Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Miért is??

(csak halkan mondom, hogy volt benne- 14.000 km-t, kb. 15 hónapot- és persze az úgymond barát szerelő rakta bele hogy mert minden Opelos ezt használja- következő alkalommal úgy ment bele a Valvoline 10W40 hogy ihaj- sajnáltam a mocit ezért kapta jobbikat- 3 ezer Ft különbség volt a 2x2l GM, meg az 5 l Durablend között)

Szinte senki nem használja az Opel gyári olajat. Régen jó volt, ma már messze kerülendő. Szerelő haver meg azért javasolta, mert óccsó.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos azért rá kellett jönnöm, hogy a múltkor kényszerből Patyiéktól zsákmányolt hordós opel 10W40 (total) olaj sem

olyan hűdejó minőség... 300km után lett leendedve (elkészült az olajhűtő új csöve végre :lol: ), és elég rossz

képet mutatott, pedig nem is volt megkergetve közben a gépsas. :lol:

Link to comment
Megosztás:

sziasztok, megtudna valaki mondani h astra F x14nz-be milyen olajat es milyen gyartotol tegyek ami nem hamisitvany es jo a motornak? Hordosat vagy 5literes vagy 1 literes kiszerelesben vegyem a javasolt olajat? Esetleg 1 top 3 lista? persze az atlag ember peztarcajahoz mert kategoriabban.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok, megtudna valaki mondani h astra F x14nz-be milyen olajat es milyen gyartotol tegyek ami nem hamisitvany es jo a motornak? Hordosat vagy 5literes vagy 1 literes kiszerelesben vegyem a javasolt olajat? Esetleg 1 top 3 lista? persze az atlag ember peztarcajahoz mert kategoriabban.

Rendszeresen felmerülő kérdés. Olvass vissza pár oldalt és biztosan megtalálod a választ.

De a 170 oldal végig a tapaszataltokról szó, minél többet olvasol annál többet fogsz tudni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Pár hete mikor még full zöldfülű voltam itt, szóbahoztam az 5W30-as GM olajat, hogy én azt használom az autómba. Akkoriban általánosságban azt írtátok, ami azóta is többször elhangzik, hogy a 10W40 GM olaj kerülendő. Esetleg van valakinek az 5W30 GM olajjal valami tapasztalata?

Egyébként olajcsere után valszeg Castrol (10W40) fog belekerülni.

Link to comment
Megosztás:

Metabond olajba kell még az adalék is?

Én eddig azt hittem, hogy alapból benne van. :lol:

Mobil 5W-40 lesz a vasban 1-2 héten belül, ebbe szerintetek érdemes még az olajba való adalékot megvenni?

Éves szinten kb 10e a futásteljesítmény általában nálunk.

Fogyasztásban mennyire jelentkezik ez a súrlódáscsökkentés? (gondolom kell neki mutatni valamit)

Injektor tisztítót szerintetek érdemes néha tenni a vasba?

Link to comment
Megosztás:

Metabond olajba kell még az adalék is?

Én eddig azt hittem, hogy alapból benne van. :lol:

Mobil 5W-40 lesz a vasban 1-2 héten belül, ebbe szerintetek érdemes még az olajba való adalékot megvenni?

Éves szinten kb 10e a futásteljesítmény általában nálunk.

Fogyasztásban mennyire jelentkezik ez a súrlódáscsökkentés? (gondolom kell neki mutatni valamit)

Injektor tisztítót szerintetek érdemes néha tenni a vasba?

Ha gondolod, beleteszed, ha nem, nem kötelező. Az olaj alapból frankó jellemzőkkel bír, de alapból

nem tartalmazza a súrlódáscsökkentő adalékot (gondolj bele, az drágább szinte, mint az olaj).

Aki spórolósan vezet, annál általában meglátszik a fogyasztásban a különbség. Mondjuk itt nem arra

kell alapozni, hogy ez majd megfelezi a fogyasztást :lol: A legnagyobb szerepe ennek az adaléknak

a motor állagmegőrzése. Akinek nem mindegy hogy 200ezernél motorgenerál, vagy 300 ezernél

még gyönyörűen fut a motor, annak mindenképpen ajánlom ezeket az adalékokat.

Milyen motorba akarod az 5W40-et?

Link to comment
Megosztás:

Ha gondolod, beleteszed, ha nem, nem kötelező. Az olaj alapból frankó jellemzőkkel bír, de alapból

nem tartalmazza a súrlódáscsökkentő adalékot (gondolj bele, az drágább szinte, mint az olaj).

Aki spórolósan vezet, annál általában meglátszik a fogyasztásban a különbség. Mondjuk itt nem arra

kell alapozni, hogy ez majd megfelezi a fogyasztást :lol: A legnagyobb szerepe ennek az adaléknak

a motor állagmegőrzése. Akinek nem mindegy hogy 200ezernél motorgenerál, vagy 300 ezernél

még gyönyörűen fut a motor, annak mindenképpen ajánlom ezeket az adalékokat.

Milyen motorba akarod az 5W40-et?

Z14XE

A szervizkönyv szerint csak először volt benne 5w30, utána mindig 5w-40 Mobil.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megkapta a technika a friss kenést mol dynamik max 10w40. Multkor ez a típus olyan mértékben bevált, hogy muszáj voltam megvárni amíg az autobolt kedvező áron adja :lol: Nekem nagyon bejött ez a típus az x14nz-hez mert nem égett meg a pesti dugóban (Kb 1 óra gyök2 vel) és a tökék sem zajonganak, pontosabban csendesebb mint a többi olajtól! Én személy szerint olajfogyasztásról nem nagyon tudok beszélni mert: 1; nem hajtom a gépet 2; mert viszonylag kevés a kilóméter benne (87e) !

Üdv:BB

Link to comment
Megosztás:

Egy fura kérdés jutott eszembe tegnap, lehet hogy egyszerű rá a válasz:

Mi történik akkor ha azonos márkából és típusból különböző viszkozitású olajokat töltök össze egy motorba? Pl. Castrol.

Mondjuk 10W40 Castrol van a motorban, de 5W30-ból töltök rá három decit mikor lecsipegetett belőle.

Csak elvi kérdés, nem tervezek ilyet csinálni.

Link to comment
Megosztás:

Egy fura kérdés jutott eszembe tegnap, lehet hogy egyszerű rá a válasz:

Mi történik akkor ha azonos márkából és típusból különböző viszkozitású olajokat töltök össze egy motorba? Pl. Castrol.

Mondjuk 10W40 Castrol van a motorban, de 5W30-ból töltök rá három decit mikor lecsipegetett belőle.

Csak elvi kérdés, nem tervezek ilyet csinálni.

Ne is, összeönteni csak azonos viszkozitású olajakat szabad (ha muszáj). Hogy konkrétan mi lenne a reakció, azt nem tudom, de lehet, hogy kicsapódnának belőle az adalékanyagok, elveszítené a kenőképességét.

Link to comment
Megosztás:

Ne is, összeönteni csak azonos viszkozitású olajakat szabad (ha muszáj). Hogy konkrétan mi lenne a reakció, azt nem tudom, de lehet, hogy kicsapódnának belőle az adalékanyagok, elveszítené a kenőképességét.

tényleg nem egészséges különböző viszkozitású olajakat összeönteni, de szerintem ha 3L-hez öntesz 3decit ( 10-40-eshez 5-40-est ), attól még nem szakad le az ég, és a motorod sem sül be. Mondjuk én még 1 decit sem öntenék össze a saját autómban :lol: ( kicsit OFF, mentünk Németországba a céges Octaviaval, 3000km-es út , 100km után sárga visszajelző, alacsony olajszint. ALsó nívón volt az olaj, irány a benzinkút. Elkezdtük találgatni, milyen olaj lehet benne. Mivel semmit sem találtunk a szervizkönyvben, 1L jófajta 10-40es bele, aztán uzsgyi :lol: Mikor elkezdtem fejtegetni a főnökömnek, hogy nem mindegy, milyen viszkozitás, minőség stb, sokatmondóan rámnézett, és azt mondta : "Olaj-olaj. Darab-darab" :lol: ) ON

http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/080229g/

http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070917f/

http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/080409c/

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
A bolgár ralibajnok autója ezzel a céggel van keresztbe-hosszába felmatricázva. Ez nem jelenti azt hogy azt az olajat is használják, de a pénzmosoda az biztos hogy olajozottan megy :lol:

De valami Texaco-s az biztos.

Hmmm. Janika kocsija is tele volt MOL matricákkal, mégse használtam volna soha :lol:

Amúgy már mindegy, mint kiderült, ilyen olaj van most a kis esztergomi lélekvesztőben. 8000km volt olajcsere óta, nem volt fogyás, olajlámpa már szinte az indítózásnál kialszik ( na jó, csak pislákol ), nincs hang, nincs csattogás, hidegen sem volt. Olajfogyás sincs szerencsére, 3-4000km-ig az olajnak szinte olyan színe volt, mint mikor belerakták. Most, 8000körülre vált enyhén tejeskávé színűvé. Hétvégén csere. Szerelőm esküszik erre az olajra, ezt használja már 7 éve, azt mondta, nincs rá panasz. Ennek ellenére gondolkodom egy Castrol-cserén ( esetleg Mobil1 )... :lol:

Hja, és az olaj pedig ÁLLÍTÓLAG ámerikáji, a texaco 25%-os tulajdonosrésszel bír a boltban, és engedélye van az üzemnek texaco kenőanyagok gyártására..

Ez itt NEM a reklám helye volt, csak kíváncsi voltam, milyen olaj ez.

Link to comment
Megosztás:

dacára az itt olvasható cikkeknek:

http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070416c/

http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070917c/

bementem az egyik helyi autósboltba és vettem Opel/GM manuális váltóolajat.

A gond az hogy persze a jó sok német szöveg között nincs rajta egy deka írás se, hogy milyen

viszkozitású, milyen minőségű.

ott virit rajta GM jelzés, persze a szokásos dizájn.

Majd lefotózom, és linkelek egy képet!

Kicsit fosok, mert nem akarok váltót cserélni, hogy szar olaj került bele.

Számla megvan.

na itt a CUCC

http://kepfeltoltes.hu/view/080829/DSCF416...ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.