Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

3 órája, lazy jack írta:

Esetleg valakinek van tapasztalata fűthető szélvédővel?

Nemrég találtam az ebay-en:

http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Astra-G-MK4-Heated-Windscreen-/322002776900?hash=item4af8dc7344:g:4eIAAOSwBLlVVhHu

 

Ugyan nem Astra, még csak nem is Opel, de én használtam off Ford Focus-t és nagyon praktikus volt szeptember-december között a reggeli deresedésben (főleg, ha kintalvós a jármű). Egyetlen zavaró körülmény lehet, de ez is megszokható: a fűtőszálak, amik  hullámos vonalban függőlegesen futnak jó sűrűn, sötétben zavaróan hatnak ha a szemből jövő autó fényszórója megvilágítja.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

14 órája, Nyil írta:

Hali, sajnos nem tartott sokáig az őröm.

A fűtés az előtét ellenállás csere után működött. Azonban a minap nem indult a fűtés. Ma reggel néztem, minden fokozatban ment. Aztan délután induláskor meg sem moccant a venti egyetlen fokozatban sem. Azóta nem megy. Régi ellenállást visszaraktam (eddig azzal 4-en direktben ment) ma már azzal sem indult. 2-es helyen biztosítékot megnéztem, az rendben van. Valakinek ötlet a hiba okára??

Megnéztem újra, a venti egy kis kézi rásegítés útán megy rendesen. Szerintetek motor csere vagy javítható a hiba?

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet mindnekinek!
Használtan vennék autót (Astra G) Van egy kiszemeltem, annyi gond van vele hogy nincs benne elektromos ablakemelő. A kérdésem az lenne, hogy elektronikai szempontból mennyire komplikált utólag beletenni egy bontottat? Gondolok itt arra pl. hogy elég -e az ajtóban a kábelköteget cserélni, vagy jobban bele kell nyúlni?
Válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

18 minutes ago, nlac24 said:

Üdvözlet mindnekinek!
Használtan vennék autót (Astra G) Van egy kiszemeltem, annyi gond van vele hogy nincs benne elektromos ablakemelő. A kérdésem az lenne, hogy elektronikai szempontból mennyire komplikált utólag beletenni egy bontottat? Gondolok itt arra pl. hogy elég -e az ajtóban a kábelköteget cserélni, vagy jobban bele kell nyúlni?
Válaszokat előre is köszönöm.

Megoldható, komoly dolgok nincsenek, de kábelezni kell. A hátsóra van részletes leírás, de biztos lesz aki segít az elsőben.

https://sites.google.com/site/opelccled/hatso-eablak

Lényeg, hogy bontottat vegyél, ragaszkodj a gyárihoz!

Link to comment
Megosztás:

1 perc, Stofl írta:

Megoldható, komoly dolgok nincsenek, de kábelezni kell. A hátsóra van részletes leírás, de biztos lesz aki segít az elsőben.

https://sites.google.com/site/opelccled/hatso-eablak

Lényeg, hogy bontottat vegyél, ragaszkodj a gyárihoz!

Köszönöm. Nekem csak az első a lényeg. Mindenképp gyárit veszek. Abban reménykedem, hogy gyárilag az ajtóig benne van a vezeték hozzá.

Link to comment
Megosztás:

14 hours ago, KMiki said:

Ugyan nem Astra, még csak nem is Opel, de én használtam off Ford Focus-t és nagyon praktikus volt szeptember-december között a reggeli deresedésben (főleg, ha kintalvós a jármű). Egyetlen zavaró körülmény lehet, de ez is megszokható: a fűtőszálak, amik  hullámos vonalban függőlegesen futnak jó sűrűn, sötétben zavaróan hatnak ha a szemből jövő autó fényszórója megvilágítja.

 

Köszi a választ, Fordban már én is találkoztam vele, de Astraban -főleg G-ben- valahogy nem igen, gyárilag talán nem is volt hozzá, ezért érdekes ez az e-bayes. Annyira nem is mondanám horrornak az árát, kérdés, hogy ez is hasonló-e a konkurenciákéhoz.

Link to comment
Megosztás:

9 hours ago, tgabika76 said:

Ez az esőérzékelő vezérlőjének a csatlakozója.

Köszönöm, érdekes, hogy úgymond elő van készítve, talán a tempomat és a MID is ugyanígy elő lehet készítve? Fentebb olvastam, hogy a MID-hez elég sokat kell drótozni, azt nem vállalnám be, de ha csak a kütyüket kell rádugni a csatikra akkor belevágnék. Érdekes, hogy ennyi plusz csatit benne hagytak és mind a 8 hangszóró megvan, de a hátsó ajtók kapcsolóját már kihagyták, no meg a tükörfűtés kapcsolóját is a hátsó szélvédőére kötötték -Opeléknél is vannak furcsaságok a modell-politikában, legalább is az F-hez képest. :)

Link to comment
Megosztás:

1 óra, lazy jack írta:

Köszönöm, érdekes, hogy úgymond elő van készítve, talán a tempomat és a MID is ugyanígy elő lehet készítve? Fentebb olvastam, hogy a MID-hez elég sokat kell drótozni, azt nem vállalnám be, de ha csak a kütyüket kell rádugni a csatikra akkor belevágnék. Érdekes, hogy ennyi plusz csatit benne hagytak és mind a 8 hangszóró megvan, de a hátsó ajtók kapcsolóját már kihagyták, no meg a tükörfűtés kapcsolóját is a hátsó szélvédőére kötötték -Opeléknél is vannak furcsaságok a modell-politikában, legalább is az F-hez képest. :)

Szerintem nem nagyon szokták külön, Renault-ban is együtt megy a kettő.

Link to comment
Megosztás:

A Fordban és a Mazdában is együtt működik a tükörfűtés és a hátsóablakfűtés. Az én G Astrámban is bent van, télen jól szokott jönni.

Amúgy sok minden be van vezetékelve nekem is pl.: hátsó elektromos ablakemelő, ülésfűtés kapcsolók. A műszerfal mögött és a motortérben is több helyen vannak lógó csatlakozók, csak pont az nincs amit be akarnék szerelni, pl.: tempomat, mid kilyelző. 

Link to comment
Megosztás:

33 minutes ago, retfirD said:

Szerintem nem nagyon szokták külön, Renault-ban is együtt megy a kettő.

 

11 minutes ago, Tomi8201 said:

A Fordban és a Mazdában is együtt működik a tükörfűtés és a hátsóablakfűtés. Az én G Astrámban is bent van, télen jól szokott jönni.

Nem is zavar annyira, csak furcsa volt F Astra után, mert ugyanolyan maga a tükörállító gonb, de hiányzik róla a tükörfűtés kapcsolója + ledje. Az kényelmesebb volt, mert csak bekapcsoltam és egy időzítő 15 perc múlva kikapcsolta automatikusan. A hátsó szélvédő fűtést én nem használtam egyik autómon sem, de nem gond, majd kiszedem a biztosítékját vagy a reléjét, mert ahogy néztem az külön van -csak a gomb ugyanaz.

tükörfűtés01.jpg

Link to comment
Megosztás:

2 órája, trassher írta:

Sziasztok!

Az érdekelne hogy 5 ajtós g astrában a beltér világításhoz mekkora méretű sofita izzók kellenek? Elől 41mm-re emlékszem de a többit nem tudom. Hátsó kapaszkodók, csomagtér, kesztyűtartó.

Kesztyűtartó, térképlámpa, csomagtartó 41 mm, hátsó kapaszkodók 36 mm úgyemlékszem :)

 

* 39mm a hátsó kapaszkodó bocsi, most mértem meg

Módosítva : nemeth_laca
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, nemeth_laca írta:

Kesztyűtartó, térképlámpa, csomagtartó 41 mm, hátsó kapaszkodók 36 mm úgyemlékszem :)

 

* 39mm a hátsó kapaszkodó bocsi, most mértem meg

Köszi! :) Ezek szerint kell nekem 3db 41mm-es és 2db 39mm-es izzó. Ledes izzókon gondolkodok csak nem tudom hogy kell e ezeken kívül még valamilyen plusz alkatrész. Azt nem szeretném hogy "kikapcsolt" állapotban halványan derengjenek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az a kérdés merült fel bennem hogy ha esetleg amúgyis hozzá kellene nyúlni a motorhoz (z16xe), esetleg lecseréltetném az olajteknőt egy jeladósra. Csak annyi a dolog hogy keresek egy computeres z16xe kódú donort vagy több dologra oda kell figyelni pl: más nívópálca fog kelleni hozzá stb. Vagy nem eszik Ennyire forrón a dolgot, mindegyik ugyan olyan csak valamelyikén van furat jeladóval, van amelyik pedig furat nélküli. Valamelyikőtök csinált már ilyet? Előre is Köszi!

Link to comment
Megosztás:

2 órája, trassher írta:

Köszi! :) Ezek szerint kell nekem 3db 41mm-es és 2db 39mm-es izzó. Ledes izzókon gondolkodok csak nem tudom hogy kell e ezeken kívül még valamilyen plusz alkatrész. Azt nem szeretném hogy "kikapcsolt" állapotban halványan derengjenek.

Can-bus rendszerűt vegyél, az nem fog derengeni. Vagy ellenállast kell forrasztani elé, de a can-bus-al nem kell vacakolni, meg forrasztani :)

Mondjuk nekem led szalag van berakva a térképlámpába, plusz bennehagytam a szofitát, hogy ne derengjen. Majd ha megmurdel, akkor fogok venni bele can-bus-os ledet. Mondjuk két éve van így hiba nélkül (kop-kop), és van fényerő bőven :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

4 perce, nemeth_laca írta:

Can-bus rendszerűt vegyél, az nem fog derengeni. Vagy ellenállast kell forrasztani elé, de a can-bus-al nem kell vacakolni, meg forrasztani :)

Mondjuk nekem led szalag van berakva a térképlámpába, plusz bennehagytam a szofitát, hogy ne derengjen. Majd ha megmurdel, akkor fogok venni bele can-bus-os ledet. Mondjuk két éve van így hiba nélkül (kop-kop), és van fényerő bőven :D

Van itt helyben canbus-os izzó is így akkor azt veszem. 1,5W-os 3W-os amit dob az oldal. Sajnos méret nincs megadva. Ha jól gondolom térképlámpába és csomagtartóba kell a 3W-os, többi helyre pedig az 1,5W-os.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, trassher írta:

Van itt helyben canbus-os izzó is így akkor azt veszem. 1,5W-os 3W-os amit dob az oldal. Sajnos méret nincs megadva. Ha jól gondolom térképlámpába és csomagtartóba kell a 3W-os, többi helyre pedig az 1,5W-os.

Nyugodtan, mivel a hagyományos szofita 10 wattos, úgyhogy, ha találsz nagyobbat a 3 wattosnál, akkor olyat is rakhatsz bele. :)

Link to comment
Megosztás:

On ‎2016‎.‎02‎.‎22‎. at 20:30, ketyere79 írta:

Sziasztok!

Az a kérdés merült fel bennem hogy ha esetleg amúgyis hozzá kellene nyúlni a motorhoz (z16xe), esetleg lecseréltetném az olajteknőt egy jeladósra. Csak annyi a dolog hogy keresek egy computeres z16xe kódú donort vagy több dologra oda kell figyelni pl: más nívópálca fog kelleni hozzá stb. Vagy nem eszik Ennyire forrón a dolgot, mindegyik ugyan olyan csak valamelyikén van furat jeladóval, van amelyik pedig furat nélküli. Valamelyikőtök csinált már ilyet? Előre is Köszi!

Valaki erre valamit?

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, gezoli írta:

Grat! 

Biztos jó dolog ez, csak én már lefóliáztattam, így nem vakítanak. De, ha nemlenne fólia, biztos befabrikálnám. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.