Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Lehúzott ablaknál nem dübörög a szél, cserébe felhúzott ablaknál jobban hallható a forgalom zaja. Először azt hittem, hogy rosszul zár az ajtó, de nem.

A menetszél 50-60 km/h fölött lehúzott ablaknál mozdít rajta annyit, hogy felhúzáskor az automatika visszaereszti az üveget.

Legalábbis nálam Szatuna márkájúval ez a tapasztalat.

Nekem is Szatuna van (mind a 4 ajtón), de én ezeket nem tapasztalom. Nálam nincs gond a felhúzással semmilyen sebességnél, és én nem vettem észre azt sem, hogy felerősödne a forgalom zaja.

A kérdezőnek: hogy érdemes-e feltenni, az attól függ, hogy milyen célból szeretnéd. Legnagyobb előnye, hogy nem vág be a szél lehúzott ablaknál, szerintem jól is néz ki vele az autó, meg valamilyen szinten napellenző is. Az üveget maga a légterelő nem karcolja, csak tisztán kell tartani, hogy ne nagyon kerüljenek közé homokszemek, mert az viszont már tudja (de ez nem csak épp a légterelőnél érvényes).

Link to comment
Megosztás:

Nem úszod meg olyan egyszerűen! E-s , és RL-es nek kell lennie!

A bekötéshez, még kell egy elektronika.

Nem extra, ez az alap! Gyújtás után, a motor beindulásával, a DLR-nek világítania kell! Felkapcsolt tompított, vagy távolsági lámpáknál, a DLR nem világíthat!

Akkor jól emlékeztem, így akkor valóban nem olyan egyszerű. Viszont most rákerestem a Philips megoldására, és annak a leírásában az szerepel, hogy felkapcsolt fényszórónál 1/3-ra csökkenti a fényerőt, akkor az sem szabályos, pedig az elvileg megfelel az előírásoknak. Most akkor ez így megint nem tiszta nekem :confused: .

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még egy utolsó kérdés FrontKödlámpával kapcsolatban.

Ha jól tudom ködlámpa nem világíthat reflektorral együtt.

Ha fel van kapcsolva a ködlámpa és átváltok reflektora az autómatikusan elalszik vagy manuálisan kell lekapcsolni?

Ha úgy kötöm be mintha a gyárban kötötték volna akkor ennek így kellene működnie nem?

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy "C"-s végű a tranzisztor, amit beraktál. Ennek, elég nagy az erősítése.Inkább a tranzisztort cseréd, sima BC337-re. (végződés nélkülire) Külföldi oldalakon is BC547, de az, elég "gyenge".

Vagy tegyél egy 100K ellenállást az emitter-bázis közé. Akkor biztos lezár a tranzisztor...

Szia! Köszönöm!

Egyébként eleve BC547B tranzisztorral lett megépítve. Ebből tudsz valamire következtetni?

Ezt cseréljem vagy inkább az ellenállást toldjam be?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Korábban már írtam a veramon féle utólagos Board Computer linkjéről , azóta már többféle verziója is létezik az elektronikának,

ez az eredeti saját gyári kijelzőt használó két nyelven (Cseh, és Angol) is működő verzió:

Link

Ez pedig az 5 nyelvű (Szlovák, Angol, Lengyel, Magyar) , MID kijelzőt használó profibb verzió:

Link

Itt vannak az árak: Link

Rendelt már valaki ebből a veramon féle Computerből? Írtam nekik, és kb. 150 cseh koronáért küldik Budapestre a megrendelt

elektronikát.

Kapós cucc lesz ez, felvetettem az ötletet a Coupé fórumon, és máris van 4 potenciális érdeklődő velem együtt...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még egy utolsó kérdés FrontKödlámpával kapcsolatban.

Ha jól tudom ködlámpa nem világíthat reflektorral együtt.

Ha fel van kapcsolva a ködlámpa és átváltok reflektora az autómatikusan elalszik vagy manuálisan kell lekapcsolni?

Ha úgy kötöm be mintha a gyárban kötötték volna akkor ennek így kellene működnie nem?

Üdv!

Már nincs ilyen szabály (sok új autónál a ködlámpa kanyarfényként is működik (értelemszerűen olyankor csak az egyik), annak meg miért kéne elaludnia reflektornál?), és amennyire tudom a gyári ködlámpa nem is alszik el ha távfényt kapcsolsz...

Link to comment
Megosztás:

Már nincs ilyen szabály (sok új autónál a ködlámpa kanyarfényként is működik (értelemszerűen olyankor csak az egyik), annak meg miért kéne elaludnia reflektornál?), és amennyire tudom a gyári ködlámpa nem is alszik el ha távfényt kapcsolsz...

Jól tudod, gyárilag is simán világítanak együtt, úgyhogy vaszabi79 szerintem ne foglalkozz vele jó az úgy ahogy van.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy egy '04es 1.2es astra G-n (viva)

a hátsó ajtóban ki lehet vezetékelve a hangszóró?

Az első ajtókban ki van előkészítéshez csak az első ajtó tartozik? A hátsón kibontottam a magas szóró fedelét nem láttam vezetéket se a jobb se a bal oldalon :((( lehet hogy csak lecsúszott? bár akkor meg zörögne rajta a csati. mindegy az ajtó átvezetőt is lehúztam íme a kép.:

http://imageshack.us/photo/my-images/571/dsc02877z.jpg/

továbbá az első ajtókba szeretnék elektromos ablakemelőt gyári bontott kapcsolókkal vezktg-el mechanikával 25.000

Szerintetek mennyire lehet az kihúzva az első ajtóba?

Válaszokat előre is kösziii :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is Szatuna van (mind a 4 ajtón), de én ezeket nem tapasztalom. Nálam nincs gond a felhúzással semmilyen sebességnél, és én nem vettem észre azt sem, hogy felerősödne a forgalom zaja.

A kérdezőnek: hogy érdemes-e feltenni, az attól függ, hogy milyen célból szeretnéd. Legnagyobb előnye, hogy nem vág be a szél lehúzott ablaknál, szerintem jól is néz ki vele az autó, meg valamilyen szinten napellenző is. Az üveget maga a légterelő nem karcolja, csak tisztán kell tartani, hogy ne nagyon kerüljenek közé homokszemek, mert az viszont már tudja (de ez nem csak épp a légterelőnél érvényes).

Köszi szépen mindenkinek a véleményét!!Leginkább azért,mert szerintem is dob egy kicsit az autón,jobb vele az összkép.No meg esős időben-ha a kocsiban várakoznék-,így kicsit le lehet engedni az ablakot,hogy ne párásodjon be az egész...no meg amiket írtatok is,csupa előnyösen hangzik :D ...be is ruházok egy ilyenre...köszi..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy-két gondolat a nappali menetfényhez.

Először is E jellel kell rendelkeznie, mert csak azt fogadják el a tompított fényszóró használata helyett.

Másodszor, úgy kell bekötni, hogy a tompított fényszóróval együtt nem, vagy csak csökkentett fényerővel működhet. A "fejlett" autókon azért nem alszik ki a tompított használatakor menetfény, mert csökkentik a fényerejét, és ez megfelel mind a hazai, mind az EU-s szabályoknak.

Az utólagosan beszerelhető világító eszközök drágább fajtái már tudják ezt, természetesen a megfelelő szerkentyű beszerelésével, ami egyébként része a kitnek.

Mellesleg a beszerelés sem olyan vészes, de a drágább szerkentyűket a legtöbb helyen ahol forgalmazzák, be is építik.

Link to comment
Megosztás:

Ja,és még annyit kérdeznék,hogy ezt a Szatuna márkájú légterelőt a lehúzott ablaknál csak simán be kell helyezni és az ott is marad vagy esetleg ragasztani is kell???

A fém pöckökkel kell rögzíteni,m és nem kell mással (ragasztó).

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy egy '04es 1.2es astra G-n (viva)

a hátsó ajtóban ki lehet vezetékelve a hangszóró?

Az első ajtókban ki van előkészítéshez csak az első ajtó tartozik? A hátsón kibontottam a magas szóró fedelét nem láttam vezetéket se a jobb se a bal oldalon :((( lehet hogy csak lecsúszott? bár akkor meg zörögne rajta a csati. mindegy az ajtó átvezetőt is lehúztam íme a kép.:

http://imageshack.us.../dsc02877z.jpg/

továbbá az első ajtókba szeretnék elektromos ablakemelőt gyári bontott kapcsolókkal vezktg-el mechanikával 25.000

Szerintetek mennyire lehet az kihúzva az első ajtóba?

Válaszokat előre is kösziii :)

Az enyém 2003-as viva+ 1.4. A hátsó ajtónál csak a B oszlopig volt behúzva a vezeték. Találsz az oszlopnál egy gumidugót. Ezt kiveszed és belül kotorászol. Elméletileg itt megtalálod és innen viheted tovább az ajtóba.

Az elektromos ablakot én is utólag raktam be. Vedd meg hozzá a kábelköteget is ami az ajtóban van. A régit kiveszed és a helyére berakod az elektromos ablakos köteget. Nem nagy meló. Viszont kell még hozzá a könyöklő is. Javaslom ha már csinálod akkor vegyél e.tükröket is mert a kábelkötegben általában az is benne van. Én beraktam azt is és nem bántam meg. Minden Plud and Play.

Az én autóm és a Tiéd is még német nem úgy mint a Classic II. Azokból már sok mindent kispóroltak.

Link to comment
Megosztás:

Az enyém 2003-as viva+ 1.4. A hátsó ajtónál csak a B oszlopig volt behúzva a vezeték. Találsz az oszlopnál egy gumidugót. Ezt kiveszed és belül kotorászol. Elméletileg itt megtalálod és innen viheted tovább az ajtóba.

Az elektromos ablakot én is utólag raktam be. Vedd meg hozzá a kábelköteget is ami az ajtóban van. A régit kiveszed és a helyére berakod az elektromos ablakos köteget. Nem nagy meló. Viszont kell még hozzá a könyöklő is. Javaslom ha már csinálod akkor vegyél e.tükröket is mert a kábelkötegben általában az is benne van. Én beraktam azt is és nem bántam meg. Minden Plud and Play.

Az én autóm és a Tiéd is még német nem úgy mint a Classic II. Azokból már sok mindent kispóroltak.

Ebben biztam én is ezt még nem a lengyelek rakták össze :) figyelj az a gumidugó, amit mondsz az nem a hátsó ajtó kapcsolójának a helye?

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen mindenkinek a véleményét!!Leginkább azért,mert szerintem is dob egy kicsit az autón,jobb vele az összkép.No meg esős időben-ha a kocsiban várakoznék-,így kicsit le lehet engedni az ablakot,hogy ne párásodjon be az egész...no meg amiket írtatok is,csupa előnyösen hangzik :D ...be is ruházok egy ilyenre...köszi..

még annyit, hogy bár a satuna nem tudom mennyire lóg le a visszapillantó elé, a gyári opel egy kicsit "betakarja" a holt teret. Vagyis inkább megtöri a fényt.

Nem esik be eső, nem muszáj teljesen felhúzni, csak be kell pattintani (a gyárit, felhúzást megoldottam)

A satuna olcsóbb

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen mindenkinek a véleményét!!Leginkább azért,mert szerintem is dob egy kicsit az autón,jobb vele az összkép.No meg esős időben-ha a kocsiban várakoznék-,így kicsit le lehet engedni az ablakot,hogy ne párásodjon be az egész...no meg amiket írtatok is,csupa előnyösen hangzik :D ...be is ruházok egy ilyenre...köszi..

Arra figyelj, hogy két fajta Szatuna van az Astrára. A "sima" mellett van egy "slim" elnevezésű is, ami keskenyebb, és sem kifelé nem lóg ki annyira, és nem lóg le teljesen a tükör mellé. Amúgy mindkettő jó.

Link to comment
Megosztás:

Már nincs ilyen szabály (sok új autónál a ködlámpa kanyarfényként is működik (értelemszerűen olyankor csak az egyik), annak meg miért kéne elaludnia reflektornál?), és amennyire tudom a gyári ködlámpa nem is alszik el ha távfényt kapcsolsz...

Nem alszik ki, ma reggel néztem.

Link to comment
Megosztás:

Mindenkinek köszönöm a menetfénnyel kapcsolatos infókat!

Elnézést, hogy késve válaszolok, de van ez a 5DB hozzászólás/24 óra-ás új szabály és csak ennyivel később tudom megköszönni.

Lépj be! :hiya: 3500 - 5000 Ft/év. Minden másra ott a M. Card!

Belépnék én szívesen, de a rokkantnyugdjamból örülök, ha az autót rendben tudom tartani.

Link to comment
Megosztás:

Mindenkinek köszönöm a menetfénnyel kapcsolatos infókat!

Elnézést, hogy késve válaszolok, de van ez a 5DB hozzászólás/24 óra-ás új szabály és csak ennyivel később tudom megköszönni.

Lépj be! :hiya:

3500 - 5000 Ft/év. Minden másra ott a M. Card!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.