Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

A mai napon az autóm megbukott a műszakin. Alvázszám nem olvasható, erről írtam is korábban a beázás kapcsán. Jó kis kör lesz. Új eredetvizsga, műszaki, beütés, okmányiroda. 56.000 jó magyar forint összesen. :omg:

 

Így jártam. Olyan hibákkal volt/van tele az autó amiket egy szemlén nem lehet észrevenni. Ezzel a "kis" papírmunkával együtt már 930-ban lesz autó úgy hogy még nincs alufelni, motorháztetőt és első lökhárítót fényezni kell. Az anyós oldalon még a kasztnis sem jött rá hol jut be a víz, klímahűtőt cserélni kell mivel az okos előző tulaj belerakott egyet ami nem is bele való. Szívem szerint eladnám így ahogy van.

Ejj... Sorstársak vagyunk, látszik hogy Te sem születtél jó csillagjegy alatt. Igaz, hidd el, mindig lehet rosszabb. Sovány vigasz, de igaz. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

 

nos előjött egy érdekes hiba:

 

konkrétan nem világít a műszeregységem csak a km óra állás világít!

 

minden más világít a kocsiban kívül belül egyaránt.

 

menet közben egyszer világított kb. 20 másodpercig de annyi. a tid is világít,és a világítás fényereje is szabályozható.

mutatók is működnek, az indexelés is világít!

 

ennek van valami reléje, vagy valami? biztosítékot néztem, elvileg jó!

 

fura, hogy csak a háttérvilágítást ment el egyszerre, de a km számláló világít.....

 

lehet a múltkor említett pislákolás előrehaladottabb romlása?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

nos előjött egy érdekes hiba:

konkrétan nem világít a műszeregységem csak a km óra állás világít!

minden más világít a kocsiban kívül belül egyaránt.

menet közben egyszer világított kb. 20 másodpercig de annyi. a tid is világít,és a világítás fényereje is szabályozható.

mutatók is működnek, az indexelés is világít!

ennek van valami reléje, vagy valami? biztosítékot néztem, elvileg jó!

fura, hogy csak a háttérvilágítást ment el egyszerre, de a km számláló világít.....

lehet a múltkor említett pislákolás előrehaladottabb romlása?

Ha a kozepkonzol vilagit es mennek a kodlampak akkor valoszinuleg kiegtek az izzok. Nekem is egyszerre mentek ki es a km megmaradt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha a kozepkonzol vilagit es mennek a kodlampak akkor valoszinuleg kiegtek az izzok. Nekem is egyszerre mentek ki es a km megmaradt.

 

fura, mert 1 hete cseréltem ki Hella izzókra az összeset!

 

az első ködlámpát mondjuk nem próbáltam ki.

 

de miért villant fel egy darabig? mentem, leparkoltam minden jó, elindultam és nem világított

aztán menet közben világított egy darabig.

 

ha nem megy a ködlámpa akkor biztosíték?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

fura, mert 1 hete cseréltem ki Hella izzókra az összeset!

 

az első ködlámpát mondjuk nem próbáltam ki.

 

de miért villant fel egy darabig? mentem, leparkoltam minden jó, elindultam és nem világított

aztán menet közben világított egy darabig.

 

ha nem megy a ködlámpa akkor biztosíték?

 

Amióta betettem az ismeretlen forrásból származó ködlámpás világítás kapcsolót nekem is ilyen, ha használom a ködlámpát gondol egyet és minden műszerfal világítás elszáll. Ekkor a világítás kapcsolót megnyomom befelé és visszatért minden. Szerintem világítás kapcsoló hiba lesz...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

fura, mert 1 hete cseréltem ki Hella izzókra az összeset!

 

az első ködlámpát mondjuk nem próbáltam ki.

 

de miért villant fel egy darabig? mentem, leparkoltam minden jó, elindultam és nem világított

aztán menet közben világított egy darabig.

 

ha nem megy a ködlámpa akkor biztosíték?

 

Tényleg fura. KobraCode hozzászólása is hasznosnak tűnik.

Ha biztosíték lenne, akkor a középkonzol sem világítana.

 

De amióta a tetőablak gyújtáskapcsolt 12V-jára rákötöttem a térképolvasós lámpát és erre bekapcsolt az autórádió és megszólalt a buzzer, én már semmin nem lepődök meg......

 

Valóban a világításkapcsoló is gyanús, de én elsőre tuti megnézném az izzókat, a műszeregységnek sem árt talán ha újra berakod a helyére.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Update:

 

tegnap este lementem, tökéletesen működik....

 

ma reggel is tökéletesen működik......

 

viszont közelről látszik, hogy folyamatosan villódzik.

 

olyan mintha érintkezés baja lenne....de ez a villódzás már korábban is meg volt, de nem gondoltam

hogy baj lehet belőle.

 

nem rég cseréltem az órát, a villódzás az előzőnél is meg volt.

Link to comment
Megosztás:

Ejj... Sorstársak vagyunk, látszik hogy Te sem születtél jó csillagjegy alatt. Igaz, hidd el, mindig lehet rosszabb. Sovány vigasz, de igaz. 

 

El nem bonthatom az autót mert ezen kívül más nagy baja nincs. Azt nem tudod esetleg hogy az új alvázszámot ugyanúgy beütik valahová mint a gyárit vagy egy táblába ütik be amit utána rögzítenek?

Link to comment
Megosztás:

El nem bonthatom az autót mert ezen kívül más nagy baja nincs. Azt nem tudod esetleg hogy az új alvázszámot ugyanúgy beütik valahová mint a gyárit vagy egy táblába ütik be amit utána rögzítenek?

 

Nálunk a teherautón egy éve (egy hanyag karosszéria lakatos jóvoltából aki lecsiszolta az alvázszám felét) beütötték az alvázba ugyanúgy, nem adtak semmi táblát, ugyanaz a menet volt amit te is elmondtál, eredetiség vizsga, hatósági műszaki, okmányiroda, bla bla bla és 1 hónapig húzódott mire megkapta az új alvázszámot.

Link to comment
Megosztás:

Nálunk a teherautón egy éve (egy hanyag karosszéria lakatos jóvoltából aki lecsiszolta az alvázszám felét) beütötték az alvázba ugyanúgy, nem adtak semmi táblát, ugyanaz a menet volt amit te is elmondtál, eredetiség vizsga, hatósági műszaki, okmányiroda, bla bla bla és 1 hónapig húzódott mire megkapta az új alvázszámot.

 

1 hónap? Mi az anyjuk pics*ját tököltek rajta?

Azért azt is megjegyzem hogy az a "mérnök" is nagyon tanult volt aki oda tervezte az alvázszámot ahova. Mélyebb pontja alig van az alváznak, körbe szivacs ami magában tartja a vizet.

Link to comment
Megosztás:

1 hónap? Mi az anyjuk pics*ját tököltek rajta?

Azért azt is megjegyzem hogy az a "mérnök" is nagyon tanult volt aki oda tervezte az alvázszámot ahova. Mélyebb pontja alig van az alváznak, körbe szivacs ami magában tartja a vizet.

 

2-3 hét biztos volt mire megkapta az új számot, a pontos menetét én is csak nagy vonalakban tudom de azt hiszem volt valami kérelem is az alvázszám cserére amit valaki el kellett bíráljon és az volt a leghosszabb idő, utána egy nap alatt le lehet zongorázni az új szám beütését, a hatóságit, az eredetvizsgát és az okmányirodát. Szoval én sem egészen értettem mi a fenét tudtak rajta ülni ennyit.

Link to comment
Megosztás:

Update:

 

tegnap este lementem, tökéletesen működik....

 

ma reggel is tökéletesen működik......

 

viszont közelről látszik, hogy folyamatosan villódzik.

 

olyan mintha érintkezés baja lenne....de ez a villódzás már korábban is meg volt, de nem gondoltam

hogy baj lehet belőle.

 

nem rég cseréltem az órát, a villódzás az előzőnél is meg volt.

 

Szedd szét a világítás kapcsolót, az nem nagy munka és meglátod nem e az a hibás:

http://kacsa-ignis.hu/vkapcs/

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Update:

 

tegnap este lementem, tökéletesen működik....

 

ma reggel is tökéletesen működik......

 

viszont közelről látszik, hogy folyamatosan villódzik.

 

olyan mintha érintkezés baja lenne....de ez a villódzás már korábban is meg volt, de nem gondoltam

hogy baj lehet belőle.

 

nem rég cseréltem az órát, a villódzás az előzőnél is meg volt.

 

 

Szedd szét a világítás kapcsolót, az nem nagy munka és meglátod nem e az a hibás:

http://kacsa-ignis.hu/vkapcs/

 

NE szedd szét!

Egy vezetéken van az óra, a TID és a középkonzol.

Ha ezek közül bármelyik megy, (szabályozható) akkor a nem világító egységekben nem világít az (gyárilag) izzó.

Mivel pont a km/órában cseréltél izzót, és hol világít, hol nem, szerintem nem ment vissza a km/óra a helyére a dokkoló csatlakozóban.

A km számláló egy másik áramkör...

 

Ui.:

-az érintkező elgörbült............vissza kell hajlítani

-az érintkező lába "kitörött", körberepedt a forrasztása.........át kell forrasztani.

Módosítva : DarthVödör
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

NE szedd szét!

Egy vezetéken van az óra, a TID és a középkonzol.

Ha ezek közül bármelyik megy, (szabályozható) akkor a nem világító egységekben nem világít az (gyárilag) izzó.

Mivel pont a km/órában cseréltél izzót, és hol világít, hol nem, szerintem nem ment vissza a km/óra a helyére a dokkoló csatlakozóban.

A km számláló egy másik áramkör...

 

Ui.:

-az érintkező elgörbült............vissza kell hajlítani

-az érintkező lába "kitörött", körberepedt a forrasztása.........át kell forrasztani.

 

dokkoló csatlakozót én kiveszem a helyéről és még az óra berakása előtt csatlakoztattam így az tuti jó.

 

ha lesz időm és igény rá, akkor a következő kiszerelést levideózom.

 

izzókat is rendesen tettem bele, 1 hétig tökéletesen működött ezért is furcsállom.

 

viszont megvannak a régi izzók akkor visszarakom őket, de a fura, hogy ma hazafelé nem világított de az első ködlámpát fel tudtam kapcsolni.

 

délután-estefelé világított és most 5 perce is világított......X-AKTA....

 

Link to comment
Megosztás:

El nem bonthatom az autót mert ezen kívül más nagy baja nincs. Azt nem tudod esetleg hogy az új alvázszámot ugyanúgy beütik valahová mint a gyárit vagy egy táblába ütik be amit utána rögzítenek?

Nekem régen a Trabantba egy félrészeg bácsi a Mozaikba beütötte a toronyba:)Össze-vissza álltak a számok:)

Link to comment
Megosztás:

Nekem régen a Trabantba egy félrészeg bácsi a Mozaikba beütötte a toronyba:)Össze-vissza álltak a számok:)

 

Remélem értelmes módon és normális helyre fogják beütni ha már kifizetek egy kazal pénzt. Tudnám miért nincs gyárilag a tűzfalba beleütve mint egy mezei 20 éves suzukin. Ott soha a büdös életben nem rohadna ki a szám. :omg:

Link to comment
Megosztás:

1 hónap? Mi az anyjuk pics*ját tököltek rajta?

Azért azt is megjegyzem hogy az a "mérnök" is nagyon tanult volt aki oda tervezte az alvázszámot ahova. Mélyebb pontja alig van az alváznak, körbe szivacs ami magában tartja a vizet.

 

Szerinted egy autógyárat hol érdekel, hogy neked milyen problémád van a 15-20 éves kocsiddal? :)

Nyilván nem 5 évesen fog kirohadni, amikor még tart a garancia.

Nekik az az érdekük, hogy vedd meg az újat.

Ők kb csak a garancia idejére terveznek. Persze a biztonsági kérdések mások.

Termékfelelősség 20-30 év is lehet. országa válogatja...

Ez persze nem abba a kategóriába tartozik...

 

Link to comment
Megosztás:

Így jártam. Olyan hibákkal volt/van tele az autó amiket egy szemlén nem lehet észrevenni. Ezzel a "kis" papírmunkával együtt már 930-ban lesz autó úgy hogy még nincs alufelni, motorháztetőt és első lökhárítót fényezni kell. Az anyós oldalon még a kasztnis sem jött rá hol jut be a víz, klímahűtőt cserélni kell mivel az okos előző tulaj belerakott egyet ami nem is bele való. Szívem szerint eladnám így ahogy van.

 

Az egész komoly összeg :(  Remélem az enyémmel nem lesznek gondok.

Mik azok a problémák, amit egy szemlén nem vesznek/vettek észre?

 

Az én autóm vezetett szervizkönyves, lekértem a szervizmúltat is. Remélem nem jönnek elő apróbb bosszantó problémák. Bár amennyire hanyagul végezték a papírmunkát, kitudja....

Link to comment
Megosztás:

Szerinted egy autógyárat hol érdekel, hogy neked milyen problémád van a 15-20 éves kocsiddal? :)

Nyilván nem 5 évesen fog kirohadni, amikor még tart a garancia.

Nekik az az érdekük, hogy vedd meg az újat.

Ők kb csak a garancia idejére terveznek. Persze a biztonsági kérdések mások.

Termékfelelősség 20-30 év is lehet. országa válogatja...

Ez persze nem abba a kategóriába tartozik...

 

Ez szimpla logika, ehhez még mérnöknek sem kell lenni. Miért van az hogy más gyártók tudják értelmes helyre beütni a számot? :) Még a 20 éves suzukinkon is a tűzfalba van beütve. Ugye víz dombra felfelé még nem folyt, ergo a legmélyebb pontra nem rakunk ilyen adatot. Persze ez csak az én véleményem. :)

 

Szemilan: Végignéztünk minden gumikédert. Mind a helyén van, nem repedt vagy szakadt mégis bejut azon keresztül a víz. Semmilyen hibakódot nem dobott és nem tárolt a rendszer, ennek ellenére anyós ülés alatt az övfeszítő és légzsák kábelei össze voltak forrasztva és szalagozva. Sofőr ülés alatt a légzsák kábele egy szőnyeg alá dugott dobozba fut amiben van egy ellenállás. Na most ha autót megyek megnézni nem fogok felszedetni az eladóval a szőnyeget, pláne akkor ha semmilyen hibát nem talál még a gép sem.

Link to comment
Megosztás:

Ez szimpla logika, ehhez még mérnöknek sem kell lenni. Miért van az hogy más gyártók tudják értelmes helyre beütni a számot? :) Még a 20 éves suzukinkon is a tűzfalba van beütve. Ugye víz dombra felfelé még nem folyt, ergo a legmélyebb pontra nem rakunk ilyen adatot. Persze ez csak az én véleményem. :)

 

Szemilan: Végignéztünk minden gumikédert. Mind a helyén van, nem repedt vagy szakadt mégis bejut azon keresztül a víz. Semmilyen hibakódot nem dobott és nem tárolt a rendszer, ennek ellenére anyós ülés alatt az övfeszítő és légzsák kábelei össze voltak forrasztva és szalagozva. Sofőr ülés alatt a légzsák kábele egy szőnyeg alá dugott dobozba fut amiben van egy ellenállás. Na most ha autót megyek megnézni nem fogok felszedetni az eladóval a szőnyeget, pláne akkor ha semmilyen hibát nem talál még a gép sem.

A Trabimról konkrétan leesett valahol útközben az alvázszám.Tűzfalra van felragasztva gyárilag.Be kellett mennem a rendőrségre,adtak egy papírt hogy elveszett.Azzal mentem a Mozaikba. Arra nem gondolnak a gyárban,hogy befolyik a víz a kocsiba.Normális esetben nem szabadna annak elrohadni 30 év alatt sem.Mi van akkor ha oldalról összetörik a kocsit,és cserélni kell a fenéklemezt? Akkor is új számot kap?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A Trabimról konkrétan leesett valahol útközben az alvázszám.Tűzfalra van felragasztva gyárilag.Be kellett mennem a rendőrségre,adtak egy papírt hogy elveszett.Azzal mentem a Mozaikba. Arra nem gondolnak a gyárban,hogy befolyik a víz a kocsiba.Normális esetben nem szabadna annak elrohadni 30 év alatt sem.Mi van akkor ha oldalról összetörik a kocsit,és cserélni kell a fenéklemezt? Akkor is új számot kap?

 

Ha baleset miatt megrongálódik akkor is újat kap igen, legalábbis a hivatalos oldalon ezt írják.

http://kormanyablak.hu/hu/feladatkorok/4/OKMIR00101

Link to comment
Megosztás:

Kedves Fórumtársak!

 

Egy tapasztalatomat szeretném megosztani Veletek: A neten több helyen olvastam, hogy a hátsó lámpák nagyon szépen kimoshatók mosogatógépben. Nos... az enyém kicsit poros volt már belülről, a hátulja meg elég mocskos. Kipróbáltam a módszert, és ennek eredményeként megállapítható: szép tiszta lett, de a fele foncsort sikerült kimosnom a lámpákból. Baromi ronda, senki meg ne próbálkozzon ilyen hülyeséggel!

  • Like 3
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.