a remény hal meg utoljára... Egyelőre ennyi. Jó, hogy megtaláltam a fórumot, majd biztos lesz egyéb hasfájásom is... <_< Varga István testvérem, törödj bele, ez ilyen. a 2003 utáni klimakompresszorok búgnak ha nagy a meleg. Erről a Teló tudna mesélni mikor neki kicseréltettem gariba a klimakompresszorát, és az új klimakompresszor ugyanúgy búgott mint a régi... ez ilyen. nincs mit tenni. kár elmenni jövőhéten a szervizbe, mert tök feleslegesen cseszed el a napodat. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts