Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Gyakorlatilag a dobozban lévő dolgok csomagolásán rajta van a dátum vagy hogy meddig, jó vagy hogy mikor gyártották. Na vagy ameddig jó az a mérvadó, ha gyártási dátum akkor onnantól 5 év.....

Ha le van blombálva és nem látsz bele, nincs kívülről semmi, az már rizikós....

Meg van bontva. Úgy dereng mintha a nagymamamám aztt mondta volna, hogy az olló hiányzik. Igazából megsem néztem, hogy komplett-e teljesen.

Link to comment
Megosztás:

Én még csak anyám hondájában néztem meg a + dobozt, de azon se kívül, de belül, de még a benne levő eszközökön

sincs semmilyen dátum. Így azt örökösnek tituláltam, kössön bele a rendőr, ha tud! :D

(egyébként még a 99-es évjáratú civicből örökölte a mostani jazz)

Link to comment
Megosztás:

Nálam is vagy 20 éves a doboz azóta plomba rajta. A kötszer az első felbontásig steril evvel nincs gond. Régen (plombás dobozok) jódoldatot raktak bele ami korlátlan szavatossági idővel bír. Ezekből következik hogy a rendőr nem tud, nem is akar belekötni. Az új dobozok fertőtlenítő folyadékkal készülnek ezért a szavatosssági idő. Bár lehet hogy az új kötszereknek is van sterilitási idejük azt nem tudom. Azért lehet hogy azt már érvényesítettni kellene., bár három év szerintem túl gyakori időintervallum plána ha balesetmentesen vezetünk.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki meg tudná nekem mondani ezek közöl melyik ágra koncentráljak, ha azt akarom, hogy a rádió ne felejtse el a beállításait, CD lemez se elölről induljon? LG rádióm van. A régi SWIFT-be be tudtam úgy kötni, hogy mindíg emlékezett mindenre. De az rajz már nincs meg.

Astra Classic II- em van, 1 hónapos. Így van nekem is bekötve, csak a szinek másak.

"A" csatlakozó a tápellátás

A1 Telefon némítás/Mute (ezt a fejegyseg külön vezeteken várja, legalábbis az én fejegységemnél: KENWOOD)

A2

A3

A4 Akku +12 (piros, vastagabb a többinél)

A5 Erősítő (Remote) vagy antenna vezérlés (piros-fehér)

A6 Illumination/Dimmer (zöld-szürke)

A7 Gyújtásvezérelt +12V (fekete)

A8 Föld Akku - (barna, pirostol is vastagabb)

"B" csatlakozó a hangszóróké

B1 Jobb Hátsó + (fehér vezeték a kocsiban)

B2 Jobb Hátsó - (fehér-barna)

B3 Jobb Első + (sárga)

B4 Jobb Első - (sárga-barna)

B5 Bal Első + (kék)

B6 Bal Első - (kék-barna)

B7 Bal Hátsó + (szürke)

B8 Bal Hátsó - (szürke-barna)

Szerintem a gyújtásvezérelt fekete az az állandó +12VDC és a pirosat kéne gyújtással szaggatni bár ez csak a wv beta rádióm alapján és a wartburgos bekötésből gondolom (nekem így memós maradt minden beállítás).

Link to comment
Megosztás:

Kösz ha4nz!

Most még próbáltam itt fórumban keresni és találtam is 1 jó ötletet. Azt írta valaki, hogy multiméterrel meg kell mérni a kapcson, hol a 12V. És milyen igaza van. Meg is nézem. Lehet, hogy nem oda kell az én LG rádiómnak kötni, az állandó feszt, ahol a kocsiban van. Különben már emlékezne.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Srácok!

Aktuális tém, ki hogyan oldotta meg az eü dobozának érvényességi idejét, valamint cseréjét, esetleg újratöltését?

Most kérdeztem, gyógyszertárban ha mindened lejárt, és ollód sincs, akkor 3900 kemény magyar forintot kell kipengetn. Cserébe mindened jó lesz, valamint kapsz róla számlát, hogy "Re-Loaded" és így érvényes.

Hallottam ilyen matricás megoldást is, valamikor még blombálták is a dobozokat. De most semmi...

Ez a matricázás, mivel lehet így is kapni boltban, azon van egy érvényességi idő. Amit lehet nemhivatalosan nyomtatni...

Ki hogy csinálja?

Egyébként Tescoba van 900 és 1300 Ft-ér doboz ami jó, csak éppen hiány van....

Nekem gyogyótárból 650ftból jött ki. Úgyanis csak a steril dolgokon van dátum és azok járnak le! Néhány géz és más nem.

Dobozról meg el kell tüntetni a dátumot, mert zavaró lehet. Én lekapartam.

Link to comment
Megosztás:

Nálam is vagy 20 éves a doboz azóta plomba rajta. A kötszer az első felbontásig steril evvel nincs gond. Régen (plombás dobozok) jódoldatot raktak bele ami korlátlan szavatossági idővel bír. Ezekből következik hogy a rendőr nem tud, nem is akar belekötni. Az új dobozok fertőtlenítő folyadékkal készülnek ezért a szavatosssági idő. Bár lehet hogy az új kötszereknek is van sterilitási idejük azt nem tudom. Azért lehet hogy azt már érvényesítettni kellene., bár három év szerintem túl gyakori időintervallum plána ha balesetmentesen vezetünk.

Az tökmind1, hogy plombás-e vagy sem a doboz, úgyis a beltartallomba kötnek bele. Mentőápoló ismi felhomályosított, hogy minden eü. anyagnak van lejárati ideje, akár képes megromlani, akár nem. Ha semmi nem látszik rajt az már régen rossz, nem is lehetne ilyet sehol felhasználni.

Minap futottam bele egy ellenőrzésbe. Annyira megörültek az egy hete kiégett jobb első helyzetjelzőnek, hogy még a hátul gyerekülésben ülő, de (véletlenül) be nem kötött gyerek miatt és a hirtelen anyósülésre dobott mobilértt sem szólt. Helyszíni izzócsere, oszt jó napot.

Tanulság: dobj neki koncot!

Link to comment
Megosztás:

Mentőápoló ismi felhomályosított, hogy minden eü. anyagnak van lejárati ideje, akár képes megromlani, akár nem.

Jah. De nem 3 év.

Anno dolgoztam gyógyszertári központban, ott például a felnőtt inkontinencia betétek szavatossága 2222. dec. 31. volt, legalábbis ez volt rájuk írva. Pedig az is csak papír...

Link to comment
Megosztás:

Az tökmind1, hogy plombás-e vagy sem a doboz, úgyis a beltartallomba kötnek bele. Mentőápoló ismi felhomályosított, hogy minden eü. anyagnak van lejárati ideje, akár képes megromlani, akár nem. Ha semmi nem látszik rajt az már régen rossz, nem is lehetne ilyet sehol felhasználni.

Minap futottam bele egy ellenőrzésbe. Annyira megörültek az egy hete kiégett jobb első helyzetjelzőnek, hogy még a hátul gyerekülésben ülő, de (véletlenül) be nem kötött gyerek miatt és a hirtelen anyósülésre dobott mobilértt sem szólt. Helyszíni izzócsere, oszt jó napot.

Tanulság: dobj neki koncot!

Nekem original német gyári opel van benne és semmi nem látszik egy-két kötszeren. Egészen pontosam, aminek nem kell sterilnek lennie azon nincs dátum. Ollón sincs. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki meg tudná nekem mondani ezek közöl melyik ágra koncentráljak, ha azt akarom, hogy a rádió ne felejtse el a beállításait, CD lemez se elölről induljon? LG rádióm van. A régi SWIFT-be be tudtam úgy kötni, hogy mindíg emlékezett mindenre. De az rajz már nincs meg.

Astra Classic II- em van, 1 hónapos. Így van nekem is bekötve, csak a szinek másak.

"A" csatlakozó a tápellátás

A1 Telefon némítás/Mute (ezt a fejegyseg külön vezeteken várja, legalábbis az én fejegységemnél: KENWOOD)

A2

A3

A4 Akku +12 (piros, vastagabb a többinél)

A5 Erősítő (Remote) vagy antenna vezérlés (piros-fehér)

A6 Illumination/Dimmer (zöld-szürke)

A7 Gyújtásvezérelt +12V (fekete)

A8 Föld Akku - (barna, pirostol is vastagabb)

"B" csatlakozó a hangszóróké

B1 Jobb Hátsó + (fehér vezeték a kocsiban)

B2 Jobb Hátsó - (fehér-barna)

B3 Jobb Első + (sárga)

B4 Jobb Első - (sárga-barna)

B5 Bal Első + (kék)

B6 Bal Első - (kék-barna)

B7 Bal Hátsó + (szürke)

B8 Bal Hátsó - (szürke-barna)

Anno nekem is ugyenez volt a problémám, amikor a gyári Blaupunktot lecseréltem cd-sre.Nem akarok túl nagy hülyeséget mondani a színekkel kepcsolatban, de egy biztos :Két vezetéket meg kell cserélni!Nekem sárga-piros csere rémlik.

Link to comment
Megosztás:

Az tökmind1, hogy plombás-e vagy sem a doboz, úgyis a beltartallomba kötnek bele. Mentőápoló ismi felhomályosított, hogy minden eü. anyagnak van lejárati ideje, akár képes megromlani, akár nem. Ha semmi nem látszik rajt az már régen rossz, nem is lehetne ilyet sehol felhasználni.

Minap futottam bele egy ellenőrzésbe. Annyira megörültek az egy hete kiégett jobb első helyzetjelzőnek, hogy még a hátul gyerekülésben ülő, de (véletlenül) be nem kötött gyerek miatt és a hirtelen anyósülésre dobott mobilértt sem szólt. Helyszíni izzócsere, oszt jó napot.

Tanulság: dobj neki koncot!

Igen én is ezt olvastam az autó motorban,hogy ha a gyártási év van rajta akkor onnét számolják a lejáratot.Ráadásul a fertőtlenítő folyadéknak jár le először,és onnét kezdve nem jó a doboz.Sőt akkor sem jó,ha már használtad,de visszapótoltál mindent,a doboznak sértetlennek kell lennie és szerepelnie kell rajta a szabvány számnak, meg a B kategóriának.Ezt tartsa be valaki,sűrübben kell nézegetni mint az olajszintet.

Link to comment
Megosztás:

Igen én is ezt olvastam az autó motorban,hogy ha a gyártási év van rajta akkor onnét számolják a lejáratot.Ráadásul a fertőtlenítő folyadéknak jár le először,és onnét kezdve nem jó a doboz.Sőt akkor sem jó,ha már használtad,de visszapótoltál mindent,a doboznak sértetlennek kell lennie és szerepelnie kell rajta a szabvány számnak, meg a B kategóriának.Ezt tartsa be valaki,sűrübben kell nézegetni mint az olajszintet.

Legyen ilyen a mentőben vazee! A motorokban meg a bringásoknál sincs! ANGRYSMILEY

Link to comment
Megosztás:

Az eü dobozokban, mint többen is írták már előttem, csak a steril kötszereknek van lejárati idejük, ezeket meg simán cserélheted, ha lejártak. A törvény pontos szövege fent van a totalcar oldalán. Ezek szerint akkor érvényes a csomagod, ha a járműnek megfelelő kategóriájú a csomag, a tartalma teljes, és mindennek érvényes a szavatossága. Külső plomba, stb nem kötelező.

Minden steril cuccot kicserélsz max 1000Ft-ból a patikában (összeírod, mi kell), oszt megint érvényes 5 évig. (ha friss kötszereket kapsz)

A csomag tartalmáról amúgy van bennük egy lista általában, ez alapján át lehet nézni ismeretlen előéletű cuccnál, hiányos, vagy nem.

Link to comment
Megosztás:

Legyen ilyen a mentőben vazee! A motorokban meg a bringásoknál sincs! ANGRYSMILEY

A motoroknál is KÖTELEZŐ az eü doboz! Még a smk kategóriában is!

Amúgy kíváncsi lennék, honnan szedték az illetékesek az említett helyen, hogy nem lehet bontott. Végigolvastam én is a pontos szöveget, de az ilyet nem ír. Hiánytalannak kell lennie. Ez nem ugyanaz szerintem.

Amúgy ami nekem van a kocsiban, az még a szalonban került bele, rajta van a kategória "B", a szabvány száma, de simán nyitható. A kocsi egy caravan, ahol az eü "doboz" egy fóliacső, amiben benne vannak a cuccok, a csomagnak "összesített" lejárata nincs, hanem a kötszerek vannak úgy elhelyezve benne, hogy mindnek olvasható a lejárati ideje. Nincs plombálva, lehegesztve, stb. Csak sima cellux szerű csíkkal van lezárva a vége.

Doboz nem is lehetne, mert nem lehetne bejátszani a gyári helyére a kárpit mögötti kis üregbe.

Amúgy megint kevés a pénz a kasszában a yardon, hogy erre ennyire rámentek? Esetleg valakinek a komája belefogott ilyenek gyártásába? Azért örülök, hogy ez a legégetőbb problémája a rendőrségnek a mai a magyar valóságban...

Link to comment
Megosztás:

A kocsi egy caravan, ahol az eü "doboz" egy fóliacső, amiben benne vannak a cuccok, a csomagnak "összesített" lejárata nincs, hanem a kötszerek vannak úgy elhelyezve benne, hogy mindnek olvasható a lejárati ideje. Nincs plombálva, lehegesztve, stb. Csak sima cellux szerű csíkkal van lezárva a vége.

Doboz nem is lehetne, mert nem lehetne bejátszani a gyári helyére a kárpit mögötti kis üregbe.

Fóliacső hm ez érdekes....Tévedés, a dobozt is be lehet játszani a gyári helyre nekem ugyanis az van bent. Még az f astrából raktam át (2001), de azóta rá sem néztem...

Link to comment
Megosztás:

Fóliacső hm ez érdekes....Tévedés, a dobozt is be lehet játszani a gyári helyre nekem ugyanis az van bent. Még az f astrából raktam át (2001), de azóta rá sem néztem...

Akkor lehet, hogy ideje ránézned. Jobban jársz, ha ezt otthon végzed a garázsban, mintha az útszélén a közeggel. :P

A dobozos dologhoz: doboza válogatja. Nekem a Corsaban még békebeli szép piros dobozom volt, na azt be nem raknád ezen az ajtón, akkora volt. :D

Na, annak a szavatosságát nézte volna a hatóság - lehet, hogy helyszíni tarkólövés lett volna a büntetésem? (ahogy most ezeket mérik) Bár lehet, megúsztam volna pár év fegyházzal. :D

Amúgy az a fóliás eü csomag az eredeti Schiller-féle egységcsomagban volt, a háromszöggel együtt egy hosszú vászontokban.

A gyártóját így fejből nem vágom, de megnézem, ha érdekel.

Link to comment
Megosztás:

Fényszóró téma: régebben emlegettétek a Tungsram Super Blue izzóját. Ez mennyire vált be? Élettartamra mit tud?

Esetleg hasonló izzó, ami jó?

Tényleg tutin lehet látni vele?

Tesóm vett pár éve a Rönyóba valami kék fényű izzót. Lementünk Kaposvárra a Kawasaki Streetfighter Day-re, hazafelé sötétben jöttünk. Előttem ment amikor indultunk, de elég komótosan közlekedett, 80 fölé nem nagyon ment. (némi eső utáni utakon mentünk) Rámcsörgött, hogy álljak már előre, mert ezekkel a szarokkal nem lát semmit. Elémentem, nekem meg rohadt zavaró volt a tükörben, hiába fordítottam ki. Másnap mentek is a kukába szépen.

Szóval így nem szeretnék járni. Az nem tudom, milyen izzó volt.

Corsaban volt nekem Osram, ami elvileg +20% fényerejű volt (mihez képest???), az elég jó volt.

Szóval, milyet ajánlotok?

Link to comment
Megosztás:

Fényszóró téma: régebben emlegettétek a Tungsram Super Blue izzóját. Ez mennyire vált be? Élettartamra mit tud?

Esetleg hasonló izzó, ami jó?

Tényleg tutin lehet látni vele?

Tesóm vett pár éve a Rönyóba valami kék fényű izzót. Lementünk Kaposvárra a Kawasaki Streetfighter Day-re, hazafelé sötétben jöttünk. Előttem ment amikor indultunk, de elég komótosan közlekedett, 80 fölé nem nagyon ment. (némi eső utáni utakon mentünk) Rámcsörgött, hogy álljak már előre, mert ezekkel a szarokkal nem lát semmit. Elémentem, nekem meg rohadt zavaró volt a tükörben, hiába fordítottam ki. Másnap mentek is a kukába szépen.

Szóval így nem szeretnék járni. Az nem tudom, milyen izzó volt.

Corsaban volt nekem Osram, ami elvileg +20% fényerejű volt (mihez képest???), az elég jó volt.

Szóval, milyet ajánlotok?

én használtam Tunsgram Megalight Plus és Osram CoolBlue izzót.mindkettő fehérebb a standard izzónál,és erősebb a fénye.az Osram nekem hamar kiégett,a Tunsgram viszont nyuszi astrájában mai napig teszi a dolgát :D Tunsgramot több helyen láttam a bolti ár töredékéért.

Link to comment
Megosztás:

Én az eü cuccost a nagyszüleim Trabiából ( GO TRABI GO :D ) örököltem. Egyébként most hirtelen nem vágom. Ha hiányos a csomi megbüntetnek érte?

Úgy tudom, hogy mostmár a szavatossági idejére is figyelni kell. Leplombált (vagy legalábbis originál csomagulású) kell legyen. Szóval az ősrégi örököltért akkor is megbüntethetnek, ha nem hiányos.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.