Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Nagyon sokszor volt már téma! 2003-tól kitolták 6 év vagy 90E km-re,( előtte 4 év vagy 60E km) gondolom üzemeltetési tapasztalatból. Semmi nem változott a 2003 előttihez képest. Ezért mindenkire rá van bízva, hogy 4 év (60E km) után cserélteti vagy megvárja a 6 évet (90E km). Én speciel kivárom a 6 évet. Az előző szíjnál sem volt bajom, az újat pedig Uhuhu-ék (Az "idősebb" fórumozók még emlékeznek rá! Nagyon sajnálom, hogy típust és munkahelyet váltott, mert hiányoznak a segítségei!!!) cserélték!

Ákos merre jár manapság? Hondázik vagy nem is autós témában mozog?

Igen, náluk felhalmozódott nagyon sok gyakorlati tapasztalat is, nem a Google-ból jöttek az infói... :blush:

Link to comment
Megosztás:

Mert nem világít a két hátsó, azért... ez természetes! Nincs valami kontakt hibád? Ha a középső világít, akkor pedig megy oda fesz. Vagy más? Mérd ki!

A két duplaszálas hátsó izzó, féklámpás szála, egyikben a lába kiégett, a másikban megszakadt, addig mig nem szedtem szét mind a kettőt, burán keresztül nem látszódott rajta semmi.Cserélni csak akkor tudom ha lesz bolt.Arra gondolok, hogy a spirálos szál elszakadt, aztán ezen a drága jó magyar utakon hol érintkezett, hol nem.

Link to comment
Megosztás:

A két duplaszálas hátsó izzó, féklámpás szála, egyikben a lába kiégett, a másikban megszakadt, addig mig nem szedtem szét mind a kettőt, burán keresztül nem látszódott rajta semmi.Cserélni csak akkor tudom ha lesz bolt.Arra gondolok, hogy a spirálos szál elszakadt, aztán ezen a drága jó magyar utakon hol érintkezett, hol nem.

Nincs tartalék izzód? Azért nem árt, főleg párat tartani. lehet nem kötelező, de ajánlott. Nálam van mindig mindenből (tompított, féklámpa, hátsó lámpa vagy index, rendszámtábla világítás, és biztosítékok)

Nincs közeledben benzinkút vagy bevásárló központ? Mondjuk jobb ha óvatosan közlekedsz féklámpa nélkül, mert ha valaki beléd megy, akkor még Te leszel a hibás.

Link to comment
Megosztás:

Ákos merre jár manapság? Hondázik vagy nem is autós témában mozog?

Igen, náluk felhalmozódott nagyon sok gyakorlati tapasztalat is, nem a Google-ból jöttek az infói... :blush:

mindennek meg van az oka ;)

Honda már nincs meg..., van egy meriva és egy zafira

és továbbra is márkaszervizben dolgozik

ennyit tudok , próbáltam egy párszor hívni régebben... mivel nem hívott vagy csörgetett vissza így értettem a célzást :(

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nincs tartalék izzód? Azért nem árt, főleg párat tartani. lehet nem kötelező, de ajánlott. Nálam van mindig mindenből (tompított, féklámpa, hátsó lámpa vagy index, rendszámtábla világítás, és biztosítékok)

Nincs közeledben benzinkút vagy bevásárló központ? Mondjuk jobb ha óvatosan közlekedsz féklámpa nélkül, mert ha valaki beléd megy, akkor még Te leszel a hibás.

Szia!

Megtudnád nekem mondani, h az első fényszóróba milyen típusú izzók kellenek?

H7 azt tudom.. De a többit nem

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet tisztelt Cartársak!

Először is Kellemes Ünnepeket kívánok Nektek!

Peacetrang cartárs hozzászólásával kapcsolatban annyit jegyeznék meg, hogy mi, rendőrök nem használhatjuk bármikor a nálunk lévő fegyvert. Tavaly télen rabomobillal elütöttem egy őzet, két hátsó lába kitört, szenvedett szegényke, de meg kellett várni a vadászt. Ő meg elvágta az őz nyakát, ugyanis sajna nem tudják meggyógyítani a törött lábát. Ez van sajna. Szóval hiába van az oldalunkon a fegyver, nem lövöldözhetünk össze-vissza. Higgyétek el, jobb is így. ;-)

Szép napot!

Szinesmester

Szia!

Ez természetesen érthető és igazad is van, hogy jobb is így. Az viszont nem esett jól, hogy simán elmentek mellettünk. De lényeg, hogy személyi sérülés nem volt, a kocsi pedig ~3 héten belül kész is volt. A szervizig is lábon vittem. További kellemes ünnepeket Neked is! :icon1:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha kint van a vadveszély-tábla, akkor soha nem szabad hívni a hatóságokat (persze kivétel ha megsérült valaki, mert akkor mentő az kell), mert szinte biztos hogy kifizettetik veled a vadkárt, mondván hogy ha volt tábla, akkor számíthattál rá hogy ott lesznek... és egy kapitális vad akár több százezer forint is lehet...(egy fácánkakas 10ezer, de egy gímszarvas bika 10kg feletti aganccsal 3millió felett ér... :blush: Utóbbiért akár letöltendő börtön is járhat.)

Ilyenkor a leginkább (autós szempontból) megtérülő eljárás a csendben lelépés módszere, persze előtte a tetemet be kell húzni az árokba hogy más ne járjon így (ha már hazavinni nem akarod), és jó alaposan körülnézni, mert ismerek olyat aki ugyanígy járt el, mégis megbüntették, mert a leszakadt rendszáma ott maradt a helyszínen, és erről be tudták azonosítani.

Amúgy a skandinávoknak (a kérdéskörben szerzett tapasztalatukból adódóan) vannak jó tanácsaik vadveszély esetére: ha már elkerülhetetlen a baj, akkor se szabad rángatni a kormányt, mert ha beleesel az árokba/fák közé, akkor sokkal rosszabbul járhatsz mint ha elütötted volna az állatot. Helyette határozott fékezéssel meg kell célozni az állat mögötti részt vagy ha ez nem lehetséges akkor az állat farát, mert ha abbahagyja a csodálkozást és menekülőre fogja, akkor úgyis előre ugrik, nem hátrafelé, és jó eséllyel így még megúszhatod. Kivéve a nyúl és a róka, mert az van olyan hülye hogy ha átért előtted az úttesten, akkor simán megfordul és visszarohan...

A reflektor nem jó taktika, a fényre csak megdelejeződnek, gyökeret ereszt a lábuk és bámulnak feléd mintha csodát látnának, én felváltva szoktam villogtatni a távfénnyel és a kürtöt nyomogatni, erre nagyobb eséllyel észbe kapnak.

Nedves, csapadékos időben az őzek előszeretettel álldogálnak az aszfalton, mert a bundájuk alapesetben a bőrmirigyeiknek köszönhetően vízhatlan, de a fák között az ágak összekarcolják a szőrüket, és emiatt ott meg tudnak ázni, szóval inkább kimennek nyílt terepre ahol nincsenek faágak, ilyen például az úttest. :D Párzási időszakban pedig ha egy őzsuta átrohan az úton, akkor jó eséllyel követi az őzbak is, és az ilyenkor nem ismer se istent, se autót, csak a nőstényt látja...

Valamint a vaddisznó az egyetlen állat aminek nem tükröződik a szeme ha belevilágítanak éjszaka, szóval még nehezebb észrevenni. Balszerencsénkre ennek van a legerősebb csontozata is.

Ezért nem árt ha van egy jó darab drót a verdába berakva. Ha már nem lehet elkerülni a vadásztársasággal való kontaktot, akkor

hurkot készítünk a drótból és a vad nyakába húzzuk...

Így lehet érvelni a társaság ellen is, mivel nem ellenőrzik megfelelően az orvvadászatot, a területet, így nincs biztosítva a vad nyugalma, és rájuk lehet húzni a vizes lepedőt. Ezt megtörtént eset alapján mondom.

De én nem mondtam semmit! :D

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom miért lett ez most ekkora érdekesség. Én már nyár óta kacsingatok ezzel, hogy meg kéne csinálni a felnit. De most Karácsony környékén mindenki annyira rácsodálkozott erre a technológiára, tele van a fészbúk is vele

Hát én már ezt régebben is láttam, igaz fóliát kellene szerezni olcsón. :D De azért kíváncsi lennék, hogy hosszú távon mennyire tartós.

Link to comment
Megosztás:

kis érdekesség:

Találtam az érdekességhez egy oldalt, hogy még érdekesebb legyen. :)

http://www.vtn-hungary.hu/csinaldmagad.html

Itt látható, hogy 14 lepedő 2 nm fólia.

S akkor még kell egy kis kézügyesség, netán rutin.

S persze további anyagok, csiszolópapir, füller, szilikonmentesítő, lakk, szórópisztoly stb...

Na és hely. Panelba biztos nem állnék neki, főleg, hogy finoman szólva nem túl egészséges a folyamat.

Hogy mennyire lehet tartós, azt a fene tudja,nincs még széles kőrben elterjedve, illetve elég régóta. De természetesen a terjesztők szerint ez a legjobb választás. :)

Link to comment
Megosztás:

Találtam az érdekességhez egy oldalt, hogy még érdekesebb legyen. :)

http://www.vtn-hungary.hu/csinaldmagad.html

Itt látható, hogy 14 lepedő 2 nm fólia.

S akkor még kell egy kis kézügyesség, netán rutin.

S persze további anyagok, csiszolópapir, füller, szilikonmentesítő, lakk, szórópisztoly stb...

Na és hely. Panelba biztos nem állnék neki, főleg, hogy finoman szólva nem túl egészséges a folyamat.

Hogy mennyire lehet tartós, azt a fene tudja,nincs még széles kőrben elterjedve, illetve elég régóta. De természetesen a terjesztők szerint ez a legjobb választás. :)

Szép, de vajon tényleg mennyire lehet tartós? Gondolom azért utókezelik a cuccost, mint pl a metált hogy utána lakkozzák még, különben biztosan nem tartós. Valaki múltkor pórszoratta a felnijeit, nekem az is tetszett és talán tartósabb is.

Link to comment
Megosztás:

Szép, de vajon tényleg mennyire lehet tartós? Gondolom azért utókezelik a cuccost, mint pl a metált hogy utána lakkozzák még, különben biztosan nem tartós. Valaki múltkor pórszoratta a felnijeit, nekem az is tetszett és talán tartósabb is.

Ez jó kérdés. Fogalmam sincs, nem foglalkoztam még eme vízes foliával. Bár, ha az ár érték arányt nézzük, mint szinte mindennél, akkor a sima fényezés, vagy akár a porszórás jobb választás szvsz , pesze csak, ha az is szakszerűen van kivitelezve.

De gondolom majd idővel jóval olcsóbb lesz és persze felütik a fejüket a még olcsóbb utánzatok s akkor többet tudunk. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Boldog Új Évet mindenkinek!

Lenne egy kérdésem hozzátok: Szabad-e az autót úgy emelni, hogy a hátsó hídra középen emelek rá a krokodillal?

Én úgy gondolnám, hogy a hátsó hídnak gond nélkül meg kellene tartani az autó súlyát, de alánéztem, és kicsit elbizonytalanodtam, mert a középső része vékonyabb is mint a felfüggesztéseknél, és nem is teljes kör keresztmetszetű, ki van könnyítve. Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Boldog Új Évet mindenkinek!

Lenne egy kérdésem hozzátok: Szabad-e az autót úgy emelni, hogy a hátsó hídra középen emelek rá a krokodillal?

Én úgy gondolnám, hogy a hátsó hídnak gond nélkül meg kellene tartani az autó súlyát, de alánéztem, és kicsit elbizonytalanodtam, mert a középső része vékonyabb is mint a felfüggesztéseknél, és nem is teljes kör keresztmetszetű, ki van könnyítve. Szerintetek?

Az egy dolog h elbirja, de hogy lesz stabil?
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Boldog Új Évet mindenkinek!

Lenne egy kérdésem hozzátok: Szabad-e az autót úgy emelni, hogy a hátsó hídra középen emelek rá a krokodillal?

Én úgy gondolnám, hogy a hátsó hídnak gond nélkül meg kellene tartani az autó súlyát, de alánéztem, és kicsit elbizonytalanodtam, mert a középső része vékonyabb is mint a felfüggesztéseknél, és nem is teljes kör keresztmetszetű, ki van könnyítve. Szerintetek?

Meg kell emelni oldalanként az emelési pontoknál, s alá kell támasztani, vannak olyan bakok. Középen emeled az nem biztos, hogy egészséges, semmi emelési pont.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.