Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Ha nekem lenne 8 szelepes motorom (egyébként van, C20NE), én 5W-40 olajat adnék neki. Mindenki isteníti a metabond olajat, de az enyémbe a 400.000 km alatt egy csepp sem volt, és a mai napig vígan ketyeg. Szóval ezután sem teszek bele, meghagyom a csattogós hidrotőkés balekoknak.

Ez is egy vélemény, köszönjük. ;)

Link to comment
Megosztás:

Ha nekem lenne 8 szelepes motorom (egyébként van, C20NE), én 5W-40 olajat adnék neki. Mindenki isteníti a metabond olajat, de az enyémbe a 400.000 km alatt egy csepp sem volt, és a mai napig vígan ketyeg. Szóval ezután sem teszek bele, meghagyom a csattogós hidrotőkés balekoknak.

Köszönjük szépen a rendkívül udvarias hozzászólásodat. De ha egy mód és lehetőség van rá, legközelebb fogalmazhatnál finomabban is.

Link to comment
Megosztás:

Köszönjük szépen a rendkívül udvarias hozzászólásodat. De ha egy mód és lehetőség van rá, legközelebb fogalmazhatnál finomabban is.

Nem vagyok cukrász, így a finomságokat ne is várjad. Tőlem ne. Akinek címeztem, az hárította is a válaszom, és szerintem egyedül is képes megvédeni magát a hozzá- illetve beszólásoktól.

Ezért becsülöm is! ;)

Az olaj ügyében a "gazdi" hozza meg a végső döntést, saját felelősségére. Ezt akkor is tiszteletben kell tartani, ha egyébként bődületes nagy ökörséget követ el. Most nem a metára gondolok, hanem a viszkozitási osztálytól való jelentős eltérésre, valamint a nem megfelelő ACEA besorolásra. Mert sajnos van, aki azért önt "sűrű" 15W-40, vagy 20W-50 olajat, mert azt nem eszi a gép. Érdekes....

A másik ilyen az említett hidrotőke csattogás. Vajon tényleg csak egy metabond nevű olaj segít elcsendesíteni? Mert ha egy egyébként jó viszkozitású olajjal csattog, ott valami azért történt. És azt a valamit kellene orvosolni.

Ha már olajcserével próbálja a tulaj, akkor pedig nem kell betojni az 5W-40 olajaktól. Mint említettem, tapasztalat, hogy jobb tulajdonságai vannak, mint a 10W-40 olajaknak.

Ha próbáltad, és nem jött be, akkor visszatérsz az előző állomásra, így lesz saját tapasztalatod. Akkor nem kell hallgatnod mások okoskodását.

És állítólag van 5W-40 meta is... ;)

Link to comment
Megosztás:

Nem vagyok cukrász, így a finomságokat ne is várjad. Tőlem ne. Akinek címeztem, az hárította is a válaszom, és szerintem egyedül is képes megvédeni magát a hozzá- illetve beszólásoktól.

Ezért becsülöm is! ;)

Az olaj ügyében a "gazdi" hozza meg a végső döntést, saját felelősségére. Ezt akkor is tiszteletben kell tartani, ha egyébként bődületes nagy ökörséget követ el. Most nem a metára gondolok, hanem a viszkozitási osztálytól való jelentős eltérésre, valamint a nem megfelelő ACEA besorolásra. Mert sajnos van, aki azért önt "sűrű" 15W-40, vagy 20W-50 olajat, mert azt nem eszi a gép. Érdekes....

A másik ilyen az említett hidrotőke csattogás. Vajon tényleg csak egy metabond nevű olaj segít elcsendesíteni? Mert ha egy egyébként jó viszkozitású olajjal csattog, ott valami azért történt. És azt a valamit kellene orvosolni.

Ha már olajcserével próbálja a tulaj, akkor pedig nem kell betojni az 5W-40 olajaktól. Mint említettem, tapasztalat, hogy jobb tulajdonságai vannak, mint a 10W-40 olajaknak.

Ha próbáltad, és nem jött be, akkor visszatérsz az előző állomásra, így lesz saját tapasztalatod. Akkor nem kell hallgatnod mások okoskodását.

És állítólag van 5W-40 meta is... ;)

Mindaz, amit leírtál vonatkozik rád is és az "okoskodásodra". :lol:

Biztos nagy a tapasztalatod, de azért vannak itt olyan emberek, akik szintén sok elvi és gyakorlati tapasztalattal rendelkeznek. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha nekem lenne 8 szelepes motorom (egyébként van, C20NE), én 5W-40 olajat adnék neki. Mindenki isteníti a metabond olajat, de az enyémbe a 400.000 km alatt egy csepp sem volt, és a mai napig vígan ketyeg. Szóval ezután sem teszek bele, meghagyom a csattogós hidrotőkés balekoknak.

Képzelgünk biztosan csak.

Annyi történt,hogy volt benne metabond olaj,aztán leengedtük,raktunk bele mást ugyanolyan viszkozitással amivel viszont csattog. Akármilyen 5w-s olaj ugyanannyiba kerül,mint a metabond 10w-40.Járt utat járatlanért...

Corsában próbáltam már 5w-40et,nem csattogott, télen nem fogyott, aztán elkezdett tavaszodni és csipegetni kezdte. Mástól is hallottam már ugyanezt. Hiába ugyanolyan a meleg oldali viszkozitása mégis megeszi amelyik a 10w-40et nem.

A tiéd biztosan nem,de az egy BEZZEGMOTOR. Tudjuk...

Link to comment
Megosztás:

Metát akartam egyébként, mert Tápi azt mondta, eddig az volt benne és minden tökéletes volt. Csak a környéken sehol nem kapni, fel pestre meg egy olajért nem megyek, még kettőért sem, annyit nem ér az egész. Megpróbáltam a Liqui Moly-t, de hát sajnos zsákutca ez az olaj is. Következő olajcserére valahonnan szerzek Meta-t és kész ;)

A futár, meg a posta kb 1500ért visz neked.

Link to comment
Megosztás:

A futár, meg a posta kb 1500ért visz neked.

Hát ha ezt tudtam volna előre, ezt a lehetőséget választottam volna, elhiheted. A mai hidegindítás is csattogós volt, szóval bebizonyosodott hogy az LM ennek a motornak nem jön be. 10eKm múlva megy bele vissza a Meta ami EBBEN bevált ;)

Link to comment
Megosztás:

Hát ha ezt tudtam volna előre, ezt a lehetőséget választottam volna, elhiheted. A mai hidegindítás is csattogós volt, szóval bebizonyosodott hogy az LM ennek a motornak nem jön be. 10eKm múlva megy bele vissza a Meta ami EBBEN bevált ;)

Ha a közeli autósboltban nem kapsz Metát a polcról, akkor beszéld meg, hogy hozassanak neked rendelésre! Ha nem egy áruházzal tárgyalsz, hanem egy "kisbótossal," bizonyára megteszi és te is ő is jól jár.

Nekem ez már a 6. éve működik. Én vagyok az egyetlen metás vevője.

Link to comment
Megosztás:

Ha a közeli autósboltban nem kapsz Metát a polcról, akkor beszéld meg, hogy hozassanak neked rendelésre! Ha nem egy áruházzal tárgyalsz, hanem egy "kisbótossal," bizonyára megteszi és te is ő is jól jár.

Nekem ez már a 6. éve működik. Én vagyok az egyetlen metás vevője.

Már én is rendeltem ott ;)

Link to comment
Megosztás:

Ha a közeli autósboltban nem kapsz Metát a polcról, akkor beszéld meg, hogy hozassanak neked rendelésre! Ha nem egy áruházzal tárgyalsz, hanem egy "kisbótossal," bizonyára megteszi és te is ő is jól jár.

Nekem ez már a 6. éve működik. Én vagyok az egyetlen metás vevője.

Kerestettem a csajjal az autósboltban, de Metabondos olaj állványt hamarabb tudott volna hozatni, mint olajat és ezt így hidd el ahogy mondom. A másik boltban pedig tudtak volna hozni, 8900Ft+2000Ft szállítási költségért. Azért az beszarás hogy a szállítási költséget velem akarta kifizettetni, mikor gondolom ő is rendel onnan saját magának cuccot. Nála meg azért nem vettem olajat. ;)

Link to comment
Megosztás:

Kerestettem a csajjal az autósboltban, de Metabondos olaj állványt hamarabb tudott volna hozatni, mint olajat és ezt így hidd el ahogy mondom. A másik boltban pedig tudtak volna hozni, 8900Ft+2000Ft szállítási költségért. Azért az beszarás hogy a szállítási költséget velem akarta kifizettetni, mikor gondolom ő is rendel onnan saját magának cuccot. Nála meg azért nem vettem olajat. ;)

Az ár korrekt, a szállítás nem. Nem is tudom, hogy az az autósbolt hogyan bonyolítja a beszerzéseit manapság, de mifelénk a boltos megrendeli a nagykereskedőtől, és azok szállítják ki az üzletbe az árut. Ma már nem is értem, hogyan működhetett rentábilisan régen egy olyan üzlet, ahol a boltos ült az autójában és ahelyett, hogy az üzletet vitte volna, 200 felé szaladgált a 200 féle áru beszerzéséért. (Pedig volt ilyen az áruhiányos időkben!)

Manapság a szerelők se futkorásznak (még itt a mi kis falunkban sem) az alkatrészért, hanem azt a kereskedő a telefonos rendelésre órákon belül kiszállítja a műhelynek. A szerelő pedig addig is szerel és még több üzletet hoz a boltosnak..... Az egészben az a vicc, hogy ha én veszem meg az alkatrészt a boltban, ugyanannyiért kapom, mint amennyit a szerelő felszámít nekem érte. Nem érdemes egy lépést se tenni az alkatrészért, hacsak nem valami különlegességről van szó. Például a Meta! ;)

Link to comment
Megosztás:

Az ár korrekt, a szállítás nem. Nem is tudom, hogy az az autósbolt hogyan bonyolítja a beszerzéseit manapság, de mifelénk a boltos megrendeli a nagykereskedőtől, és azok szállítják ki az üzletbe az árut. Ma már nem is értem, hogyan működhetett rentábilisan régen egy olyan üzlet, ahol a boltos ült az autójában és ahelyett, hogy az üzletet vitte volna, 200 felé szaladgált a 200 féle áru beszerzéséért. (Pedig volt ilyen az áruhiányos időkben!)

Manapság a szerelők se futkorásznak (még itt a mi kis falunkban sem) az alkatrészért, hanem azt a kereskedő a telefonos rendelésre órákon belül kiszállítja a műhelynek. A szerelő pedig addig is szerel és még több üzletet hoz a boltosnak..... Az egészben az a vicc, hogy ha én veszem meg az alkatrészt a boltban, ugyanannyiért kapom, mint amennyit a szerelő felszámít nekem érte. Nem érdemes egy lépést se tenni az alkatrészért, hacsak nem valami különlegességről van szó. Például a Meta! :lol:

Én is ezen akadtam ki, hogy velem akarja kifizettetni szerintem az összes azzal a pakkal érkező alkatrész szállítási költségét ( bár tény hogy nem autós bolt, hanem csapágybolt, de a lényegen nem változtat ). Szerencséje hogy telefonon értesített az árról és nagy meglepődésemben csak egy "jó köszönöm, akkor nem kérem" mondatom volt. Ha személyesen mondja ezt az arcomba, tuti nem teszi zsebre. ;)

Szerk.: Vagy melegebb van ma délután mint tegnap, vagy kezdi megszokni a kocsi a LM-t. Ma nem kalapácsolt egyáltalán. ;)

Link to comment
Megosztás:

Én is ezen akadtam ki, hogy velem akarja kifizettetni szerintem az összes azzal a pakkal érkező alkatrész szállítási költségét ( bár tény hogy nem autós bolt, hanem csapágybolt, de a lényegen nem változtat ). Szerencséje hogy telefonon értesített az árról és nagy meglepődésemben csak egy "jó köszönöm, akkor nem kérem" mondatom volt. Ha személyesen mondja ezt az arcomba, tuti nem teszi zsebre. ;)

Szerk.: Vagy melegebb van ma délután mint tegnap, vagy kezdi megszokni a kocsi a LM-t. Ma nem kalapácsolt egyáltalán. ;)

Lehet úgy állt meg a motor, hogy nem nyomta a bütyök azt az egy tőkét. :lol: Meta sem csodaszer, enyémen is szól egy tőke, de amíg csak 5 fok alatt és pár fordulatig, addig nem bántom. :lol:

Metával kapcsolatban: Futó Gabi (opel16v) foglalkozik vele, és klubtagoknak van rá kedvezmény is. A szállítás lehet gond, de biztos jár valaki Bp-n, ill. talikra is intézhető szállítás, úgy is kelleni fog olaj egy éven belül. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Lehet úgy állt meg a motor, hogy nem nyomta a bütyök azt az egy tőkét. :lol: Meta sem csodaszer, enyémen is szól egy tőke, de amíg csak 5 fok alatt és pár fordulatig, addig nem bántom. :lol:

Metával kapcsolatban: Futó Gabi (opel16v) foglalkozik vele, és klubtagoknak van rá kedvezmény is. A szállítás lehet gond, de biztos jár valaki Bp-n, ill. talikra is intézhető szállítás, úgy is kelleni fog olaj egy éven belül. :lol:

Régebben még Gabi hozta nekem az olajat a GSibe ( mivel Esztergomi a barátnője, majdnem házhoz volt szállítva ;) ). De már régen nem beszéltem Gabival és a száma sincs meg, nem is akartam zaklatni ezzel, szóval inkább vettem ezt. ;)

Egyébként remélem nem lesz igazad és megszokta a motor már az LM-et, legalább addig amíg megint Meta-t kap. :lol: :lol:

Szerk.: Még jó hogy ezt leírtam, erre máris ténykedik Gabi a fórumon. -.- :lol:

Link to comment
Megosztás:

Régebben még Gabi hozta nekem az olajat a GSibe ( mivel Esztergomi a barátnője, majdnem házhoz volt szállítva :lol: ). De már régen nem beszéltem Gabival és a száma sincs meg, nem is akartam zaklatni ezzel, szóval inkább vettem ezt. ;)

Egyébként remélem nem lesz igazad és megszokta a motor már az LM-et, legalább addig amíg megint Meta-t kap. :lol: :lol:

Szerk.: Még jó hogy ezt leírtam, erre máris ténykedik Gabi a fórumon. -.- :lol:

Járt utat ... :lol: (de főleg jól beolajozottat ;) ) Van pü is, ezekre pont megfelel. Legalábbis én így tapasztalom. :lol:

Remélem én is, hogy most már jó lesz, csak írtam egy lehetőséget. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Enyém is az volt. (C20xe) Castrol olaj... ;)

Castrol Magnatec-el is csattogott az XE-m, hidegben. Abban sem a Meta, sem a Liqui Moly MoS2 nem hozott javulást. A tőkéket egyszer szétszedtem és elmostam, de akkor sem lett jobb. Szerintem nekem akkorra már a hengerfejem volt sz@r ( mármint a hidrotőke fészek ). Az XE ha meghajtottam ( pl állóból gyorsulás 2x, 3x ) akkor is elkezdett kattogni, de miután mentem vele 500m-t nyugodt tempóban és visszahűlt az olaj, elhallgatott.

Link to comment
Megosztás:

Olajszűrőtől nem függhet ez a hidrotőke-csattogás?

Mert visszafolyás-gátló pl. Bosch-ban nincs, MANN-ban nincs, FIAAM-ban kép szerint van...

Ui.: hidegindításnál értem természetesen.

De függhet attól is. Ha visszafolyik az olaj a járatokból, akkor indításkor először fel kell azokat tölteni. Addig pedig szegényesebb kenést kapnak a motor felső részén lévő dolgok.

Link to comment
Megosztás:

Castrol Magnatec-el is csattogott az XE-m, hidegben. Abban sem a Meta, sem a Liqui Moly MoS2 nem hozott javulást. A tőkéket egyszer szétszedtem és elmostam, de akkor sem lett jobb. Szerintem nekem akkorra már a hengerfejem volt sz@r ( mármint a hidrotőke fészek ). Az XE ha meghajtottam ( pl állóból gyorsulás 2x, 3x ) akkor is elkezdett kattogni, de miután mentem vele 500m-t nyugodt tempóban és visszahűlt az olaj, elhallgatott.

Nekem csak hideg indításnál csattog, kb 3-4mp-ig. Utána semmi gondja.

Link to comment
Megosztás:

Castrol Magnatec-el is csattogott az XE-m, hidegben. Abban sem a Meta, sem a Liqui Moly MoS2 nem hozott javulást. A tőkéket egyszer szétszedtem és elmostam, de akkor sem lett jobb. Szerintem nekem akkorra már a hengerfejem volt sz@r ( mármint a hidrotőke fészek ). Az XE ha meghajtottam ( pl állóból gyorsulás 2x, 3x ) akkor is elkezdett kattogni, de miután mentem vele 500m-t nyugodt tempóban és visszahűlt az olaj, elhallgatott.

az a jó ha csattog nem? :lol: ;) :lol: most mit izélsz ;)

Link to comment
Megosztás:

az a jó ha csattog nem? :lol: :lol: :lol: most mit izélsz ;)

Jaja, az kifejezetten jót tesz a hidrotőke fészeknek és a szelepnek :lol: :lol:

Egyébként ma vettem ilyet. 6liter olajhoz használható, az enyémben 4 van, szóval a felét öntöttem bele. Az 50km alatt amit eddig megtettem nem észleltem különösebb jelet. Remélem használni fog.

( bár ebből az 50kmből 10km vontatás volt. Haverom E30a, feladta a harcot... Persze a legnagyobb ködben kellett mindezt neki... ;) )

Link to comment
Megosztás:

De függhet attól is. Ha visszafolyik az olaj a járatokból, akkor indításkor először fel kell azokat tölteni. Addig pedig szegényesebb kenést kapnak a motor felső részén lévő dolgok.

Ezt írtam!

Mert itt olvastam olyanokat, hogy xy-olajtól minuszokban indításkor is elmúlt a hidrotőke csattogása, márpedig, ha nincs visszacsapó szelep -gondolom gyári előírás, hogy milyen legyen az olajszűrő- akkor az a különös, hogyha nem csattog. Az meg, hogy meddig (1-3sec) inkább az olaj hidegoldali viszkozitásától függ.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.