Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Halihó!

Kínálnak nekem egy garnitúra 15"-os alut 90%-os gumival, viszont 4x108-as lukosztással. A srác szerint lehet tenni alá pogácsát, amivel használható a 4x100-as agyon. Tudtok nekem erről valamit mondani?

Ha pogácsát teszel alá nagyon kell figyelni a felni ET számára,nehogy beleérjen ide-oda.A tehermentesítésről nem is beszélve.A 4x108 had menjen a fordok alá,szerintem is inkább keress 4x100-as felnit és megfelelő tehermentesítő középpel.

Link to comment
Megosztás:

Köszi mindenkinek. Letettem arról a felniről. Keresek inkább 4x100-ast, valami szépet. Erről a tehermentesítőről felvilágosítanátok? (bocs a sok hülye kérdésért, első autóm... :) )

Van rola mar eleg sok irva itt a forumon, csak meg kell keresni :)

A lenyege az, hogy a felnit pont kozepre iranyitsa amikor felteszed. A csavarok ezt nem tudjak megcsinalni ha a felni kozepfurata nagyobb mint a kerekagybol kijovo resz, amire rajon a felni kozepe. Remelem ertheto amit irtam :( Ha nincs ilyen gyuru, akkor nagy esellyel utni fog a kerek, ugy, mintha nem lenne kicentirozva.

A tehermentesito megnevezes helyett a kozpontosito lenne a megfelelo megnevezes. A belso atmeroje 56.5 mm, a kulso meg akkora mint a felni kozepfurata. Igy amikor felteszed a felnit pont kozepen fog allni. A kozpontosito gyuru lehet muanyagbol is, a celnak az is tokeletesen megfelel.

Link to comment
Megosztás:

Van rola mar eleg sok irva itt a forumon, csak meg kell keresni :)

A lenyege az, hogy a felnit pont kozepre iranyitsa amikor felteszed. A csavarok ezt nem tudjak megcsinalni ha a felni kozepfurata nagyobb mint a kerekagybol kijovo resz, amire rajon a felni kozepe. Remelem ertheto amit irtam :( Ha nincs ilyen gyuru, akkor nagy esellyel utni fog a kerek, ugy, mintha nem lenne kicentirozva.

A tehermentesito megnevezes helyett a kozpontosito lenne a megfelelo megnevezes. A belso atmeroje 56.5 mm, a kulso meg akkora mint a felni kozepfurata. Igy amikor felteszed a felnit pont kozepen fog allni. A kozpontosito gyuru lehet muanyagbol is, a celnak az is tokeletesen megfelel.

Szerintem,de lehet én tudom rosszul,nem véletlen tehermentesítő a neve!

A teher hordozásást ez a középrész végzi,a 4 csavar pedig az oldalirányú erőket fogja meg!Nem? :)

Link to comment
Megosztás:

Szerintem,de lehet én tudom rosszul,nem véletlen tehermentesítő a neve!

A teher hordozásást ez a középrész végzi,a 4 csavar pedig az oldalirányú erőket fogja meg!Nem? :)

Központosító a neve! :( A terhet meg a csavaroknak köszönhetően nem ez viszi, hanem azok. Remélem érthető . :) ;)

Ja... és mivel sokszor volt már róla szó, ezért a keresés is biztos hozna rá találatot!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Felraktam ma az alufelniket. Sztem jól néz ki, kíváncsi leszek, hosszabb távon milyen lesz vezetni :unsure:

Így néznek ki az autó alatt: Felnik

A központosítást a kerékcsavarokra bíztam, holnap munkába menet kiderül, mennyire tudták középre húzni a kerekeket (57mm VW szabvány). Ha nem lesz jó, majd kitalálok vmit.

Link to comment
Megosztás:

Felraktam ma az alufelniket. Sztem jól néz ki, kíváncsi leszek, hosszabb távon milyen lesz vezetni :unsure:

Így néznek ki az autó alatt: Felnik

A központosítást a kerékcsavarokra bíztam, holnap munkába menet kiderül, mennyire tudták középre húzni a kerekeket (57mm VW szabvány). Ha nem lesz jó, majd kitalálok vmit.

Az nem biztos, hogy rögtön kiderül... majd egy kátyú, vagy vészfékezés után...

De nem kell szerintem annyira félned, az Opel agy 56,5, tehát akkor fél mm az eltérés... annyira szorosan nincs azért illesztve a központosító, különben úgy kéne ráütni a felnit az agyra... Tényleg, nem tudja valaki, hogy hivatalosan mennyi a tűrése a központosításnak?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Hát nem sokáig voltak fenn az alufelnik, másnap hazaérve vissza is cseréltem őket. Őrülten rázzák a kocsit nagyobb sebességnél, ráadásul szervó híján jóval nehezebb vele a kormányzás, plusz még lomhább is lett tőle az autó :unsure:

Ha ráz nagyobb sebességnél az egyértelműen nincs kiegyensúlyozva jól!Jó sz@rul centírozhatták ki!

Nekem is viszi néha a kezemből a kormányt,ha nagy az útvályú,de megszoktam már.

Viszont a fékhatás sokkal jobb nagyobb felületen és a kanyarokban sem kell félni,hogy elszállsz hamar!

Link to comment
Megosztás:

Hát nem sokáig voltak fenn az alufelnik, másnap hazaérve vissza is cseréltem őket. Őrülten rázzák a kocsit nagyobb sebességnél, ráadásul szervó híján jóval nehezebb vele a kormányzás, plusz még lomhább is lett tőle az autó :D

Az enyémen ezért nincs! :) Egyébként a haverom c14nz -jén 14-es felnik vannak,185/60-as gumikkal.Így nincsenek kormányzási gondok,és nem lehet észrevenni ,hogy lomhább lenne.Csak nehéz olyan felnit találni,ami ebben a viszonylag kis méretben is jól mutat,de az ő ötküllőse olyan. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

  • 4 months later...

Hi!

Az előző (4 hónapos :) ) témához hozzászólva a felnik még megvannak, és eladók, ha kellene valakinek. Valóban lehet centírozási gondjuk, mástól is hallottam, hogy az a gumis nem tud alufelnit centírozni, az én acélfelnijeimet viszont szépen megcsinálta.

Egy kérdésem lenne gumis témában: a Caravan kerekei érdekes dolgot csinálnak. Az a gond, hogy kb. 3 hét-1hónap alatt leengednek 1-1.5bar körüli nyomásra, mind a 4 :) Annak kicsi az esélye, hogy mindegyik ugyanúgy lyukas legyen, meg annak is, hogy mindegyik szelep ugyanúgy legyen rossz. De akkor hogy lehet ez? Gondoltam rá, hogy esetleg maguk a gumik rosszak, de annyira nem öregek, meg nem is gagyi márka (Vredestein T-Trac 175/70R13), szemre se látok rajtuk semmi gyanúsat. Okozhatják a felnik a dolgot? 13-as Fiat alufelnik vannak rajta, okozhatnak ezek ilyesmit? :lol:

Azért furcsállom a dolgot, mert az én kerekeimet kb. fél évente kell egy-két tized bar-ral korrigálni, ahhoz képest ez sok sztem.

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Az előző (4 hónapos :lol: ) témához hozzászólva a felnik még megvannak, és eladók, ha kellene valakinek. Valóban lehet centírozási gondjuk, mástól is hallottam, hogy az a gumis nem tud alufelnit centírozni, az én acélfelnijeimet viszont szépen megcsinálta....

Elég sokféle gond okozhat ilyet!A felni belső szélei meg lettek tisztítva a gumi felrakása előtt?A szelepek biztos jók?

Rövidebbre vettem az idézetet. Gepard

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Tanácsot kérek több kérdésben. Az auto: Astra F Caravan, a gumiabroncs mérete: 175/70 R 13 (Firestone), a gyári adatok: 3 főnél 2,0 és 1,8; teljes terhelésnél 2,0 és 2,9.

Nemrég vettem az autót használtan, ősszel és most tavasz kezdetén is azt tapasztaltam, hogy a gyári adatokat belefújva laposnak tűnnek. (Télen eleve 3-4 tizeddel többet fújtam bele.) Félek a kopástól. Amikor még nincs olyan meleg, mint nyáron, érdemesebb 1-2 tizeddel többet belefújni? Mit javasoltok, mennyit fújjak bele? A gumik jó állapotban vannak, a szelepek a gumicserénél lettek kicserélve. A gumis 2,5-et fújt bele, de én azt sokallottam. A Caravannál a hátsó terhelés függvényében hogyan érdemes növelni a nyomást?

Elnézést, ha hasonló kérdés már többször előfordult volna, de nem volt időm átolvasni a hozzászólásokat. A segítséget előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Tanácsot kérek több kérdésben. Az auto: Astra F Caravan, a gumiabroncs mérete: 175/70 R 13 (Firestone), a gyári adatok: 3 főnél 2,0 és 1,8; teljes terhelésnél 2,0 és 2,9.

Nemrég vettem az autót használtan, ősszel és most tavasz kezdetén is azt tapasztaltam, hogy a gyári adatokat belefújva laposnak tűnnek. (Télen eleve 3-4 tizeddel többet fújtam bele.) Félek a kopástól. Amikor még nincs olyan meleg, mint nyáron, érdemesebb 1-2 tizeddel többet belefújni? Mit javasoltok, mennyit fújjak bele? A gumik jó állapotban vannak, a szelepek a gumicserénél lettek kicserélve. A gumis 2,5-et fújt bele, de én azt sokallottam. A Caravannál a hátsó terhelés függvényében hogyan érdemes növelni a nyomást?

Elnézést, ha hasonló kérdés már többször előfordult volna, de nem volt időm átolvasni a hozzászólásokat. A segítséget előre is köszönöm.

Én nem tartom túl soknak a 2,5-et, mivel én is 2,5-3 közt járok. :blush:

Szerintem mindenképpen neked kell kitapasztalni mi a neked legkedvezőbb. Minél alacsonyabb annál komfortosabb, minél magasabb annál pattogósabb. 1-2 tizedes nyomáskülönbség nem hinném, hogy nagyon változtatna a kopásmintán. Úgysem lehet konstans tartani egy értéket. (valamennyit biztos ereszt, hőmérséklettel is változik a nyomás, stb...)

Link to comment
Megosztás:

A kezelési kézikönyvben részletesen le van írva, hogy melyik karosszériánál, milyen gumiméretnél, milyen terhelés mellett mekkora guminyomást kell beállítani. :blush: ;) Gondolom te is onnan nézted az értékeket.

Ha a gyári értékkel laposnak tűnnek, akkor 1-2tized plusz szerintem is belefér :D (legalább kevésbbé kúszik a kanyarban!)

"A Caravannál a hátsó terhelés függvényében hogyan érdemes növelni a nyomást?"

Gondolom alsó határérték "üres" kocsinál, felső határérték maximális terhelésnél (elég logikusnak tűnik :lol: )

Nálam elől 2,4, hátul 2,1-3,3 van megadva (ha jól emlékszem), és 2,5-öt nyomok előre és hátra is.

Link to comment
Megosztás:

A kezelési kézikönyvben részletesen le van írva, hogy melyik karosszériánál, milyen gumiméretnél, milyen terhelés mellett mekkora guminyomást kell beállítani. :blush: ;)

Ha a gyári értékkel laposnak tűnnek, akkor 1-2tized plusz szerintem is belefér :D (legalább kevésbbé kúszik a kanyarban!)

Az egy nagyon jó kiindulópont, de semmi esetre sem kőbe vésett szabály. A vezetési stílustól kezdve az átlagos külső hőmérsékleten, a gumi fajtáján, az útburkolat minőségén, a terhelés nagyságán és eloszlásán, a különböző alkatrészek állapotán keresztül az elvárt komfortérzetig szinte bármi befolyásolhatja a nyomást.

Link to comment
Megosztás:

Az egy nagyon jó kiindulópont, de semmi esetre sem kőbe vésett szabály. A vezetési stílustól kezdve az átlagos külső hőmérsékleten, a gumi fajtáján, az útburkolat minőségén, a terhelés nagyságán és eloszlásán, a különböző alkatrészek állapotán keresztül az elvárt komfortérzetig szinte bármi befolyásolhatja a nyomást.

És Te ennyi minden alapján, folyamatosan változtatod a nyomást, mi? :blush: :D

A gumi fajtája, a vezetési stílus tekinthető állandónak (bár nálam nem az; más egyedül és más a családdal autózva), de a többi?!

Nyilván, ha nagyon megpakolja a kocsit az ember, akkor rányom még néhány tizedet, esetleg máshogy fújja fel télen-nyáron, de a többi változó elég esélytelen.

Link to comment
Megosztás:

És Te ennyi minden alapján, folyamatosan változtatod a nyomást, mi? :D ;)

A gumi fajtája, a vezetési stílus tekinthető állandónak (bár nálam nem az; más egyedül és más a családdal autózva), de a többi?!

Nyilván, ha nagyon megpakolja a kocsit az ember, akkor rányom még néhány tizedet, esetleg máshogy fújja fel télen-nyáron, de a többi változó elég esélytelen.

A stílusom állandó, a hőmérséklet szakaszosan változik (nem a 10 és 15 fok különbségére gondoltam, hanem a 10 és 40 fok-ra), gumi csak néhány évenete cserélődik, átlagosan nagyjából egyforma úton haladok, nem szoktam megpakolva vagy sok embert szállítva közelekedni, esetleg nagyon rövid távon az meg nem számít, az alkatrész kopás szintén kiszámítható és lassú folyamat, komfortérzetem is ritkán változik, ha igen akkor meg a gátlón tekerek inkább.

Tehát, hogy a kérdésedre válaszoljak igen. :blush:

De lehet hogy félreértettél, én nem arra utaltam hogy ezeknek megfelelően minden nap állítsa be a júzer a nyomást, hanem arra hogy a könyvben leírtak mennyire kevés szempont figyelembevételével nyújt segítséget. (gumi az gumi, út az út, stb...) Szerintem a fentiek figyelembevételével egy jó középértéket kell venni, így az nagyjából mindenhol elfogadható lesz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.