Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

hisz nem minden indítás ilyen, csak napi egy max.

Nekem ez kb mint Imynél, garázsból kitolatás, ajtózárás. (1-2perc)

Mint az aláírásomban is látszik, a miénk sima Z14XE. (2004-es)

Amúgy nem 750-re áll be, hanem szinte kerek 800-ra. Zöldkártya mérés közben is alig pár rpm-et mozgott 86C motornál.

Hipermarket körútnál (1-2 óra állás utáni indítás) sem tapasztaltam, amit írtok, sima 800-900 körülre áll be indítás után rögtön most tavaszi időben, onnan ejti vissza 800-ra. Gondolom lassabban hűl vissza.

nekem sem mindíg játsza el, főleg nem 25 fokban.

Link to comment
Megosztás:

Na megjött a nyár, változott a fogyim is.

BP központ 5-8km-es távokon 10,2-10,5 (tél) 8,7-9 (nyár). Klímával lámpától lámpáig 10,4 -de ez nagyon extrém.

BP város, 10-20km-es távokkal szintén a reggeli dugóban 10 (tél) -> 8,2-8,5 (nyár)

Autópálya 4 emberrel 150-el 7,5.

Hosszútáv, végeken össz 20% várossal 90-120 között végig 4 emberrel 6,7.

Asszem ennél jobb nekem már nem is kell. Esetleg a város lehetne még egy kicsit kevesebb, mondjuk fixen max 8,5, de ez forintban elenyésző.

Szerintem jó teljesítmény egy 9 éves 1,6-os kocsitól. ;) A 20 éves 1,3-as kadett többet fogyasztott városban, mondjuk pályán igaz csak két emberrel, elvolt 6,3-al is a maga 75 lovával. ;)

Link to comment
Megosztás:

Na megjött a nyár, változott a fogyim is.

BP központ 5-8km-es távokon 10,2-10,5 (tél) 8,7-9 (nyár). Klímával lámpától lámpáig 10,4 -de ez nagyon extrém.

BP város, 10-20km-es távokkal szintén a reggeli dugóban 10 (tél) -> 8,2-8,5 (nyár)

Autópálya 4 emberrel 150-el 7,5.

Hosszútáv, végeken össz 20% várossal 90-120 között végig 4 emberrel 6,7.

Asszem ennél jobb nekem már nem is kell. Esetleg a város lehetne még egy kicsit kevesebb, mondjuk fixen max 8,5, de ez forintban elenyésző.

Szerintem jó teljesítmény egy 9 éves 1,6-os kocsitól. ;) A 20 éves 1,3-as kadett többet fogyasztott városban, mondjuk pályán igaz csak két emberrel, elvolt 6,3-al is a maga 75 lovával. ;)

Nekem is változott, 6,2-->6,8 -ra, úgy hogy csak a talpak lettek mások 175/70 R14-ről 195/60 R15, klímát még nem kellett használnom

Link to comment
Megosztás:

Nekem is lement a téli fogyi 6.5-6.8-ról 5.8-ra most, igaz klimát már használtam, de ésszel. ;)

Én ilyen fogyit csak speckó virsligumiva, a kocsiban egyedül ülve 20kg-t fogyva tudnék produkálni 80-90-es tempóval hosszútávon. Ez nektek átlag várossal mindennel? Ilyenről én csak álmodhatok vagy dízel. ;)

Link to comment
Megosztás:

Én ilyen fogyit csak speckó virsligumiva, a kocsiban egyedül ülve 20kg-t fogyva tudnék produkálni 80-90-es tempóval hosszútávon. Ez nektek átlag várossal mindennel? Ilyenről én csak álmodhatok vagy dízel. ;)

A fogyasztásbajnokok általában twinportos géppel navigálnak. A Tiéd még „elsőszériás”, X-es motor, ebből is adódhat azért különbség. Az enyém Z-s, és valahol a kettő között állok fogyasztás témában. A vezetési stílusban is benne lehet pár deci. Mondjuk, én szoktam jó egészségeseket forgatni (5000 RPM körülire), nehogy eltunyuljon. ;) A 7-7,5-es átlagommal teljesen ki vagyok békülve. Persze, ha lágytojást ragasztanék a talpamra, biztos lehetne faragni, de nehogymár ne élvezhesse az ember az autózást... ;)

Link to comment
Megosztás:

A fogyasztásbajnokok általában twinportos géppel navigálnak. A Tiéd még „elsőszériás”, X-es motor, ebből is adódhat azért különbség. Az enyém Z-s, és valahol a kettő között állok fogyasztás témában. A vezetési stílusban is benne lehet pár deci. Mondjuk, én szoktam jó egészségeseket forgatni (5000 RPM körülire), nehogy eltunyuljon. ;) A 7-7,5-es átlagommal teljesen ki vagyok békülve. Persze, ha lágytojást ragasztanék a talpamra, biztos lehetne faragni, de nehogymár ne élvezhesse az ember az autózást... ;)

Egyetértek. Nekem is hasonló a fogyim(már amikor használom az astrát....) ;)

Link to comment
Megosztás:

Én ilyen fogyit csak speckó virsligumiva, a kocsiban egyedül ülve 20kg-t fogyva tudnék produkálni 80-90-es tempóval hosszútávon. Ez nektek átlag várossal mindennel? Ilyenről én csak álmodhatok vagy dízel. ;)

Z14XEP, város max. 10%, 10-12km-es szakaszok 60%, a többi 30km-nál hosszabb út, 100-as tempó körüli országúton, ha 120 körül járok vele akkor kb. 0.5l+

Link to comment
Megosztás:

A fogyasztásbajnokok általában twinportos géppel navigálnak. A Tiéd még „elsőszériás”, X-es motor, ebből is adódhat azért különbség. Az enyém Z-s, és valahol a kettő között állok fogyasztás témában. A vezetési stílusban is benne lehet pár deci. Mondjuk, én szoktam jó egészségeseket forgatni (5000 RPM körülire), nehogy eltunyuljon. ;) A 7-7,5-es átlagommal teljesen ki vagyok békülve. Persze, ha lágytojást ragasztanék a talpamra, biztos lehetne faragni, de nehogymár ne élvezhesse az ember az autózást... ;)

Napi 44km országúton max 90-nel 6,3 :P Egy hónap után alapjárat ingadozni kezdett, és jöttek a pici rángatások. A riasztó jelek után nyomtam egy 22km etapot olyan 150-160 körül, majd visszaálltam a jól bevált 100-110-es sebességre. Így a fogyasztás: 7,2 lett. Rángatás, ingadozás megszünt. Ez a tvinport olyan mint anno a trabi, havi egyszer ki kell kormolni de rendesen! A Székesfehérvári fagyizás kicsit drága lenne a km miatt, de a lényeg a havi egyszeri PADLÓGÁZ ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Akinek Z14XE van megnézné,h napi első indításnál(hideg indítás) mennyi idő kb amíg a motor és a hűtő közti cső felmelegszik(tehát kinyit a termosztát)alapjáraton.

Addig nem lehet meleg, amig a mutató nem közeledik a 90 fokhoz. ;)

Link to comment
Megosztás:

Addig nem lehet meleg, amig a mutató nem közeledik a 90 fokhoz. ;)

Nekem nem,h nem közeledik,de még a 80fokot se éri el....

Ha az ECU a termosztát korai nyitása miatt hideg motort érzékel hosszabb ideig,akkor magasabb fordulaton tartja addig a motort??Mert indítás után viszont 1250-ről 2-3perc és 800RPM a fordulat alapjáraton....Vagy ezzel a dúsítás nincs összefüggésbe a 2-3perc utáni 800-as fordulatra beálláshoz???

Link to comment
Megosztás:

Nekem is z14xe-m van lábtól függöen 7-8l a vegyes fogyasztás.Kb 3perc után áll be az alapjárati fordulat .Ilyen időben kb 2-4km mig eléri az üzemi hőfokot kb 87fok.Hideg inditás után kb fél percig dadogos a járása de utána kisimul, ez nem tetszett elvittem a szerelő haverhoz ki azt mondta ,hogy kb 5000fordulaton járassam meg a gépet, hogy kitisztulon a motor a lerakodott koromtól, utána jobb lesz sajnos ez típus hiba.Lekormolódik a gyertya a szelepek és a katalizátor is telítődik ettől lehet valamilyen szinten így megszabadulni ily módon.

Link to comment
Megosztás:

...A Székesfehérvári fagyizás kicsit drága lenne a km miatt, de a lényeg a havi egyszeri PADLÓGÁZ ;)

Uhuhu cartárs meg, mióta japán kályhával nyomja, már Bécsbe jár fagyizni (vagy lehet, hogy ott is nyitott egy cukrászdát, régebben nagyon hirdették ezt az opciót) ;) ;)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is z14xe-m van lábtól függöen 7-8l a vegyes fogyasztás.Kb 3perc után áll be az alapjárati fordulat .Ilyen időben kb 2-4km mig eléri az üzemi hőfokot kb 87fok.Hideg inditás után kb fél percig dadogos a járása de utána kisimul, ez nem tetszett elvittem a szerelő haverhoz ki azt mondta ,hogy kb 5000fordulaton járassam meg a gépet, hogy kitisztulon a motor a lerakodott koromtól, utána jobb lesz sajnos ez típus hiba.Lekormolódik a gyertya a szelepek és a katalizátor is telítődik ettől lehet valamilyen szinten így megszabadulni ily módon.

Gratulálok ! Csak hajkurásszátok 5000-en sokat azt a szerencsétlen kis 1.4-est, had tisztuljon !

Aztán utána majd jól megbüntet benneteket a magas olajfogyasztással...

Nem Trabant ( 2T )ez, hogy elduguljon !

Amúgy az én Z14XE-m vegyesben 6.5-6.8-at kajolt, ha csak városban mentem, akkor meg 8-at.

96000km-t tettünk meg együtt, de elég ritkán - soha !! - forgattam szét...

Link to comment
Megosztás:

Gratulálok ! Csak hajkurásszátok 5000-en sokat azt a szerencsétlen kis 1.4-est, had tisztuljon !

Aztán utána majd jól megbüntet benneteket a magas olajfogyasztással...

Nem Trabant ( 2T )ez, hogy elduguljon !

Amúgy az én Z14XE-m vegyesben 6.5-6.8-at kajolt, ha csak városban mentem, akkor meg 8-at.

96000km-t tettünk meg együtt, de elég ritkán - soha !! - forgattam szét...

Az én olvasatomban azért nem arról van szó, hogy állandóan üveghangon kell forgatni, de az biztos, hogy a városi, meg az általános tötymörgés nem használ. Az olajból nem tud kipárologni a víz, az AGR is hamarabb lekokszosodik, szélsőségesebb esetben a szelepfészkek is felrakódhatnak (ilyen hengerfejet már láttam lekapva szervizben). Valóban nem szabad centrifugásdit csinálni ezzel a kis motorral, de a forgatást jobban tolerálják, mint a felesleges kíméletet, meg óvatoskodást...

Egyébként meg nem véletlenül 6500 a leszabályzási fordulat, hivatalosan eddig kell bírnia a folyamatos terhelést. (Persze, ez azért már valóban nagyobb kopással, meg olajfogyasztással is járna, és tényleg nem oké a motornak.) A lényeg, hogy hidegen ne kapjon szélsőséges terhelést a gép.

Link to comment
Megosztás:

Gratulálok ! Csak hajkurásszátok 5000-en sokat azt a szerencsétlen kis 1.4-est, had tisztuljon !

Aztán utána majd jól megbüntet benneteket a magas olajfogyasztással...

Nem Trabant ( 2T )ez, hogy elduguljon !

Amúgy az én Z14XE-m vegyesben 6.5-6.8-at kajolt, ha csak városban mentem, akkor meg 8-at.

96000km-t tettünk meg együtt, de elég ritkán - soha !! - forgattam szét...

Eddig 1,7d astrám volt Z14XE-m van egy ideje.Utálom a széthajtást,de a dizelnél nem is volt probléma az alacsony fordulaton való közlekedés ez bosszulta meg magát a Z14XE-mnél telítődöt egy kicsit a motor erre mindegyik opeles szaki előszőr ezt javalja.Az enyém 2001-es nem twinport.A tied? ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.