Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Bár ez nem a fogyasztás topic, de akkor beszállok, épp ma tankoltam.

3-4000-es fordulat között használom az autót. Van városi használat és 60-70km-es távok országúton, persze lakott területtel tarkítva. Lakotton kívül 100km/h, lakotton belül 4-ben 55-60km/h.

Ha fel forr az agyvizem mert valami barom úgy megy előttem azt 4000 rpm-felett szoktam előzni, szóval van hogy hajtom a gépet. Most hogy itt volt Ivett és volt felénk 100-110 Km/h-s szél így többet használtam az autót, hol szembe szél hol hátszéllel.

Fogyasztásom 5,99l-re jött ki. 41,11l - 686,3 km-re Shell FullSave 95. Szóval csak ennyit akartam hozzáfűzni.

Valaki itt már említette a sprintmonitor-t, ott azért nem "csak" x száz km-re vetítik a fogyasztást, hanem több ezer km -folyamatos- átlagát rögzítik, ezért érdekes(ebb) hogy ott milyen adatok vannak (általában tényleg nem azok mint itt -is- olvashatóak). Én sokat olvasok Focus fórumot is mivel érintett vagyok azon típus kapcsán is (2005 Focus Turnier 1.6 16v Fresh), és ott is vannak sokan akik érdekes -megkérdőjelezhető?- átlagokat írnak be, pedig sok Fosus-ban már ténylegesen a fedélzeti kiszámolja. A G Astra-ban ritka extra ezen funkció (boardcomp), így pl. Te miként tudod hogy pont 686,3km-re pont 41,11l benzin fogyott? Nem száraz az a tank sem az elején se a köv. tankoláskor, a pisztoly kattanása meg sok mindentől függ. Miként lehet ezt így -ennyire precízen- kiszámolni/mérni? Mert ha minden mondjuk 6-700km-es távon elkerekítünk tévedésből valamennyit tippre, akkor x ezer km-re könnyen jönnek ki fals adatok... Szerintem...

Link to comment
Megosztás:

Valaki itt már említette a sprintmonitor-t, ott azért nem "csak" x száz km-re vetítik a fogyasztást, hanem több ezer km -folyamatos- átlagát rögzítik, ezért érdekes(ebb) hogy ott milyen adatok vannak (általában tényleg nem azok mint itt -is- olvashatóak). Én sokat olvasok Focus fórumot is mivel érintett vagyok azon típus kapcsán is (2005 Focus Turnier 1.6 16v Fresh), és ott is vannak sokan akik érdekes -megkérdőjelezhető?- átlagokat írnak be, pedig sok Fosus-ban már ténylegesen a fedélzeti kiszámolja. A G Astra-ban ritka extra ezen funkció (boardcomp), így pl. Te miként tudod hogy pont 686,3km-re pont 41,11l benzin fogyott? Nem száraz az a tank sem az elején se a köv. tankoláskor, a pisztoly kattanása meg sok mindentől függ. Miként lehet ezt így -ennyire precízen- kiszámolni/mérni? Mert ha minden mondjuk 6-700km-es távon elkerekítünk tévedésből valamennyit tippre, akkor x ezer km-re könnyen jönnek ki fals adatok... Szerintem...

Mindig tele tankolok. 3 kattanást szoktam utána még rányomni. Tankolás után rögtön nullázom a számlálót, illetve felírom a km-állást is. Átlagban 6,3-eszik most 5,99-re jött ki. Szerintem így azért nyomon követhető!

Ami még kimaradt hogy átalában tempomattal járok, és már ~ 18.000 km óta mérem a fogyasztást.

1171371816N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Módosítva : kobraCode
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Valaki itt már említette a sprintmonitor-t, ott azért nem "csak" x száz km-re vetítik a fogyasztást, hanem több ezer km -folyamatos- átlagát rögzítik, ezért érdekes(ebb) hogy ott milyen adatok vannak (általában tényleg nem azok mint itt -is- olvashatóak). Én sokat olvasok Focus fórumot is mivel érintett vagyok azon típus kapcsán is (2005 Focus Turnier 1.6 16v Fresh), és ott is vannak sokan akik érdekes -megkérdőjelezhető?- átlagokat írnak be, pedig sok Fosus-ban már ténylegesen a fedélzeti kiszámolja. A G Astra-ban ritka extra ezen funkció (boardcomp), így pl. Te miként tudod hogy pont 686,3km-re pont 41,11l benzin fogyott? Nem száraz az a tank sem az elején se a köv. tankoláskor, a pisztoly kattanása meg sok mindentől függ. Miként lehet ezt így -ennyire precízen- kiszámolni/mérni? Mert ha minden mondjuk 6-700km-es távon elkerekítünk tévedésből valamennyit tippre, akkor x ezer km-re könnyen jönnek ki fals adatok... Szerintem...2

Nekem is 60e km átlaha 6.03 volt, de néha sikerült vele eljárni akár 5.5 l-ből (vagy még kevesebből). Szóval nem lehetetlen, de átlagba lehetetlen hozni.

Jano33 én nem értem miért kaptad fel a vizet. Semmi rossz nem volt az írásomban, ellenben a Tieddel.... Az 1-es pintodhoz pedig TE ne engedd meg ezt a hangvételt. Kicsit régebb óta vagyok én itt mint Te. Meg ahogy nézem idősebb sem vagy jelentősen, úgyhogy pszt....

Link to comment
Megosztás:

Mindig tele tankolok. 3 kattanást szoktam utána még rányomni. Tankolás után rögtön nullázom a számlálót, illetve felírom a km-állást is. Átlagban 6,3-eszik most 5,99-re jött ki. Szerintem így azért nyomon követhető!

Ami még kimaradt hogy átalában tempomattal járok, és már ~ 18.000 km óta mérem a fogyasztást.

1171371816N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Az addig oké hogy 3 kattanás (bár kúttól függ ez a 3 kattanás dolog), de miből tudod hogy mennyi fogyott el pontosan (=mennyi van még a tankban)? Mert a mutató elég pontatlan, még az is amikor kivillan, vagy OBD keresztül megnézed minden alkalommal? Tehát az átlagfogyasztásod jellemzően nem 5,99 hanem annak a zöld oszlopnak az átlaga (6,3l). De ez nem 5-5,5l/100km mint itt páran írják és bizonygatják...

Link to comment
Megosztás:

Nekem is 60e km átlaha 6.03 volt, de néha sikerült vele eljárni akár 5.5 l-ből (vagy még kevesebből). Szóval nem lehetetlen, de átlagba lehetetlen hozni.

Jano33 én nem értem miért kaptad fel a vizet. Semmi rossz nem volt az írásomban, ellenben a Tieddel.... Az 1-es pintodhoz pedig TE ne engedd meg ezt a hangvételt. Kicsit régebb óta vagyok én itt mint Te. Meg ahogy nézem idősebb sem vagy jelentősen, úgyhogy pszt....

Még most utoljára játszom a játékod:

- Én nem szólítottalak meg Téged, így inkább pont Neked kellene a saját kérdésedre válaszolnod ("miért kaptad fel a vizet");

- Ha szólni szeretnél valakihez, legalább a nevét próbáld meg helyesen összehozni ("Jano33");

- "Kicsit régebb óta vagyok én itt mint Te" <= Ezzel az információval mit kezdjek? Ennek miben van jelentősége? (Vagy ez azt jelenti, hogy Te előbb "lestipistopi"-ztad ezt a fórumot?)

- "Meg ahogy nézem idősebb sem vagy jelentősen" <= Ezzel sem tudok mit kezdeni... Mi köze ennek a topik-hoz??? (A kor és az inteligencia közt nincs arányossági összefüggés mint látható...)

- "úgyhogy pszt...." <= Pont erről van szó. Már említettem hogy kivel szemben használd az ilyen jellegű megnyilvánulást! A családodban és/vagy baráti körödben lehet hogy vevők erre a műmájer lazaságra, de én ebben nem vagyok partner.

- Oké, rendben, a Te autód fogyaszt a világon a legjobban. Nekem tökmindegy. (sprintmonitor-ra remélem regisztráltál már, mert ott nagyon rossz adatok vannak a Te általad vázoltakhoz képest...)

Mint a hozzászólásaid minőségéből is tükröződik, mi nem vagyunk egy súlycsoport (semmiben), így megtisztelhetnél azzal hogy nem próbálsz meg belerángatni mindenféle óvodás színvonalú Monika show-ba. Szép estét, béke veled.

Link to comment
Megosztás:

Az addig oké hogy 3 kattanás (bár kúttól függ ez a 3 kattanás dolog), de miből tudod hogy mennyi fogyott el pontosan (=mennyi van még a tankban)? Mert a mutató elég pontatlan, még az is amikor kivillan, vagy OBD keresztül megnézed minden alkalommal? Tehát az átlagfogyasztásod jellemzően nem 5,99 hanem annak a zöld oszlopnak az átlaga (6,3l). De ez nem 5-5,5l/100km mint itt páran írják és bizonygatják...

Az engem nem érdekel mennyi maradt a tankban. A mutatóra nem lehet hagyatkozni mert az csak egy megközelítő értéket ad.

Amit én mondtam már az előbb is hogy mindig tele tankolok 3 kattanásig. Szerintem utána nem sok benzin tudnál bele önteni, még ha bele is menne 1l a következő alkalommal talán 1,1 vagy 0,9l, szóval 1-2dl eltérésről beszélhetünk.

Lemérem a megtett távot, tankolok rá 41.11l és már kész is az adat. Persze ha a kúton csalnak az órákkal a kiadott mennyiséggel akkor pontatlan lesz a fogyasztásom.

Azt írtam is hogy átlagban 6,3 de most meg 5,99. Az 5-5,5-es fogyasztást sem tartom lehetetlennek XEP-től főleg hogy nekem XE van ami köztudottan többet eszik.

Ehhez még nagyban hozzájárul hogy hol használod az autót, itt nem csak a városra gondolok hanem pl az Alföldön vagy az É.középhegységben. Na meg hogy mekkora a lábad, és mennyire vezetsz előrelátóan.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem mèg vegyük bele,hogy kinek milyen olaj van a motorjába,mert hogy az se mindegy......

Vagy ki milyrn benzinnel ,,hajtsa " az gèpjárművèt:-) :-) :-)

Nekem is többször az x16szr motorbòl 5.5 5,3as fogyit kihozni de mostanság a sok kirándulás meg a relativ rövid utakkal tarkitva 6,0 6,5 lett a fogyasztásom...

Nem mondanám rossznak azèrt ezt sem de persze jobb,mint a 8-10 lityi :-)

További szèp napot mindenkinek!!!

Link to comment
Megosztás:

Még most utoljára játszom a játékod:

- Én nem szólítottalak meg Téged, így inkább pont Neked kellene a saját kérdésedre válaszolnod ("miért kaptad fel a vizet");

- Ha szólni szeretnél valakihez, legalább a nevét próbáld meg helyesen összehozni ("Jano33");

- "Kicsit régebb óta vagyok én itt mint Te" <= Ezzel az információval mit kezdjek? Ennek miben van jelentősége? (Vagy ez azt jelenti, hogy Te előbb "lestipistopi"-ztad ezt a fórumot?)

- "Meg ahogy nézem idősebb sem vagy jelentősen" <= Ezzel sem tudok mit kezdeni... Mi köze ennek a topik-hoz??? (A kor és az inteligencia közt nincs arányossági összefüggés mint látható...)

- "úgyhogy pszt...." <= Pont erről van szó. Már említettem hogy kivel szemben használd az ilyen jellegű megnyilvánulást! A családodban és/vagy baráti körödben lehet hogy vevők erre a műmájer lazaságra, de én ebben nem vagyok partner.

- Oké, rendben, a Te autód fogyaszt a világon a legjobban. Nekem tökmindegy. (sprintmonitor-ra remélem regisztráltál már, mert ott nagyon rossz adatok vannak a Te általad vázoltakhoz képest...)

Mint a hozzászólásaid minőségéből is tükröződik, mi nem vagyunk egy súlycsoport (semmiben), így megtisztelhetnél azzal hogy nem próbálsz meg belerángatni mindenféle óvodás színvonalú Monika show-ba. Szép estét, béke veled.

:D

Az LPG.....

Nnna... Popcornt valaki? :D

Jöhet. :D

Módosítva : imy
Link to comment
Megosztás:

de miből tudod hogy mennyi fogyott el pontosan (=mennyi van még a tankban)? Mert a mutató elég pontatlan, még az is amikor kivillan, vagy OBD keresztül megnézed minden alkalommal?

Abból tudod, hogy mennyi van még a tankban, hogy tankoláskor mennyit tankolsz rá, hogy tele legyen. Ha 43 literrel van tele, akkor 43 fogyott az előző tankolás óta.

OBD-n keresztül sem sokkal pontosabb az, mert már a tankban a jeladó sem tökéletesen lineáris.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Régóta olvasgatom a fórum pár topicját, de most kifejezetten a fogyasztásos polémia miatt regisztráltam.

2005-ös 1.4 XEP, zömmel külvárosi (Pest), időnként vidéki használat.

Szeretek tempósan haladni, de hülyegyerekes versenyzés nem az én stílusom, általában a bevett +10-es sebességhez tartom magam, mondjuk pályán megelégszem a hivatalos mértékkel.

Mióta vezetek (~25 éve), azóta számolom szinte minden egyes tankolásnál az átlagot, de fel nem jegyzem, mert nem a statisztika érdekel, hanem tapasztalatból tudom, hogy a fogyasztás megugrása adott esetben még azelőtt jelezhet valami problémát, mielőtt bármilyen észlelhető hibajelenség mutatkozna.

Az Astrát újonnan vettem, a kezdeti 6-6,4-es fogyasztás elég hamar lement 5,8-6 közé, és ezt egyes extrém esetek (felfelé vagy lefelé) kivételével azóta is tartja.

Eleinte napi használatban volt a kocsi, pár éve már csak hetente egyszer-kétszer futtatom meg, mással járok, így alig több mint 70 000 km van benne.

A fentiek alapján simán lehetségesnek tartom, hogy az enyémnél is kedvezőbb körülmények közötti használattal, motorgyilkos vagy araszolós stílus nélkül is hozható pár tizeddel alacsonyabb átlag.

Persze nem vagyunk egyformák, van akinek van érzéke a kíméletes használathoz, van aki úgy érzi, jól vezet, mégis többet kivesz az autójából az optimálisnál, na és persze vannak a kompenzálós vagy simán debil utcai versenyzők, szóval nincs abban semmi csodálatos, hogy azonos típusok közt akár jelentős fogyasztásbeli különbségek adódhatnak, és akkor még nem is beszéltünk a technikában óhatatlanul előforduló apróbb-nagyobb eltérésekről.

Nyugodtan lehet hitetlenkedni, akár még értetlenkedni is, de kérem, anyázni ne tessék, én csak tényeket közöltem, igaz messziről jött emberként...

  • Like 3
Link to comment
Megosztás:

Igen, z14xe-vel el lehet járni 6 alatt. Csak nem érdemes. Én őszintén lesajnálom a tized deciket, engem az érdekel, hogy 2500-2000 alá ne menjen a fordulatszám. 90 százalékban 3 ezer körül vagy az felett használom. Egr vakolva, szelepek tiszták, köszöni jól van. Ez nekem többet ér, mint 2-300 ft százon. Ilyen használattal 6,5-7 az átlag. De ahogy mondtam, tud 6 alatt is.

Link to comment
Megosztás:

Igen, z14xe-vel el lehet járni 6 alatt. Csak nem érdemes. Én őszintén lesajnálom a tized deciket, engem az érdekel, hogy 2500-2000 alá ne menjen a fordulatszám. 90 százalékban 3 ezer körül vagy az felett használom. Egr vakolva, szelepek tiszták, köszöni jól van. Ez nekem többet ér, mint 2-300 ft százon. Ilyen használattal 6,5-7 az átlag. De ahogy mondtam, tud 6 alatt is.

Ezt a "csak nem érdemes"-t nem értem, kifejtenéd?

Ha esetleg arra gondoltál, hogy szenvednie kell tőle a motornak, akkor megelőzlek, szerintem nem kell, 2000 alatt én se hajtom, igaz 3000 fölött is csak gyorsításkor vagy akkor, ha már 5.-ben is annyi kell a sebesség tartásához.

Városban nagy átlagban 2500 környékén pörgetem, a fenti adatok ebből jöttek ki.

Mondjuk annyira nem vagyok "vájtfülű" a témában, hogy kisujjamban legyen az XE és XEP közötti különbség, bár alighanem vezettem jópárszor XE motoros Astrát is, mindenesetre a bő két évtized alatt kialakult bennem egyfajta érzék, ami alapján megállapítom, mikor érzi jól magát egy általam vezetett autó és mikor nem.

Naná, hogy tisztában vagyok vele, hogy ez fényévekre van az egzakt tudományos vagy akár csak szakmai megközelítéstől, de én csak erre tudok alapozni, így csak bízhatok abban, hogy netán a közeljövőben, vagy akár később nem a saját káromon kell megtapasztalnom a cáfolatot.

Csak adalékként: ha ne adj' isten mégis csak beütne a ménkű, jobban fájna, hogy "bántottam" a járgányt, mint a Ft-ban kifejezhető kár, a faéknél komplexebb gépeket valami pervezrió folytán szinte úgy kezelem, mint ha élő-érző lények lennének.

Link to comment
Megosztás:

Ezt a "csak nem érdemes"-t nem értem, kifejtenéd?

Ha esetleg arra gondoltál, hogy szenvednie kell tőle a motornak, akkor megelőzlek, szerintem nem kell, 2000 alatt én se hajtom, igaz 3000 fölött is csak gyorsításkor vagy akkor, ha már 5.-ben is annyi kell a sebesség tartásához.

Városban nagy átlagban 2500 környékén pörgetem, a fenti adatok ebből jöttek ki.

Mondjuk annyira nem vagyok "vájtfülű" a témában, hogy kisujjamban legyen az XE és XEP közötti különbség, bár alighanem vezettem jópárszor XE motoros Astrát is, mindenesetre a bő két évtized alatt kialakult bennem egyfajta érzék, ami alapján megállapítom, mikor érzi jól magát egy általam vezetett autó és mikor nem.

Naná, hogy tisztában vagyok vele, hogy ez fényévekre van az egzakt tudományos vagy akár csak szakmai megközelítéstől, de én csak erre tudok alapozni, így csak bízhatok abban, hogy netán a közeljövőben, vagy akár később nem a saját káromon kell megtapasztalnom a cáfolatot.

Csak adalékként: ha ne adj' isten mégis csak beütne a ménkű, jobban fájna, hogy "bántottam" a járgányt, mint a Ft-ban kifejezhető kár, a faéknél komplexebb gépeket valami pervezrió folytán szinte úgy kezelem, mint ha élő-érző lények lennének.

Én itt csak arra gondoltam, hogy nekem úgy sikerült 6 alatt kihozni, ha 2000 környékén használtam. Az meg nem volt nekem jó. Használati útmutatója is azt írja, hogy törekedjünk 3 ezer környékén tartani. Persze ezzel senki vezetési szokását nem volt célom megszólni, csak saját szubjektív véleményemet osztottam meg.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Motorzaj szempontjából mennyit fog a tűzfalon lévő szigetelés. Nekem sajnos hiányzik a kocsiból. Érdemes beruházni rá? Hol lehet ilyet szerezni? Házilag is berakható?

Szerintem esélytelen, túl sok dolog megy át a tűzfalon. Biztos számít, de valószínű nem éri meg a beruházást. A motorháztető szigetelés beépítése egyszerübb, de hogy az is mennyit fog? Hááát nem tudom :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintem esélytelen, túl sok dolog megy át a tűzfalon. Biztos számít, de valószínű nem éri meg a beruházást. A motorháztető szigetelés beépítése egyszerübb, de hogy az is mennyit fog? Hááát nem tudom :)

Köszi a választ :)

Lehet, hogy rosszul tudom, de a tűzfalon lévő szigetelés nem borítja be teljesen a tűzfalat, jobbára csak a bal felét (ha szemben állunk az autóval) és azon a részen nem megy sok vezeték, cső...stb. De lehet, hogy rosszul láttam...

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ :)

Lehet, hogy rosszul tudom, de a tűzfalon lévő szigetelés nem borítja be teljesen a tűzfalat, jobbára csak a bal felét (ha szemben állunk az autóval) és azon a részen nem megy sok vezeték, cső...stb. De lehet, hogy rosszul láttam...

Igy van jól tudod. Ránézésre nem tűnik nagy macerának feltenni. Motorzaj szempontjából nem tudom mennyit számít, de már többen mondták, amikor alapjáraton volt a gép (pl. lámpa), hogy mivan lefulladt a járgány, annyira nincsen hangja. Persze a motorháztető is szigetelve van.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igy van jól tudod. Ránézésre nem tűnik nagy macerának feltenni. Motorzaj szempontjából nem tudom mennyit számít, de már többen mondták, amikor alapjáraton volt a gép (pl. lámpa), hogy mivan lefulladt a járgány, annyira nincsen hangja. Persze a motorháztető is szigetelve van.

Az nem lenne baj, ha csendesebb lenne, legalább magasabb fordulatszámon se lenne olyan hangos. A családban van még egy G Astra (Z14XE), azt alapjáraton szinte nem is lehet hallani :) De 100-120-as tempónál is halkabb, mint az enyém. Ezért gondoltam, hogy nem ártana a szigetelés, kellemesebb úgy utazni, hogy csendben van a motor :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.