Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

A kontroll lámpa kezdetek óta 3-4 másodperc után alszik el ( 2003-as évjárat ). Ez kb. annyi idő, míg becsatolom a bizt.övet. Soha semmi probléma nem volt vele, pedig közelít a 185.000 km-hez!

Milyen paraméterű olaj van benne? Tuti az óraállás?

Az talán még ok, h később alszik el, de hát halhatóan kopog addig a motor, ami a kezdeti olajozatlanság miatt lehet. Amikor hazahoztam egyből olajcserével kezdtünk, akkor kapott egy GM 5W40-t, azóta már megint lecseréltük és 10w40 Valvoline Max Life van benne, gyári olajszűrővel. Max. 150e km lehet benne, de ez már nagyon max.

Link to comment
Megosztás:

Az talán még ok, h később alszik el, de hát halhatóan kopog addig a motor, ami a kezdeti olajozatlanság miatt lehet. Amikor hazahoztam egyből olajcserével kezdtünk, akkor kapott egy GM 5W40-t, azóta már megint lecseréltük és 10w40 Valvoline Max Life van benne, gyári olajszűrővel. Max. 150e km lehet benne, de ez már nagyon max.

Az 5W-s olajat már ette? Mert ha nem volt vészes az olajfogyi, akkor vissza kéne állni arra...

Link to comment
Megosztás:

A hideg beáramlása valóban keelemetlen. De miért tartod a kezed a váltón? Az utóbbi huszoegynehány év alatt még sosem hagytam el váltót, mind "kanyarkövetős" volt. :lol:

A lényeg az, hogy egy ilyen fiatal, szinte új autón ne Te keresgéld a megoldást. Járj a nyakukra, üss oda az asztal sarkára, válts szervízt, legvégső esetben még a független műszaki szakértői vélemény, a Fogyasztásvédelmi Felügyelet puszta megemlítése vagy a panszkönyv iránti érdeklődés is váratlanul gyors javulást idézhet elő. Utóbbiak tényleg csak legvégső esetben és a hiba ill. a kár mértékével arányában kerüljenek a porondra.

"elvittem kétszer is opelékhez, felemelték megnézték, minden tömítés a helyén, sehol egy lyuk...

Szerintetek, mi lehet eme foirrás okozója? (opel: amikor ablakra van állítva jön be a külső levegő és ez "tévedhet el".) na most nem mindig akkor jön, mikor ablakon van...szinte mindig jön. " Nos ez még semmi! A hiba okának feltárására tett kísérletnek sem nevezhető a szervíz hozzáállása. A hibáról vetess fel jegyzőkönyvet, illetve ha nem tudják javítani arról is.

Én a márkaszervízek ilyetén hozzáállása miatt nem vettem soha vadiúj autót.

Az Én kezemre is áramlik a hideg levegő hidegben, ha a váltón tartom a kezemet, de azt hittem, hogy jó az ugy. :huh:

Link to comment
Megosztás:

városban hazsnálom túlnyomórészt, így a 90-100 utazónak kissé necces. :lol:

amúgy meg nem nyomom neki, mint az állat, hiszen nem akarom kinyírni... :)

Nekem 1.4 twinport van, de hát szerintem a régi 1,416V motor sokkal jobb volt. halkabb, jobban ment, csendesebb, talán jobban is fogyasztott... de ez személyes véleményem. tuti a nálamnál bölcsebbek, majd ezer dolgot tudnak felsorolni, hogy miért is jobb a twin, de nekem nem nagyon jön be a konstrukció...

pláne a hideglevegő miatt... :huh:

meg a kopogás...hát mesés. :)

De összegezve jó autó, nincs bajom vele. szeretem! főként, mert az első nyugatim, az első új autóm!

Nekem semmi bajom a Twinport-tal, eddig (most már kb. 70.000km) minden a legnagyobb rendben, még a legapróbb hiba sem keletkezett kopp-kopp....

Az olajat nem eszi, szépen húz, relatíve jó a hangja, nem kopog sem hidegen, sem melegen... kopp-kopp...

Igaz, van becsülete, és megkapja mindenből a legjobbat, amit azért meg szokott hálálni minden motor.

Link to comment
Megosztás:

Az Én kezemre is áramlik a hideg levegő hidegben, ha a váltón tartom a kezemet, de azt hittem, hogy jó az ugy. :huh:

Az az igazság, hogy az autóm egy különálló, fűtetlen garázsban szokott állni, így csak pár fokkal melegebb, mint a kinti hőmérséklet. Ha reggel beülök nem csak a kezem fázik, de a luk is befagy a fenekemen. Amint a fűés tud egy kis meleget nyomni nem érzek semmi hideglevegő betörést. Oda irányítom, ahova kell. Legalábbis ahova szeretném. Ugyanis, ha történetesen az egészet a szélvédőre vagy a lábtérbe irányítom, akkor is jön a műszerfali fúvókákon. Sőt ott jön a legjobban, de ott sem egyenletesen: két középsőn tódul, két szélsőn épphogy jön. Ez konstrukciós hiba. Az egész fűtésre jellemző, hogy a skandináv piacra csak ülésfűtéssel és kiegészítő fűtőrendszerrel felszerelt autókat szállítottak. A pótfűtést itthon is beépítették külön kívánságra ( tipikusan dieselekbe ), horror áron. Én még nem találkoztam ilyen "gyári" kiegészítő fűtéssel.

Azt változatlanul nem értem, hogy miért kell a jobb mellső patát a váltón pihentetni! Anno én akkora zsibbasztót kaptam érte az oktatómtól, hogy most is sajog, ha rágondolok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kíváncsi lennék, hogy gyárilag milyen gyújtógyertyával szerelik az Astrát? (Z16XEP, 2005)

Bosch? Vagy talán Delphi?

Aktuális lesz az első csere, és szeretném tudni még mielőtt meglátom. :)

Ha valaki tudja, megköszönném ha megosztaná velem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kíváncsi lennék, hogy gyárilag milyen gyújtógyertyával szerelik az Astrát? (Z16XEP, 2005)

Bosch? Vagy talán Delphi?

Aktuális lesz az első csere, és szeretném tudni még mielőtt meglátom. :)

Ha valaki tudja, megköszönném ha megosztaná velem.

GM gyári és jó mélyen űl a trafóhíd alatt...... :)

Az X16XEL kétpólusu volt, de lehet, hogy az XEP sima egypólus, a C corsáknál így váltottak az biztos...

Link to comment
Megosztás:

Nos hát a válasz... :)

Nem hiszem, hogy nomrális dolgo, ha áramlik a levegő befelé...de ha másnak is van, akkor lehet, konstrukciós hiba. nem egy jó pont és nem finnyásság kérdése, csak az izületeim... :)

Miért kell a váltón tartani a "melső patákat"?! Mert ott kénylemes! :lol:

hol tartsam? a kormányon 3 óránál?! nem, nem nekem ott kényelmetlen, mert pl. jobb kézzel sem nagyon tudok vezetni sem, hiszen valami miatt foghatatlan számomra jobb kézzel a k-ormány. :D

féltem, mert szép váltórúd és nem szeretném elhagyni...talán jól odavan csavarozva? :lol:

No sebaj...majd még viszem, tuti, bár ahogy melegszik az idő, úgy egyre jobban nem lesz érezhető, meg érdekes sem...majd legfeljebb köv.télen. :)

papírom van, hogy bejelentettem, hiszen felvezsik a hibajelentésbe, mikor időpontot kérek a szerviztől...

Akkor néhány tanácsot kérnék még:

valaki (sztem véletlenül) húzott egy kb 3.4 cm-es karcot a kocsira... (igazából hosszabb, de a többi része nem olyna mély, az polírral tuti kijön). na most ezt a 3-4 cm mivel tudom eltűntettni?

hogyan, hogy láthatattlan, vagy legalábbis alig látható legyen...?

mármint észrevehetetlen szinte...szóval tudjátok mire gondolok. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nos hát a válasz... :)

Nem hiszem, hogy nomrális dolgo, ha áramlik a levegő befelé...de ha másnak is van, akkor lehet, konstrukciós hiba. nem egy jó pont és nem finnyásság kérdése, csak az izületeim... :)

Miért kell a váltón tartani a "melső patákat"?! Mert ott kénylemes! :lol:

hol tartsam? a kormányon 3 óránál?! nem, nem nekem ott kényelmetlen, mert pl. jobb kézzel sem nagyon tudok vezetni sem, hiszen valami miatt foghatatlan számomra jobb kézzel a k-ormány. :D

féltem, mert szép váltórúd és nem szeretném elhagyni...talán jól odavan csavarozva? :lol:

No sebaj...majd még viszem, tuti, bár ahogy melegszik az idő, úgy egyre jobban nem lesz érezhető, meg érdekes sem...majd legfeljebb köv.télen. :)

papírom van, hogy bejelentettem, hiszen felvezsik a hibajelentésbe, mikor időpontot kérek a szerviztől...

Akkor néhány tanácsot kérnék még:

valaki (sztem véletlenül) húzott egy kb 3.4 cm-es karcot a kocsira... (igazából hosszabb, de a többi része nem olyna mély, az polírral tuti kijön). na most ezt a 3-4 cm mivel tudom eltűntettni?

hogyan, hogy láthatattlan, vagy legalábbis alig látható legyen...?

mármint észrevehetetlen szinte...szóval tudjátok mire gondolok. :lol:

Gyári javítófesték (szín+lakk egy csomagban, kb 2e ft), a kocsid színével megegyező, és egy nagyon ügyes kéz, és szinte láthatatlan lessz.

Link to comment
Megosztás:

Gyári javítófesték (szín+lakk egy csomagban, kb 2e ft), a kocsid színével megegyező, és egy nagyon ügyes kéz, és szinte láthatatlan lessz.

Köszi. Ezt már rendeltem...mármint javítófestéket. De valami stift lesz...még nem is láttam ilyet... szóval akkor két "komponens" lesz? Egy festék és egy lakk? Az jó...

az ügyes kéz... hát...majd meglássuk :) :)

Bár van egy ismerősöm, akinek nagony üyes keze van. Tetoválni szokott. Talán tud ügyesen és finoman csíkot húzni ... :)

Köszi még egyszer!

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Ezt már rendeltem...mármint javítófestéket. De valami stift lesz...még nem is láttam ilyet... szóval akkor két "komponens" lesz? Egy festék és egy lakk? Az jó...

az ügyes kéz... hát...majd meglássuk :) :)

Bár van egy ismerősöm, akinek nagony üyes keze van. Tetoválni szokott. Talán tud ügyesen és finoman csíkot húzni ... :)

Köszi még egyszer!

Igen, két tubus lessz.

Olyasmi külsőre mint egy filc, de ha szétcsavarod akkor egy olyan ecset van benne mint a körömlakokban. Szerintem az túl vastag, de egy finom ecsetet veszel írószerboltban, akkor azzal szerintem szépen lehet dolgozni.

Link to comment
Megosztás:

Igen, két tubus lessz.

Olyasmi külsőre mint egy filc, de ha szétcsavarod akkor egy olyan ecset van benne mint a körömlakokban. Szerintem az túl vastag, de egy finom ecsetet veszel írószerboltban, akkor azzal szerintem szépen lehet dolgozni.

Köszi az infót!:) az ecsetet már beszereztem. nagoyn jó minőségű nyest szőr ecset. talán 1 mm a szőrpamacsa... :D kerámikusok használják... :lol:

Jó lesz szerintem, de majd lehet veszek azért eggyel vastagabbat is...

A polírizás érdekelne inkább... mármint mivel, hogyan. még csak a 28 éves exskodámat políroztam, de az sem ma volt és nem is kellett ennyire figyelni rá...

szegénykém...béke poraira. :) :lol: :lol: :)

Link to comment
Megosztás:

Az 5W-s olajat már ette? Mert ha nem volt vészes az olajfogyi, akkor vissza kéne állni arra...

Nem, esélye sem volt enni, 800 km-t ment vele... December eleje óta van meg az autó, amikor hazahoztam Pestről egyből aknára álltam és olajcsere. Aztán ugye másnap már tapasztaltam a problémát és miután kicseréltük a szelepeket és még mindig nem volt jó elkezdődött a kérdezősködés... Az Opelnél tanácsolták, h rakjuk bele a 10W Valvoline-t és a mann szűrőt cseréljük gyári opelra. Hát qrva sokat ért...

Még szerencse, h apa autószerelő és megcsinálja nekem ezeket, de az anyagra már így is sokat költöttem és még semmi haszna nem volt. A legrosszabb, h akárhol érdeklődünk sehol sem tudják, h mi lehet a baj, főleg az opelnél nem...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megkérdezem itt is, jobban pörög a topic.

Mitől függ, hogy egy dízel G Astra Caravan hátul dob vagy tárcsafékes? Motor, évjárat?

A 2 literes dízeleknek hátul dob vagy tárcsafékesnek kell lenniük?

Üdv:

Rumcice

1.6-ig dobfék van hátúl. A dizeleknek tárcsás hátúl is.

Cáfoljatok, ha nem így van. Én így tudom.

Link to comment
Megosztás:

Nos hát a válasz... :)

Nem hiszem, hogy nomrális dolgo, ha áramlik a levegő befelé...de ha másnak is van, akkor lehet, konstrukciós hiba. nem egy jó pont és nem finnyásság kérdése, csak az izületeim... :)

Miért kell a váltón tartani a "melső patákat"?! Mert ott kénylemes! :D

hol tartsam? a kormányon 3 óránál?! nem, nem nekem ott kényelmetlen, mert pl. jobb kézzel sem nagyon tudok vezetni sem, hiszen valami miatt foghatatlan számomra jobb kézzel a k-ormány. :)

Sztem tuti a szellőző rendszerben van vmi rosszul összerakva és még a fűtőradiátor előtt kiszökik vhol a venti által befújt külső levegő. A szellőzőventi fokozatával arányos módon fúj be hideget? Esetleg a kesztyűtartó kiszedésével nézd meg, nem a pollenszűrőház környékén szökik-e ki a levegő...

Link to comment
Megosztás:

Sztem tuti a szellőző rendszerben van vmi rosszul összerakva és még a fűtőradiátor előtt kiszökik vhol a venti által befújt külső levegő. A szellőzőventi fokozatával arányos módon fúj be hideget? Esetleg a kesztyűtartó kiszedésével nézd meg, nem a pollenszűrőház környékén szökik-e ki a levegő...

Szia!

Köszi a felvilágosítást. :) nem, igazából azt hiszem, hogy a fokozattal nincsen összefüggésben a dolog. talán mintha -mostanában úgy látnám, az elmúlt két napban- hogy ténlyeg az állással van összefügg.ben a lábtér+utastér kombinációnál nem olyan intenzív. viszont fordulásnál "ömlik" befelé...általában a jobbkanyarnál érezhető jobban...

jó volna míg hidegebb van kideríteni, mert nyáron cseszhetem...igaz, akkor nem jön a hideglevegő sem be. :) :)

Tényleg a polenszűrőt megnézem, mert lehet, ott a tömítés, vagy ilyesmi... köszi az ötletet. nem félő, hogy ilyen hidegben elpattan a műanyag ha babrálom?

még egy kérdésem volna: szeretnék a hátsó ajtóba is hangszórót, meg az elsőbe magasat. Mit ajánlotok és mekkore átmérős kell? (magasból, mert az alsókat tudom. 13cm a hátsó)

Kiemelő keret kell, vagy van benne, és vezetékelve van-e?)

köszi a sgeítésget!

Üdv.:

Krisztián

Link to comment
Megosztás:

Hello!

még egy kérdésem lenne. polírpasztát, polírozófolyadékot milyet ajánlotok? (karc eltüntetésére, krc javfesék általi javítása utánra) ?

szintbehozás végett, illetve a kisebb karc eltávolítására...

Érdemes az egész kocsit megcinálni, vagy elég, ha azt a kis felületet (vagy az egész ajtót telibe?) polírozzam?

a karc amit javítani kell festékkel: ~3 cm. amit kihoz a polír + 5-7 cm.

Üdv.:

és köszi!

Krisztián

Link to comment
Megosztás:

Tényleg a polenszűrőt megnézem, mert lehet, ott a tömítés, vagy ilyesmi... köszi az ötletet. nem félő, hogy ilyen hidegben elpattan a műanyag ha babrálom?

Óvatosan feszegesd a műanyag patenteket, és akkor elvileg nem lesz baj... Nézz körül ott a venti környékén kiszedett kesztyűtartóval, nem érezel-e fals levegőt vhonnan jönni. Esetleg kérj meg vkit, vezessen helyetted (ha lehet folyamatosan jobbra kanyarodva :) ), te pedig nézegesd közben pontosan hol jöhet be a levegő. Mennyire fúj egyébként a kezedre? Ha gyorsan mész, akkor jobban fúj? Gondolom azért nem a kocsi sebességének megfelelő erősségű a fuvallat... :)

Link to comment
Megosztás:

Hello!

még egy kérdésem lenne. polírpasztát, polírozófolyadékot milyet ajánlotok? (karc eltüntetésére, krc javfesék általi javítása utánra) ?

szintbehozás végett, illetve a kisebb karc eltávolítására...

Érdemes az egész kocsit megcinálni, vagy elég, ha azt a kis felületet (vagy az egész ajtót telibe?) polírozzam?

a karc amit javítani kell festékkel: ~3 cm. amit kihoz a polír + 5-7 cm.

Üdv.:

és köszi!

Krisztián

Volt egy Corsam egyszer, aminek az oldalára valaki húzott egy szép csíkot :) Lejavítottam és elvittem egy festő bartomhoz, hogy polírozzon már rá, hogy ne látszódjon annyira. Azt mondta, hogy polírozáskor azonnal le fogja kapni a javítófestéket... Amúgy meg én szakemberre bíznám a polírt, rendesen el lehet cseszerinteni.... Mondjátok ha nem így van... :)

Link to comment
Megosztás:

Igazolom.Anno, mikor kereskedésben böngésztünk G Astrát, szerencsénk volt a napsütéssel, mert egy bizonyos szögből nézve iszonyatosan látszott az egész autón a gépi polírozás nyoma.Körkörös foltokkal volt tele a fényezés.Azonnal megkérdeztük az eladót, hogy ez mi a bánat, erre azt mondta, hogy ez polírozási hiba, úgy nevezik, hogy "hologramos" a fényezés, de ha mire átadásra kerül sor, el lesz róla tüntetve.Szóval leerőltetnek még egy mikron lakkréteget a fényezésről, csak azért, hogy eltüntessék a saját bal...ságukat.Szóval a géppel nem árt vigyázni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.