Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Sztem azért nem jöttek rá mert normál esetben ezt nem szokták leszedegetni csak szélvédőcserekor (az ablakmosó fúvóka csere nem tartozik a kötelező rendszeres karbantartások közé) vagy ha beázik az autó, tehát jó esetben egy autó életében csak egyszer vagy egyszer sem. Így aztán elég ritka a hiba előfordulásának esélye, szóval nem nevezhető típushibának, úgyhogy a gyár sem erőltette meg magát hogy módosítson a konstrukción.

De nekem garancia lejárta után fél évvel azt vettem észre, hogy a végei kezdenek elállni, pedig hozzá sem lett nyúlva.... És más is írta a fórumon, hogy neki is ilyen tünetei vannak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Valaki gondolkodott már olyanon hogy mivel lehetne védeni a kürt gombokat a kiszakadás ellen? Gondolok itt a napsütés miatt ért megöregedésre.

Az ötlet onnan jött hogy a jobb bukósisakokhoz adnak sisakzsákot is. Na most ilyen valami hasonlót feltenni a kormányra és már védene is? Vagy nyáron a nagy hő miatt így is úgy kap sokat az a gomb?

Ugye aki sokat áll kint a napon, ráadásul csak egy irányban tud parkolni annak mindig csak egy oldalon kapja el a nap, általában a bal oldalon.

Szerintetek? Hülyeség ilyenen gondolkodni vagy van valami értelme? Persze azt nem is mondtam hogy különböző ápoló szerekkel azért le van kezelve a kormány illetve a gombok felülete, úgy ahogy a műszerfal is.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Valaki gondolkodott már olyanon hogy mivel lehetne védeni a kürt gombokat a kiszakadás ellen? Gondolok itt a napsütés miatt ért megöregedésre.

Az ötlet onnan jött hogy a jobb bukósisakokhoz adnak sisakzsákot is. Na most ilyen valami hasonlót feltenni a kormányra és már védene is? Vagy nyáron a nagy hő miatt így is úgy kap sokat az a gomb?

Ugye aki sokat áll kint a napon, ráadásul csak egy irányban tud parkolni annak mindig csak egy oldalon kapja el a nap, általában a bal oldalon.

Szerintetek? Hülyeség ilyenen gondolkodni vagy van valami értelme? Persze azt nem is mondtam hogy különböző ápoló szerekkel azért le van kezelve a kormány illetve a gombok felülete, úgy ahogy a műszerfal is.

Üdv.

Én pl sosem fulykodom semmivel a műszerfalat, meg semmit sem... ott a mikroszálas törlő, levisz az egy húzással mindent...

A dudagomb kiszakadása ellen az véd, ha nem tapogatod ott, és nem nyomkodod sokat... ;) Mióta én is odafigyelek rá, nem kezdett el jobban púposodni....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én pl sosem fulykodom semmivel a műszerfalat, meg semmit sem... ott a mikroszálas törlő, levisz az egy húzással mindent...

A dudagomb kiszakadása ellen az véd, ha nem tapogatod ott, és nem nyomkodod sokat... ;) Mióta én is odafigyelek rá, nem kezdett el jobban púposodni....

Azért vannak nagyon jó szerek amik védik a műanyagot a kifakulástól. Még olyannal sem kezeled le sosem? Pl a küszöblécet amit mar a só télen, nyáron meg szívja a nap?

Link to comment
Megosztás:

Külső műanyag elemekre Turtle wax Black Chrome-t használom ;)

Nekem az egyszerű szilikon spray is tökéletesen bevált. Már szürke színe volt a színezetlen tükör borításomnak és a küszöbnek is, most mind2 fekete lett, mióta lekezelem vele mosás után.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Valaki gondolkodott már olyanon hogy mivel lehetne védeni a kürt gombokat a kiszakadás ellen? Gondolok itt a napsütés miatt ért megöregedésre.

Az ötlet onnan jött hogy a jobb bukósisakokhoz adnak sisakzsákot is. Na most ilyen valami hasonlót feltenni a kormányra és már védene is? Vagy nyáron a nagy hő miatt így is úgy kap sokat az a gomb?

Ugye aki sokat áll kint a napon, ráadásul csak egy irányban tud parkolni annak mindig csak egy oldalon kapja el a nap, általában a bal oldalon.

Szerintetek? Hülyeség ilyenen gondolkodni vagy van valami értelme? Persze azt nem is mondtam hogy különböző ápoló szerekkel azért le van kezelve a kormány illetve a gombok felülete, úgy ahogy a műszerfal is.

Üdv.

Szia,

Vannak ezek az „alu”-felületű fény- és hővisszaverő paplanok, vagy a szélvédő mögé rakható papírharmonika. Hosszabb leállás előtt ezekkel lehet esetleg védeni valamit.

Munkahelyemen én is mindig egy irányban állok egész nap, és az ajtódíszlécek és a nyári gumijaim is szembeötlően leharcoltabbak azon az oldalon az UV miatt...

Link to comment
Megosztás:

Én pl sosem fulykodom semmivel a műszerfalat, meg semmit sem... ott a mikroszálas törlő, levisz az egy húzással mindent...

A dudagomb kiszakadása ellen az véd, ha nem tapogatod ott, és nem nyomkodod sokat... ;) Mióta én is odafigyelek rá, nem kezdett el jobban púposodni....

Nekem is tervemben volt hogy kicserélem a gombot mert fel volt puposodva plusz hajszál repedés is volt a közepén. Erre pénteken kiszakadt a borítás a gomb felett pár milliméterrel (Kb 0.5 cm) Úgyhogy kormány borítás csere lesz a megoldás sajnos.

Ma meg mutogatom sógoromnak az Elm327-em . Mondom így olvassa ki a hiba üzenetet, de nekem nincs . Erre dobott egy p0370-est :omg: (P0370=Vonatkozásihelyzet-jeladó A funkció-rendellenesség) Na ez meg mi a sz@r .

Link to comment
Megosztás:

Nekem is tervemben volt hogy kicserélem a gombot mert fel volt puposodva plusz hajszál repedés is volt a közepén. Erre pénteken kiszakadt a borítás a gomb felett pár milliméterrel (Kb 0.5 cm) Úgyhogy kormány borítás csere lesz a megoldás sajnos.

Ma meg mutogatom sógoromnak az Elm327-em . Mondom így olvassa ki a hiba üzenetet, de nekem nincs . Erre dobott egy p0370-est :omg: (P0370=Vonatkozásihelyzet-jeladó A funkció-rendellenesség) Na ez meg mi a sz@r .

Gogli a barátod! :icon1:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=109&page=149

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Vannak ezek az „alu”-felületű fény- és hővisszaverő paplanok, vagy a szélvédő mögé rakható papírharmonika. Hosszabb leállás előtt ezekkel lehet esetleg védeni valamit.

Munkahelyemen én is mindig egy irányban állok egész nap, és az ajtódíszlécek és a nyári gumijaim is szembeötlően leharcoltabbak azon az oldalon az UV miatt...

Nekem még a 10 éves eredeti kürtgombok vannak, és minden rendben velük.

A titok nyitja, 2 hetenként a kormányt és a gombokat na meg a műszerfalat is lekezelem 7-es faktorú naptejjel.

Tökéletesen véd az UV ellen és ápol is.

Link to comment
Megosztás:

Nekem még a 10 éves eredeti kürtgombok vannak, és minden rendben velük.

A titok nyitja, 2 hetenként a kormányt és a gombokat na meg a műszerfalat is lekezelem 7-es faktorú naptejjel.

Tökéletesen véd az UV ellen és ápol is.

És utána nem ragad bele a por?

Link to comment
Megosztás:

Nekem is tervemben volt hogy kicserélem a gombot mert fel volt puposodva plusz hajszál repedés is volt a közepén. Erre pénteken kiszakadt a borítás a gomb felett pár milliméterrel (Kb 0.5 cm) Úgyhogy kormány borítás csere lesz a megoldás sajnos.

Ma meg mutogatom sógoromnak az Elm327-em . Mondom így olvassa ki a hiba üzenetet, de nekem nincs . Erre dobott egy p0370-est :omg: (P0370=Vonatkozásihelyzet-jeladó A funkció-rendellenesség) Na ez meg mi a sz@r .

Szemezgetek egy ilyen ELM327-es készülékkel. Ismerősöm hozott egy teszt alanyt, rádugtuk a csatira, de nem bírt kommunikálni az autóval...

(2000.01.-es G Astra tulaj vagyok). Néztem még az OP-COM nevű eszközt, kicsit drágább, de állítólag direkt opelekhez fejlesztették.

Szerintetek az ELM327-nek is működnie kellene, vagy nézzek egy OP-COM-ot?

Link to comment
Megosztás:

Szemezgetek egy ilyen ELM327-es készülékkel. Ismerősöm hozott egy teszt alanyt, rádugtuk a csatira, de nem bírt kommunikálni az autóval...

(2000.01.-es G Astra tulaj vagyok). Néztem még az OP-COM nevű eszközt, kicsit drágább, de állítólag direkt opelekhez fejlesztették.

Szerintetek az ELM327-nek is működnie kellene, vagy nézzek egy OP-COM-ot?

Milyen motor van a kocsiban?

Lehet nem működik a régebbi kocsikkal.

Nálam Z14XEP-nél gond nélkül megy...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Milyen motor van a kocsiban?

Lehet nem működik a régebbi kocsikkal.

Nálam Z14XEP-nél gond nélkül megy...

Egy 1.4-es X14XE motor van benne...

Az lehet a hiba oka, hogy bluetooth-on próbáltuk az adatokat eljuttatni egy tabletre?

Annyit tapasztaltunk, hogy az összes létező protokollt elkezdte scannelni, de egyikkel sem tudott csatlakozni...

Link to comment
Megosztás:

Egy 1.4-es X14XE motor van benne...

Az lehet a hiba oka, hogy bluetooth-on próbáltuk az adatokat eljuttatni egy tabletre?

Annyit tapasztaltunk, hogy az összes létező protokollt elkezdte scannelni, de egyikkel sem tudott csatlakozni...

Ott az X lesz a probléma. Ott nem fogsz tudni kommunikálni a motorvezérlővel az ELM327-el, ha jól tudom.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ott az X lesz a probléma. Ott nem fogsz tudni kommunikálni a motorvezérlővel az ELM327-el, ha jól tudom.

És az op-com nevű eszközt ismered? Mivel opelekhez készült, gondolom az jó lehet...

Más: most néztem át a motorteret, és azt vettem észre, hogy a fojtószeleház környékén olajos szennyeződés van, mintha valahogy olaj került volna rá...

Amúgy is gondoltam, hogy a hétvégén kitakarítom a szelepházat (110 e van a kocsiban, szerintem még nem nyúlt hozzá senki sem), de az olajszivárgást nem tudom hová tenni...

Link to comment
Megosztás:

És az op-com nevű eszközt ismered? Mivel opelekhez készült, gondolom az jó lehet...

Más: most néztem át a motorteret, és azt vettem észre, hogy a fojtószeleház környékén olajos szennyeződés van, mintha valahogy olaj került volna rá...

Amúgy is gondoltam, hogy a hétvégén kitakarítom a szelepházat (110 e van a kocsiban, szerintem még nem nyúlt hozzá senki sem), de az olajszivárgást nem tudom hová tenni...

Nem ismerem az Opcomot, nem tudok nyilatkozni. De az elvileg kommunikál mindennel.

Dobj fel egy képet. Lehet csak a kartelgázból kicsapódó olaj van ott, mert a fojtóház és a levegőcső bilincse nincs jól meghúzva. Ez okozhatja.

Link to comment
Megosztás:

Nem ismerem az Opcomot, nem tudok nyilatkozni. De az elvileg kommunikál mindennel.

Dobj fel egy képet. Lehet csak a kartelgázból kicsapódó olaj van ott, mert a fojtóház és a levegőcső bilincse nincs jól meghúzva. Ez okozhatja.

Lefotóztam, és feltettem a képet az alábbi linken:

http://kepfeltoltes.hu/view/130429/IMG_20130426_074821_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Lefotóztam, és feltettem a képet az alábbi linken:

http://kepfeltoltes.hu/view/130429/IMG_20130426_074821_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Igen, ez az amire gondoltam. A levegőszűrőtől jövő cső és a folytószelepháznál lévő bilincsnél szivárog. Ugyanis elötte megy bele a kartelgáz, ami tartalmaz valamilyen mennyiségben olajat. (olajgőz) Vagy nincs meghúzva, vagy el van valahol repedve.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kedves Fórumtársak,

kérlek benneteket segítsetek nekem és a járgányomnak, hogy május 11-én a Legendák Találkozásán a kiállítok között lehessünk.

Nem kérek semmi többet, csak egy klikket a lenti linkre és ott egy lájkot a képre. Köszönöm előre is. :)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=497231957011421&set=a.441194839281800.100601.127994497268504&type=3&theater

Link to comment
Megosztás:

Kedves Fórumtársak,

kérlek benneteket segítsetek nekem és a járgányomnak, hogy május 11-én a Legendák Találkozásán a kiállítok között lehessünk.

Nem kérek semmi többet, csak egy klikket a lenti linkre és ott egy lájkot a képre. Köszönöm előre is. :)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=497231957011421&set=a.441194839281800.100601.127994497268504&type=3&theater

Like ment!

Amúgy én is majd megyek valamikor délután vizsga után. ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.