Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Véleményetekre lennék kíváncsi illetve tanácsot kérnék. Az autó minden részével foglalkoztam mióta megvan, ami rossz volt megcsináltattam, csak még egy dolog zavar kicsit. Mégpedig a váltó. Nagyritkán nehezen veszi az 1-es fokozatot illetve kicsit "darabosnak" érzem fokozat berakása közben. Érdemes váltóolajat cserélnem? Az autóban óra szerint 213.800 km van. Ha igen milyen olaj való bele és mekkora mennyiség? Az autó 2000-es évjáratú x14xe motorkódú. Érdekes ezelött egy f astrám volt 1.7D 300.000 km-el adtam el, én magam 140.000-et hajtottam bele 21 éves volt és a váltója a g-hez képest álom volt.... pedig abban sem cseréltem olajat.... :huh: Ha váltóolajat cserélek, gondolom tömítés is kell hozzá nem? Ha jól tudom nics rajtuk leeresztő csavar ugye?

Én is F Astra-t hajtottam 15 évig. A G váltójával elégedett vagyok (gyorsan le is kopogom), talán még jobb is érzetre és pontosságra pedig még az olaj szerintem gyári a váltóban. Egyébként megszokás kérdése, de az F-nél is volt egy Opelekre tipikusan jellemző hátramenet és 1-es kapcsán, az itt is jelen van max (még?) nem annyira.

Link to comment
Megosztás:

Sikerült leszednem, nem is annyira bonyolult mint ahogy hittem. Az autó fűtött garázsban van szoval nincs gond a hideggel, a válfa tartó műanyag díszek kettő tört el de az pont nem érdekel, majd valahol kukázok, más minden rendben maradt :) Köszönöm a segítséged és a tanácsokat! :)

Igazán nm, de ha ez így ment neked a karpitozast is megtudtad volna csinálni ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

A belső visszapillantó tükröm eléggé mozog, több sofőr vezeti az autót, ezért sokszor van állítva.

A gömbfej maga úgy tűnik, hogy nincs eltörve csak egy kis műanyag kitört belőle, konzol műanyagjából is kitört egy kicsi.

Van valami lehetőség, hogy ne mozogjon annyira a tükör és lehessen megfelelő képen is állítani?

Vagy szerintettek ki kellene cserélni? Ha igen milyen belső tükröt ajánlanátok, ami bírja többszöri állítást?

Néztem univerzális tapadó korongos tükröt szerintettek azok jók? Van valakinek tapasztalata ezekkel kapcsolatban, ha igen melyiket ajánlanátok?

Válaszotokat előre köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na ma végre rászántam magam és kicseréltem a sebváltó szoknyát, meg megérkeztek a műszeregységhez a króm gyűrűk is azokat is beraktam!! :) Most már csak egy szép gyári bőrkormány hiányzik.......

Helló. Szép összképet tudnak adni a kis javítgatások :) a króm gyűrű pattintós volt vagy kétoldali ragasztósat vettél? Mutatnál egy képet esetleg róla? nekem sincs és régóta tervezgetem már, a váltó és kézifék szoknyát tavaly én is lecseréltem :)

Link to comment
Megosztás:

Helló. Szép összképet tudnak adni a kis javítgatások :) a króm gyűrű pattintós volt vagy kétoldali ragasztósat vettél? Mutatnál egy képet

esetleg róla? nekem sincs és régóta tervezgetem már, a váltó és kézifék szoknyát tavaly én is lecseréltem :)

Az előző oldalon gezoli linkelte be az elérhetőséget krómgyűrűről,(ezúton is köszönöm Neki) én onnan rendeltem, bepattintós. Tökéletesen passzol méretre és az ára is kedvező. Sokat dob a műszerfalon szerintem is! :)

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Helló. Szép összképet tudnak adni a kis javítgatások :) a króm gyűrű pattintós volt vagy kétoldali ragasztósat vettél? Mutatnál egy képet esetleg róla? nekem sincs és régóta tervezgetem már, a váltó és kézifék szoknyát tavaly én is lecseréltem :)

Nekem az a véleményem az ilyen csinosítgatásokról, hogy nem hogy nem növelik az autó értékét, hanem könnyen csökkenőbe vihetik a végeredményt (eladáskor)... Hiszen egy csomó olyan cucc is rákerülhet az autóra, ami inkább magyarázkodásra adhat okot eladáskor, és ez nem hozzáadott értékként fog megjelenni (így dupla mínusz). Pl. a krómgyűrű egy nem olyan felszereltségnél már is adja a kérdést (ha a vevőjelölt vagy akivel érkezik ért a típushoz), hogy miért kellett az óracsoportot cserélni??? Hiba miatt vagy "tekerték" az órát és ez nem a gyári már? Innentől vagy elhiszi vagy nem hogy mindösszesen csinosítgatásról van szó... Ua eset a váltószoknya kérdése (emlékszem mikor kocsikat néztük, az egyik G 191k km-nél csili-vili váltó- és kézifékszoknya, de oldalt szakadt/kiült ülés, pont ilyen az után gyártott légzsákfedél vagy egy bőrős multikormány egy alap autóban, de a sport pedálgumik és sorolhatnám... Ezek azért inkább gyanakvásra adhatnak okot az eladás alkalmával, véleményem szerint.

Link to comment
Megosztás:

Nekem az a véleményem az ilyen csinosítgatásokról, hogy nem hogy nem növelik az autó értékét, hanem könnyen csökkenőbe vihetik a végeredményt (eladáskor)... Hiszen egy csomó

olyan cucc is rákerülhet az autóra, ami inkább

magyarázkodásra adhat okot eladáskor, és ez

nem hozzáadott értékként fog megjelenni (így

dupla mínusz). Pl. a krómgyűrű egy nem olyan

felszereltségnél már is adja a kérdést (ha a

vevőjelölt vagy akivel érkezik ért a típushoz), hogy

miért kellett az óracsoportot cserélni??? Hiba

miatt vagy "tekerték" az órát és ez nem a gyári

már? Innentől vagy elhiszi vagy nem hogy

mindösszesen csinosítgatásról van szó... Ua eset

a váltószoknya kérdése (emlékszem mikor

kocsikat néztük, az egyik G 191k km-nél csili-vili

váltó- és kézifékszoknya, de oldalt szakadt/kiült

ülés, pont ilyen az után gyártott légzsákfedél vagy

egy bőrős multikormány egy alap autóban, de a

sport pedálgumik és sorolhatnám... Ezek azért

inkább gyanakvásra adhatnak okot az eladás

alkalmával, véleményem szerint.

Igazad van, pl mikor első lámpákat cseréltem a gyárit elraktam mattosan ahogy volt, rendszám belegravírozva eladáskor meglegyen. Vagy például ma cserélt váltószoknyát is eltettem gyári ha valaki kéri meglegyen. Gyári kopott gumiszőnyeget is félretettem hátha kérik. Még a gyári cdr 500 is megvan, eladáskor majd jól jön!! :) Amúgya krómgyűrű könnyen kivehető bármikor...

Érdekes ez a kopás-nem kopás én az autót 205.000 km-el vettem mindene szép belülről viszont a kormánykerék iszonyatosan kopott...

Link to comment
Megosztás:

Előttem szólóval értek egyet. Az én autóm, magamnak csinálom, nem a leendő következő tulajnak. Én azokat nem értem akik üléshuzatot húznak a gyári kárpitra azért, hogy ha majd eladásra kerül a sor akkor ne legyen addigra kiülve az ülés. De most én nézegessem a ronda üléshuzatot azért hogy a következő tulajnak majd szép legyen a kárpit? Én magamnak veszem az autót, és nem annak őrizgetem aki majd megveszi tőlem...

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Teljes mértékben osztom tgabika76 véleményét ezzel kapcsolatban. Az autót magamnak csinálom, úgy alakítom hogy nekem az tettszen. Természetesen eladáskor az ember megpróbálja hozni a gyári állapotot de minek menjek még évekig szakadt váltószoknyával meg kézifékkar szoknyával mikor le is cserélhetem. Én ezt soha nem nézném autóvásárláskor mert egyértelmű hogy cserélik ha igényesnek akarják mutatni az autót és vevőt keresnek rá nem pedig csak árulják.

Ezt a dolgot lehet úgy is nézni hogy pl én odamegyek megnézni egy autót, látom hogy nagyon szép állapotban vannak a bőrök, szépen takarítva van (a takarítás rendszerességét simán észre lehet venni), vigyázva van rá nem agyon karcolt cigi füstös akkor azért a gazdájáról már lehet tudni hogy igenis foglalkozott az autóval, ha nem is mindig, de legalább eladásra ráköltötte azt a pénzt hogy jó legyen. Az óra állás az olyan dolog hogy vagy elhiszi az ember vagy nem. Állapotot és motorhangot vesz az ember, az alapján próbáljuk felmérni hogy az most akkor az én autóm lesz a jövőben vagy nem. A múltba nem látunk bele, de az ha valami szép, igényes, nem csörög, zörög, már jó jel. Persze ezer egy nézet van még, erről nem kell neki állni vitázni, ez csak egy példa volt erre :)

Módosítva : ftamas0201
Link to comment
Megosztás:

Előttem szólóval értek egyet. Az én autóm, magamnak csinálom, nem a leendő következő tulajnak. Én azokat nem értem akik üléshuzatot húznak a gyári kárpitra azért, hogy ha majd eladásra kerül a sor akkor ne legyen addigra kiülve az ülés. De most én nézegessem a ronda üléshuzatot azért hogy a következő tulajnak majd szép legyen a kárpit? Én magamnak veszem az autót, és nem annak őrizgetem aki majd megveszi tőlem...

Én is rakattam rá üléshuzatot,de nem azért hogy szép legyen a következő tulajnak az ülés.Én építőiparban dolgozom melós ruhában ülök benne,hol festékes vagyok hol olajos.Könnyebb levenni a huzatot és kimosni,mint a gyári kárpitot.Nem is teszkós huzatot raktam bele,hanem a Piroskával csináltattam.Az összes kocsimban ő csinálta,még a cégeseket is oda hordtam.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=115484275&t=9013374

Link to comment
Megosztás:

Ilyen célból rakni üléshuzatot persze megint más. Nekem bézs textil van a Coupéban, de ha szerelőhöz viszem az autót, én is már előtte húzok rá egy neylont hogy még véletlenül se üljön bele

olajos ruhában.

Érdekes ez az üléshuzat téma, nekem is világos szürke plüss üléseim vannak, raktam rá üléshuzatot de csak az ülőlapra részben azért mert sajnálom, részben azért mert a plüss nekem kicsit tapadt nehezen fordultam ki-beszállás közben! :)

Autóm 15éves mire eladom minimum lesz 20 és tavaly mikor eladtam a 21éves f astrát legkevésbé az ülés állapota volt mérvadó vevői szemmel. :)

Link to comment
Megosztás:

KÖBE biztosítóval van valakinek tapasztalata KGFB tekintetében.

Most az az olcsóbb :(

A jelenlegi biztosítóm, amivel egyébként

maximálisan elégedett lettem volna, 2000 Ft-al

megtolta negyedévente a díjat... :(

A KÖBE-vel kb szinten maradnék...

Kb 10-12éve kötöttem náluk egy idényre, plusz költség a tagdíj volt, akkor egy évre 1200ft... Mindegy milyen a biztosító, nem neked fizet ha kell.... :) bár soha ne legyen bajj!!!!

Link to comment
Megosztás:

Kb 10-12éve kötöttem náluk egy idényre, plusz költség a tagdíj volt, akkor egy évre 1200ft... Mindegy milyen a biztosító, nem neked fizet ha kell.... :) bár soha ne legyen bajj!!!!

Én ilyen kisebb biztosítóhoz nem fogom kötni. Lsd a régebbi MÁV biztosító... Igaz a nagyobb is bedőlhet, de kisebb rá az esély. Nem ér meg annyit sztem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudnátok nekem segíteni? Milyen elven vagy hogyan működik az üzemanyagszintjelző? Olyan problémám van vele hogy a normális üzemanyag szinthez képest időnként indítás után kb fél cm-el kevesebbet mutat ami aztán szép lassan visszakúszik. Pl félig van a tank leállítom bemegyek boltba végzek újra indítom és negyed közeli állapotot mutat. Így a szegénységi jelzőt nem is merem használni állandóan minimum csak negyed tankig engedem kifogyni. Ja még valami kb három hónapja minden indításkor remegve lemegy alap állásba a szintjelző majd vissza. Ez aksi miatt van? Amig jó az aksi nem akarom cserélni. Emiatt lehet baja az órának?

Bocs ha hosszú voltam!! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudnátok nekem segíteni? Milyen elven vagy hogyan működik az üzemanyagszintjelző? Olyan problémám van vele hogy a normális üzemanyag szinthez képest időnként indítás után kb fél cm-el kevesebbet mutat ami aztán szép lassan visszakúszik. Pl félig van a tank leállítom bemegyek boltba végzek újra indítom és negyed közeli állapotot mutat. Így a szegénységi jelzőt nem is merem használni állandóan minimum csak negyed tankig engedem kifogyni. Ja még valami kb három hónapja minden indításkor remegve lemegy alap állásba a szintjelző majd vissza. Ez aksi miatt van? Amig jó az aksi nem akarom cserélni. Emiatt lehet baja az órának?

Bocs ha hosszú voltam!! :)

Nekem ugyanígy működik! Már hozzászoktam, de eleinte engem is zavart.

Új akksival is ezt csinálja, legalábbis nekem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudnátok nekem segíteni? Milyen elven vagy hogyan működik az üzemanyagszintjelző? Olyan problémám van vele hogy a normális üzemanyag szinthez képest időnként indítás után kb fél cm-el kevesebbet mutat ami aztán szép lassan visszakúszik. Pl félig van a tank leállítom bemegyek boltba végzek újra indítom és negyed közeli állapotot mutat. Így a szegénységi jelzőt nem is merem használni állandóan minimum csak negyed tankig engedem kifogyni. Ja még valami kb három hónapja minden indításkor remegve lemegy alap állásba a szintjelző majd vissza. Ez aksi miatt van? Amig jó az aksi nem akarom cserélni. Emiatt lehet baja az órának?

Bocs ha hosszú voltam!! :)

Ugyanez van itt is régi és új akksival is, az a szintjelző csak egy támpont, egyáltalán nem lineáris. Van, hogy kivillan a szegénység jelző, megyek 20kmert, megállok, újraindulok és már nem világít :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem ugyanígy működik! Már hozzászoktam, de eleinte engem is zavart.

Új akksival is ezt csinálja, legalábbis nekem.

A G-n nekem is ilyen volt, de egy idő után beállt, kellett neki idő. De függött, hogy merre dőlt a kocsi.

J-n jobb, habár én mindig telenyomom hetente...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.