Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Sziasztok, egy kis OFF:

jó tanács mindenkinek, Banner Bike Bull AGM+SLA 11Ah akksit ne vegyetek, 2014.08 vettem. Télen se túl hideg se túl meleg helyen nem tároltam, motorból mindig ki volt véve, rendszeresen ellenőrizve és töltve.
Ide szezont nem kezdte meg, bár 12,6 - 12,8 V van benne, de indítani nem képes, csak kerreg tőle az önindító, de nem hajt. :-( Szomorú vagyok, 13e Ft volt, soha többé ilyen drága, inkább no name 5-6 ért és akkor 2-3 évente csere.

ON

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, kobraCode írta:

Sziasztok, egy kis OFF:

jó tanács mindenkinek, Banner Bike Bull AGM+SLA 11Ah akksit ne vegyetek, 2014.08 vettem. Télen se túl hideg se túl meleg helyen nem tároltam, motorból mindig ki volt véve, rendszeresen ellenőrizve és töltve.
Ide szezont nem kezdte meg, bár 12,6 - 12,8 V van benne, de indítani nem képes, csak kerreg tőle az önindító, de nem hajt. :-( Szomorú vagyok, 13e Ft volt, soha többé ilyen drága, inkább no name 5-6 ért és akkor 2-3 évente csere.

ON

Ezt valahol olvastam.. :evilgrin::cool: hihi

Link to comment
Megosztás:

Üdv Srácok!

Az önindítóm ma a végstádiumba lépett, kb. hatodjára teker rendesen. :(
Van amikor gyújtás után teker egy felet aztán megáll, de van amikor egyáltalán nem teker csak búg mint a megszorult kávédaráló. 

Szerintetek mi lehet a hiba? 
Valaki tudna segíteni, hogy miként kell leszedni és hogy férek hozzá, milyen szerszámokkal? 
Esetleg, hogy milyen alkatrész kell hozzá és hol tudom beszerezni. Tudom, így látatlanba nemlehet diagnosztizálni, de hátha találkozott már valaki ilyen jelenséggel. 


Nemszeretnék ottmaradni valahol, vagy tologatni. :brooding:

Szerk.: Ha lehűl a gép akkor teker-indul egyből. Inkább városi használatnál melegen csinálja.

Módosítva : nemeth_laca
Link to comment
Megosztás:

Ismerős szitu: csapágyas lett. Melegen a hőtágulástól megszorul benne a csapágy, olyankor ezért nem teker, de ha visszahűlt, elsőre indít. Nem feltétlenül kell eldobni, meg is lehet javítani, és átgondolt közlekedéssel (ha csak akkor állítod le az autót, ha biztos vagy benne hogy egy órán belül nem kell újra elindítanod) akár még használható is egy darabig...:blush:

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

6 órája, tgabika76 írta:

Ismerős szitu: csapágyas lett. Melegen a hőtágulástól megszorul benne a csapágy, olyankor ezért nem teker, de ha visszahűlt, elsőre indít. Nem feltétlenül kell eldobni, meg is lehet javítani, és átgondolt közlekedéssel (ha csak akkor állítod le az autót, ha biztos vagy benne hogy egy órán belül nem kell újra elindítanod) akár még használható is egy darabig...:blush:

 

Egyik önindítós aztmondta, hogy legrosszabb esetben is 16ezer lesz, de nembiztos, hogy cserélni kell mindent benne.

Nemtudom milyen árak vannak, ez korrekt ajánlatnak minősül? 

Láttam bontottat olcsóbban, de azt nemakarok, mert az lutri.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, nemeth_laca írta:

Egyik önindítós aztmondta, hogy legrosszabb esetben is 16ezer lesz, de nembiztos, hogy cserélni kell mindent benne.

Nemtudom milyen árak vannak, ez korrekt ajánlatnak minősül? 

Láttam bontottat olcsóbban, de azt nemakarok, mert az lutri.

én a felujitottat cseréltem bontottra azota nincs ilyen gondom

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ki akartam ma próbálni a klímát, hogy rendesen működik-e (tavaly volt egy javítás, mert eleresztette az összes gázt), de el se indult a rendszer. Ahogy néztem, nem húz be a kompresszor kuplungja, nem indul a hűtőventilátor se (bár gondolom azt valamelyik klíma nyomás/hőmérséklet szenzor vezérli, azért nem indult). A 35, 38, 39, 40 -es számú biztosítékok (amelyek elméletileg a klímához tartoznak), azok épek. Hibakód nincs. Az ehhez a rendszer tartozó további biztosítékok és relék hol találhatók? Mit lenne érdemes még megvizsgálni?

Ahogy ellenőriztem a biztosítékokat, éreztem, hogy a zöld színű relé az utastéri biztosítéktáblán, ami elméletileg a hátsó szélvédő fűtéséé, meglehetősen meleg, pedig be se volt kapcsolva az a funkció. Ez mitől lehet?

Szerk.: kicseréltem az említett relét (03 447 012). Amikor kicseréltem még a kulcs se volt bedugva, nemhogy a gyújtás ráadva, de amint beraktam az új relét, már be is húzott és azalatt a 10 perc alatt amíg hazaértem ugyanúgy fel is melegedett, plusz a klíma változatlanul nem működik...

 

Köszönöm

Módosítva : nzozz
Link to comment
Megosztás:

Kedves Fórumtársak!

2003-as Z12XE motor, 250.000 km. Feltűnt, hogy ingadozik az alapjárat. Kivillogtattam: " P0120     Fojtószelep/gázpedál helyzet érzékelő/kapcsoló A áramkör ". - Szóval baj van az elektromos gázpedállal. Igen drága alkatrészeket érint, még  mielőtt egy mesternek teljesen kiszolgáltatnám magam anyagilag, kérdezem, hogy ezzel kapcsolatos jó tanácsot, vagy tapasztalatot tudtok -e velem megosztani? Biztos volt már róla szó itt a Fórumon is, de nem emlékszem, nem találom.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 04. 05. at 21:15, nemeth_laca írta:

Ez igen bizalomgerjesztő xD

Annyi, hogy ottleszek a muksó mellett, úgyhogy látom majd mit tesz bele, meg mit nem. :)

hiába nekem totál felujitotta ismerös uj behuzot is tett rá és mégis a bontottal minden problémám megszünt.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Gombóc Arthur írta:

Kedves Fórumtársak!

2003-as Z12XE motor, 250.000 km. Feltűnt, hogy ingadozik az alapjárat. Kivillogtattam: " P0120     Fojtószelep/gázpedál helyzet érzékelő/kapcsoló A áramkör ". - Szóval baj van az elektromos gázpedállal. Igen drága alkatrészeket érint, még  mielőtt egy mesternek teljesen kiszolgáltatnám magam anyagilag, kérdezem, hogy ezzel kapcsolatos jó tanácsot, vagy tapasztalatot tudtok -e velem megosztani? Biztos volt már róla szó itt a Fórumon is, de nem emlékszem, nem találom.

Ilyen hibáknál mindig leírom a saját történetemet, tapasztalatomat (Z14XEP), bár még sose kaptam olyan visszajelzést, hogy bejött volna a tipp, de hátha segít. Pontos hibakódokra már nem emlékszem, elfelejtettem rögzíteni, de talán P0120 (is) volt, valamilyen fojtószelep és/vagy gázpedál érzékelő hibák voltak. A lényeg, hogy a pillangószelepet mozgató fogaskerék műanyag, az azt mozgató motor fogaskereke pedig fém és szépen ledarálta az első pár fogat. Először nehezen indult és problémás volt a gázadás, az alapjárat se volt jó, aztán leállt menetközbe, de nehezen újraindult, majd egy kereszteződésben leállt és nem indult. Az egyik szerelő aki a műhelyét elnézve többnyire csak Opelokat javít, mondta, hogy ez 100%, hogy ECU csere (akkor még nyilván nem sikerült kiderítenem, hogy mi is ez pontosan). Azért 80 000Ft helyett csak megúsztam 10 000Ft -ból és egy saját fél órás munkából :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

23 órája, nzozz írta:

Sziasztok!

Ki akartam ma próbálni a klímát, hogy rendesen működik-e (tavaly volt egy javítás, mert eleresztette az összes gázt), de el se indult a rendszer. Ahogy néztem, nem húz be a kompresszor kuplungja, nem indul a hűtőventilátor se (bár gondolom azt valamelyik klíma nyomás/hőmérséklet szenzor vezérli, azért nem indult). A 35, 38, 39, 40 -es számú biztosítékok (amelyek elméletileg a klímához tartoznak), azok épek. Hibakód nincs. Az ehhez a rendszer tartozó további biztosítékok és relék hol találhatók? Mit lenne érdemes még megvizsgálni?

Ahogy ellenőriztem a biztosítékokat, éreztem, hogy a zöld színű relé az utastéri biztosítéktáblán, ami elméletileg a hátsó szélvédő fűtéséé, meglehetősen meleg, pedig be se volt kapcsolva az a funkció. Ez mitől lehet?

Szerk.: kicseréltem az említett relét (03 447 012). Amikor kicseréltem még a kulcs se volt bedugva, nemhogy a gyújtás ráadva, de amint beraktam az új relét, már be is húzott és azalatt a 10 perc alatt amíg hazaértem ugyanúgy fel is melegedett, plusz a klíma változatlanul nem működik...

 

Köszönöm

Szia!

Első körben mérd meg, hogy a mágnestekercs kap-e feszültséget a klíma bekapcsolásakor. (kezedre vigyázz!)
Ha kap, akkor a mágnestekercs a rossz. Szakadás, vagy hőbiztosíték! Ha nem kap, akkor valószínűleg nincs gáz a rendszerben, vagy a nyomáskapcsoló a rossz.

A ventilátor pedig csak egy bizonyos nyomás elérése után fog bekapcsolni, tehát amíg nem megy a kompresszor, a venti sem fog.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

11 perce, balintkaaa írta:

Sziasztok,

Van egy 2006/12 havi G astrám.

Multi kormánnyal rendelkezik a jármű.

Kérdésem az lenne, hogy tud e valaki új után gyártott CD lejátszót amivel működne a multi kormány ?

Előre is köszönöm.

Üdv

Ha gyári teszel bele működik rendesen " CDR 500" ha más típust akkor olyannak  kell lenni ami táv irányítható +adapter http://www.autoradiokeret.hu/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=102&category_id=43&page=shop.browse&limitstart=10&limit=50 

ezek az árak kicsit húzósak .De ez minden ki maga dönti el mit szeretne bele.

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt forumtarsak.

G Astra-ba kodlampat szeretnek utolag beepiteni, lampak, rele, kodlampas kapcsolo megvan mar, csak elakadtam a lokharito kivagasnal.

Regebben lattam DarthVodor oldalan egy leirast, de barhogy keresem, nem sikerul megnyitni valami hiba miatt, mintha valtozott volna a cim...

Ha valaki az uj cimmel tudna  segiteni, esetleg sajat tapasztalat ez ugyben , szivesen vennem.

Konkretan a lokharito kivagasanak a technikaja erdekelne, hogy ne legyen ronda a vegeredmeny.

 

Elore is koszonom:Milbi

Link to comment
Megosztás:

2 órája, milbi írta:

Tisztelt forumtarsak.

G Astra-ba kodlampat szeretnek utolag beepiteni, lampak, rele, kodlampas kapcsolo megvan mar, csak elakadtam a lokharito kivagasnal.

Regebben lattam DarthVodor oldalan egy leirast, de barhogy keresem, nem sikerul megnyitni valami hiba miatt, mintha valtozott volna a cim...

Ha valaki az uj cimmel tudna  segiteni, esetleg sajat tapasztalat ez ugyben , szivesen vennem.

Konkretan a lokharito kivagasanak a technikaja erdekelne, hogy ne legyen ronda a vegeredmeny.

 

Elore is koszonom:Milbi

Üdv!

Most gyári ködlámpám van, de előző Gé-men nem volt, s azon igen egyszerűen csináltam meg:Lökhárító le, belülről ott van a ködlámpának a helye kirajzolva, e vonal mellett 1-2 mm-el kivágtam pillanatforrasztó pákával.Gyönyörűen viszi, csak belenyomod a műanyagba a hegyét és húzod a vonal mellett kicsivel. Majd utána reszelővel kiigazítod egyenesre, és kész!

Link to comment
Megosztás:

42 perce, oggy írta:

Üdv!

Most gyári ködlámpám van, de előző Gé-men nem volt, s azon igen egyszerűen csináltam meg:Lökhárító le, belülről ott van a ködlámpának a helye kirajzolva, e vonal mellett 1-2 mm-el kivágtam pillanatforrasztó pákával.Gyönyörűen viszi, csak belenyomod a műanyagba a hegyét és húzod a vonal mellett kicsivel. Majd utána reszelővel kiigazítod egyenesre, és kész!

Szia, koszi szepen, erre nem is gondoltam, de tenyleg egyszerubbnek tunik a furas, reszelesnel.

 

Milbi

Link to comment
Megosztás:

6 órája, milbi írta:

Tisztelt forumtarsak.

G Astra-ba kodlampat szeretnek utolag beepiteni, lampak, rele, kodlampas kapcsolo megvan mar, csak elakadtam a lokharito kivagasnal.

Regebben lattam DarthVodor oldalan egy leirast, de barhogy keresem, nem sikerul megnyitni valami hiba miatt, mintha valtozott volna a cim...

Ha valaki az uj cimmel tudna  segiteni, esetleg sajat tapasztalat ez ugyben , szivesen vennem.

Konkretan a lokharito kivagasanak a technikaja erdekelne, hogy ne legyen ronda a vegeredmeny.

 

Elore is koszonom:Milbi

Ne is keresd!

Köszönjük Janó32!

Módosítva : gezoli
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 04. 12. at 20:15, astra 1 írta:

Ha gyári teszel bele működik rendesen " CDR 500" ha más típust akkor olyannak  kell lenni ami táv irányítható +adapter http://www.autoradiokeret.hu/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=102&category_id=43&page=shop.browse&limitstart=10&limit=50 

ezek az árak kicsit húzósak .De ez minden ki maga dönti el mit szeretne bele.

Nekem a gyári lenne a legjobb :)

De sehol se találok :(

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.