Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Sziasztok!

Ha töményen van a GM fagyálló (rózsaszín) a hűtőrendszerben az okoz problémát? Szívjak ki belőle, és pótoljam ioncseréltvízzel?

Másik kérdés, hogy szétszerelés nélkül, hogyan tudom megállapítani milyen utastérszűrő kell a gépbe? (Delphi, vagy Behr)

Régebbről olvastam a középkonzol bal oldali csavarozás ill. patentolás megoldást. Az tuti? (Patentos = Behr) Vagy esteleg más módszer?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha töményen van a GM fagyálló (rózsaszín) a hűtőrendszerben az okoz problémát? Szívjak ki belőle, és pótoljam ioncseréltvízzel?

Másik kérdés, hogy szétszerelés nélkül, hogyan tudom megállapítani milyen utastérszűrő kell a gépbe? (Delphi, vagy Behr)

Régebbről olvastam a középkonzol bal oldali csavarozás ill. patentolás megoldást. Az tuti? (Patentos = Behr) Vagy esteleg más módszer?

Köszönöm!

Szerintem nem jó úgy, 50:50 arányban higítsd, úgyis jó legalább -huszonakárhány fokig. Töményen tuti nem jó!

A másikhoz: néha a hűtőre elöl is rá van írva, h delphi vagy behr, persze ha még a gyári van benne. De a patent/csavar módszer is jó!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha töményen van a GM fagyálló (rózsaszín) a hűtőrendszerben az okoz problémát? Szívjak ki belőle, és pótoljam ioncseréltvízzel?

Másik kérdés, hogy szétszerelés nélkül, hogyan tudom megállapítani milyen utastérszűrő kell a gépbe? (Delphi, vagy Behr)

Régebbről olvastam a középkonzol bal oldali csavarozás ill. patentolás megoldást. Az tuti? (Patentos = Behr) Vagy esteleg más módszer?

Köszönöm!

igen, a tömény fagyálló szétmar mindent....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha töményen van a GM fagyálló (rózsaszín) a hűtőrendszerben az okoz problémát? Szívjak ki belőle, és pótoljam ioncseréltvízzel?

Másik kérdés, hogy szétszerelés nélkül, hogyan tudom megállapítani milyen utastérszűrő kell a gépbe? (Delphi, vagy Behr)

Régebbről olvastam a középkonzol bal oldali csavarozás ill. patentolás megoldást. Az tuti? (Patentos = Behr) Vagy esteleg más módszer?

Köszönöm!

Egyébként ne szívd, hanem ereszd le inkább egy részét! :)

Ha szembeállsz a kocsival, a hűtő bal oldalán alul (ha letérdelsz, látni fogod) van a leeresztő csap. Kinek piros, kinek fekete. Ott leeresztesz pár lityót, és ugyanennyi ioncserélt mehet bele. A használatiban benne van, a Te kocsidban hány lityó fagyálló van, így tudod, mennyi a fele! De tényleg full tömény van benne? Csak akkor cseréld a felét, ha most 100% a fagyálló benne.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még csak 3 hónapja vagyok Opel tulaj, de van 1-2 problémám, ami egyre zavaróbbá kezd válni. Először is a vas: 2000. 07. gyártású G Astra 1.4-es benzines (X14XE), 123e kmt futott, sedan változat . A kocsit garázsban tartom és a reggeli kiállásnál olyan furcsa nyikorgás jön a motor felől, mintha az ékszíj laza lenne és csúszna, mint amit sok autónál hallani is lehet. Ezt a nyikorgást meleg motornál nem lehett hallani. De a mai nap már meleg motorral is előjött, ha alacsonyabb fordulatról gyorsítok, akkor hallható a hang. Ha jól hallom a generátor felől, vagyis akörül lehet érzékelni. Mi lehet ez?

A második problémám pedig az, hogy néha olyan hangja van a motornak, mintha diesel lenne, vagyis "kattog" (hideg motornál elég erősen hallható, meleg motornál nem mindig). Ez a hang kipufogócsonk környékéről jön, de pontosabban nem tudom megállapítani. Azért idegesít, mert amikor megvettem a kocsit, akkor nagyon szépen járt a motor. Óvatosan vezetem, 3000fordulat fölé csak 5-ös fokozatban kerül. Lehet hogy csak berezonál valami? Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még csak 3 hónapja vagyok Opel tulaj, de van 1-2 problémám, ami egyre zavaróbbá kezd válni. Először is a vas: 2000. 07. gyártású G Astra 1.4-es benzines (X14XE), 123e kmt futott, sedan változat . A kocsit garázsban tartom és a reggeli kiállásnál olyan furcsa nyikorgás jön a motor felől, mintha az ékszíj laza lenne és csúszna, mint amit sok autónál hallani is lehet. Ezt a nyikorgást meleg motornál nem lehett hallani. De a mai nap már meleg motorral is előjött, ha alacsonyabb fordulatról gyorsítok, akkor hallható a hang. Ha jól hallom a generátor felől, vagyis akörül lehet érzékelni. Mi lehet ez?

A második problémám pedig az, hogy néha olyan hangja van a motornak, mintha diesel lenne, vagyis "kattog" (hideg motornál elég erősen hallható, meleg motornál nem mindig). Ez a hang kipufogócsonk környékéről jön, de pontosabban nem tudom megállapítani. Azért idegesít, mert amikor megvettem a kocsit, akkor nagyon szépen járt a motor. Óvatosan vezetem, 3000fordulat fölé csak 5-ös fokozatban kerül. Lehet hogy csak berezonál valami? Előre is köszönöm!

A nyikorgás lehet ékszíj.Lehet már öreg,megkeményedett.A kopogó hang meg lehet hidrotőke csattogás is,ami általában hideg mocinál jelentkezik.Olajcsere,vagy(és),olaj tipusváltás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még csak 3 hónapja vagyok Opel tulaj, de van 1-2 problémám, ami egyre zavaróbbá kezd válni. Először is a vas: 2000. 07. gyártású G Astra 1.4-es benzines (X14XE), 123e kmt futott, sedan változat . A kocsit garázsban tartom és a reggeli kiállásnál olyan furcsa nyikorgás jön a motor felől, mintha az ékszíj laza lenne és csúszna, mint amit sok autónál hallani is lehet. Ezt a nyikorgást meleg motornál nem lehett hallani. De a mai nap már meleg motorral is előjött, ha alacsonyabb fordulatról gyorsítok, akkor hallható a hang. Ha jól hallom a generátor felől, vagyis akörül lehet érzékelni. Mi lehet ez?

A második problémám pedig az, hogy néha olyan hangja van a motornak, mintha diesel lenne, vagyis "kattog" (hideg motornál elég erősen hallható, meleg motornál nem mindig). Ez a hang kipufogócsonk környékéről jön, de pontosabban nem tudom megállapítani. Azért idegesít, mert amikor megvettem a kocsit, akkor nagyon szépen járt a motor. Óvatosan vezetem, 3000fordulat fölé csak 5-ös fokozatban kerül. Lehet hogy csak berezonál valami? Előre is köszönöm!

Valszeg laza a szíj

Milyen olajat használsz?van-e benne elég?

Optimális használat 2000-3000 között,50nél harmadikba teljesen jó

Link to comment
Megosztás:

Ha szembeállsz a kocsival, a hűtő bal oldalán alul (ha letérdelsz, látni fogod) van a leeresztő csap. Kinek piros, kinek fekete. Ott leeresztesz pár lityót, és ugyanennyi ioncserélt mehet bele. A használatiban benne van, a Te kocsidban hány lityó fagyálló van, így tudod, mennyi a fele! De tényleg full tömény van benne? Csak akkor cseréld a felét, ha most 100% a fagyálló benne.

Hú! Köszönöm, gyorsak vagytok! Holnap nekifekszek a dolognak. Szerelő bemérte és -46C-ot mondott. Hány fokos a gyári fagyálló töményen?

Továbbá az 5 ajtós Gastrán a pótféklámpát hogyan bontsam meg? Belehalt egy nagyobb pók..., kiszedném ha tudnám.

Még nagyon sok apróság van a gépen, de csak sorjában... :-S

Link to comment
Megosztás:

Valszeg laza a szíj

Milyen olajat használsz?van-e benne elég?

Optimális használat 2000-3000 között,50nél harmadikba teljesen jó

Castrol Magnatec 10W40-es olaj lett beletéve 1000km-rel ezelőtt, a szint közepes. Ékszíjat csak autószerelő állítgassa vagy tudok egy kicsit álltani rajta itthon is?

Link to comment
Megosztás:

Hú! Köszönöm, gyorsak vagytok! Holnap nekifekszek a dolognak. Szerelő bemérte és -46C-ot mondott. Hány fokos a gyári fagyálló töményen?

Továbbá az 5 ajtós Gastrán a pótféklámpát hogyan bontsam meg? Belehalt egy nagyobb pók..., kiszedném ha tudnám.

Még nagyon sok apróság van a gépen, de csak sorjában... :-S

GM fagyálló -70 fokos.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Z14XEP motorú astrához érik lassan a vezérlés csere.

Mielőtt veszek autósboltban, mennyibe kerül ez reális áron? Illetve milyen márkát érdemes belőle venni?

Melyik készletben mi van benne? Mindegyikben ugyanaz? Vagy van amelyik nem teljes szett?

Esetleg ha tud valaki "jó áron" :)

Szolnok/Kecskemét/Jászberény vonalon.

Link to comment
Megosztás:

Hú! Köszönöm, gyorsak vagytok! Holnap nekifekszek a dolognak. Szerelő bemérte és -46C-ot mondott. Hány fokos a gyári fagyálló töményen?

Továbbá az 5 ajtós Gastrán a pótféklámpát hogyan bontsam meg? Belehalt egy nagyobb pók..., kiszedném ha tudnám.

Még nagyon sok apróság van a gépen, de csak sorjában... :-S

Akkor az sztem nem full tömény. Vigyázz, ne higítsd túl, ennél azért lehet enyhébb. -25 sztem elég, főleg, ha mindennap használod (ahhoz, hogy -25 megfagyjon, sztem kb -30 fok kéne, ami kevéssé valószínű eme égtájon.)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most 3 éves a kocsi, és 36000 Km van benne.Kérdésem az lenne hogy a váltőmű olajat mikor szokták cserélni?Én nem igazodom ki a könyben.Azért is érdekelne, mert nehezen tudom 1-es fokozatba rakni a váltót, és remélem hogy esetleg az olajcsere segít valamit a dolgon.Volt az Astra előtt egy Kalos, és egy Punto de ezeknek a válóját szinte egy újjal betettem egyesbe, olyan könnyen ment.Ezt viszont meg kell fogni aztán bevágni.A másik dolog a gyertya lenne.Ti mit szoktatok venni?Gondoltam ezt otthon kicserélem mivel nem hiszem hogy bonyolultabb mint pl egy motornál.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most 3 éves a kocsi, és 36000 Km van benne.Kérdésem az lenne hogy a váltőmű olajat mikor szokták cserélni?Én nem igazodom ki a könyben.Azért is érdekelne, mert nehezen tudom 1-es fokozatba rakni a váltót, és remélem hogy esetleg az olajcsere segít valamit a dolgon.Volt az Astra előtt egy Kalos, és egy Punto de ezeknek a válóját szinte egy újjal betettem egyesbe, olyan könnyen ment.Ezt viszont meg kell fogni aztán bevágni.A másik dolog a gyertya lenne.Ti mit szoktatok venni?Gondoltam ezt otthon kicserélem mivel nem hiszem hogy bonyolultabb mint pl egy motornál.

Vannak kéziváltók amik ilyenek,nekem még az F Astrában volt olyan,hogy

egyesbe és rükvercbe-hidegen-nehezen ment be.Én úgy csináltam már rutinból,hogy

először kettőbe raktam kuplunggal és csak utána egyesbe ,akkor gond nélkül bevette.

Az automatával nincs ilyen gond! :)

Link to comment
Megosztás:

A régi veki 'A'-mban is volt ez a hidegben nehéz az 1-es gond, de azzal nem igen tudtam semmit kezdeni.

A mostaniban viszont szintén ez volt a gond, itt a váltókar/kulissza kopása miatt nem ment 1es, néha akadt 2-es. Ez abban nyilvánult meg, hogy "lötyögött" a váltókar. Ha nálad is ilyen gond van, szólj, és leírom, hogy tudod max 500ft-ból megcsinálni 10perc alatt. Bár 3 év alatt és 36e km-en el nem tudom képzelni, hogy elkopjon egy váltó, ehhet legalább 100-150ezer kéne szerintem, azért annyira gyenge anyagból nem csinálják :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Járattam ma a klímámat, (vagyis eddig azt reméltem) üzemmeleg motornál bekapcsoltam, a venti 2-es állás és elöl pedig a légkondi ventije meg sem mukkant. Ez nem normális dolog, igaz? Pár hónapja vettem az autót, így én még nem nyúltam semmihez. Ha bekapcsolom, az alapjárat picit megemelkedik.

Link to comment
Megosztás:

A régi veki 'A'-mban is volt ez a hidegben nehéz az 1-es gond, de azzal nem igen tudtam semmit kezdeni.

A mostaniban viszont szintén ez volt a gond, itt a váltókar/kulissza kopása miatt nem ment 1es, néha akadt 2-es. Ez abban nyilvánult meg, hogy "lötyögött" a váltókar. Ha nálad is ilyen gond van, szólj, és leírom, hogy tudod max 500ft-ból megcsinálni 10perc alatt. Bár 3 év alatt és 36e km-en el nem tudom képzelni, hogy elkopjon egy váltó, ehhet legalább 100-150ezer kéne szerintem, azért annyira gyenge anyagból nem csinálják :)

Az enyém is ilyen, meg lehet szokni. Igaz a km. számláló már elhagyta a 200-ezret...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Járattam ma a klímámat, (vagyis eddig azt reméltem) üzemmeleg motornál bekapcsoltam, a venti 2-es állás és elöl pedig a légkondi ventije meg sem mukkant. Ez nem normális dolog, igaz? Pár hónapja vettem az autót, így én még nem nyúltam semmihez. Ha bekapcsolom, az alapjárat picit megemelkedik.

a ventilátor csak akkor indul be ha meleg a hűtő

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Z14XEP motorú astrához érik lassan a vezérlés csere.

Mielőtt veszek autósboltban, mennyibe kerül ez reális áron? Illetve milyen márkát érdemes belőle venni?

Melyik készletben mi van benne? Mindegyikben ugyanaz? Vagy van amelyik nem teljes szett?

Esetleg ha tud valaki "jó áron" :)

Szolnok/Kecskemét/Jászberény vonalon.

Szia,

50-60 között van a gyári csomag (KÉSZLET, VEZÉRLÉS ALKATRÉSZEI GM93191271 Cat:66 06 022), plusz a vezérmű tömítés (TÖMÍTÉS, VEZÉRMŰHÁZ A HENGERBLOKKHOZ GM55561181 Cat:6 38 287), ami 7-8e gyáriban. Plusz a munkadíj, ha nem te csinálod (valószínű nem fogod, mert kell hozzá pár célszerszám és legalább 4-5 órás meló). Én ezt javasolnám, nem az utángyártottat. De ez meg szájíz és pénztárca függő, lehet, hogy most tízezreket tudsz spórolni az utángyártotton, de ha két év múlva megint szedheted szét, igen csak oda lesz a most megspórolt pénz...

Ha nem a teljes szettet veszed, olcsóbban meg lehet úszni. Uhuhu azt mondta, hogy 99%-ban elég szokott lenni csak a láncot cserélni. (A készletben minden benne van, az utolsó pöcökig) Akkor az anyagköltség megáll 30e körül.

Link to comment
Megosztás:

Hú! Köszönöm, gyorsak vagytok! Holnap nekifekszek a dolognak. Szerelő bemérte és -46C-ot mondott. Hány fokos a gyári fagyálló töményen?

Továbbá az 5 ajtós Gastrán a pótféklámpát hogyan bontsam meg? Belehalt egy nagyobb pók..., kiszedném ha tudnám.

Még nagyon sok apróság van a gépen, de csak sorjában... :-S

Nem tudom, sikerült-e a 3. féklámpához hozzáférni, de hanem, akkor talán ez segít majd:

http://img521.imageshack.us/img521/986/feklampa1.jpg

http://img525.imageshack.us/img525/5914/feklampa2.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.