Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Szia!

Köszi neked is a hasznos információkat :)! Ez a 2 ékes megoldás eszembe nem jutott volna, de sajnos ide nem jó, mert az önállítás miatt csavarni is kell.

Szia!

Ez a két ékes megoldás tényleg nem jó.

Én amikor fékpofát cseréltem a hátsón,22 es villás kulcsot használtam a vissza nyomásra.

Pont befér a rovátkákba,óvatosan nyomtam befele közben az óra mutató járásával megegyezően fordítottam,és pompásan sikerült a művelet.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ez a két ékes megoldás tényleg nem jó.

Én amikor fékpofát cseréltem a hátsón,22 es villás kulcsot használtam a vissza nyomásra.

Pont befér a rovátkákba,óvatosan nyomtam befele közben az óra mutató járásával megegyezően fordítottam,és pompásan sikerült a művelet.

Hát a két ékes megoldást csak a motoromnál szoktam alkalmazni Tehát ha valaki tárcsafékes MZ-t szerel neki jól jöhet :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is előre elnézést kérek mindenkitől, ha olyasmit kérdezek, ami korábban már esetleg felmerült, de teljesen új vagyok Nálatok.

Körülbelül 2 hete került hozzánk „új” autónk, egy 2007/06 havi 1.4 16V Twinport Astra. Garantált 106e km-rel, gondos korábbi gazdától.

Az autóval kapcsolatos benyomások nagyon jók, elégedett vagyok gyakorlatilag mindennel, mégis felmerült bennem 1-2 kérdés.

Az első kérdésem arra vonatkozna, hogy a váltóolaj cseréje milyen időközönként kell(ene), hogy történjen, mert gondolom ebben is cserélni kell idővel.

A másik kérdés inkább a bénaságomra vezethető vissza: reggeli indítás után, teljesen hidegen az elindulás nem mindig problémamentes. Igyekszem alapjárat közelében indulni, nem pörgetni, amit rángatással jutalmaz… Nem váltó-, és nem is kuplung gond, a motor szépen húz csont hidegen is, ezért gondolom, hogy feltehetően az én bénaságom van a háttérben, de gondoltam hátha más is találkozott ilyesmivel. A jelenség sokáig nem reprodukálható, mert amint egy kicsit is elkezd melegedni, már minden további nélkül lehet szinte gáz nélkül is indulni, ezét is furcsa a dolog.

Az autó egyébként remek, nagyon tetszik, a tapasztalatok egyelőre pozitívak, remélem sokáig így is marad.

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Üdv.:

Link to comment
Megosztás:

Sztem reggel hideg motornál nyugodtan indulhatsz egy kicsit magasabb fordulatszámról (azért ne 3000-nél ugorj le akuplungról, de nem is kell alapjáratról), ha melegen nem csinálja akkor nem mechanikai probléma. A váltóban nem szükséges olajat cserélned, csak ha megbontod, de akkor úgyis kifolyik az összes.

Link to comment
Megosztás:

a remegésre gondolsz induláskor ,akkor vagy megszokod :)

vagy cseréltetsz kuplungot :)

bepárásodik a tárcsa és azért remeg hidegen

Szia!

Igen, inkább remegés, mint rángatás. Akármennyire óvatosan indulok reggel, kis gázzal, van egy kis remegés és még nem jöttem rá mivel tudom elkerülni.

Amint egy kicsit is melegszik, vagy legalább nem csont hideg, már semmi gond nincs. A kuplung egyébként tökéletes, határozottan fog, semmi gond nincs vele.

Akkor ez ilyen megszoksz vagy megszöksz helyzet? Másnál is így van ez?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Hát a két ékes megoldást csak a motoromnál szoktam alkalmazni Tehát ha valaki tárcsafékes MZ-t szerel neki jól jöhet :D

Köszi szépen! tárcsafékes MZ-m van nekem is! :smartass: Nála majd jól jön a technológia! :D

A kocsinál meg majd a 22 es villáskulcs :D

Forgalmi vizsga után ki is cserélem a féket :D

Szép napot mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Igen, inkább remegés, mint rángatás. Akármennyire óvatosan indulok reggel, kis gázzal, van egy kis remegés és még nem jöttem rá mivel tudom elkerülni.

Amint egy kicsit is melegszik, vagy legalább nem csont hideg, már semmi gond nincs. A kuplung egyébként tökéletes, határozottan fog, semmi gond nincs vele.

Akkor ez ilyen megszoksz vagy megszöksz helyzet? Másnál is így van ez?

Köszönöm!

igen nálam is ez volt

meg másnál is

de volt olyan is aki kicseréltette

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Igen, inkább remegés, mint rángatás. Akármennyire óvatosan indulok reggel, kis gázzal, van egy kis remegés és még nem jöttem rá mivel tudom elkerülni.

Amint egy kicsit is melegszik, vagy legalább nem csont hideg, már semmi gond nincs. A kuplung egyébként tökéletes, határozottan fog, semmi gond nincs vele.

Akkor ez ilyen megszoksz vagy megszöksz helyzet? Másnál is így van ez?

Köszönöm!

Nálam is ilyen hidegen, no para, jó ez így...

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Egy érdekes jelenségen gondolkodok és nem tudok rájönni a válaszra! Szóval most cseréltem a kocsiban motorolajat, olajszűrőt. Az olajleengedő csavart, olajszűrőt kicsavartam, egy edénybe kifolyattam az olajat, -a művelet előtt üzem meleg volt a motor- mindezt ugye kb. vízszintes talajon. Nagyából 1 órát vártam, hogy minden kicsepegjen. Na, most jön a lényeg! Becsavartam a csavart, új szűrőt, betöltöttem a motorba az új olajat kicsivel több mint 3 litert. (Kezelési könyv 3,5 litert ír!) Megjárattam a motort, hogy az olajszivattyú vigyen oajat minden helyre. Kihúzom a nívó pálcát száraz papírral megtörlöm visszateszem, kihúzom és nívó szerint túl van töltve olajjal. Az 5. osztás körül van az olaj szint, de csak 3 litert öntöttem bele.

2004-es szedán, Z14XE a motorkód.

Valaki tudja mi lehet ennek az oka???

Előre is köszönöm!

Üdv:Laci

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Egy érdekes jelenségen gondolkodok és nem tudok rájönni a válaszra! Szóval most cseréltem a kocsiban motorolajat, olajszűrőt. Az olajleengedő csavart, olajszűrőt kicsavartam, egy edénybe kifolyattam az olajat, -a művelet előtt üzem meleg volt a motor- mindezt ugye kb. vízszintes talajon. Nagyából 1 órát vártam, hogy minden kicsepegjen. Na, most jön a lényeg! Becsavartam a csavart, új szűrőt, betöltöttem a motorba az új olajat kicsivel több mint 3 litert. (Kezelési könyv 3,5 litert ír!) Megjárattam a motort, hogy az olajszivattyú vigyen oajat minden helyre. Kihúzom a nívó pálcát száraz papírral megtörlöm visszateszem, kihúzom és nívó szerint túl van töltve olajjal. Az 5. osztás körül van az olaj szint, de csak 3 litert öntöttem bele. Biztos, hogy minden kifolyt belőle!!

2004-es szedán, Z14XE a motorkód.

Valaki tudja mi lehet ennek az oka???

Előre is köszönöm!

Üdv:Laci

Én olyan 3.2-3.4l-t szoktam a Z14XEP-be beleönteni. Pedig 3l után érdekes, hogy ennyi. Baja elvileg nem lehet.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Egy érdekes jelenségen gondolkodok és nem tudok rájönni a válaszra! Szóval most cseréltem a kocsiban motorolajat, olajszűrőt. Az olajleengedő csavart, olajszűrőt kicsavartam, egy edénybe kifolyattam az olajat, -a művelet előtt üzem meleg volt a motor- mindezt ugye kb. vízszintes talajon. Nagyából 1 órát vártam, hogy minden kicsepegjen. Na, most jön a lényeg! Becsavartam a csavart, új szűrőt, betöltöttem a motorba az új olajat kicsivel több mint 3 litert. (Kezelési könyv 3,5 litert ír!) Megjárattam a motort, hogy az olajszivattyú vigyen oajat minden helyre. Kihúzom a nívó pálcát száraz papírral megtörlöm visszateszem, kihúzom és nívó szerint túl van töltve olajjal. Az 5. osztás körül van az olaj szint, de csak 3 litert öntöttem bele. Biztos, hogy minden kifolyt belőle!!

2004-es szedán, Z14XE a motorkód.

Valaki tudja mi lehet ennek az oka???

Előre is köszönöm!

Üdv:Laci

Ilyenkor azért tűnik el, mert az olajszűrő is felvesz olajat. Ezért szoktak a szűrőbe is tölteni olajat előre, hogy ne sokat kelljen utána tölteni.

Link to comment
Megosztás:

Ilyenkor azért tűnik el, mert az olajszűrő is felvesz olajat. Ezért szoktak a szűrőbe is tölteni olajat előre, hogy ne sokat kelljen utána tölteni.

Igazából nem az a baj, hogy kevés van benne, hanem pont hogy sok!3 liter után a nívó szerint csurig van a blokk olajjal! :huh:

Link to comment
Megosztás:

@Probert:

De neki nem tűnik el, pont az a baj hogy már 3 litert beletöltve is túl sok van benne nívó szerint, pedig a gyári adat szerint a töltési mennyiség 3.5liter... Amúgy a szűrőbe azért szoktak olajat tölteni hogy első indításkor hidegen előbb felkapja az olajszivattyú az olajat és ne kelljen olyan "sokáig" olaj nélkül járnia a motornak.

@lacám:

A nívó alapvetően nem hazudik (feltéve ha eredeti, a típushoz való nívópálcád van, mert olyat is hallottam hogy valaki kicserélte már csak azért hogy jó szintet mutasson mert az autó amúgy ette az olajat :blush:), szóval ha azt mutatja hogy elegendő van benne akkor én nem paráznék emiatt. Még esetleg annyi hogy olajcserekor amikor kicsavarod az olajleeresztő csavart és hagyod kicsepegni az olajat, akkor felül az olajbetöltőt is érdemes lecsavarni, gyorsabban kifolyik. Sztem amúgy egy óra alatt nem biztos hogy kifolyt mind, bár fél liternek elvben nem szabadna maradnia benne.

Ha nívó felett van az olajszint, az viszont nem tesz jót az autónak: jó esetben csak a katalizátort teszi tönkre az elégett olaj, rosszabb esetben kinyomja a főtengelyszimmeringet.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek ! Egy hónapja vagyok egy 2007-es 1.4-es Twinportos Astra Caravan gazdája. 167000 km-el vettem. Nagyon meg vagyok vele elégedve. A hideg indulásnál nálam is megvolt a rángatás. Eddig csak nyomatékos dízeleket vezettem főként. De én is azt tapasztaltam, ha kicsit megpörgetem a motort, akkor kihagyható a rángatás. Ahogy olvastam eddig a fórumot, nagyon sok dologra találtam már megoldást, amit köszönök mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.